Şimdi Ara

24 Ay Taahhütlü İnternet Aboneliğini 13. Ayda Sonlandırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
2
Favori
2.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 ay
  • Cevaplayan Üyeler 16
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 12
  • Ortalama Mesaj Aralığı 24 gün 14 saat 54 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 7
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Bahadir90 (12 mesaj) shunter (3 mesaj) m4shroom (2 mesaj) Guest-0EF48BDE1 (2 mesaj) RagosSyn (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (12 mesaj) Mobil (15 mesaj) Mini (1 mesaj) (5 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Kardeşime ait Türk Telekom internet aboneliğinin herhangi bir taahhütünün olduğunu bilmeden 13. ay içinde başka bir firmaya taşıdık. Bilmiyorduk çünkü ilk abonelik başvurusunda 9 sayfalık taahhüt sözleşmesinin son sayfasında bulunan "Taahhütnamenin bir (1)nüshasını teslim aldım, ad-soyad, imza" kısmı hariç geri kalan 8 sayfayı hiç görmedik, bize verilmedi ve imzalattırmadı.

    Her neyse geçiş yaptığımız firma da kardeşime cayma bedeli konusunda bir bilgi vermeden belgeler ile aboneliği başlatmış.

    Türk Telekom 11 aylık kalan süre için indirim bedelleri, modem, alo paket vb. şeklindeki faydaların geri ödemesi adı altında 1265 TL'lik bir fatura gönderdi.

    Türk Telekomu aradık. Müşteri temsilcisine durumu söyledik. Bize "Geçiş yaptığınız firma sizin adınıza süreci yürüttüğü için size taahhüt cayma bedellerini söylemesi gerekirdi onlardan hesap sorun" gibi değişik bir şekilde atarlı atarlı konuştu.

    Tekrar TTNET'e geçiş yapalım bu sorunu çözelim dedim ama abonelik iptal edildiği için böyle bir şey mümkün değil dedi. Konuyla ilgili güncellemeler yaparak tüm süreci buradan yazacağım. Olumlu da olsa olumsuz da olsa insanların başına böyle bir şey gelirse 500 farklı sitede günlerini harcamak yerine sadece buradan konuyla ilgili her şeyi öğrenebilirler.

    1. GÜNCELLEME: BTK'ya CIMER üzerinden durumu bildirmiştim. BTK yanıtlamış ve kısaca taahhüt yükümlülüklerinizi yerine getirmeniz gerekir demiş.

    24 Ay Taahhütlü İnternet Aboneliğini 13. Ayda Sonlandırmak


    2. GÜNCELLEME: Tüm bu yukarıdaki uğraşları 24 aylık abonelik sözleşmesi ve 24 aylık taahhütlü abonelik sözleşmesi denilen şeylerin hukuki açıdan farklı şeyler olduğunu söyleyen yazılar okuduğum için ve ALO 175 hattındaki temsilcinin bile "evet o ikisi farklı şeyler" dediği için yaptım. Fakat sonra Aydın Ağaoğlu Beyle yazışınca aynı şeyler olduğunu, taahhütlü sözleşmenin de bir sözleşme çeşidi olduğunu fark ettim. Yani taahhütlü abonelik sözleşmeleri de bir sözleşme türüdür ve bunun da 12 aydan fazlası için cezai yaptırım uygulanamaz olması gerekiyor Aydın Beyin bana söylediğinden anladığım kadarıyla.

    6502 s. Kanun 52-4. ve Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği 22/1. Maddeleri de apaçık bir şekilde sözleşme (abonelik) 1 yıldan fazla ise cezai yaptırım ödemeden sözleşme sonlandırılabilir diyor. Taahhütlü sözleşme de bir sözleşme olduğu için bu kanunun bu maddesinin alt unsuru olarak kabul edilerek 12 aydan fazla olan kısmı için bir ceza ödemeden caymak yasal bir hak görünüyor.

    Aydın Bey'in konuyla alakalı Donanımhaber sitesinde verdiği YouTube röportajını izledim. Kendisiyle de yazıştım bu durumla ilgili ve %100 olarak bu faturayı ödemek zorunda değilsin dedi. THH, olumsuz karar alsa bile Tüketici Mahkemesi kararı düzeltir dedi.

    Bu konuda benzer emsal karar var mı? Başına benzer durum gelip olumlu sonuç alan var mı?

    YAPTIĞIM ARAŞTIRMALAR SONUCU ŞU ANA KADAR HERHANGİ BİR EMSAL KARARA ULAŞAMADIM.

    3. GÜNCELLEME: Olumlu, olumsuz birçok farklı görüşle karşılaştım. %90 oranında o parayı ödemek zorundasınız kurtuluş yok yönünde görüşler oldu. Aksi yönde yasal olarak feshedebilirsiniz hakkınızdır görüşleri oldu ama 1 tane bile emsal karar yok bu yönde. Farklı sebeplerle feshedip olumlu sonuç alan var ama 1 yıl doldu diye feshedip başka bir sebep göstermeksizin faturayı ödemeyen emsal bir karar yok. Varsa da bulamadım. Faturayı son gününe yakın ödeyip bekleyeceğiz. İcra ile uğraşmak istemiyoruz.

    4. GÜNCELLEME: 08/06/2020 günü Tüketici Hakem Heyetine ve BTK'ya başvuru yaptık. Beklemedeyiz.

    Aşağıdaki linkten Tüketici Hakem Heyetine yaptığımız başvuru formunu indirebilirsiniz. Bu forma tam olarak emsal olmayan bir karar eklemiştim. Birebir emsal kararlar bulduğum için onu eklemeye gerek duymadım. Aşağıda eklediğim emsal kararları da çıktı alıp ekleyiniz. Ben başvuruyu yaparken bu emsal kararlar olmadığı için başka bir kararı ekleyerek başvuru yapmıştım. Bu emsal kararlar ile çok daha hızlı bir karar verebilirler.

    https://docs.google.com/document/d/1PJiednW8FhIl6FEy49oNSkezKi6KFf42/edit?usp=drivesdk&ouid=101086209982845991764&rtpof=true&sd=true

    5. GÜNCELLEME: BTK Şikayet Sitesi üzerinden Türk Telekom ile yapılan yazışmalardan sonra 3. İtirazda BTK devreye girdi ve ne kadar kukla ve işini yapmayan bir kurum olduğunu bir kez daha gösterdi. BTK, sadece Türk Telekom'un mesajını kopyalayıp "işletme cevabı .... şeklindedir." yazıp şikayeti kapattı. Tek bir cümle dahi yazmadan, açıklama yapmadan şikayeti kapattılar.

    6. GÜNCELLEME: Ödemeyi önceden yapmıştık icralık olmamak için zaten. Tüketici Hakem Heyetinden ilk 8 ay geçmesine rağmen bir sonuç çıkmamıştı ve bir cevap vermemişlerdi.

    7. GÜNCELLEME: Uzun zaman sonra bugün fatura iptali kararı çıktı. Haklı olduğumuz bu davada güçlünün değil haklının yanında olan Keçiören Tüketici Hakem Heyetine de buradan teşekkürü bir borç bilirim. 🙏🏻❤️

    24 Ay Taahhütlü İnternet Aboneliğini 13. Ayda Sonlandırmak


    8. GÜNCELLEME: TTNET Tüketici mahkemesine İptal Davası açtı. İcranin başlatılmasını durdurmak için de başvurmuş. Mahkeme icra durdurulmasını reddederek ara duruşma öncesi cevap dilekçesi yazmak için taraflara 2 hafta süre vermiş.

    Ara duruşma öncesi cevap dilekçesini de buraya ekliyorum. Aşağıdan indirebilirsiniz.

    https://docs.google.com/document/d/1PSlQOHrL1pXyUc0Ti92PNluQfPH8Qx84/edit?usp=drivesdk&ouid=101086209982845991764&rtpof=true&sd=true

    Yaptığım araştırmalar sonucu bu konuda alınmış 2 tane emsal karara ulaştım ve buraya ekliyorum. 1 tanesi pdf şeklinde diğeri ise jpeg şeklinde bulabildiğim için sadece görselini ekliyorum. Aşağıdaki linkten pdf olanı indirip kendi başvurularınızda kullanabilirsiniz. JPEG olanı da buraya ekliyorum, çıktı alarak onu da kullanabilirsiniz.

    https://drive.google.com/file/d/144n6ekC3tugQkvYY_mZZXC3YNKuKeGHo/view?usp=drivesdk

    24 Ay Taahhütlü İnternet Aboneliğini 13. Ayda Sonlandırmak

    NOT: Ben emsal kararlara sonradan ulaştığım için bu aşamada dilekçeye ekleyebilmiştim. O yüzden burada ekliyorum paylaşıma. Ara duruşma tarihi Haziran ilk haftası ama bu dilekçe sonrası karar çıkabilir mi bilmiyorum göreceğiz.

    9. GÜNCELLEME (15 Aralık 2021): Türk Telekom İnternet aboneliğinin iptali sonrası gönderilen cayma bedelinin iadesine ilişkin Tüketici Hakem Heyetinin kabul kararına karşı Türk Telekom'un açtığı iptal davası kesin karar ile REDDEDİLDİ.


    24 Ay Taahhütlü İnternet Aboneliğini 13. Ayda Sonlandırmak

    10. GÜNCELLEME: (15 Haziran 2022): Mesaj kutuma gelen mesajlardan dolayı son gelişmeleri kısaca yazmak ve paylaşıma THH ve Mahkeme Kararlarını eklemek için güncelleme yapma ihtiyacı duydum.

    Türk Telekom, cayma bedelini yasal faizi ile birlikte 1560 TL bir ödeme ile Ocak 2022'de yaptı. Ödemeyi almak için en son aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi dilekçe ile Türk Telekom'a başvuru yapmıştım.


    24 Ay Taahhütlü İnternet Aboneliğini 13. Ayda Sonlandırmak


    ÖNEMLİ NOT: Kararlarda gördüğünüz gibi bizim haklı bulunma gerekçemiz ortada gerçekten de taahhütnameye ait herhangi bir belge olmaması. Yani aboneliği yapan TTNET bayisi baştan savma bir şekilde formları almış ama imza atılması gereken taahhütname ve doldurulması gereken paket bilgisi vb. kısımları doldurmadan geçmiş. Ben de bu eksikliği fırsat bilerek hem bunun üzerinden hem de zaten 13. ayda olduğumuz için cayma bedeli ödemeden iptal edebileceğimin dayanağı ile başvurumu yapmıştım. Burada benim anladığım önemli sonuç şu: Ortada bir taahhütnamenin varlığı olmadığı için aboneliğin 12 aydan fazlası için bir işlem yapmayı gerektirecek bir durum oluşmadı. Yani eğer 24 aylık taahhütlü bir abonelik olsaydı o zaman 13. ayda iptal etme durumum devreye girerek bunun yasal olmaması dolayısıyla bir iptal durumu ortaya çıkacaktı, fakat hiç taahhüt olmadığı için zaten abonelik sözleşmesi 12 ayla sınırlı kalmış oldu ve THH ve mahkeme de zaten ortada bir taahhüt yok cayma bedelini iade et şeklinde bir karar almış oldu. Ben bu şekilde yorumluyorum.

    Özetle: Bizim cayma bedelini iade almamız taahhütname olmamasından dolayı gerçekleşti. Fakat 13. ayda iptal edenlerin de 1 yıldan uzun süreli aboneliklerin yasal olmamasından dolayı sorun yaşamadan bedel iadelerini alacaklarını düşünüyorum. Bu durumda olan arkadaşlara önerim şu olur: Eğer aboneliğinizin iptalini mecbur kılan çok önemli bir sebebiniz yoksa aboneliğin sonuna kadar bekleyip bu mahkeme süreçleriyle uğraşmamanızı öneririm. Ama ben 10-11 ay daha bekleyemem diyorsanız burada paylaştığım bilgiler ve emsal kararlardan uygun olanı ile başvurunuzu hazırlayıp başvuru yapabilirsiniz. Bizim sonuç almamız pandemi döneminde 1.5 yıl gibi bir sürede sonuçlandı. Şu an ne kadar sürer bilemiyorum ama 1 yıl gibi bir süreyi yine alabilir.

    AYRICA, burada ilk paylaşımı yapıp fikir sorduğumda bana o paranın üzerine su iç, o parayı ödersin ve alamazsın, onlar Ahmet, Mehmet değil diyenlere de selam gönderiyorum. Er ya da geç istediğimi aldım. Beklemek dışında hiçbir şey kaybetmedik. Aksine bu dava ile birçok şey öğrendim ve kısa sürede kazandığım başka hakem heyeti kararı da oldu. Başka bir alacak verecek işlerinde avukata ihtiyaç duymadan 2-3 mahkeme işini de kendim tüm yasal süreci avukat gibi yürüttüm. Zararı değil çok faydası oldu.

    En önemlisi de benden sonrası için tüketicilere yol gösterecek bir emsal karar daha ortaya çıkmış olacak.
    Bunu okuyacak belki de yüzlerce kişi bu parayı ödemeyecek veya öderse bile tekrar alacağını bilerek hakkını arayacak.

    Buradaki bilgileri oluşturmak ve paylaşımı en küçük detayına kadar yazmak için hiçbir maddi beklenti içinde olmadan ciddi bir emek ve zaman sarfettim. Benim, bu beklenti olmadan yapmış olduğum paylaşımları maddi bir gelir elde etmek amacıyla herhangi bir platformda kullanan veya paylaşanlar için maddi manevi tüm yasal girişimleri de yapacağımı buradan bildirmek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bahadir90 -- 15 Haziran 2022; 13:46:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |




  • bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 19 Temmuz 2020; 15:23:40 >
  • Şu an fatura olmadığı için kalem kalem göremiyorum ama TTNET M.Temsilcisi 11 aylık kısmın bu olduğunu ve içinde modem tahsisi, alo paket, kurum, indirim bedelleri vb. sıraladı. Geçiş yapıldığı için tekrar Türk Telekom'a geçiş yaparak bu durumu çözemez miyiz? Taahhüt başka bir firmaya geçildiği anda hemen bozulur mu yoksa caymak için bir 7 gün, 14 gün gibi sure içinde tekrar geçiş yapmak gibi bir durum var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bahadir90 -- 4 Haziran 2020; 13:7:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahadir90 kullanıcısına yanıt
    bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 19 Temmuz 2020; 15:23:45 >
  • Yapılan her şey baştan sona yanlış zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bahadir90 -- 10 Temmuz 2020; 15:47:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun hocam. Ben de bir yerlerde bir yıl kullandıktan sonra iptal edilirse cayma bedeli ödenmez diye bir şeyler okumuştum sanki. Ben de 10 aydır kullanıyorum ve 14 ay var taahhütün bitmesine. Adresime vdsl geldi ve adslden geçmek istediğimde yüksek fiyat istediler. Cayma bedelini sordum 1300 civarı dedi. İyice sinirlendim tabi. Modem falan da almadım ben. Olmazsa 2 - 3 ay daha kullanır ve iptal ederim aboneliği.

    Siz cayma bedelini ödemeyeceginizi söylediğinizde ne dediler? Süreci ilerde üncellerseniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paxal -- 6 Haziran 2020; 12:34:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • paxal kullanıcısına yanıt
    Konuyu gelişme oldukça güncelleyeceğim. Bizim durumlar biraz farklı konuda da belirttim. Türk Telekoma ödemeyeceğiz şeklinde bir şey söylemedik henüz. Söylemenin bir önemi de yok. Bu hafta BTK ve Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapacağız. BTK ilgilenmeyip konuya müdahil bile olmayacaktır daha önceki başka firmalarla olan farklı sorunlarda olduğu gibi. BTK bir kukla kurum ve tamamen büyük firmalar için çalışıyor. Tüketici lehine çözdüğü hiçbir sorun görmedim. Tüketici Hakem Heyetleri de keyfi ve kafasına göre kararlar alarak çoğu zama tüketiciyi haksız buluyorlar görünüyor konuştuğum kişilerdeki benzer vukuatlarda.

    Kanunu uygulasalar sizin sözleşme de 24 aylık olduğu için hiçbir cezai şart uygulamadan şimdi bile geçiş yapabilirsiniz ama riske atıp uğraşmayın mümkünse bekleyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mecbur ödeyeceksiniz bizde 3 sene önce aynı durum geldi başımıza 414 tl yi ödedik.Kaç kere telekom müdürlüğüne gittik geri size gelelim müşteriniz olalım diye ama imkansız ceza kalkmıyor.Cezayı ödeyip Superonline a geçtik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahadir90 kullanıcısına yanıt
    Alırlar merak etmeyin ödemezseniz faiziyle icraya verip alırlar.Koskoca firma bunlar Ahmet Mehmet değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun zaman önce yaptığım bu paylaşımla ilgili bugün fatura iptali kararı çıktı. Haklı olduğumuz bu davada güçlünün değil haklının yanında olan Keçiören Tüketici Hakem Heyetine de buradan teşekkürü bir borç bilirim. 🙏🏻❤️

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ne önerirsiniz şimdi kanun işe yarıyor mu bende kablonet kullanıyorum ve 800tl taahhüt çıkıyor türknet fiber gelmek üzere iptal edersem para bana geri ödenir mi yani davayı kazanır mıyım?

  • yani sonuc olarak sozlesme 2 yillik oldugu icin degil de sizin elinizdeki abonelik sozlesmesinde tahahut ile ilgili bir madde olmadigi icin mi hakli bulundunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mutlu sonla bitmiş. İyi uğraşmak lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son güncellemeyi yaptım, okuyabilirsiniz. Henüz mutlu son olmadı gibi. Hakem Heyeti bize taahhütlü abonelik olduğuna dair sayfaların sunulmadığı için fatura iptali kararı verdi. Detayları yazmıştım zaten ilk gönderide.


    Tavsiyem şu; çok ciddi bir sorununuz yoksa aboneliğin sonuna kadar bekleyip sonra geçiş yapınız. İnterneti kullanamıyor veya sunduğu faydaları ciddi şekilde eksik alıyorsanız 12 ay dolduktan sonra geçiş yapabilirsiniz ama faturayı ödeyip sonradan THH, Mahkeme vb. uğraştırıcı uzun bir süreçle karşı karşıya kalacaksınız. 1 yıldan aşağı sonuçlanmayacak gibi son mahkeme sürecini de ekleyince.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne oldu şimdi, hayatınızdan boşa giden zaman, icra ve mahkeme ile uğraşmak. Paranızı geri almış olsanız bile değdi mi ?

  • Türk Telekom İnternet aboneliğinin iptali sonrası gönderilen cayma bedelinin iadesine ilişkin Tüketici Hakem Heyetinin kabul kararına karşı Türk Telekom'un açtığı iptal davası kesin karar ile REDDEDİLDİ.

    Şu an Türk Telekom'un fatura tutarını iade etmesi gerekiyor fakat bunun yasal faizi ile iadesi için de uğraşmaya değer mi bakacağız.

    Buradan o parayı ödersin ve alamazsın, onlar Ahmet, Mehmet değil diyenlere de selam gönderiyorum. Toplamda 2-3 dilekçe hazırlayıp göndermek ve bu kadar süre beklemek dışında hiçbir şey kaybetmedik. Aksine bu dava ile birçok şey öğrendim ve kısa sürede kazandığım başka hakem heyeti kararı da oldu. Başka bir alacak verecek işlerinde avukata ihtiyaç duymadan 2-3 mahkeme işini de kendim tüm yasal süreci avukat gibi yürüttüm. Zararı değil çok faydası oldu.

    En önemlisi de benden sonrası için tüketicilere yol gösterecek bir emsal karar daha ortaya çıkmış olacak.
    Bunu okuyacak belki de yüzlerce kişi bu parayı ödemeyecek veya öderse bile tekrar alacağını bilerek hakkını arayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bahadir90 -- 15 Aralık 2021; 22:40:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bahadir90 kullanıcısına yanıt

    hayırlı olsun hocam kazanmanıza sevindim.. meydanı boş bırakmamak lazım bu mafya kılıklılara.. ben yaptım oldu yok artık

  • 1 yıl uğraşmışsınız ama sonunda kszanmışsınız.Bravo peşini bırakmamak lazım.Eminim pek çok kişi uğraşsa 12 aya çekerler sözleşmeyi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba hocam. Kararın lehinize onuçlanmaına sevindim. Şimdi ttnet ile benzer bir durumla karşı karşıyayım. 24 aylık taahhütlü sözleşmenin 12. ayı bugun bitti. 1048 lira kadar bir cayma bedeli talep ediyorlar. Emin olmak için soruyorum yoksa yukarıdaki yazıda okuduklarımda ben mi yanlış anladım ? taahhütlü sözleşme bir sözleşme türü olduğu için 12 ayı geçen sözleşmelerde Bu bedeli tüketici hakem heyeti veya mahkemesine başvuru yaptığım zaman ve o emsal kararı dosyaya eklersem lehime bir karar çıkması gerekiyor doğru mudur ? Bu bedeli ödeyeceğim yada en olmadı cayma bedelini yeni geçtiğim firmaya karşılatıcam ama ben bu bedelin başka bi servis sağlayıcısına kaçmasını istemiyorum onların suçu ne. Haketmedikleri bi bedeli ttnetin almasını istemiyorum. O kadar gıcık oldum bu firmaya. Bi cevap yazabiliren evinirim hocam. @Bahadir90

  • Tebrikler.

    Aydın bey ile de bunu konuşmuştuk, Kanun açık aslında ama THH'ler firmaların kölesi olmuş.

    Kanunen düzenleme gelmezse eğer "cayma bedeli" nin indirim, fayda vırt zırt adı altında firmalarca çarpıtılmasının önüne geçilmezse on kuruşluk beyni olan THH heyetindekiler Kanun'un üstün olduğunu anlamıyor maalesef.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.