Şimdi Ara

2020 Model Skoda Superb Arızası (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
234
Cevap
3
Favori
25.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
93 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dsg' de hata kusur olmaz olamaz, Kullanıcı hatasıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazılım doğru çalışıyor, çift kavrama şanzımanda vitesin bir an önce 2'ye atmasını istersin, ikinci vitesten de 1. vitese geç düşmesini. Diğer markalar da böyle yapıyor fakat ara geçişler yavaş onlarda yani şanzıman akıp gitmiyor, hantal şekilde vites değiştiriyor o yüzden sanki DSG'nin vites değiştirmesi yanlış gibi algılanıyor.


    Genelde DSG arızasının iki sebebi kurulum el ile yapılıyor sanırım fabrikada da burada işcilik hataları oluyor tahminim, ikinci olarak elbette yağ miktarı çok az bu da çabuk ısınıp şanzımanın kolay bozulmasına sebep oluyor. Diğeri de DSG baskı balata ve diğer parçaları rakiplerine göre ucuz, diğer çift kavrama şanzımanlar hatta tek kavramalar bile oldukça pahalı DSG'ye göre. Bu kadar paraya alınabilecek en iyi otomatik vites kısacası ( ülkemiz fiyatları ile kıyaslamayın, Avrupa ülkeleri için esas bu durum geçerli).

  • Anti vag cilarin sevdiği konular
    Ama para olsa anında yapisirlar vw alırlar
    Ben de şuan vag kullanmıyorum ama imkanım olsa
    Fransız çöpü ne o para vermem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Umarım servis sorunu ücretsiz çözer. Olumlu örnekleri var fakat can sıkıcı tabi.

    DSG çok seri. Hızlanma ve yakıt tüketimine katkısı büyük fakat saatli bomba gibi. Güncel tam otomatik şanzımanlar DSG aratmaz hale gelmişken ve hatta bazı üstünlükleri varken neden VW grubu şu alette ısrarcı anlamak zor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 14bin km de garantisi bitmiş haldeyken de olabilir. Hep aklımızda olarak kullanacaksınız . Sıkıntılı bir durum.gecmis olsun
  • Dert etme, garantiden değişirler bir daha olmaz. İkinci el 6-7 yaşında alınan araçlarda saatli bomba. Daha 1 yaşında aracınız var tutup size fatura etmezler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    Evet ısınma sorununun büyük kısmı yazılımla alakalı. Dct, edc gibi diğer çift kavramalarda kolay kolay ısınma olmamasının nedeni bu vites geçişlerini iyi ayarlamaları.


    Vw gerçekten akıl almaz bir inat içinde. İddia ediyorum araçlarına dsg yerine tam otomatik bir şanzıman koysalar ülkemizde satışları 2’ye katlanır. Pejonun en büyük tercih sebebi de dizel ve tam otomatik şanzıman ikilisi sayesinde oldu.



    Alıntıları Göster

    dsg ile tam otomatiğide karşılaştırmamak lazım. dsg dediğimiz şanzıman manuel şanzımanın robotlusu. Pek tabi pek çok açıdan geliştirilmiştir ama otomatik vites dediğimiz şanzımanın çalışma prensibine kadar herşeyiyle bambaşkadır.





  • Olur mu ya Bassat taş gibi araba
  • VW; Amerika' da jettada Eat8 kullanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yutupta bi dsg kavrama değiştirme videosu izlemiştim, uzerinde tek yağ lekesi olmayan tulumuyla alman dayı, hassas aletlerle yarım düzine farklı yerde sente ayarı yapıp gösteriyordu, bizim rektefeciler gibi bir sürü yeri ölçüp biçerken “şurayı şöyle ayarlamazsan böyle eline alırsın, öyle kucaklarsın...” diye anlatıyordu. Tork aktarımı gibi kaba bir iş için bu denli saçma incelik ve karmaşa gayet arızalara davetiye çıkarır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2020 yılında bile bile DSG'li araç almışsınız artık başınıza gelecek herşey size müstehaktır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    DSG'yi kesinlikle savunmuyorum, ama sırf EAT8 için de Peugeot almam ben, araç şanzımandan ibaret değil...



    Alıntıları Göster

    sadece şanzıman değil ki motorda da daha iyi pejo hem dizeli hem benzinlileri daha güçlü.. Ha keza donanımda da daha dolu vag gruplarına göre bugün 500k lık tiguanda elektrikli koltuk yok, doğru düzgün koltuk bile yok hatta tabure gibi bişey koymuşlar..Gt line 3008 deki acıp bakın bir de..


    Önyargılarınızı yıkın derim sırf pejoya karşı değil genel olarak...





  • bianconera kullanıcısına yanıt

    peugeotlarda da şu anda adblue deposu sorunu var. kronik sayılabilecek bir sorun.



    ayrıca: dsglerin 2023'ten sonrası sağlammış. patlamıyormuş.

  • Araç VAG grup olmasa konuya 2-3 sayfa değil, 2-3 mesaj gelirdi. Örnekleri forumda mevcut. Hiç DSG'li araç sahibi olmayıp konuşan insan sayısı DSG sahibi olup konuşanlardan fazla.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: luckystar

    Tam anti vagcılara malzeme cıkmıs. Satılan tüm ürünlerin bir hata payı vardır. Aynen dsg de oldugu gibi. Eat8 de sanki hiç hata yok , hiç arıza cıkmıyor. Polo, jetta, golf ve su anda tiguan kullanıyorum .hepsi sıfırdı. Polo, golf dizel , jetta ve tiguan benzinli. Hiç sorun yaşamadım . Belki şansıma . Ama Auto hold da kullandım . Hiç el frenini kendim cekmedim. d ye yakıp yürüdüm. Bazen S de kullandım, yokus aşagı manuel vites düşürdüm . Sadece tam durmadan D de R ye , yada tersini yapmadım.
    Sonucta golf u sattıgım kişide hala sorunsuz kullanıyor. Bu iş biraz şans işi.

    Ama lütfen artık :

    - ama vag grubu Dsg vah vah
    - iphone pil problemi vah vah
    - aman iphone a güncelleme geldi yüklemeyinciler

    Bir bitin artık , sizsiz bir 2021 diliyorum .

    *** arıza yaşayan arkadaşa geçmiş olsun. Eminim yetkili servis gerekeni yapacaktır. İkame arac istemeyi unutmayın .

    nik-mesaj uyumu





  • pakimeno kullanıcısına yanıt

    Güzel tespit etmişsin :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Yazılım doğru çalışıyor, çift kavrama şanzımanda vitesin bir an önce 2'ye atmasını istersin, ikinci vitesten de 1. vitese geç düşmesini. Diğer markalar da böyle yapıyor fakat ara geçişler yavaş onlarda yani şanzıman akıp gitmiyor, hantal şekilde vites değiştiriyor o yüzden sanki DSG'nin vites değiştirmesi yanlış gibi algılanıyor.


    Genelde DSG arızasının iki sebebi kurulum el ile yapılıyor sanırım fabrikada da burada işcilik hataları oluyor tahminim, ikinci olarak elbette yağ miktarı çok az bu da çabuk ısınıp şanzımanın kolay bozulmasına sebep oluyor. Diğeri de DSG baskı balata ve diğer parçaları rakiplerine göre ucuz, diğer çift kavrama şanzımanlar hatta tek kavramalar bile oldukça pahalı DSG'ye göre. Bu kadar paraya alınabilecek en iyi otomatik vites kısacası ( ülkemiz fiyatları ile kıyaslamayın, Avrupa ülkeleri için esas bu durum geçerli).

    eskiden mekatronik arızaları oluyormuş, şimdi tek sorun kavrama sanırım. kavrama sorununun da sebebi yoğun trafikte araca yarım debriyaj yaptıracak kadar aşırı yavaş gitmek. benim bir kere başıma geldi, şanzıman ısındı uyarısı verdi ve ortalığı balata kokusu kapladı. sonra daha çok ağır ağır gitmek yerine daha hızlı gidip kararlı dur-kalklar yapmaya başladım ve o uyarı ekrandan gitti, bir daha da almadım. 35bine yaklaştı araç dsg'de tık yok.


    dsg çok güzel akıcı, gücü iletmekte başarılı ve manuelden çok yakmaya sebep olan klasik otomatik şanzımanların aksine manuelden az yakmaya sebep oluyor. artık vw servis dışında da dolu dsg ustası var, gerçekten çok uygun rakamlara tamir ediyorlar. bir dsg kabaca 5bin liraya tamir edilirken bu forumda mesela bir bmw sahibinin konusu vardı, serviste 80bin çekmişler. yarım yamalak yaptırmış 25bine, öyle o halde düzgün çalışmayan şanzımanı kullanıyordu ve buna 25bin ödemişti.


    bu forumdan başka hiçbir yerde dsg hakkında bu kadar şikayet görmedim. türkiye'de dsg kadar çok satan bir otomatik şanzıman yok, arıza oranı bu forumdaki bir kısım zevat tarafından abartılıyor.





  • vag grubu garip bir yapı, yeni makyajlı kasa D segment 2020 passata bile (1.5tsi - 250 tork) DQ200 kuru kavrama dsg koyan vw, her nedense daha düşük segment C-SUV Tiguan özelinde eski modellerde dahil aynı motor için ıslak kavrama dsg koymuş. önceki modellerde bile (1.4tsi) daha sağlam-sorunsuz olarak bilinen 6 ileri ıslak dsg varmış zaten. yani tiguan ile alakalı başka bir parametre daha var sanırım, belki kasa ağırlığının fazla olması benzeri bişey olabilir.

    yinede isteyince madem birebir aynı motoru kullanan başka bir araca koyabiliyosun, o zaman koy şu ıslak kavramayı golf'ede koy passata da koy. niye böyle saçma bi ayrım yapıyorlar anlamak çok zor vw'yi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alıntı

    metni:
    Araç 14 bin km dsgnin sorunlari oldugunu bildigim için çok nazik kullandim. N ye alip el frenini cektim. P ye aldim her seferinde.

    hadi sıfır km neyse de ikinci elde alacak insanlar neden risk alıyor tuhaf bir milletiz bırksak marka düzeltmeye çalışacak ama biz asılıp hayır sorunlu kalsın diye ısrarla tercih ediyoruz 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    eskiden mekatronik arızaları oluyormuş, şimdi tek sorun kavrama sanırım. kavrama sorununun da sebebi yoğun trafikte araca yarım debriyaj yaptıracak kadar aşırı yavaş gitmek. benim bir kere başıma geldi, şanzıman ısındı uyarısı verdi ve ortalığı balata kokusu kapladı. sonra daha çok ağır ağır gitmek yerine daha hızlı gidip kararlı dur-kalklar yapmaya başladım ve o uyarı ekrandan gitti, bir daha da almadım. 35bine yaklaştı araç dsg'de tık yok.


    dsg çok güzel akıcı, gücü iletmekte başarılı ve manuelden çok yakmaya sebep olan klasik otomatik şanzımanların aksine manuelden az yakmaya sebep oluyor. artık vw servis dışında da dolu dsg ustası var, gerçekten çok uygun rakamlara tamir ediyorlar. bir dsg kabaca 5bin liraya tamir edilirken bu forumda mesela bir bmw sahibinin konusu vardı, serviste 80bin çekmişler. yarım yamalak yaptırmış 25bine, öyle o halde düzgün çalışmayan şanzımanı kullanıyordu ve buna 25bin ödemişti.


    bu forumdan başka hiçbir yerde dsg hakkında bu kadar şikayet görmedim. türkiye'de dsg kadar çok satan bir otomatik şanzıman yok, arıza oranı bu forumdaki bir kısım zevat tarafından abartılıyor.



    Alıntıları Göster

    bmw için ZF türkiye komple şanzıman tamiri 11 bin lira idi ve yetkili ZF servisi (euro 6,58 idi o zaman, euro kadar artsa ki sanmıyorum 15,5 bin yapıyor ) 25 bin liraya nerede yarım yamalak yaptırmış gerçekten yazık etmiş





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.