2012 jetta 1.6 tdi manuel vites aracım 260k da krank kırdı, usta sebebini tam olarak söylemedi zaten ustada tripli çıktı (şans biraz) bu konuda üzgünüm. Yolda kalınca fırsat doğdu anlayacağınız aracı 1000 km çektirmek işime gelmedi. Konuyu dağıtmadan sorayım. Aracı rektefiye yaptırdık, üst kapak, silindir kapak taşlama , honlama yapıldı 0,50 toleranslı yeni piston , piston kolu ve yatakları, ana yatak, sübaplar , krank(çıkma orjinal konusunda ısrarcı oldular) tüm contalar, yağ pompa ve soğutucu, ısıtma bujisi, termostat, krank keçesi, sekmanlar, egzantrik keçesi krank kapağı, değişti. Triger setini-devir daim pompasını, kavrama, volant, şarj dinamosu, aküyü arızadan 300 km önce bakım için değiştirmiştim, öncesinde enjektörleri pompacıya ayarlarını yaptırmıştım. Yaklaşık 1000 km sonrasında turbo westgate bozuldu onu yaptırdım. Ayrıca 1000 km içerisinde 2 kez yağ değişimi oldu bütün bunlardan sonra usta hatası yoksa Rektefiye sonrasında tekrar arıza yaşar mıyım. araca yaklaşık 120.000 TL masraf ettim 1.6 TDI CAY motorlar rektefiyeden sonra düzen tutuyor mu? Usta hatası varsa ilk 2000-3000 km de motor belli eder mi? piyasadaki araçların %60 motor rektefiyeli ama bu CAY motorlarla ilgili bir geri dönüş bulamadım. Düzen tutar tutmaz gibi. Aracını benim gibi yaptıran veya yapan tamir eden halen kullanan ve kullanıcıların geri dönüş yaptığı ustalarımızın bilgili olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Teşekkürler. |
Bildirim