Şimdi Ara

2017 Corolla Aldık ama???Bu 132 beygir nerede!? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
179
Cevap
3
Favori
16.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2017 yilinda hala atmosferik araba aliniyor insan gercekten hayret ediyor bu duruma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 17 Temmuz 2017; 23:56:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • korsallar kullanıcısına yanıt
    5000-6000 arası hp gücü yükselerek giden araçla dümdüz sabit olanın isteği bir olmuyor işte zaten bu üst devirlerde cansızlaşma olayının tek müsebbibi bu değil, turbonun yüksek devirlerde motoru alt devirde olduğu gibi besleyememesi, motorun ayarının da böyle yapılmamış, turbonun da buna göre seçilmemiş olması. Araç yürümüyor değil yürüyor da istek azalıyor. Bu da şevk kırıyor yüksek devirlere çıkmak için, arkadaşın bahsettiği bu. Pratikte bunu deneyimlememişsin belli denesen anlarsın. Tabiki yüksek devirleri güçlü turbo araçlarda var, eski Saab'lar Volvo'lar, turbo Porsche'ler vs onlar ayrı dünya.

    Bu arada Auriste alt devirler zayıf olduğu için de çevirten olur zevkine de basan olur ama piyasada bir sürü güçlü hacimli atmosferik var. E92 M3 400nm tork veriyor, kimse yetersiz kaldığı için 8500rpm'ye dayamıyor o motoru, keyif için basıyor. Bu tercih yaklaşım farkıdır, ben üst devirde gittikçe canlanmayan, ateşlenmeyen, motorun hazır gaz tepkisini hissettirmeyen aracı sevmiyorum, kaç motor olursa olsun. Bunları umursamayan, gitsinde nasıl giderse gitsin kafa da şişirmesin güzelce çeksin diyene de lafım yok, günlük kullanımda da mantıklı olan budur zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 18 Temmuz 2017; 0:10:2 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: nuisance

    4400 devirde 160nm tork şaka gibi eh tabi inatçı eşek gibi gitmez bu durumda. 1500 devirde 300nm tork veren turbo dizel araçlar varken, hiç araştırmadan bu araçları sırf markasından dolayı alıp sonrada beğenmeyenleri anlamıyorum.

    Tek mesele tork yani?



    0 - 100 verisi birçok 1.6 dizelden daha iyi. 100km hızdan sonra dizelin zaten hiç şansı yok.



    Fiyatı dizellere göre uygun. 1.6 advanced corolla 80bin. O fiyata alternatif dizel önerir misiniz? Ekonomi isteyen de lpg takar, dizelden az yakar.



    Dizel alt devirlerde daha rahat çekiş sunar, benzinli de daha sessiz, konforlu olur.



    Sağlamlık desen dizeller yine yaklaşamaz atmosferiğin sağlamlığına. Ne artısı kaldı?

    Nereye dizelin şansı yok 100 den sonra? Tarihi 1.6 105 hp lik tdi ile mi kıyaslıyorsun 132hp lik motoru? Pazar günü yeni bir honda civic e selektör yapıyorum adamda yol verdi ama tribe girdi asıldı gaza. 320nm torkun verdiği güç içe klima en son seviyede açık olmasına rağmen uzadım gittim. Yeni dizellere rakip bile olamaz atmosferikler. Adam 1500+kg lık j kasa ile 1100kg hondayı geçiyor. (Youtube da var) 220-230 gidiyor araç Allah ne verdiyse. Atmosferik 2.0 altı çöptür. Dizellerde öyle eskisi gibi ses falanda yok. Hele söz konusu corolla ise 3 aşağı 5 yukarı aynı seviyede ses alıyorlardır içeri.

    Ben bu arabayı 20 yıl satmayacam diyorsan ancak öyle alınır. Performans ile hiç işim olmaz, kımıldasın yeter diyorsan lpg ni at bin. Onun harici işe yaramaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24. -- 18 Temmuz 2017; 0:36:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: nuisance

    4400 devirde 160nm tork şaka gibi eh tabi inatçı eşek gibi gitmez bu durumda. 1500 devirde 300nm tork veren turbo dizel araçlar varken, hiç araştırmadan bu araçları sırf markasından dolayı alıp sonrada beğenmeyenleri anlamıyorum.

    Tek mesele tork yani?



    0 - 100 verisi birçok 1.6 dizelden daha iyi. 100km hızdan sonra dizelin zaten hiç şansı yok.



    Fiyatı dizellere göre uygun. 1.6 advanced corolla 80bin. O fiyata alternatif dizel önerir misiniz? Ekonomi isteyen de lpg takar, dizelden az yakar.



    Dizel alt devirlerde daha rahat çekiş sunar, benzinli de daha sessiz, konforlu olur.



    Sağlamlık desen dizeller yine yaklaşamaz atmosferiğin sağlamlığına. Ne artısı kaldı?

    Nereye dizelin şansı yok 100 den sonra? Tarihi 1.6 105 hp lik tdi ile mi kıyaslıyorsun 132hp lik motoru? Pazar günü yeni bir honda civic e selektör yapıyorum adamda yol verdi ama tribe girdi asıldı gaza. 320nm torkun verdiği güç içe klima en son seviyede açık olmasına rağmen uzadım gittim. Yeni dizellere rakip bile olamaz atmosferikler. Adam 1500+kg lık j kasa ile 1100kg hondayı geçiyor. (Youtube da var) 220-230 gidiyor araç Allah ne verdiyse. Atmosferik 2.0 altı çöptür. Dizellerde öyle eskisi gibi ses falanda yok. Hele söz konusu corolla ise 3 aşağı 5 yukarı aynı seviyede ses alıyorlardır içeri.

    Ben bu arabayı 20 yıl satmayacam diyorsan ancak öyle alınır. Performans ile hiç işim olmaz, kımıldasın yeter diyorsan lpg ni at bin. Onun harici işe yaramaz.

    Sizin araç nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ozbayram kullanıcısına yanıt
    Astra j 1.6 cdti 136.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.

    Astra j 1.6 cdti 136.

    Elinizdeki aeaçla 15 yıl önce çıkmış daha düşük güçteki aracı geçmeniz normal. Fakat 125 lık vitec ünitede 220 km civarı hızlara çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    5000-6000 arası hp gücü yükselerek giden araçla dümdüz sabit olanın isteği bir olmuyor işte zaten bu üst devirlerde cansızlaşma olayının tek müsebbibi bu değil, turbonun yüksek devirlerde motoru alt devirde olduğu gibi besleyememesi, motorun ayarının da böyle yapılmamış, turbonun da buna göre seçilmemiş olması. Araç yürümüyor değil yürüyor da istek azalıyor. Bu da şevk kırıyor yüksek devirlere çıkmak için, arkadaşın bahsettiği bu. Pratikte bunu deneyimlememişsin belli denesen anlarsın. Tabiki yüksek devirleri güçlü turbo araçlarda var, eski Saab'lar Volvo'lar, turbo Porsche'ler vs onlar ayrı dünya.

    Bu arada Auriste alt devirler zayıf olduğu için de çevirten olur zevkine de basan olur ama piyasada bir sürü güçlü hacimli atmosferik var. E92 M3 400nm tork veriyor, kimse yetersiz kaldığı için 8500rpm'ye dayamıyor o motoru, keyif için basıyor. Bu tercih yaklaşım farkıdır, ben üst devirde gittikçe canlanmayan, ateşlenmeyen, motorun hazır gaz tepkisini hissettirmeyen aracı sevmiyorum, kaç motor olursa olsun. Bunları umursamayan, gitsinde nasıl giderse gitsin kafa da şişirmesin güzelce çeksin diyene de lafım yok, günlük kullanımda da mantıklı olan budur zaten.

    Ayıkladığım diger turbolu araçları buraya yazmayayım, elimde video yok gereksiz polemik olmasın.O arada 5000den 6000e yururken benim derdim zamaninda vites yetistirmekti, şevki mevki görmedi gözüm



    Bu sizin kullandiginiz 1.8 tfsi icin ortalama tuketim ve km/h bilgisi paylasirmisiniz? Arac hakkinda kullanici yorumunuzu merak ediyorum. Muadil beygirde baska aracta kullandiysaniz hissiyatinizi paylasirsaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vılıspade

    Atmosferik performans için değilse neden F12 berlinetta da kullanılmış?

    F12'nin motorundan 4 buji sök sat Corolla satın alırsın o derece alakasız arabalar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.

    Astra j 1.6 cdti 136.

    Elinizdeki aeaçla 15 yıl önce çıkmış daha düşük güçteki aracı geçmeniz normal. Fakat 125 lık vitec ünitede 220 km civarı hızlara çıkar.

    Kusura bakmayın da suç 15 yıl önceki teknolojiyi millete itelemeye devam eden hondada değil mi?
    https://www.youtube.com/watch?v=Fva64WSfYO0


    Bu araç Astra sedan 1550kg ve üstü bir ağırlığı var. Honda eski ama 300kg temizinden fark vardır ağırlıklar arasında. Hondaya 300kg yük atsak araba yerinden zor kıpırdar.

    Benim araç HB ağırlığı 1489kg. 220-230 km hızlara ulaşabiliyor araç. Tabi hafif eğimle. Bu corolla ile kapışsa gene sonuç değişmezdi.


    Bence atmosferik devri çoktan kapandı.


    iyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24. -- 18 Temmuz 2017; 1:16:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.

    Astra j 1.6 cdti 136.

    Elinizdeki aeaçla 15 yıl önce çıkmış daha düşük güçteki aracı geçmeniz normal. Fakat 125 lık vitec ünitede 220 km civarı hızlara çıkar.

    Kusura bakmayın da suç 15 yıl önceki teknolojiyi millete itelemeye devam eden hondada değil mi?
    https://www.youtube.com/watch?v=Fva64WSfYO0


    Bu araç Astra sedan 1550kg ve üstü bir ağırlığı var. Honda eski ama 300kg temizinden fark vardır ağırlıklar arasında. Hondaya 300kg yük atsak araba yerinden zor kıpırdar.

    Benim araç HB ağırlığı 1489kg. 220-230 km hızlara ulaşabiliyor araç. Tabi hafif eğimle.


    Bence atmosferik devri çoktan kapandı.


    iyi geceler.

    Dizele 10-15 bin fazla para veremeyip dizelden az yakan aynı donanım araç alanlar için bu devir kapanmaz.

    İyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    bu foruma tork ile beygir gucu arasindaki farki anlatamadan ölüp gideceğiz ben ve bu konuya emek veren birkaç kişi..

    Ben pes ettim Hocam artık. Alsınlar atmosferik, sağ şeritten sağ şeritten ciksinlar rampaları, burda da sol şeritten şeritten yapsınlar yorumları :)

    Atmosferik kullananlar hep sağ şeritte, hatta kamyonların arkasından gidiyorlar. Bazende rampada inip itekliyorlar aracı. Şu uçup kaçan findık turbocular nedense bana hiç denk gelmiyor. Sorun nerde anlamadım.

    Kadim dostum meraba.

    Epeydir denk gelmiyorduk forumda:)



    Seni bilmem ama bana çok v-tech honda denk geldi Toroslarin rampalarinda. Hızlarını alıp gelecek oluyorlar, tam, araya bir viraj giriyor aksilik, aynada kayboluyorlar :)

    Merhaba dostum, evet karşılaşmıyorduk ne zamandır. O gördüğün vtec ler vites düşürmüyorlardır. Yada yakıtı düşünüp basamıyorlardır

    Şaka bir yana vitec rampada 140 lık TSİ ile başedemez bu imkansız. Ama kamyon arkasında da gitmez, gidiyorsa şöförde bir sorun vardır.

    Selamlar

    Duble yolda kamyon arkasından tabi ki gitmez ama bolunmemis yollarda sollamaya çıkarken zorlanır.

    250-300 torklu arabalar çok rahat toparlayıp hizlanirken 150-160 torklu arabalar karşı şeridin baya bir müsait olmasini bekler.

    Teknoloji gelişiyor. Kağnı denen opeller bile yeni dizellerinde 320 nm tork alıyor. Yüksek tork eşittir rahatlık konfor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.R.W.


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatal_hand


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.R.W.


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatal_hand

    Aynı araçtan yaklaşık 1 sene önce aldık. Biz de ilk aldığımızda performansı yeterli gelmemişti. 1000 km bakımından sonra 1-2-3. viteslerde 6.500 devre gelene kadar hızlanıp frene basmadan 2.000 devire kendi kendine düşmesini sağladık. Araç motor açma olayından sonra çok daha canlı bi hale geldi. Ayrıca araç hızlandığını hissettirmiyor. Ancak yanda bir araçla hızlanmaya başlayınca anlıyorsunuz motorun performansını.

    Motor açma nedir?,2017 yılında neyin motorunu açıyorsunuz?,bir önceki aracınız kuş serisiydi sanırım.

    Servisin bizzat dediği, önerdiği, tavsyiye ettiği bir olay hakkında saçma sapan, dalga geçer gibi yorum yapıyorsunuz.

    Ben bizzat gördüm, tecrübe ettim. Kendi aracımda da aynı olayı servisteki 0 araç ile kıyaslıyarak denedik.

    Motorun hantallığını böyle saçmalıklarla geçiştiriyorlar işte.

    Motorda herşeyin tork olduğunu zanneden cahil adamların yorumları çok da önemli değil zaten. İyi günler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alks


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: alks

    Bence bir anormallik yok. Gayet normal bir şekilde devirleniyor.

    1.2tsi ye geçilmeyi nasıl becerdiniz o zaman?

    Neyi kasteddiğini anlamadım?

    Iki aracıda uzun süre kullandık, hem ş.içi hem ş.dışı. Kağıt üzerinde motoru ve beygiri fazla görünen araç, 1.2 nin tozunu yutuyordu her deneme de.


    Yukarıdaki yorumu siz yapmadınız mı? Bende diyorum ki 1.6 corolla ile 1.2 tsi'ye geçilmeyi nasıl becerdiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: nuisance

    4400 devirde 160nm tork şaka gibi eh tabi inatçı eşek gibi gitmez bu durumda. 1500 devirde 300nm tork veren turbo dizel araçlar varken, hiç araştırmadan bu araçları sırf markasından dolayı alıp sonrada beğenmeyenleri anlamıyorum.

    Tek mesele tork yani?



    0 - 100 verisi birçok 1.6 dizelden daha iyi. 100km hızdan sonra dizelin zaten hiç şansı yok.



    Fiyatı dizellere göre uygun. 1.6 advanced corolla 80bin. O fiyata alternatif dizel önerir misiniz? Ekonomi isteyen de lpg takar, dizelden az yakar.



    Dizel alt devirlerde daha rahat çekiş sunar, benzinli de daha sessiz, konforlu olur.



    Sağlamlık desen dizeller yine yaklaşamaz atmosferiğin sağlamlığına. Ne artısı kaldı?

    Nereye dizelin şansı yok 100 den sonra? Tarihi 1.6 105 hp lik tdi ile mi kıyaslıyorsun 132hp lik motoru? Pazar günü yeni bir honda civic e selektör yapıyorum adamda yol verdi ama tribe girdi asıldı gaza. 320nm torkun verdiği güç içe klima en son seviyede açık olmasına rağmen uzadım gittim. Yeni dizellere rakip bile olamaz atmosferikler. Adam 1500+kg lık j kasa ile 1100kg hondayı geçiyor. (Youtube da var) 220-230 gidiyor araç Allah ne verdiyse. Atmosferik 2.0 altı çöptür. Dizellerde öyle eskisi gibi ses falanda yok. Hele söz konusu corolla ise 3 aşağı 5 yukarı aynı seviyede ses alıyorlardır içeri.

    Ben bu arabayı 20 yıl satmayacam diyorsan ancak öyle alınır. Performans ile hiç işim olmaz, kımıldasın yeter diyorsan lpg ni at bin. Onun harici işe yaramaz.

    Konuda bahsi geçen araç corolla 1.6 manuel.

    Sizin uçuyor, kaçıyor sandığınız araç opel astra sedan 1.6 cdti.

    Aralarında tam 20bin fiyat farkı var.

    Corolla 0 - 100 teknik verisi 10.0 saniye, astra 10.1 saniye. Otomatik olunca fark iyice artıyor.

    100km'den sonra corolla daha canlı hızlanma sunar. Astranın avantajı özellikle yokuşlu bir yerde hızlanmak istendiği anda ortaya çıkar.

    Ses konusunda yeni nesil dizeller ne kadar sessiz olsa da benzinli gibi değil. Şehir içinde eziyet. Bmw 3.20d bile rezalet bu konuda bana göre.

    Öyle bir konuşuyorsunuz ki sanki 1.6 dizeller ferrari, 1.6 atmosferikler traktör. Gördüğünüz gibi teknik verileri bile aynı neredeyse.




  • korsallar kullanıcısına yanıt
    2012de almıştım arabayı ortalama hız hatırlamıyorum tüketim 8.5-9lt gibiydi, o ataklığa ve ağırlığa rağmen, multitronicti araç.

    Mesele şu, Audide şanzımanı manuele alıp vitesi 4500 devirde bile atsan 6000 üstü çevirmeyle hemen hemen aynı performansı alıyordum yani çok iyi gidecem diye yüksek devirleri çevirmeme gerek yoktu, ekstra bişey vermiyordu motor. Aynı şey 1.2 tsi Jetta'da vardı, kalkış yap 0-100, vitesi 5000 de at 10.5snde çıkıyor, 6500'de at yine 10.5'da çıkıyor. Üst devirler bişey katmıyor araca, vereceğini 2000-5000 arası vermiş oluyor zaten. Fakat Audi'yi kullandığım dönemde arkadaşımda i30 1.6 gdi vardı 135hp atmosferik, 7000 devirlere kadar zorlamak gerekiyordu ama hakkını da verirdi, ikisini arka arkaya kullansan Audi daha performanslı dersin ama aslında hissettiğin şey 1.8t motorun alt-orta devirdeki yüksek torku ve ataklığı, iki aracı yanyana deneyince hyundai geçerdi. Yüksek devri iyi diye normal kullanıcıya gdi motoru önerecek halim yok ayrı konu, günlük hayatta 7000 7000 gezmiyoruz sonuçta. En çok kullanılan devirlerde 1.8t çok daha atak zaten potansiyeli 1.8t 160lıktan sonra kısılmış motordur, yazılımla 210hp'lere çıkar 120den.




  • arkadaşlar baya birşey yazılmış birçok kişi de toyotayı övmüş hepsini okuyamadım ama dayanamadım yazıcam. araba bildiğin kağnı, bildiğin gitmiyor. babam benim zorumla bu arabayı aldı ve bin pişman. ki babam 65 yaşında kendi halinde bir insan. bir sürü tork-beygir karşılaştırmaları olmuş ama bu arabaın verdiği his tam bir kağnı. uzun yol sadece bir kez yaptım ama şehir içinde günlerce kullandım bu aracı tam bir eziyet. berbat bir şanzıman oranı var. yokuşta gitmez, düzde hızlanayım dersin bir vites düşersin yetmez ikinciyi düşeyim dersin o vakit kaybında araba iyice bayılır gaza yüklenirsin araba bas bas bağırır ama gene gitmez felan büyük sıkıntı. ve bütün bunlara rağmen deli gibi de benzin tüketir. bundan önceki aracımız 2009 model 110 beygir meganedı çok daha performanslıydı. ben de şuan 92 beygirlik pejo var o bile çok daha iyi. dizelin torkunu geçtim düz yolda zorlanmadan 160a çıkıyorum corolla kalkacak da gelecek diyene kadar büyük mesele.

    araba alırken çok araştırdım birçok kişi gitmiyor diyordu ancak belli bir kesimde bana yetiyor diyordu ben de babama yeter ne olucak ki dedim ama malesef şehir içi kullanımı eziyet tamamen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatal_hand


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.R.W.


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatal_hand


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.R.W.


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatal_hand

    Aynı araçtan yaklaşık 1 sene önce aldık. Biz de ilk aldığımızda performansı yeterli gelmemişti. 1000 km bakımından sonra 1-2-3. viteslerde 6.500 devre gelene kadar hızlanıp frene basmadan 2.000 devire kendi kendine düşmesini sağladık. Araç motor açma olayından sonra çok daha canlı bi hale geldi. Ayrıca araç hızlandığını hissettirmiyor. Ancak yanda bir araçla hızlanmaya başlayınca anlıyorsunuz motorun performansını.

    Motor açma nedir?,2017 yılında neyin motorunu açıyorsunuz?,bir önceki aracınız kuş serisiydi sanırım.

    Servisin bizzat dediği, önerdiği, tavsyiye ettiği bir olay hakkında saçma sapan, dalga geçer gibi yorum yapıyorsunuz.

    Ben bizzat gördüm, tecrübe ettim. Kendi aracımda da aynı olayı servisteki 0 araç ile kıyaslıyarak denedik.

    Motorun hantallığını böyle saçmalıklarla geçiştiriyorlar işte.

    Motorda herşeyin tork olduğunu zanneden cahil adamların yorumları çok da önemli değil zaten. İyi günler dilerim.

    Her şey tork dediğimi hatırlamıyorum,size motor açmanızda başarılar.Sizin gibi bihaber insanlar olmasa toyota honda çağdışı motorlarını nasıl satacak burda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E.R.W. -- 18 Temmuz 2017; 10:28:4 >




  • M.ERTEN kullanıcısına yanıt
    Ufaklık mı ???..hiç gülüceğim yoktu...yürü yavrucuğum misket oynamaya
  • tak lpg yi gör ekonomiyi..
  • araçtan bende de var çok çok memnunum böyle bir sıkıntı yaşamadım
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.