Şimdi Ara

2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32 (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
253
Cevap
0
Favori
10.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    F1 araçlarında sürtünme ile meşgul oluruz. şimdilerde kafamı kurcalayan şey golf oyuncusu Tiger Woods dönüşü
    üzerine farkettim. golf topları var ya. bunların yüzeyi topun istenen şekilde ve havada daha kayıpsız gitmesi için için çukurumsu noktalarla dolu. artık top tam olarak nasıl bir şey bilmiyorum.hiç göremedim de.fukaralık. F1 araçlarının havayı yararken en çok temas eden yüzeylerine, sürtünmeyi azaltmak istenen bölgelerine golf topunun yüzeyi gibi benzer bir uygulamayı yapsalar olmaz mı?
    şöyle düşünün kara lastik vardır ya. bilmiyorum içinizde giyen var mı? eğer dağda bayırda içi çorapsız simsiyah kir ve vıcık vıcık sıcakta dolaşmışsanız ne kadar uğraştırıcı olduğunu bilirsiniz.kumsalda antreman bunun yanında ..ok yer. şimdi Prada giyiyorum o ayrı. demek istediğim lastik tabanında ki çizgilere jilet, keski ile ek çizgiler olacak şekilde yeni çizgiler eklerseniz tırmanırken lastiğin tutuşunun çok arttığını farkedersiniz.tabi kara lastiğin tabanıda o hızla çabuk aşınırdı.eskiden araç lastikleri nasıldı bilmiyorum. gözlemek aklıma gelmedi.bir leyland, austin, chevrolet, ford kamyon ve lastikleri aklıma gelir neysem.bugunun binek araçlarında dişler arasında birde kavisli ince çizgilerde görürsünüz.iyi bir detay.
    o yüzden golf topu neden olmasın.

    konuya gelince macca ve f.india'ın sidepo girişinin üstünde üstünde Honda'nın hediye ettiği akıncı kanat mantığının detayı farklı bir jenerasyonu bulunuyor.bu yüzden golf topuda işe yarar.
    yuvarlak şeyler ilgi çekici napalım.


    ilginç bi fikir

    bende geçenlerde(anlatması zor olucak), pasif motorlar bulunan depolanmış kers ile 60-70 beygir güç sağlayan ve kendini şarj edebilen benzin yakmayan elektronik motorlar hayal attim(f1 için değil tabi)

    gayet güzel bir fikir gibi geldi en azından çevreci

    not: kendini şarj eden kers motor değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the enemy -- 6 Mayıs 2010; 14:19:09 >




  • yau bi Ferrari'ye izin verilmiyor ki...
    ben olsam
    red bull'a merso motor verilmesini engelleyen macca ya bakarım.
  •  2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32






  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan
    red bull'a merso motor verilmesini engelleyen macca ya bakarım.

    aslında bu konuyuda ırdelemek lazım.
    bana kalırsa yanlıs dusunuyorsun.hem bak kendınde yazmnıssın.macca ne demek?
    ortaklar kaygılarını bırbırlerıne anlatmalılar dımı
  • quote:


    F-kanal konsepti 2011'de kullanılmayacak
    Formula 1 takımları McLaren'ın aksi yöndeki talebine rağmen gelecek sezon F-kanal sisteminin yasaklanmasına karar verdi.
     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32

    Sezon başında McLaren tarafından kullanılan, daha sonra Sauber, Ferrari, Williams ve Mercedes GP'nin de kendi konseptlerini oluşturduğu sistem düzlüklerde ekstra downforce üretiyor.

    Bununla birlikte takımların büyük çoğunluğu, tasarımın hem maliyet, hem de güvenlik açısından, gelecek yıl kontrolden çıkabileceği endişesi taşıdıklarını dile getirdi.

    Formula 1 Takımlar Birliği'nin (FOTA) dün sabah Barselona'da yaptığı toplantıda konunun gündeme getirildiği ve takımların çoğunluğunun oyuyla, sistemin 2011'de yasaklanması yönünde oy kullanıldığı belirtildi. Bu arada McLaren'ın, sistemin yasaklanmaması konusnuda takımları ikna etmek için yoğun çaba sarfettiği ifade edildi.

    Red Bull Racing takım patronu Christian Horner, sistemin yasaklanmasını istemelerindeki en büyük korkularının güvenlik olduğunu belirtti.

    Mercedes GP CEO'su Nick Fry ise yasağı savunarak, tasarımın F1'e birşey kazandırmadığını ifade etti. Fry, F1 dışında kullanılması düşünülmeyen teknolojilere yatırımın makul olmadığını dile getirdi.

    FOTA, geçtiğimiz sezon başında Brawn GP tarafından geliştirilen çift katmanlı difüzer tasarımının 2011'de kullanılmasını yasaklama kararı almıştı.

    TurkiyeF1.com

    halbukı bu halını daha cok begenmıstım
    acaba bu motor kapagını ıcerısındekı kanal olmadan gelecek sezon da kullansak ne olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 10 Mayıs 2010; 19:10:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan
    red bull'a merso motor verilmesini engelleyen macca ya bakarım.

    aslında bu konuyuda ırdelemek lazım.
    bana kalırsa yanlıs dusunuyorsun.hem bak kendınde yazmnıssın.macca ne demek?
    ortaklar kaygılarını bırbırlerıne anlatmalılar dımı

    Hakan ben konuyu şöyle iredeleyeyim.önce irdelemeye geçmeden
    önce
    daha önce motorlar mühürlenip paketlendiğinde Ferrari motorları bu yıl geçen yıllara nazaran daha fazla problem çıkardılar.Sauber-Ferrari, Ferrari. ne hikmetse TRosso-Ferrari'de olay çıkmadı.
    eh izin verilecek mecbur. F-Kanal sistemi izin veriliyor ama seneye yasak. burada da bir dümen dönmedi değil diye düşünebilirim mesela.
    bence hiç güzel değil bu sistem alenen kıl oluyorum.Ferrari de dahil.F kanal konusu açılmışken o kadar boru dizmenin alemi nedir. sadece bir boru değildir sanıyorum ki çok merak ettiğim konu.F kanalında kokpitten gelen havaya ek olarak motor kapağı altında ki kirli, hareketsiz havayı da emip aracın sürtünmeyi ya da başka bir şey (drag etkisi gibi.) azaltıyordur.emilen havada arka kanada ekstra downforce sağlayan bir kaynak(hava) gibi düşünülebilir.hovercraft mantığı net bir şekilde.
    şöyle bir örnek versem.saç kurutma makinasının hava tahliye ucunu bir yüke tuttuğunuzda etkili basınç yapmaz.ama makinanın tahliye ucuna ekstra boru takar itmek istnen şeye tutulursa daha fazla basınc oluşturur.denemesi bedava. belgesel de izlemiştim hovercraft nasıl çalışır diye.saç kurutma makinesi ile örnek verdiler.denemeyi terazi kollarında yapıp basıncnta ki kuvvet farkını gösterdilerdi neysem uzatıyoz gene yav.
    fakat kırılma noktası esas merak ettiğim motor kapağı ile arka kanat arasında temas, bağlantı olmazdı.öyle bir ayarlamalı ki hem arkanad işini tam yapsın hem motor kapağı aerodinami işini tam yapsın ama bu ikilinin mevcut hava akışına aynı şekilde cevap vermesini beklerim ben.öyle zannediyorum.birinci sebep ikisinin hava temas oranları farklı. atıyorum pilot deliği kapatıyor açıyor bilmem ne oluyor uzun düzlükte vs. uzun düzlükte pilot deliği açıyor yanılmazsam.viraja girince kapatır vsair...
    J.Todt olması bir etken olabilir ama bir mesela Reno'ya motor konusunda önemli 2 izin verildi.Cosworts da aynı şekilde.gerçi konuya coswoerth dahil etmezdim ama konuya paralellik gösteriyor.
    problemi FIA kabul ettiyse yapacak bir şey yok.bedavadan izin çıkmadı yani. Todt torpil nasıl geçsin o kadar kolay değil.
    mercedes motor olayına gelince
    RedBull mercedes motoru alamk istedğinde
    engel olduğu konusunda endişeler vardı ki bu yıl mercedes motoru olsaydı diyorum acaba red bull ne yapardı?
    daha sonra gündemi takip ettiyseniz
    şimdi olayı, açıklamayı bulacak zamanım yok.
    Mercedes tarafından Macca nın endişeleri ve vetosu yüzünden motor verilmediğide açıklandı idi.neden açıklamak zorunda kaldılar macca nın üstü kapalı olayı yalanlama mı, geçiştirme mi ya da red mi ettiler öyle bir şeydi.
    motor konusunu dert edeceksek rekabette ben de buna bakarım dedim.




  • cantan mecedes 2012 sezonuna kadar mclaren ın ortagı dımı?
    mclaren ortagına redbull un onemlı bır rakıp oldugunu ve mercedes motoru kullanması halınde basımıza dahada fazla ert acabılecegı endısesını sunmus olamazmı.yanı bu veto olayının bana kalırsa bır usulsuzluk veya ahlak dısı bır yanını goremıyorum.zıra ıkı fırma halen ortak gorunmekte.en azından 2012 sezonu sonuna kadar
  • evet ortaklık açısından doğru.ben yinede yadırgadım. ortaklık sona erdi ama he demekle de ilşkiler kesilmiyor.biliyorsun macca son hisselerinide mercedes'in elinden aldı.artık ne kadar söz sahibi? sadece 2012'ye kadar macca mercedes motoru kullanacak; temin edecekler. ama dediğim gibi he demeden ortaklık sona ermez ve hal hatır olur arada.zaten o sıra birlikte idiler.karı-koca gibi karar vermişler.
    Mercedes GP de Allah bilir kim bilir neden bende avantaj-ne olur ne olmaz- vereyim demiştir belki...sonra açıklamalar Mercedes GP motor vermeye meyilli iken macca nın engellemesi yönündedir.peh dedim korkaklar...honda motoru yerine ikinci bir brawn-mercedes hezimetinden tırsmışlardır.
  • en son %11 hısse kalmıstı.onu da satın alabılkıkmı?haberım yok

    dedıgın gıbı o donemde mclaren ortaklıgın verdıgı yetkı ıle bu ısı bozmus olabılır.ama bu mercedes gp ye de yarar.ama gelecek sezon ne olur bılınmez.lakın su da var.egerkı mercedes motor verse korkan takımlar arasında ferrarı nınde adı gecerdı
  • valla mercedes motoruna aşina bir A.Newey varken bilinmez vaziyet amma
    Ferrari nin tırsacağını sanmıyorum pek.bugune dek hep kendi işlerine bakar ve baktılar. ve hep radikal başarı ile ortaya çıkardılar.2007 sezonu risk alıp uzun dingili gündeme getirip kullanan Ferrari idi tekrar anımsatayım.yağ çekkk. hem F1 yüzeysel takip edenler Ferni-Ferrari iklisinden tırsar hehehe
  •  2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32


    Ferrari'den muhteşem bir detay.
    zaten özgünlük çizgilerini hep korudulardı.gerek kılı-kıyafet(bu konuda şüphe yok.) gerekse araç tasarımlarında. mesela bu yıl pilot-takım elemanların tulumları muhteşem.alenen 2007 senesindeki tulumlar gibi karizma.(2007 de ki dikine italyan bayrak deseninide redbull kopyaladı o gunden beri kullanır.bugunlerde biraz daha değişti.neyse) yeni kurallarla son 2 yıldır özgün olmada işler karışsa da. şu detaya bakar mısınız.eridim resmen. bu detayıda macca kopyalarsa görüşürükkkk.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan
     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32

    Ferrari'den muhteşem bir detay.
    zaten özgünlük çizgilerini hep korudulardı.gerek kılı-kıyafet(bu konuda şüphe yok.) gerekse araç tasarımlarında. mesela bu yıl pilot-takım elemanların tulumları muhteşem.alenen 2007 senesindeki tulumlar gibi karizma.(2007 de ki dikine italyan bayrak deseninide redbull kopyaladı o gunden beri kullanır.bugunlerde biraz daha değişti.neyse) yeni kurallarla son 2 yıldır özgün olmada işler karışsa da. şu detaya bakar mısınız.eridim resmen. bu detayıda macca kopyalarsa görüşürükkkk.

    evet ozgunluk bu olsa gerek.mclaren ın kullandıgı sıstemı burundan degıl de(oda zorakı.kokpıt e sezon ıcerısınde mudahale edılemez)
    sogutma arkasından kanal acılmıs.
    ama evet bu zorakı de olsa ozgun ferrarı tasarımıkolpa ferrarı tasarımı

    cantan cok komıksın ınan bana.ama artık gulemıyorum




  • hee kokpitte değişiklik olmadığını unutmuşum.doğru bak bu yüzden komik bulmayabilirsin.hak veririm.
    illa kokpitten gelmesi şart değil havanın.
    arac içinde ki havanın kısaca arac içinde duragan olan ve sürtünme yapan havayı bir şekilde nasıl atarsan at ve nerede varsa bu havayı bir şekilde atabilirler.
    ama macca da f-duct dışında neresi özgün? esinlenmişler.uyanıklık yapmışlar difüzör'e izin verdiler bizim pilotun ayağıyla kontrol ettiği şeye izin verecek.pilot hareketli ya hareketli parça takmamış gibi oluruz.olur saygı duyarız bu zekice çözümlerinden ötürü.ama bak buraya da ne yazdım.
    quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan
    Ferrari yanlarda ki F sisteminide macca kopyalarsa görüşürüz o zaman.

    ek olarak soğutma arkasından açılan yarıklar Ferrari'nin kendi çözümü ve F-Duct çalışması başlamadan önce mevcuttu.
    siyah karaeye aldığım kısımda arac burnundan hava gelse dahi birlikte çalışabilir bence ki muhteşem bir görüş, geliştirme hehehhe




  • Arkadaşlar Mercedes GP'nin F-Duct sistemi hakkında bilginiz var mı acaba? Türkiye GP'sine yetiştirilebilecek mi?

    Birde o hava kanallarıyla* uygulayacakları sistem nasıl olucak , garip birşey önümüze çıkıcak gibime geliyor eğer yaparlarsa.

    *
     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32

     2010 F1 ARAÇLARI F10 MGP-W01; MP4-25; R30; C29 ;VJM03, RB6; VR-01F1; STR-5; FW32




  • @Obersgruppen,
    ben şu ana dek Mercedes GP'nin F-Duct
    sistemi hakkında bir çalışma veya beyanına denk gelmemiştim.bu konuda pasif görüntü çizdilerdi.az önce okuduğum habere göre Mercedes otomatik F-Duct sistemi yapıyormuş ve Türkiye GP'de kullanacakmış.yahu bu otomatik şey harketli parça ile mantıkta değerlendirilebilir mi? yasalara uygunmuş-muş.seneye f-duct yasaklanıyor zaten.bre FIA niye sezon başında hemen yasaklamadın?-öküz altında buzağı arıyorum hehehe-
    Merso'nun yeni hava kanalları iyice değişmiş.zaten aşağıda ki mesajda 7 Mart'da sevgili Hakan ile tartışığımız bir nokta vardı.Hakan macca'nın hava kanalının altını diyordu; bende yanlarda ki hava kanalını mı kastediyorsun diyordum ama bence güzel.Merso'nun bu yeni hava kanalının üstünde alan var.oraya boru dizerler herhalde.merak ederim.belki Ferrari'nin çözümünüde kullanırlar : P
    bir bilginiz, görüşünüz varsa merak ederim.araçların depoları büyüdü biliyorsunuz.virajlara girdiklerinde depo içinde yakıtı, virajın aksi istikametine çeken bir sistem, dizayn olduğunu bilen, öğrenen var mı? yani bu konuda yapılmış çalışma ve tasarım var mı? mümkün müdür? yoksa duba gibi doldur gitsin midir?
    Orijinalden alıntı: MMX 166
    cantan
    mercedes ın ust motor havalandırma sı da mclaren ın kı ıle benzer dımı?bunu belırtmıstım

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    sevgili @hakan bahsettiğin bölgeyi doğru anlamışım ama
    bende iyi tarif edememişim ki o mesajımda aşağıda alıntıdır. yani anlamıştım anlamasına da
    ohoo
    siz bu detaya bakarsanız...biliom zaten.ufak detaydı. ben macca nın ön kanat, motor kapağı, köpekbalığı sırtı bir sürü alıntısını sıraladım ama ne gam... üstelik bahsettiğiniz detayı bu yıl Mercedes GP kullanmıyor.ama beğediğim bir detaydır.Redbull kullanır.
    Orijinalden alıntı: the_cantan
    Mercedes GP'nin motor kapağı ile MP24 benzerliğini çözemedim.yani Mercedes GP'nin üstüne bakarsanız üst hava girişinde sanırım -önce kim yaptı macca yaptı ama emin değilim- RedBull da taklit ettiği geriye doğru sürtünmeyi azaltan kesimler var. Mercedes GP tam buranın yan taraflarına ek Mercedes hava girişi yapmış.
    mercedes GP'nin macca ne benzerliği var anladıysam ne olayım.bakmam lazım tekrar.





  • quote:

    Yeni Ferrari Red Bull tarzı egzostları kullanacak

    Ferrari'nin Valencia için hazırladığı kapsamlı güncellenmiş pakette Red Bull tarzı egzostların da yer alacağı bildirildi.

    Rakip takımlar başlangıçta, Red Bull'un hızının arkasındaki en önemli faktörün, illegal olarak görülen yükseklik kontrol sistemi olduğunu düşünüyordu. Ancak şimdi RB6'nın arka bölüm tasarımının ki buna düşük ağızlı egzostlar da dahil, hızı asıl etkileyen bölüm olduğuna inanılıyor.

    İspanyol AS gazetesi yayınladığı haberde, F10'un güncellenmiş paketinin Türkiye ve Kanada'da yarıştığı temel spesifikasyona göre tur başına 0.3 ile 0.4 arasında daha hızlı olacağını bildirdi.

    Haberde, güncellemenin araçta köklü bir aerodinamik değişimi de beraberinde getirdiğini ve bundan sonra gelişim faaliyetleri için yeni bir yol açtığı ifade edildi.

    Ferando Alonso da, konuya ilişkin açıklamasında, Valencia'ya yönelik en önemli iyileşmenin, sezonun geri kalanında daha güçlü bir gelişim sağlanmasına imkan verecek zemini hazırlamaları olduğunu söyledi.

    AS gazetesi daha alçak egzostların yanı sıra, B spec aracında modifiye süspansiyon olacağını da yazdı.

    TurkiyeF1.com
    ozgunlugunden feragat eden ferrarı




  • he valla hiç sorma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan
    Mercedes GP de Allah bilir kim bilir neden bende avantaj-ne olur ne olmaz- vereyim demiştir belki...sonra açıklamalar Mercedes GP motor vermeye meyilli iken macca nın engellemesi yönündedir.peh dedim korkaklar...honda motoru yerine ikinci bir brawn-mercedes hezimetinden tırsmışlardır.

    ross brawn ın son motor konusundakı konusmasını okudun sanırım.
    mercedes gp de bu yonde sıkıntısı var.ve muhtemelen yanı sezonda 4. mercedes motoru kullanan takım olmıyacak

    mclaren ın motor uretebılme calısmalarını cabucak netıcelendırmesı gerekır.zıra 2015 te sozlesme bıtyor.ve aynı sey bızım basımıza da gelebılır.
    daha peugeot husranı nın etkılerı yenı yenı gecmekteyken yenı heyecanlar aramıyalım


    quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    he valla hiç sorma.

    ayrıca bu ılk degıl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 16 Haziran 2010; 9:38:12 >




  • ferrari kumar oynuyor, eğer bu yeni egzost(yazması ne zor) sistemi beklendiği etkiyi yaratırsa tekrar şampiyonada zirveyi zorlarlar ancak bir anda böyle ani bir değişiklik(resmen baştan araç yaratma) beklendiği gibi sonuç vermezse geçmiş olsun.

    mclaren her yarış 0.2 saniye geliştiriyormuş aracı, ferrari bu yepyeni aracıyla 0.4 saniye kazanmayı amaçladığı söyleniyor, bana kalırsa bu pekte iç açıcı değil

    birde bizim şu silverstone güncellemesini görelim, zaten olaki normal bir yarış seyreder ve biz bu yarışı kazanırsak, güle güle redbull, kurtlu murtlu olsun şampiyonluğumuz.

    düzeltme : alonso 0.7 saniye civarı bir gelişme bekliyormuş, bak o zaman olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the enemy -- 16 Haziran 2010; 11:16:28 >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.