Şimdi Ara

2016 LG OLED (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.000
Cevap
8
Favori
50.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WereRabbit

    Ben de 1.5 ay önce internetten 55C6V aldım (farklı bir satıcıdan), sizin gibi endişelerim vardı öncesinde ancak alışverişten gayet memnun kaldım.
    Süreç şu şekilde işliyor:
    - Cihaz kapalı kutu halinde kargo tarafından evinize geliyor, kutuyu kesinlikle kendiniz açmıyorsunuz, kutunun üzerindeki numaradan LG servisi arıyorsunuz onlar size en yakın yetkili servisten randevu alıyor. Normalde bir sonraki iş günü gelir diyorlar, ancak ben Cumartesi günü kargo gelir gelmez aradım, aynı gün de geldiler
    - Yetkili servis elemanı geldiğinde kutuyu açıyor, kontrolleri yapıyor, altlığını monte ediyor, çalıştırıyor ve kurulumu yapıyor, servis dökümanını dolduruyor
    - Servis dökümanında cihazın ambalajında hasar var mı, aksesuarları tam mı, sorunsuz çalışıyor mu gibi şeylerin olduğu bir liste var, servis elemanı bunları da işaretliyor, bir sorun olursa anladığım kadarıyla servis elemanının çözmesi gerekiyor, kutuyu açmadığınız için sizin sorumluluğunuz değil
    - Bu sırada TV'nin kullanım süresini kontrol etmelerini de isteyebilirsiniz, benimki 0 görünüyordu, "içiniz rahat olsun kontrol etmeye bile gerek yok açılmadığı belliydi zaten" yorumunu yaptılar
    - Garanti kurulumla beraber başlıyor, kutu içinden çıkan garanti belgesi standart matbu belge, üzerinde bandrol de var, LG- Electronics Ticarat A.Ş. imzalı kaşeli, bayi bir şey yapmıyor, bayinin kutuyu açmaması lazım zaten. Gelen servis bunun bir kısmını kesip alıyor, gerisi sizde kalıyor
    - Servis dökümanını siz de imzalıyorsunuz ve garanti bu şekilde başlıyor (bu kağıtta hem satın alma tarihi hem de montaj teslim tarihi ayrı ayrı yazılıyor)
    - Kurulum sonrası elinizde Garanti belgesi, Fatura ve Servis formu kalıyor, bunları garanti için saklıyorsunuz. Garanti belgesine tekrar imza atılmıyor, kaşe vurulmuyor

    Cihazı Teknosa vb. yerlerden alsanız da aynı şekilde evinize kapalı kutu gelip bırakılıyor, daha sonra yukarıdaki işlem aynen işliyor, yani aldığınız yere göre farklı bir işlem uygulanmıyor.


    Yalnız paralel ithalatlar da var. Onlarda türkçe garanti belgesi yok, belki de hiç yok ki ben panasonic er 1611 saç traş makinesi almıştım 2013te 400 tlye internetten içinden japonca garanti belgesi bile çıkmadı. Sanırım japonyada garanti kanun gereği var, o yüzden garanti belgesi gibi bir saçmalıkla uğraşmıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mesela istanbul bilişimin de paralel ithalat ürün sattığı ve marka değil kendi garantisini verdiği söyleniyor. Hükümetin bu konuya el atması lazım, anladığım kadarıyla paralel ithalatlar kaçak mallar, vergi vermediklerinden daha ucuz oluyor yoksa garanti dışı olmalarının bir açıklaması olamaz. Ya bu paralel ithalatı önleyecek hükümet ya da paralelleri de kanunla garanti kapsamına sokacak. Böyle saçma sapan bir durum oluyo. İstanbul bilişim ya da başka bir satıcı her türlü ürüne nasıl garanti verebilir. Bozulan ürünleri tamir etmeleri mümkün değil çünkü her markanın ve cihazın uzmanı olamazlar ve parçasını da bulamazlar. Hele oled falan mümkün değil, bozulduğu zaman paralar direkt çöpe gider. Bu paralel ithalatçılar anca 2 3 binlik cihazda değişim yaparlar onda da mesela ceplerde yaptıklarını sanmıyorum neredeyse yarı fiyatına cep telefonu sattıklarından alıcılar zaten riski alıyor. Bozulunca paraları direkt çöpe gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • konuyu görünce yazmak istedim. bende bu işler ile uğraşıyorum (ithalat belgem olduğu için bazı firmalar için gsm ve elektronik ürünler ithal ediyorum) ve uzun süre samsung 'un bir ithalatçısında yönetici olarak çalıştım. paralel ithalatın aslen diğer ithalatlardan farkı yok, yani ha samsung turkiye ha xxx bilişim ikiside aynı ürünü aynı resmiyetle getiriyor. fark küçük şeylerin büyümesinden kaynaklanıyor. yetkili servis zorunluluğu var, bir malı ithal edecekseniz ürünün cinsine göre min. 7 tse belgeli yetkili servis sunuyorsunuz. bu tse belgeli servisler ise normalde uzaktan yakından bu mal ile alakası olmayan servisler oluyor. ithalat yapacak firma gidip servisleri ayarlıyor ve bu servislere "belgenizi kullanacağız siz onarım/tamirat vs yapmayacaksınız sadece adınız görünecek bunun için size yıllık xxxx kadar para vereceğim" diyor ve servislerini ayarlamış oluyor. sonra bunu bildiriyor ve ithalat yolu açılıyor bu firmaya. başlıyor bol bol cihaz getirme işleri. firma daha sonra gidip yurtdışı bir ülkede tedarikçi ayarlıyor genelde bu tedarikçiler arap ülkelerinde oluyorlar (vergi avantajı sebebiyle) nadirende olsa asya ülkeleride kullanılıyor (özellikle nokia ürünlerde) firma ithalatını yapıp yasal olarak cihazı ülkemize getiriyor ve satışına başlıyor, yukarıda anlattığım gibi yetkili servis şartlarınıda sağladığı için bu durumlarda problem olmuyor. fakat asıl hile teknik servis kısmında, firma ya 1 merkezde ürün onarımı yapıyor yada 2 yani siz servisi bulup ürün verseniz bile (servis yalandan sadece kağıt üzerinde olduğu için) yinede bu ithalatçının onarım yaptığı servise geliyor. bu cihazların ucuz olma sebepleri hiç bir şekilde garantili ve iadeli alınmamalarından kaynaklanıyor. bu yüzden ithalatçının elinde yedek parça bulunmuyor ve yurtdışında ki üreticiden bunu tedarik edemiyor/etmiyor. servise gelen cihaz ısrarla elektronik devre onarımı ile düzeltilmeye çalışılıyor, eğer olmazsa farklı yollar deneniyor en son durumda yedek parça kullanılıyor. bu sebeplerden ötürü paralel ithalatlarda maalesef çoğu zaman sizinle alakası olmayan sorunlarda bile "kullanıcı hatası" deniliyor. sebepleri toplayacak olursak ithalatçının elinde parça yok, ürünün yurtdışında onarım garantisi yok, servis bilgili değil. normal bir ülke temsilcisi ithalatında durum farklı. mesela samsung türkiye tüm yedek parçaları tedarik ediyor ve bunu servislere sağlıyor. servisin maddi olarak bir kaybı olmadığı için sizden kaynaklanmayan bir hataya asla "kullanıcı hatası" denmiyor, çünkü servisi etkileyen birşey yok. ayrıca bu servisler ülke temsilcinin yetkilendirdiği servisler olduğu için yazılım,ekipman,donanım ve eğitim desteğini tam alıyorlar. bir cihaz piyasaya çıkmadan personel bununla ilgili eğitime giriyor, çip değişimleri nispeten daha düzgün yapılıyor, onarımlar daha sağlıklı oluyorlar. paralel ve ülke temsilcisi arasında ki fiyat farkları malum bugun 1000 liraya s3 alınabiliyor paralel olarak 1400 tl civarıda samsung tr ürünü alınıyor, aradaki bu 400 lira farkı samsung tr ürünleri kesinlikle hak ediyor. şimdi birde işin cihaz boyutu var, artık ürünler ülkelere özel üretiliyorlar yazılım zaten farklıyken çoğu zaman donanımda bile değişkenler olabiliyor. örneğin eskiden nokia n serileri avrupa ülkeleri için üretiliyorsa ses kristalleri farklı kullanılırdı (3g sebebiyle) fakat arap ülkeleri için bu olmuyordu. yine nokia ürünlerinde avrupa ülkeleri için wifi modulleri arap ülkelerinden farklıydı, son olarakta samsung un bazı serilerinde gorilla glass yazmasına rağmen arap ülkelerine gorilla glass gitmediğini biliyorum. aldığınız cihaz genellikle ülkemize uygun oluyor arkadaşlar yazılım ve donanım farkı olarak bunlarıda alırken göz önünde bulundurun kesinlikle. son olarak paralel ithalat iyimi kötümü bilemem ama zamanında bu işi hakkı ile yapan bir kaç firmada bilirim. misal 5 yıl önce nokia 6110 navigator almak istiyordum ve betax ın ithal ettiği ürünü almıştım, servis ve destekte asla sıkıntı yaşamadım. fakat nokia 8800 sirocco aldığımda şemistan ithal etmişti bu ürünü çok problem yaşadım ve mahkeme yolu ile sıkıntıyı çözmüştüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kaju waffle K kullanıcısına yanıt
    Oyyy oyy oy hayatta alamam şimdi nasıl alayım :D teşekkürler.
  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt
    Hocam çok güzel sıra sıra yazmışsınız internetten alışveriş yapacak arkadaşlar için sürecin faydalı olacağını düşünüyorum. Siz hangi platformdan aldınız ve aldığınız ilan distrübitör garantilimi ithalatçı garantili miydi?
    Birde şunu merak ediyorum. Hadi diyelimki ithalatçı garantili aldık. Eve yine lg müşteri hizmetlerini arayıp mı kurulum yaptırıyoruz? Eğer öyleyse adam baktığında aa bu ithal ürün ben bunu kuramam garantide başlatamam mı diyor?
  • O.o.spawn.o.O kullanıcısına yanıt
    Bu yazdıklarım LG Türkiye (distribütör) garantili ürünler için geçerli. İthalatçı garantili cihazlar kendi ürünleri olmadığı için LG kurulum yapmayacaktır... Açıkçası bu fiyatta bir ürün alınca distribütör garantili almanın daha mantıklı olduğunu düşünüyorum, diğer türlü bir sorun yaşadığınızda karşılaşacağınız risk oldukça yüksek yukarıda arkadaşın da detaylıca belirttiği üzere...
    Ben araştırırken HepsiBurada, N11 üzerinde bazı satıcılarla iletişime geçtiğimde hepsi LG Türkiye ürünü olduğunu belirtti, ben diğer türlüsüne rastlamadım. Hatta satıcıların çoğu farklı illerdeki LG shop, yani LG mağazasından almaktan pek de bir farklı yok (benim aldığım yer de farklı bir ildeki LG shop). PM ile satın aldığım yeri iletiyorum şimdi size.
  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt
    Şimdi gördüm mesajınızı hocam sağolun. Tek bir sorum kaldı ozaman olaki distribitör garantili aldım cihazı. Kargo eve geldi kutu üstünden lg türkiye garantili olduğunu anlayabileceğim bir ibare vs. birşey var mıdır? Ya da servisi aradığımızda neye göre geliyor işte dediğim şey buydu. Kutuyu açmadan aa bu ürün ithal ben bunu kurmam neye göre diyor. Dışına bakıpta mı? Yani benim merak ettiğim olaki satıcı kandırdı distribitör garantili diye bana ithalatçı garantili gönderdi diyelim.ben bu kutuyu hiç açmadan dışından teşhis edip geri 15 gün koşulsuz iade hakkımı kullanabilir miyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.o.spawn.o.O -- 26 Temmuz 2017; 10:13:56 >
  • Ayrıca bu satıcıda ısrarla lg türkiye garantili diyor ve direk şu mesajı atmış.

    "Daha önce de belirttiğimiz gibi orjinal ambalajında Lg Türkiye garantilidir. 444 65 43 den kurulum için randevu alabilirsiniz."

    Eğer ki ithalatçı garantisi olsa lg müşteri hizmetleri telefonundan randevu talep edeceğimi söyler mi? Nasıl olsa kurulmayacağını bilir. Yanlış mı düşünüyorum düzeltin lütfen beni?

    Satıcı:http://urun.gittigidiyor.com/ses-goruntu/lg-65c6v-65-oled-4k-tv-294964476
  • O.o.spawn.o.O kullanıcısına yanıt
    Satıcının belirttiğine göre ürün LG Türkiye ürünü, ben de OLED'lerde LG Türkiye olmayana rastlamadım açıkçası almadan önce araştırırken.

    Daha önceki sorunuza istinaden kutuya baktım, kutu biraz şekilsiz bir yerde olduğu için fotoğraflar çok net değil ama fotoğraflardan göreceğiniz üzere kutuda belirtiyor LG Türkiye ithalatı olduğu. 2016 LG OLED 2016 LG OLED




  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt
    TV'yi almayı düşünenler için bir not: TV curved olduğu ve çok ince olduğu için taşınırken kutusuz taşıması kolay olmayabilir. Nitekim kurulumu yapan servis elemanı kutusunu saklayın, taşınırken mutlaka kutusuna koyun, yüz üstü yatırıp araçta taşımayın diye belirtti. Evde koca kutuyu saklayacak bir yer ayarlamanızda fayda var :=).
  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt
    Yani adam ısrarla lg türkiyeden firmamızı sorgulayabilirsiniz. Vekurulumu lg müşteri hizmetlerini arayarak ücretsiz yaptıracağımı söylüyor. Sanki bana sıkıntısız gibi geldi. Ancak diğer yandanda fiyatı piyasanın çok altında ya. Kapalı kutu olduğunu söylüyor. Bilemedim. Riske gircem gibi.

     2016 LG OLED




  • Bildiğim kadarı ile gittigidiyor siz onay vermeden satıcıya ödeme yapmıyor. (sanırım onay için 3 gün süre tanınıyor)

    Eğer ürün istediğiniz gibi çıkmazsa ödeme onayı vermez ve TV'yi kargo ile geri yollayabilirsiniz.

    Bir araştırın isterseniz.
  • agrimo A kullanıcısına yanıt
    Evet böyle bir durum var. Hatta konuyla ilgili gittigidiyorada mesaj attım şüphelerim var diye. Cevaplamışlar mesajımı 15 gün içerisinde istediğiniz gibi iade edebilirsiniz sıfır para riskini vs. yazdı. Ancak merak ettiğim konu şu tam olarak cevaplanmadı. Ürünü aldım geldi eve, aradım sony müşteri hizmetlerini servis eve geldiğinde kutuyu açmadan anlayabiliyor mu ithalat mı distribütör mü? Çünkü kutu açıldıktan sonra sıkıntı olmuyor mu iade vs.
  • O.o.spawn.o.O kullanıcısına yanıt
    Sony müşteri hizmetlerini ararsanız anlayamaz belki ama Lg'yi ararsanız anlarlar diye tahmin ediyorum

    Ben distribütör garantili aldığım için tam olarak bilemiyorum ama yukarıda arkadaşın attığı resimlerden anlaşılır gibi geldi.

    En azından servis seri no'dan sordurabilir herhalde.
  • agrimo A kullanıcısına yanıt
    Ya sony müşteri hizmetleri yazmışım yanlışlıkla
    Vallahi firmayıda aradım konuştum telefonla birtane olduğunu ellerinde kapalı kutu olduğunu ve lg türkiye garantili olduğunu, orda ithalatçı garantili seçeneğinin gözükmesinin lg ithalat tarafından getirildiği için o şekilde girilmiş olduğunu söyledi. Bugün yarın ilan kalkmassa birisi almassa alacağım inşallah.
    En azından şuda var bunu gittigidiyora sordum. Olaki satıcı kandırdı ve ithalat garantisi çıktı dedim. Lg servisi kurulum yapmaya geldiğinde kutuyu açtığında anladı bunu ve kurulum yapmadı diyelim. Bu durumda kutuyu siz açmışsınız denmesini istemem dedim. Servisin açması durumunda hertürlü iade edebileceğimi ve satıcıyı rapor ederek bize bildirmenizin yeterli olacağını. Hatta bu durumda servis bir form falan veriyo mu bilmiyorum ama sanırım öyle bi konuşma geçti servisin doldurduğu formu bize göstermeniz yeterli dedi. Ki kutu dışından anlıyorsa direk sorun kalmıyor.
    Sanırım deneyeceğim şansımı. Sonuçta gittigidiyor üzerinde kalıyor para. Öyle değil mi?Onay verene kadar 3gün içinde.




  • 55nch c6 almayı düşünüyorum 7.500-8000 tl arasında şuan



    Kullanan arkadaşlar veya bilgili arkadaşlar fikirlerini paylaşabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O.o.spawn.o.O kullanıcısına yanıt
    Evet, bildiğim kadarı ile 3 gün içinde onaylamanız gerekiyor.

    Umarım bu kadar uğraşının sonu hayırlı biter.

    Bu arada bende "distribütör garantili almadığım için" yazacağıma "aldığım" yazmışım.
  • agrimo A kullanıcısına yanıt
    Aaa bende distribütör garantili sandım o yüzden. Nasıl peki bunu bilerek mi aldınız hocam. Güvenio musunuz ithalatçı firmaya bu konuda?

    Birde biraz önce lg müşteri hizmetlerini aradım. Kutuyu açmadan 2 şey üzerinden ithalat mı yoksa dist. garantisi mi olduğunu söyleyeceklerini söylediler bana. Bunlardan

    1) Kutu üzerinde garanti ile başlayan renkli bir etiket
    2) İthalat yada imalat yetkili temsilci firmanın adının sonu LG Ticaret A.Ş ile bitip bitmediği.

    Bende bunu satıcıya sordum bakalım cevap bekliyorum.
  • O.o.spawn.o.O kullanıcısına yanıt
    O zaman satıcı size kutunun bir iki fotosunu yollasa yetecek.

    Ben bilerek aldım ama kimseye ne al diye ne de alma diye tavsiyede bulunmam. Sonuçta bir risk var ortada.

    Zamanında Doğubank'tan alırdık televizyonları, yani bu risklere alışkınım.

    Bir de distribütörlerin garanti konusunda çokça sorun çıkardığı ve bu yüzden pek de güven vermediği düşünülünce...

    Benim niyetim esasen 65 inch B7 almaktı. Ama saçma sapan bir fiyattan girdi piyasaya.

    55 inch olanın bile fiyatı benim aldığımın 2 katı olunca, ben de bozulursa yenisini alsam aynı paraya gelir dedim ve 55 inch B6 aldım.

    55 inch'e düşme sebebim de 4k içerik azlığı. Bütün kanalların 4k olmasına nereden baksan 4-5 yıl var diye düşünüyorum.

    Ve bu arada seyredeceklerimin büyük çoğunluğu 1080p olacağı için 55 inch ile bu ara dönemi atlatıp daha sonra 65 veya daha büyük bir TV'ye geçmeye karar verdim.




  • agrimo A kullanıcısına yanıt
    Satıcı bana fotolarını atmadı ama firma adımızı isterseniz lg müşteri hizmetlerinden doğrulayabilirsiniz dedi, faturada bu şirket adı üzerinden kesilecek size dedi. Bende müşteri hizmetlerini aradım söyledim evet doğrudur bu firma bizim yetkili satıcımız sorgulamaya gerek yok dedi. Bakalım pazartesi günü falan sipariş geçmeyi düşünüyorum.

    Birde şöyle bişey varmış kutu eve geldikten sonra kurulum için müşteri hizmetlerini aradığımızda bizden gerekli bilgileri istiyomuş. Ve uygun durumda servis yolluyorlarmış bize yani olaki herhangi bir ithalatçı firma garantisi söz konusuysa bu bilgilerde zaten servis yollamıyormuş ve bu durumda kapalı kutu iadesi çok basit olur. Sırf kurulumu yaptırmak için lg nin yetkili servislerinden birinin adını verenler oluyormuş ancak servis eve gelip kutu üzerinde gerekli bilgilere baktığında zaten kutuya dokunmadan kurulum yapmadan gidiyormuş yine. Hertürlü korumada gözüküyosun kutuyu açmadan. Kutuyu servis açmışsa zaten lg tr garantili olduğunun teyidini almış oluyosun.




  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.