Şimdi Ara

2017 model Makyajlı Kasa Sandero/Sandero Stepway - Ana Konu (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
803
Cevap
21
Favori
103.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NightmareII N kullanıcısına yanıt
    Üstad, ben de aynı şeyi söylüyorum. Fakat bu noktada sormamız gereken şu: Servise götürdünüz mü aracı? Bu arıza tespit edildi mi? Yoksa sadece telefonla yada mesajla mı adamlara bahsettiniz durumdan? Bir aracı servise götürmeden nasıl anlasınlarki sıkıntılarını?

    BMW örneğinden gidelim. 740 aracınız var. Böyle (aynı) sıkıntı başgösterdi. Aradınız, anlattınız durumu. Ne diyecekler size? Hemen yeni araba gönderiyoruz mu? -Hayır tabiiki. Servise davet edecekler, testler yapacaklar, arızayı tespit etmeye çalışacaklar. Gerekirse aracınız serviste kalacak, soğukken denenecek. Bu süreçte zaten size ikame araç sağlanacaktır.

    Söylemek istediğim, oturduğunuz yerden "benim araç titriyor" diyerek bir yere varamazsınız. Madem rodeo kıvamında bir titreme olduğunu söylüyorsunuz, bu bariz şekilde bir hatadır, kusurdur! Aracı fazla kurcalatmak istemiyorsunuz anlıyorum ama mekanik sistemler durduğu yerde düzelmiyor maalesef. Servise götüreceksiniz, arızanın tespit edilmesi için bastıracaksınız. Bu noktada BMW ve Dacia markalarını ayıran da bu olur yalnızca. Dacia'da tespit için ısrarcı olursunuz, BMW'de kendileri tespit edebilmek için çırpınır. Bu noktada baktınız servis "bu normaldir" falan diyor, kusurlu mal satmaktan açacaksınız davayı. Zor birşey değil. Hemen bağımsız eksper (bilirkişi) gelecek, aracınızın gerçekten kusurlu olup olmadığını tespit ederek tutanak tutacak. Zaten bu noktada olay çoğu kez dava sürecine bile girmiyor. Eksper aracınızın kusurlu olduğunu tespit ettiği anda ya para iadesi ya yeni araç verme süreci başlıyor. Bu sadece Dacia'da değil, Honda'dan BMW'ye; Toyota'dan Fiat'a kadar tüm firmalarda aynı şekilde işliyor.

    ----

    Easy-R şanzımanı hiç tecrübe etmedim. Ama genel olarak tek kavramalı AMT sistemlerde bazı durumlarda hafif titremeler oluyor. Özellikle bayır aşağı inerken, şanzımanın yaşadığı kararsızlıklarda falan hafif hafif titreyebiliyor. Ama sizin anlattığınız oldukça yüksek bir titreme. (en azından ben öyle anlıyorum.) Dolayısıyla bu net olarak bir kusur gibi duruyor.




  • Size hak veriyorum ama neden ben aracımı götüreyim. Bu şikayet sadece bende ise zaten araç bile vermesinler ben götüreyim aracı hatta hatalı parça varsa onu da ben gidip alıp getireyim. Ama sorun şurada birden fazla aynı durum ile ilgili şikayet oluyorsa bunu müşteriye bildirmeleri gerek yani incelemekteyiz kendi üretim araçlarımızda durum ile ilgili bir hata tespit edemedik yada ettik bir seri üretimde de olmuş olabilir araçları getirin derseler sıkıntı yok. Şunu da ekleyeyim bu durum çok can sıkıcı değil çünkü sadece ilk kalkışta dönüş yaparsan oluyor sonra 40 tane yeri dön sorun yok. Ben çok önemsemiyorum şahsen. Su an nakit elimde olsun yine gider alırım bu aracı. Sadece karizma duruşu yeter. 3 5 snlik bir ilk kalkistaki silkeleme o kadar sorun değil ama insanı üzen birden fazla şikayet aldigin halde getir aracı bakalım demeleri. He servis zamanı diyecem kesinlikle 10. Ayda bakımın var o zaman ak kara ortaya çıkacak ama tahminim servis bu araçta bir şey yok diyecek. Bu sadece bir on görü su an için.




  • Siz bilirsiniz hocam, ne diyeyim.. Ama (çok bariz görünen elektronik poblemler dışında) değil Dacia, aracınız BMW, Ferrari yada Bentley bile olsa hiç bir firma telefondan size "Evet, o bahsettiğiniz bir kusur, aracı değiştirelim yada tamir edelim" demeyecektir. İllaki servise getirin görelim diyeceklerdir. Kamuoyu araştırmasıyla arıza tespiti olmaz.

    Keyifli sürüşleriniz olsun, kazasız belasız uzun yıllar dilerim Dacianız ile..
  • Sagolun hocam. Aracı aldıktan 1 ay sonra memnuniyet durumu için aradılar ordada belirttim. Ama kendilerine şunu dedim sizin araştırmanızı isterim. Yine aracı getirin dediler. Benim aracımda degil. Kendi araclarinizda. Sorun yoksa sıkıntı yok ama bunu sorun kabul ediyorsanız bakimda zaten belireceğim. Çünkü gün ici kullanımı zerre olsun etkilemiyor. Bu arada video çektim ama mobilden yüklemeyi başaramadım buraya.
  • Arkadaşlar bu titreme hoplama ziplamalar için bu gün 2 3 test yaptım sabah aracı çalıştırdım. Hopla zıpla silecekleri araç ile çalıştırdım. Silecekler yine olağanın bir az daha alt seviyesinde çalışıyor. Sonra aracı silecekler normal hıza ulaşana kadar kullandım. Sonra aracı park ettim. Motor soğusun diye yaklaşık 2 3 saat bekledim. Tekrar çalıştırdım. Silecekler yine yavaş. İnat ettim rölantide 1500 2000 devri 1 2 dakika cevirdim silecekler normal hıza geldi sonra kalkış yaptım ne zıplama ne hoplama. Abi bu araçta elektriği ilk 5 dakika ciddi şekilde sömüren bir şey var. Sonrası normale dönüyor. Tahminim bu voltaj düşüklüğü Easy R sistemide etkiliyor. Şarj dinamosunda yada ilk 5 dk elektriği sömüren bir şey var araçta. Öyle bir sömürüyorki resmen fanın çalışma düzeyinde bile dalgalanmalar yaşanıyor duy sesimizi Dacia teknisyen yaptın bizi valla 😃
  • NightmareII N kullanıcısına yanıt
    Aracla ilgilendigim ve konuya tam hakim olmadığım icin soruyorum; direksiyon mekanik hidrolik mi, yoksa elektro servo mu? İki durumda da ilk calisma ve geri vites ile ilgili varsayim olarak düşüncem



    1- mekanik hidrolik ise sabah motor sogukken motorun gücü yetmeyip silkeliyor olabilir mi?(ama bu sileceklerin durumunu açıklamaz)



    2- elektro servo direksiyon ise kış şartlarında hidrolik yağ viskozitesinden kaynaklı aşırı bir güç gereksinimi ve elektrik tuketimi olabilir mi?(bu sileceklerin sogukken yavas çalışmasını ve muhtemel kavrama gecikmesini açıklar ama silkelemeye kesin neden olur mu emin değilim)



    3- Akıl vermek icin söylemiyorum ama madem motor sogukken boyle bir sorununuz var neden araci aksamlari geri geri park etmiyorsunuz? Zaten geri vites oranı tüm araclarda büyuktür, hızlanması anidir, gaza tam anlamıyla basmadiginiz icin kavramada sıkıntı oluşuyor olabilir mi?



    Bugun sıfır baktım, cebime şu an uymadığı icin erteledim ve kafamda soru isaretleri olustu sorununuzu okuyunca. lutfen ulastiginiz sonuclari paylasirmisiniz? Takip..




  • https://www.sikayetvar.com/dacia-debriyajda-silkeleme-yapiyor

    Benzer bir şikayete denk geldim. Bende karar aşamasındayım. Ses yalıtımı ve bu titreme işi ben düşündürüyor.
  • Akü zayıf kalıyor demekki .Soğuk havalarda zaten pillerin gücü düşer ,Akü de pil olduğundan ,soğuklarda aracı çalıştırdığınız da rölantide 2 dk çalıştırsanız sorununuz kalmaz.Akü Mutlu akü gibi iyibir aküyle değişince sorun olmaz.

    Sıfır honda var oda soğuklarda camı yavaş hareket ettiriyor.Şarj olup kendine gelince normale dönüyor.

    Renault bu işe el atacaktır fabrika aküleri biraz zayıf oluyor düzeltirler.

    Aracınızı soğuklarda sadece ilk çalıştırmada hareket ettirmeden 2dk rölantide çalıştırın ,sonra gün boyu buna gerek olmaz.
  • Arkadaşlar ben otomatik dizel 2017 stepway alacağımda vites geçişleri Çok hissediliyor mu kullanan arkadaşlar yazar mı acaba. test sürüşünde otomatik benzinli kullandım biraz hissediliyor. şuan 2004 polo var bende otomatik ondan hiç hissetmiyorum geçişleri örneğin.

    yorum yazarsanız sevinirim.
  • Arkadaşlar merhaba,

    bende 0,9 motor otomatik benzinli ve tabiki bulabilirsem 2016 model düşünüyorum. bayilerde hala 2016 makyajlı kasa var mıdır? birde bayiler liste fiyatından ne kadar indirim yapıyor. fiyatlardırma politikası nasıl? alanlar ne kadara aldılar
  • Bu aracın direksiyonu bildiğim kadarıyla mekanik hidrolik. Yani elektro servo değil. O yüzden bir tık daha sert hatta güncel araçlara göre. Son makyajlı kasada durum nedir tam bilemiyorum.

    Aracın elektrik sistemi ile ilgili varsayımlar da çok mantıksız durmuyor. Sabah soğuk havada yapıyor olması zaten ya elektronik sisteme yada yağlama sistemlerinden birine işaret ediyor. En temizi servise göstermek ama sorunu yaşayan arkadaşlar buna pek yanaşmıyor. Belkide 5-10dk içerisinde çözülebilecek kadar basit bir problem bu; servislerin görüp yorum yapması lazım.

    Kişisel tecrübelerime göre AMT sistemler (otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar) elektrik akımlarına oldukça duyarlı. Colt CZ3 aracımda akü yıldan dolayı zayıflamaya başladığında bazen vites geçişlerinde sıkıntı yaşıyordum. (özellikle geri vitese takarken yada boştan vites sürecine alındığında) Aracın aküsünü yeniledikten sonra bu problemler ortadan kalkmıştı.

    Arkadaşların bahsettiği gibi, birşeyler araçtan fazla akım çekiyor olabilir ve bu hem şanzıman sistemi hem de diğer üniteleri zorluyor olabilir.




  • 39nicolasanelka 3 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler
  • Merhaba arkadaşalar.. Bende 2016 sonu teslimat 18 ocak olarak 1,5 dizel manuel aldım.Önceki arabada benzinli stepway oldugundan hemen alıştım ..Aracı kronik sorunu ses yalıtımı aslında.. Sabah soğuk havada titremeyi bende yapmıyor.. Ama ses yalıtımı için alt taban ve davlumbaz içlerine kalın pütür öneririm.. Birde aracın kapılarında neredeyse fitil yok...
    Bu eksikliklerin hepsini tamamladım.. Pütür ve fitiller olarak.. İnanın ses kesildi.. 2500 devire kadar ses almıyorsunuz, zaten dizel 2500 devirde 130 150 arasına çıkıyor. Genel kullanımda bu süratlere çok az çıkılacagından ben çok memnun kaldım pütür ve fitil olayından.. Ses sorunu olanlara tavsiye ederim.. Elbette son aşaması bütün iç halıların ve koltukların sokulerek bütümlü folya ile rezonansı kesmek ve ses bariyerli sünger kullanmak..ikinci aşama bir gününüzü alır.. Ben o işe pek bulaşmadım fitil ve pütür yetti...
    Titreme olayı bende olmadı araç o kadar kar altında kaldı şıkır şıkır çalıştı..İlk çalıştırmada 1-2 dk hareket etmemek lazım aslında... Çok kez kontak çevirip hemen yola çıktım bişeyle karşılaşmadım.. Araba işi şans işi gerçektende.. Mercedes Bmw alıp küfür edende çok aslında...
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.....




  • Hakan Altınbaş H kullanıcısına yanıt
    1.5 dci olupta sorunlu olan duymadım bu güne kadar.
  • RENAULT SYMBOL 2017 nin göstergesi görüldüğü gibi stepway ile aynı sadece ışıklandırma daha güzel içindeki lambalar değiştirilerek yapılabilirmi acaba ?2017 model Makyajlı Kasa Sandero/Sandero Stepway - Ana Konu
  • Hakan Altınbaş H kullanıcısına yanıt
    Selamlar fitil olayini nasil cozdunuz
  • FİTİL OLAYINI FACE SİTEMİZ VAR .. ORADA BİR ARKADAŞ İLGİLENDİ SAĞOLSUN SİTEDEKİ ARKADAŞLAR ALDI VE UYGULADI.. HERKES ÇOK MEMNUN KALDI.ARAÇLARIN KAPISINDA FİTİL YOK.. BUDA SES VE TOZ DEMEK ZATEN.. KAPILARDA YAN DİREKTE VE ÖN KAPUT İÇİNDE UYGULAMAK UZERE 3 ÇEŞİT FİTİL VAR.. ALT TABAN DAVLUMAZ PÜTÜR YANİ ZİFT VE KAPILARA + KAPUT İÇİNE FİTİL UYGULAMASI YAPTIM SES KESİLDİ... MEMNUN KALDIM YANİ... FACE SİTEMİZ ..... DACİA SANDERO STEPWAY TURKIYE.... SÜREKLİ YARDIMLAŞMA VE ÖNERİLERLE ARACLARIMIZI EN İYİ HALE GETİRMEYE ÇALISIYORUZ... SIKINTISI , PROBLEMİ OLANLAR YAZIYOR ÇÖZÜMLER İÇİN TECRÜBE EDİNMİŞ KİŞİLERİN BİLGİLERİNDEN FAYDALANILIYOR....
    HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM......
  • arkadaslar makyajlı kasanın katalogunda dokunmatik sinyal özelliği yazmasına ragmen ben aracta bu özelliği kullanamadım. sinyal kolunda mı problem var acaba
  • Arkadaşlar şimdi ben bir şeyi anlamadım. 2016 ve 2017 model şu an birebir aynı mı yani? 2017 model stepwayde büyük değişim gelmedi mi?
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.