Şimdi Ara

2019 TOYOTA COROLLA SEDAN (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.857
Cevap
122
Favori
759.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota hibritlerde şanzıman bulunmaz. Ana motor olan elektrik motoru direkt (diferansiyele) tekerleklere bağlıdır.



    Power Split Device denilen dişli yapısı ve bilgisayarın yönetimiyle benzin motorunun gücü jeneratöre ve/veya tekerleklere iletilir. Bu esnada hissiyat CVT'deki sürüş gibidir.



    CVT'deki gibi kayış-kasnak şeklinde şanzıman yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lazloo kullanıcısına yanıt
    Plug in hibrid olmadigi icin pek onemi yok. Cok dusuk oluyor bu sistemdeki elektrik gucu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli arkadaşlar siz ciddimisiniz? Bu aracın nesi güzel.neresinden bakarsanız balın çok kötü.içerindeki ekran iğrenç ötesi.zorla oturulmuş navigasyon cihazı gibi.bunu beğenebilen varsa helal olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Katılmakla beraber şunu da ekliyeyim,daha uzun menzil,daha güçlü elektrikli ve benzinli motorla gelse gene yeter,1.5 gibi güç veren 1.8 motorla nereye kadar.Yani içime sinmeyen bir durum var ortada ,CHR 'da da aynı durumdan memnuniyetsizliğimi dile getirmiştim forumda,neymiş atkinson motormuş.Madem o motoru koyuyorsun, bari elektrik motorun gücünü ve bataryanın menzilini arttır.Test proğramlarında da bunlar dile getildi.
  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Yazıyı okumadım lakin son 2 yılda 20 ay kullandım, yeterli mi? Copy paste falan da yok önceki corolla paylaşımlarıma bir bakın derim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Toyota bu eleştirilere kulak vererek 2.0hibriti de geliştirdi ama ülkemiz vergi sistemiyle bize ne kadar hitap eder bilemem.

    Corolla hb 2.0hibrit 180hp, 0-100 8.0 saniye. 3.8litre tüketim.

    Bu motor yakında c-hr ye de gelir. Hibrite yönelik yeni bir teşvik gelir mi bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Toyota bu eleştirilere kulak vererek 2.0hibriti de geliştirdi ama ülkemiz vergi sistemiyle bize ne kadar hitap eder bilemem.

    Corolla hb 2.0hibrit 180hp, 0-100 8.0 saniye. 3.8litre tüketim.

    Bu motor yakında c-hr ye de gelir. Hibrite yönelik yeni bir teşvik gelir mi bilmiyorum.
    Kesinlikle MTV düzenlemesi de ÖTV düzenlemesi de şart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hacı hoca arabasından az daha spor hacı hoca arabasına dönmüş o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman

    Hacı hoca arabasından az daha spor hacı hoca arabasına dönmüş o kadar.
    Dünyada ne kadar çok hacı hoca varmış demek ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Plug in hibrid olmadigi icin pek onemi yok. Cok dusuk oluyor bu sistemdeki elektrik gucu.
    Memleketimin yollarında rampa biraz fazla da, böyle durumlar için olsa bile yeter. Mesela Hyunda de toplan 270nm oluyor galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dış dizayn tombalak estetikten uzak duruyor iç dizayn benim için fazla sade hele o dokunmatik ekran aynı renaultdaki gibi sonradan takılmış bir ucube gibi yerine almış. Ben böyle sqde5araç sevmiyorum ama seven varsa gülegüle alıp kullansın ne diyim. Erkek adamın aracı, aracını park ettiğinde arkasından batıracak olandır. Bune laaa :)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şubat ortası gibi Corolla 1.6lt ve 1.8lt hibrit gelecek, Mart ayında da HB modeli. HB modeli maalesef ilk etapta sadece hibrit olacak. Ülkemizdeki ekonomik durum ve maaliyet kaygılarından şu aşamada 1.2lt Turbo versiyonu gelmeyecek maalesef.

    Başlangıç modeli günümüzün Life modeli otomatik şanzıman ile de satılacak, Advance modeline ek paket ile sunroof eklenecek. Premium olanda standart olacak. Tabi donanım seviyelerine yeni isimler verilir ama ne olur bilinmiyor şu anda.

    CVT şanzımana 1.vites dişlisi eklendi, hemen hemen hiç sarsıntısız bir sürüş sunan başarlı,güvenilir bir şanzıman o yüzden terk edilmez şu aşamada. Daha uzun menzilli hibrit aküsü maliyetli,hem aracın alım ücretini arttırır hem de bakım maliyetlerini. Mevcut akü şu anda yetkili serviste 10 bin TL civarında, eğer Lityum uzun menzilli batarya kullansalardı 35-40 bin TL civarında olurdu bataryanın fiyatı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Şubat ortası gibi Corolla 1.6lt ve 1.8lt hibrit gelecek, Mart ayında da HB modeli. HB modeli maalesef ilk etapta sadece hibrit olacak. Ülkemizdeki ekonomik durum ve maaliyet kaygılarından şu aşamada 1.2lt Turbo versiyonu gelmeyecek maalesef.

    Başlangıç modeli günümüzün Life modeli otomatik şanzıman ile de satılacak, Advance modeline ek paket ile sunroof eklenecek. Premium olanda standart olacak. Tabi donanım seviyelerine yeni isimler verilir ama ne olur bilinmiyor şu anda.

    CVT şanzımana 1.vites dişlisi eklendi, hemen hemen hiç sarsıntısız bir sürüş sunan başarlı,güvenilir bir şanzıman o yüzden terk edilmez şu aşamada. Daha uzun menzilli hibrit aküsü maliyetli,hem aracın alım ücretini arttırır hem de bakım maliyetlerini. Mevcut akü şu anda yetkili serviste 10 bin TL civarında, eğer Lityum uzun menzilli batarya kullansalardı 35-40 bin TL civarında olurdu bataryanın fiyatı.
    Hocam cvt şanzımana 1.vites eklenmesi olayı nasıl oluyor? Ayrıntılı bir kaynak var mı?




  • Youtube,google gibi yerlerde mevcut görselleri. İlk vites dişli ile kalkıyor işte o kadar. Böylece daha sakin,sessiz hızlanıyor ayrıca yakıt tüketimi de devir çok artmadığı için düşüyor. Tabi kayışa da ilk tork binmediği için şanzımanın ömrü de uzuyor.
  • Direct Shift denilen şanzımanda ilk vites dişli, ardından CVT devam ediyor. Burada amaç ilk viteste CVT'nin kasnakları arasında bükülen kayışın verimsizliğini engellemek.

    Ek olarak; artık CVT şanzıman elektronik olarak 8 ileri otomatik vitesmiş gibi simüle edilebiliyor, yani sanki vites geçişleri varmış gibi hissiyat verdiriliyor. Hatta direksiyon arkasındaki kulakçıklardan vites geçişleri (sanal olarak, gerçekte CVT'de vites geçişi hissi oluşmaz) yapılabiliyor.

    Zannediyorum, 180hp'lik hibrit modelde de sanal vites geçişleri yapılacak, fakat net bilgim yok henüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim gibi olanlar var mı bilmiyorum ama toyota corolla'dan tiksiniyorum, bu modeli gördükten sonra da buna devam edeceğim. NEdense toyotaya ve özellikle corolla modeline karşı bir nefretim var
  • Ek bilgi olarak, lityum-iyon pillerinin Ni-MH pillere göre enerji yoğunluğu yüksek olsa da güvenlik (alev alma), maliyet, şarj-deşarj döngüsü kabiliyeti, soğuktaki verimlilik gibi konularda dezavantajı vardır.

    4. Nesil Prius'larda (soğuk yerler için üretilen 4 çeker(!) Prius hariç) lityum-iyon batarya kullanılmıştır. Tahmin ediyorum, hibrit Corolla'da da aynı batarya/hibrit sistem kullanılacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    Hybrid de iki motorun ürettiği toplam HP ve Tork ne kadar oluyor acaba?
    1.8 benzin motoru : 99HP güç, 142Nm (3600-4000rpm) tork üretir.

    Elektrik motoru. : 71HP güç, 163Nm (ilk devirden itibaren) tork üretir.

    Kombine güç : 122HP (Kombine tork belirtilmemiş)

    0-50km/h aralığında torkun çok iyi olduğunu söyleyebilirim çünkü bu aralıkta ivmelenme gayet güzel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sedanı şuandaki kasanın dış tasarımıyla çok benzer. iç tasarımda ön göğüslük, tablet ekran ve hız gösterge ekranı, kaplaması estetik değil bence. en azından daha spacevari bir göğüslük, hayalet ekran olabilirdi.
  • Bazen söyleniyor; neden araç güçsüz, neden pil daha büyük değil, neden vergisi yüksek vs... Aracın benzin motorunun neden 99HP olduğuna, neden CO2 salınımının 85g/km civarında olduğuna dikkat ediniz. Dünya, Türkiye için dönmüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.