Selam; bi yerde denk geldim Kia Sportagelar da da hybridlerde Tam otomatik şanzıman oluyormuş ama sahibidendeki ilanlarda hepsi DCT olarak görünüyor. misal: Bu araç hybrid ama DCT şanzıman var. Just a moment... https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-kia-ilk-sahibinden-hatasiz-boyasiz-tramersiz-20-bin-km-1248219392/detaysadece 230 beygir olanlar mı tam otomatik ? bir türlü bulamadım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 23 Mayıs 2025; 19:41:31 > |
2023 Kia Sportageların hepsi DCT şanzıman kullanmıyor mu?



-
-
1.6 tgdi ler çift kavrama, hev hibrit olanları tork konvertörlü olarak biliyorum...
-
Sahibinden sitesinde yazan teknik bilgilerde yanlışlıklar var hala. 1.6T-GDI Tam Hybrid 230hp olanlar 6 ileri Hyundai üretimi Tam otomatik şanzıman. 1.6lt T-GDI 150-180hp (mild Hybridler dahil) hepsi 7 ileri DCT şanzıman Hyundai üretimi. Doğru kullanılırsa iyi şanzımandır. (5 yıl kullandım şimdi yeni Kia Xceed aracımda yine kullanıyorum)
Şimdi 1-2 ay içinde yeni gelecek makyajlı 2025-2026 Sportage da yine 8 ileri Tam otomatikle gelecek. Şuan Kore ve Amerikada 1.6 T-GDI ve 8 ileri Hyundai üretimi tam otomatikle satışa çıktı. 1-2 ay içinde Türkiyeyede bu şekilde gelecek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 24 Mayıs 2025; 11:3:2 > -
Teşekkürler tam otomatik ve yeni sportagelar baya tuzlu olur muhtemelen, yine bu kasalar daha alınabilir kalıyor, en azından garanti boyunca sorusnuz kullanılabilir araçlar . Çok beğeniyorum kasa olarak.hem dış hem iç.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
''7 ileri DCT şanzıman Hyundai üretimi. Doğru kullanılırsa iyi şanzımandır'' demişsiniz. Kısaca doğru kullanımı nasıl olmalı ? anlatmanız mümkün mü?? sanırım faydalı olacaktır herkese..teşekkürler
-
Tabiki, Toplam 38 yıl Babama ait Mercedes-Benz S serisi (W126 280E) ve ardından E serisini (W123 280E ve W124 - 300E) ailece hayran kalarak kullandık, ayrıca bir ara 2015 model C180 Exclusive aracımda vardı. Mercedes-Benz üretimi G-Tronic şanzıman bir dayanıklılık abidesidir. Çünkü bir ürüne net iyi diyebilmenin tek bir kanıtı vardır onu da sadece zaman belirler. Bunların yanında 1+4 yılda 2 farklı Tucson aracımda DCT çift kavrama kullandım ve 1 defa bile sorun yaşamadım gayet memnun kaldım ama tabiki tam otomatik gibi kusursuz çalışma prensibine sahip olmadığını bilerek kullandım. Bu nedenle yine aynı şanzımana sahip Kia Xceed satın aldım ve bundada nasıl kullanacağımı bildiğim için 7 aydır gayet memnun kullanıyorum. 40 yıl boyunca birçok marka araç alıp kullanıp sattık (Babam mesleği gereği çok sık araç alıp satardı. Çocukluğum eski oto pazarlarında araç bakmakla geçti diyebilirim.)
Tam otomatiğin tadını ve çift kavramanın nasıl kullanılması gerektiğini iyi bilirim. Tabiki Tam otomatik her zaman tam otomatiktir. Yapısal olarak türbinli tork konvertörlü olması onun katiyen sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor tabi. Sorun yaşayanlar var etrafta görüyoruz (Özellikle ZF soğutma sistemi kroniktir) Yeni sistemler daha komplike ve hafif malzemelerden üretildiği için eskiler gibi dayanıklı değil. Daha düşük tüketim değerleri elde etmek için yapılan yazılımlarda maalesef sürüş konforunu olumsuz etkileyebiliyor.
Asıl titreme ve silkeleme sorununu çok ilginçtir 1 yıl sıfır alıp kullandığım 3008 deki EAT8 de yaşadım. Çift kavramadada sorun yaşayan var mıdır? Tabiki vardır, yanlış kullanım sonucu oluşan sorun genelde ya kavramadan yada volandan kaynaklanır. Tabiki karar son kullanıcının, istemeyen satın almaz. Hyundai DCT den yıllardır memnun kaldım o yüzden yine aldım bir daha olsa yine alırım. Benden kaynaklanmayan ciddi bir sorun yaşarsam o zaman burada herkese anlatırım. Ama çoğu sorun kullanıcı hatasından kaynaklanıyor.
(Bu yıllarda Toyota Corolla da MCT - Subaru da 4AT ve CVT - Renault ta 6DCT - BMW de ZF8HP - Audi A8 de 5AT Tiptronic - Porsche Macan PDK (ZF çift kavrama) - Chevrolet Suburban 10 AT- VW Routan - Mazda 3 te 4AT - GMC Acadia 8AT - Hyundai SantaFe / Kia Sorento 8AT gibi tam otomatik ve daha birçok hatırlayamadığım aracı belirli sürelerde kullandım.)
Özetlemek gerekirse çift kavrama için şunlara dikkat edilmelidir.
Özellikle şehir içi yoğun trafikte dur kalk sıklığı yaşanan durumlarda ve şehir içi yürüme hızında dik rampalarda dur kalk senaryolarında manuel moda alıp aracın gereksiz vites yükseltmesini önlerseniz, dur kalkta net hareketler yaparsanız yani dururken tam frene basıp (varsa hill holder devreye alırsanız) kalkarken sabit bir gazla net kalkış yaparsanız çift kavramaya iyi davranmış olursunuz.
Çift kavramalı şanzıman, otomatik vites değiştiren bir manuel şanzıman gibidir. Manuel şanzımanın sürüş hissini verir, ancak tam otomatik şanzımanın kolaylığınıda düşük yakıt tüketimi ile sağlar. Daha seri ve daha ekonomik olduğu için tercih edilir.
D (Sürüş modu) seçildiğinde şanzıman, geleneksel otomatik şanzımana benzer şekilde vitesler arasında otomatik geçişler yapar. Geleneksel bir otomatik şanzımandan farklı olarak, vites değiştirme, kontaklar kavramalara geçtiğinde ve vitesler seçilirken bazen hissedilebilir ve duyulabilir.
Çift kavramalı şanzıman, sürüş sırasında daha iyi hızlanma performansı ve daha yüksek yakıt verimliliği sağlayan bir çift kavrama mekanizması içerir. Bir vitesten diğerine geçiş, ''özellikle düşük hızlarda'' debriyaj kayması ile yönetilir.
Sonuç olarak, çok düşük hızlarda vites geçişleri daha belirgindir ve şanzıman mili hızı motor mili hızıyla eşleştirildiğinden hafif bir titreşim
hissedilebilir. Bu, çift kavramalı şanzımanın normal bir durumudur. Endişelenmeye gerek yok.
Torku daha doğrudan aktarır ve geleneksel bir otomatik şanzımandan farklı hissedebilecek bir doğrudan sürüş hissi sağlar.
Daha düşük bir araç hızından hızla hızlanırken, çift kavramalı şanzıman doğru vitesi seçtiğinden debriyaj kaymasının bir sonucu olarak motor devri önemli ölçüde artabilir. Bu normal bir durumdur.
Yokuşta durur vaziyetten hızlanırken, herhangi bir titreme veya sarsıntıyı önlemek için gaza yumuşak ve kademeli olarak basmak gerekir.
Düşük hızda, gaz pedalını hızlı bir şekilde bırakırsanız, şanzıman vites değiştirmeden önce motor frenini hissedebilirsiniz. Bu motor freni hissi, manuel şanzımanı düşük hızda çalıştırmaya benzer.
Yokuş yukarı ve özellikle aşağı giderken fren pedalını aşırı kullanmadan hızınızı kontrol etmek için vites düğmesini Manuel Vites moduna getirip vites düşürebilirsiniz.
Motoru açıp kapattığınızda, sistem kendi kendini test ettiğinden tıklama sesleri duyabilirsiniz. Bu, çift kavramalı şanzıman için normal bir sestir. Bazı arkadaşlar bunu sorun gibi algılayabiliyor ama değildir. Otomatik mekanizmanın sesidir.
Aracınız ilk 1.500 km (1000 mil) boyunca, kalibrasyon yapar yani düşük hızda hızlanırken aracın düzgün olmayabileceğini hissedebilirsiniz. Bu alıştırma döneminde, yeni aracınızın vites değiştirme kalitesi ve performansı sürekli olarak optimize edilir.
Aslında çok kolay bir defa alışınca zaten bilinçaltı bunları tam otomatik yapmaya başlıyor. Aşağıdaki video şehir içi kullanımını anlatmış.
Yalın Gülmez - Kim Geçer?youtube
Çift kavramalı şanzımanların kullanımında nelere dikkat etmeniz gerekiyor?https://www.youtube.com/watch?t=303&v=5TWYlQ1PFCQ&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 28 Mayıs 2025; 10:5:8 >
-
Vakit ayırıp yazdığınız ve önemli noktalara vurgu yaptığınız için teşekkürler.
Bu tür şanzımanlar bilinçli kullanıcılara hitap eden, ve özenli kullanım isteyen şanzımanlar, sadece d ve r modunda otomatik araç kullanacaklar için ise uzak durmakta fayda var.
Misal eşim
asla uğraşmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X