Şimdi Ara

2012 Elantra İncelemesi-Kullanıcı Gözüyle

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar konuyu yardımcı olabilmek ve tarafsız bir göz ile sizlere anlatabilmek için açtım. Aracım 2012 model Elantra Mode Plus 1.6. Benzinli ve lpgli. Aracı 4 aydır kullanıyorum. Bundan önceki ve hala var olan araçlarım ile mukayese ederek anlatacağım. O nedenle önceki araçlarımı ve kullanım sürelerimi de yazıyorum

    1-)Ford Mondeo 2.0i Benzin&Lpg 2002 model. Kullanım süresi 5 yıl
    2-)Ford Mondeo 2.0TDCI GHIA 2006 model Kullanım süresi 4 yıl
    3-)Renault Clio Grandtour 1.2 Night&day 2011 model kullanım süresi 1 yıl
    4-)Renault Megane 1.4 16v 2006 model kullanım süresi 3 yıl

    Arkadaşlar bu araçlar ile mukayese ettiğinizde her anlamda öne çıkan özellikler şunlar;
    Harika ve kuş gibi hidrolik direksiyon. Yüksek hızlarda sertleşerek yeterli güveni veriyor
    Görsel olarak güzel bir dış tasarım(kişiye göre değişir ancak c sınıfı için çok alımlı rakiplerine göre)
    Ferah iç mekan
    Ses ve sarsıntı eşiğinin çok düşük olması konforlu yolculuk
    Vites topuzu harika bir görüntü sunuyor ve 6 ileri vites. Vites geçişleri yumuşak ve kolay.
    Ergonomi ve küçük eşya cepleri çok güzel düşünülmüş.
    ESP ile güvenli sürüş

    Gelelim eksi yönlerine,
    Malzemeden çalma başlığında inceleyecek o kadar çok yer var ki. Mesela stepne orjinal lastiklerden 1 inç küçük bu da lastik patlattığınızda aracın çekmesine sebep oluyor

    Xenon Far, far sensörü yağmur sensörü, hız sabitleme yok yıl olmuş 2012 adam hala bunları koymamış. Oysa B segment Cliomda dahi hepsi vardı. (Xenon hariç)

    Koltuk ayarları elektrikli değil, manuel ayarlar ile doğru sürüş pozisyonu ne yazık ki kolay bulunmuyor

    Lpg de çekiş 1.6 motora göre vasat 1.2 motora göre bir tık iyi ama asla fordun motorlarının yerini tutamaz.

    Tüketim makul karşılanabilir ama az da değil.

    Auto Ac hala baz donanımda standart değil, en azından dereceli bir klima sistemi çok daha başarılı olurdu bu kadar geniş bir araç için.

    Araç koltuk döşemeleri yıpranmaya oldukça müsait, kumaş döşeme kalitesi zayıf

    Klima havalandırma ızgaralarının yerleştirme yeri nedeniyle klima şöförü terletirken arkadakileri donduruyor

    Bakım maliyetleri ucuz ama karoser parçaları ne yazıkki aşırı pahalı. Bir dengesizlik var. Fren balataları toplam 90TL (ön&arka),dış dikiz aynası plastik kapağı 300TL.

    Hıza duyarlı ses sistemi ise rezalet. Hızlandıkça müzik sesinin yükselmesi yeterli değil, bu konuda Ford ve Renault fersah fersah önde.

    Bana sorarsanız bu kadar harika bir tasarımda bu eksiler araca yakışmıyor. Ancak alınır mı diye sorarsanız 2012 model 40 bin bandında C sınıfı bir araç bu özellikte ne yazıkki yok bence f/p aracı.

    Not: Elantra alacaksanız veya aldıysanız mutlaka aracın beynini su geçirmez elektrik bandı ile tekrar sardırın. Beyin kutusuna güvenmeyin başınıza iş almayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Objektif bir inceleme olmuş, dış tasarım olarak bence de güzel araç ama iç kalitesi iyi değildi bencede. Bir kez bindim bu araca malzeme kalitesi çok hatırlamasam da sınıf kalitesinde değil gibiydi. Yol tutuş olara viraj dengesi nasıl aracın, genel yorum olarak virajda biraz zorlayınca kafadan kaymaya meyilli denir her zaman bu kasa için. Teşekkürler inceleme için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viraj içerisinde sert fren yaparsanız ve esp kapalıysa cidden toplaması zor olabilir. Ancak kolay kolay esp sayesinde çizgisinden çıkmıyor.
    Ekleme yapmak gerekirse lansman araçlarına alüminyum jant standart koyulmuşken diğer mode plus larda orjinalinde yok.
    Bence en büyük kusur yokuş aşağı frenlemede aracın aşırı tepkisi, ABS çok çabuk devreye girdiği için yolculara ne oluyor dedirtebiliyor ve şöför ile yolcular arasında hafif tartışmalar yaşanabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • Aracınız buydu sanırım. 35000e bırakıyorum demiştiniz. Ben de o paraya araba baktığımdan ya bu paraya bu özellikte araba iyiymiş deyip Antepten gelecektim almaya. İyiki de olmamış. Zira ilanda var diye geçen sensörlerin hız sabitlemenin vs. olmadığını buradan yazıyorsunuz. Acaba yazdığınıza güvenip kalkıp gelsem hani nerde bu özellikler desem ne cevap verecektiniz merak ediyorum. Bunları şunun için yazıyorum. Günlerce burada şöyle namusluyum böyle doğrucuyum o yüzden araba satamıyorum vs. diye mangalda kül bırakmadınız. Demekki başkasına çuvaldız batırırken kendimize de iğne batırmayı unutmamak gerekiyormuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç yukarıdaki linkteki araç ise performansının 1.2'den bir tık daha iyi gelmesi normaldir.Lpg değmemiş Kondisyonu iyi 1.6 132 HP Elantra 0-100'e 10 sn'nin altında koşuyor ve 220-230 Km/s görebiliyor.
    2 Sene önce Kırmızı renkte daha 1 yaşında olanı ile 4 kişi seyahet etmiştik.Solu kapatıp 160-170-180-190 Gidiyorduk önümüz açılınca 200'e çıkıyor hağlada kesilmiyordu.Motoru ataktır.
  • Motoru atak ama ne yazıkki mondeo gibi değil. Tsi ve diğerlerine göre de bana hantal geldi. Özellikle 140 dan sonra isteksizlik çok belli oluyor. 1.6 motor 132hp mondeo 2.0 motor 150hp ama çok büyük fark var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Elantra 2013 hakkında
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.