Şimdi Ara

2404 KM'lik Yunanistan Turu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
3
Favori
1.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,

    Geçtiğimiz haftalarda yine burada AB'de geçerli ehliyet ile ilgili sorularımı sormuştum. Planladığımız Yunanistan gezisini dün tamamladık ve gezimizin otomobil severleri ilgilendiren detaylarını sıcağı sıcağına buraya aktarmak istedim.

    Öncelikle belirteyim ki başvurduğum yeni tip ehliyetim 8 gün içerisinde elime ulaşmadı, dolayısıyla İpsala sınır kapısından 447 TL'ye Beynelmilel ehliyet aldım. Bunun dışında yurt dışına çıkış için gereken belgeler Green Card ve ruhsat sizin adınıza değilse vekaletname.

    Rota: Sarıyer(İstanbul)-Edirne(merkez)-İpsala-Dedeağaç-Selanik-Atina-Kavala-Sarıyer(İstanbul)

    Araç: Henüz 5000 küsür KM'deki 2015 Golf 7 TSI 122 7 ileri DSG

    Şimdi uzun bir yazı ve daha sonrasında gelecek fotoğraflara hazırsanız başlayalım.

    Oldukça plansız ve spontane bir gezi gerçekleştirdik. Fakat yollardaki tabelalar oldukça açıklayıcıydı dolayısıyla şehir içinde kaybolduğumuz 1-2 enstantaneyi saymazsak oldukça kolay bir gezi oldu.

    Yunanistan ile Türkiye aslında birbirine çok benzeyen iki ülke. Bunu hem insani hem doğa hem de kurumlar olarak düşünebilirsiniz. Fakat bize göre çok daha iyi oldukları bir şey var ki o da araç kullanma yetenekleri ve yol durumları. Edirne-İstanbul arası yol bana göre Türkiye'deki en iyi uzun yollardan birisi ama o sınırı geçtikten sonra gerçekten her şey daha da kolaylaşıyor. Yollar bizimkilere göre geniş, aynı zamanda sürücüler yüksek hızlarda bile şerit kaçırmıyor. Aynı zamanda sol şeridin de hiç dolu olmadığını söylemeliyim.

    Onların otobanlarında hız sınırı 130 km/sa ama genel trafik akışı 150 km/sa civarlarında seyrediyor. Biz de açıkcası hem Türkiye'de hem de Yunanistan'da yol ve araç durumu el verdikçe tam gaz devam ettik. Zaten şehir içi de kullandığımız aracın hız ve yakıt ortalamasını görünce durumu anlayacaksınız. Özellikle Yunanistan'da 200-210 km/sa arası yarım saat hiç tempo düşürmeden gittiğim oldu, hele ki bana göre daha soğukkanlı olan arkadaşım ''kazara'' 205 km/sa yapıp rekorunu kırdı

    Trafikte, özellikle otobanlarda bize kıyasla yaklaşık 10 kat kadın sürücü var. Ve gerçekten Türkiye'deki insanların en az %80'inden iyi araba kullandıklarını iddia edebilirim. Dedeağaç-Selanik arası arkasına takıldığımız beyaz bir Guiletta ile aynı mola yerinde durduk ve içinden bir kadın inince şoka uğradık çünkü araç 180 km/sa altına hiç inmemişti. Dilerim ki bizim de kadınlarımız hayata daha çok katılacak, bazı kendine ''adam'' diyenler tarafından sindirilmeyecek. Yunanistan plakalı biriyle aynı hızda gitmeyi tercih etmiştik çünkü radardan korkuyorduk fakat bu durumdan sonra farkettik ki hiç radar yok.

    Yolları bize göre çok daha iyi demiştim. 7 gün gezdiğimiz Yunanistan'da tek bir kaza bile görmedim. 2400 km Türkiye'de dolaşsak bol miktarda kaza görebileceğimizi varsayıyorum. Bunda hem yol hem de sürücü hatalarını es geçemeyiz.

    Kusura bakmayın ama kendimizi bu konuda yol boyunca çok eleştirdik. Doğayı katletmişiz. Adamların yolları öyle güzel manzaralar sunuyor ki anlatamam. Pek fotoğraf çekemedik, çektiklerimiz de katlettiğimiz böcekler dolayısıyla oldukça pis çıktı ama ben bu kadar yeşil bir Yunanistan beklemiyordum. Bu konuda onlardan öğreneceğimiz çok şey var.

    2014 Dünya Bankası verilerine göre standart bir Yunan vatandaşı standart bir Türk vatandaşından 2 kattan biraz daha zengin. Buna rağmen Yunanistan'da 1 adet F10 kasa BMW, 3 adet F30 kasa BMW gördüm. Range Rover, Infinity, Lexus gibi lüks markalar hiç yok. Az sayıda Mercedes E serisi taksi olsa da taksilerin çoğunluğunu Skoda Octavia oluşturuyordu. En çok lüks aracı Türkiye'ye en yakın şehir olan Kavala'da görmem ise pek şaşırtmadı açıkcası

    Şehirlerdeki araçların çoğu A ya da B sınıfı. Smart, Hyundai Atos Prime, Citroen C1 çok sık rastlayabileceğiniz araçlar. Türkiye'ye kıyasla D sınıfında en çok Toyota Avensis ve Peugeot 508 gördüm. Yine Türkiye'den farklı olarak Suzuki ve Mazda en çok gözüken Japon araçlarıydı. Yeni C sınıfı modellerinde V40 başı çekiyorken, Saab sayısının Volvo'dan fazla oluşu da dikkatlerden kaçmadı. Şehirdeki pek çok aracın kaportasının da ufak tefek hasarlı olduğunu belirtmeliyim, orada da buradaki bazı semtler gibi çok büyük otopark sıkıntısı mevcut. Ve tabii ki Yunanlar da şehir içinde elleri kornada geziyor. O kornayı birkaç defa söküp atasım gelmedi değil.

    En çok olan İtalyan markası Alfa Romeo, en çok olan Fransız markası da Citroen. Türkiye'deki Fiat ve Renault dominasyonu burada bulunmuyor. Zaten keyiflerine düşkün olan Yunanların bol miktarda 2 kişilik üstü açılabilir arabalar kullanması zaten tahmin edilebilir ama bol bol Miata görmek beni biraz mutlu etmedi diyemem.

    Şehir içlerinde benzin istasyonları bildiğiniz apartmanların alt katı. Bana pek güvenli gelmedi ama sanırım başka çareleri kalmadı. Şehir içinde 1.35 € civarında olan benzin şehir dışı yollarda 1.60 €'ya kadar yükseliyor çünkü bunun sebebi 35 km'de bir olan benzin istasyonları. Rekabet olmadığı için ve biraz da el mahkum bir durum oluştuğu için fiyatları yükseltmişler.

    En çok dalga geçtiğimiz şeylerden birisi, bu yol üzerinde tam 30 kere gişeden geçip toplamda 74.35 € geçiş ücreti ödememiz. Ekonomiyi oradan geçindirdiklerine dair pek çok teori ürettik Özellikle Selanik-Atina arası tam bir felaket yarım saatte bir gişeden geçiyorsunuz, bütün gişelerde nakit ödeme mevcut.

    Şimdi bombayı bıraktığımız kısma geliyoruz Kullandığımız aracı kendi aracım V40 ile kıyaslayacağım Kendi aracımla(yanımda yine aynı arkadaşım varken) daha önce İstanbul-Edirne-İstanbul yapmıştık. Golf daha yumuşak süspansiyonları ile şehiriçinde daha iyi işler yapabiliyorken uzun yolda V40, hem yol tutuşu hem de yol ve rüzgar gürültüsü olarak Golf'ten farkedilir seviyede daha iyi. Performans konusuna pek girmek istemiyorum çünkü arada 30 HP gibi bariz bir fark var. Tek söylemek istediğim, 210 km/sa hızda elektronik kesiciye giren V40 ile 218 km/sa görebilmiştim, Golf ile ne kadar zorlarsam zorlayayım yokuş aşağı 213 km/sa'i geçemedim. Beğenmediğim Golf yine de bu kadar yüksek performans kullanıma bizi hiç tehlikeli bir duruma sokmadı hatta ESP devreye bile girmedi. Sadece Selanik Atina arasını 4 buçuk saat gibi bir sürede aldıktan sonra Atina şehir içinde şanzımandan birkaç kere değişik sesler çıkararak bizi korkutsa da 3 gün sonra araca bindiğimizde hiçbir şey olmadan yola devam ettik.

    Fotoğrafları aşağıya ekliyorum. Herhangi bir sorunuz olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Buraya sadece bir otomobil sevdalısı olarak otomobille ilgili detayları yazmak istedim.
     2404 KM'lik Yunanistan Turu
     2404 KM'lik Yunanistan Turu
     2404 KM'lik Yunanistan Turu
     2404 KM'lik Yunanistan Turu
     2404 KM'lik Yunanistan Turu
     2404 KM'lik Yunanistan Turu
     2404 KM'lik Yunanistan Turu
     2404 KM'lik Yunanistan Turu
     2404 KM'lik Yunanistan Turu
     2404 KM'lik Yunanistan Turu


     2404 KM'lik Yunanistan Turu 2404 KM'lik Yunanistan Turu 2404 KM'lik Yunanistan Turu 2404 KM'lik Yunanistan Turu 2404 KM'lik Yunanistan Turu 2404 KM'lik Yunanistan Turu 2404 KM'lik Yunanistan Turu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrcn[KAL] -- 19 Nisan 2016; 21:08:30 >







  • ben de ramazan bayramı ile senelik izini birleştirip 15 gün arabayla çıkıcam
    ehliyete ben de başvurdum randevum 2 hafta sonra , 400 - 500 tl lik evrağa gerek kalmıyor galiba
    rezervasyonları yaptım ama vize çıktıktan sonra gerekirse iptal ederim ücretsiz iptalli hepsi

    normal rezervasyon şu şekilde ;

    kavala - selanik - ohrid - budva - dubrovnik - saraybosna - ljubljana - zadar - dubrovnik tersi dönüş
    ayırttığım rezervasyon tutarı 4000 TL
    Toplam km 4500 gibi
    ama eşim ısrarla sadece yunanistan ve deniz diyor , parga zakyntos falan
    bakıcam duruma göre benim de spontane ne olursa artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 19 Nisan 2016; 21:19:17 >
  • Paylaşım için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam video yok muydu ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Apartmanın altı benzinlik.
  • Güzel yazmışsınız ama tek bir yanlışınız olmuş.

    O da VW Golf'ün açık ara Volvo V40'dan iyi olduğunu belirtmemeniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg'yle oralara gitmek cesaret ister

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Apartman altı benzinlik gerçekten çok fantastik duruyor
  • Serit kacirmayan suruculer demissiniz ama fotolardaki 2 araba da seridi ortalamis gidiyor. Ilk fotodaki arabanin yarisi emniyet seridinde.

    Benim de yapmak istedigim bir gezi, umarim keyifli gecmistir sizin icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu benzinliğe benzer üsküdar sahilde var bi tane =)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnie Walkerr

    bu benzinliğe benzer üsküdar sahilde var bi tane =)

    Otelin altındamı neydi
    Şahsen ben değil üstünde yakınında oturmak istemem , adamlar üstünde yarıp uyuyor 365 gün

    Elbette güvenlik sistemleri artık üst düzeyde
    Ancak yine De orada çalışan insanlarında dikkatine kalıyorsun biraz da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkesin Golf'u sehir ici 6,5 lt yakarken siz ortalama 9,1 lt yakmissiniz.
    Ne kadar da gercekci

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yunanistan'dan İtalya'ya geçen arkadaşım da aynı dertten müzdaripti. Kafayı yemişti hem verdiği paradan hem ikide bir durmaktan.

    Güzel bir gezi olmuş. Benzinlik beni şaşırttı. Aşırı güvensiz
  • Günüm şenlendi. Aldım başımı gittim resmen Bir tepeden yeşili ve denizi etraflıca izlemeyeli o kadar çok oldu ki.

    Nasipse ben de Gürcistan yapayım diyorum ama yollarına güvenemiyorum. Hem de önümüz askerlik. Bakalım artık. Dönüşe kısmet.
  • kaza olmaması sebebi büyük oranda "sürücüler" ile alakalı. Sonuçta yol bozuk olsa sürücüler ona göre hızını ayarlayacak. Her halükarda sürücü hatası ön planda. Limitleri 120 km olan yolda 200 le kaza yapıp katliam yapıyor sürücülerimiz. Burada yola bahane aramam açıkçası. Otobanın standartları bellidir. ( mühendislik hatası yolları ve kavşakları bu söylediğimin dışında tutuyorum )

    Bu arada sizin takip ettiğiniz Bayan sürücü ehliyetini alana kadar ne aşamalardan geçmiştir. Türkiye'deki bayan sürücülerimiz ehliyeti çok kolay aldı-alıyor. Tecrübe edinme aşamasında ise bozuk trafik kimyamız ile yoğuruluyor malesef...

    yazı için teşekkürler




  • Benzinliğin orada olması garip değil mi
  • Cok basarili bi yazi olmus tebrikler hocam. Bizede nasip olur insallah :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • APOTHEKE

    Bizim de eylülde bi konferans var, arabayla mı gitsek şimdi bilemedim Olur mu olurmuş yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.

    Herkesin Golf'u sehir ici 6,5 lt yakarken siz ortalama 9,1 lt yakmissiniz.
    Ne kadar da gercekci

    bizim ülkede trafik az heleki istanbulda ondan 6.5 yakıyorlardır vw golf ile, passat falan olsa 5.5 yakacaklar zaten
  • 106km hız ortalmasıyla 9.1 litre yaktırmayı nasıl becerdin? sporta alıp dipgaz mı yaptınız?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.