Şimdi Ara

2005 Renault Scenic II 1.6 16v 115bg BVA Privilege 100.000 km izlenimlerim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
4
Favori
42.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanktu

    çok gerçekçi bir paylaşım olmuş.

    Alıntıları Göster
    okuduğum en iyi araba değerlendirmesiydi..... teşekkürler
  • Bir mpv zafira kullanicisi olarak mpv hakkinda soylediginiz her seye sonuna kadar katiliyorum insan boyle araclara binmeye kullanmaya alisinca diger butun b c d sinifi araclar kucuk ve konforsuz gelmeye basliyor, incelemede ayrica cok guzel olmus elinize saglik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YaYa

    Bir mpv zafira kullanicisi olarak mpv hakkinda soylediginiz her seye sonuna kadar katiliyorum insan boyle araclara binmeye kullanmaya alisinca diger butun b c d sinifi araclar kucuk ve konforsuz gelmeye basliyor, incelemede ayrica cok guzel olmus elinize saglik
    Teşekkür ederim arkadaşlar. Yakında sırasıyla Vel Satis, Laguna II, i20 Troy izlenimlerimi de yazacağım.
  • güzel paylaşım,

    tek itiraz noktam, Araçta 1.6 litrelik 115bglik bir motor bulunmakta, kağıt üzerinde hoş değerlere sahip. kağıt üzerinde vasat bir araç, yani süpriz bir durum yok.
  • Paylaşım için Tesekkurler.Vel satisi bekliyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    güzel paylaşım,

    tek itiraz noktam, Araçta 1.6 litrelik 115bglik bir motor bulunmakta, kağıt üzerinde hoş değerlere sahip. kağıt üzerinde vasat bir araç, yani süpriz bir durum yok.

    2004 yılı için konuşuyorum orada, mazur görünüz. 115bg, 152 nm torka sahip bir motor o dönem için gayet başarılı. Rakiplerine bakarsanız diğerleri 100bglik motorlara sahipler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 15 Şubat 2012; 18:35:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    güzel paylaşım,

    tek itiraz noktam, Araçta 1.6 litrelik 115bglik bir motor bulunmakta, kağıt üzerinde hoş değerlere sahip. kağıt üzerinde vasat bir araç, yani süpriz bir durum yok.

    Aracın "manuel" viteslisinin hızlanma verileri 12.5sn (0-100) ve 190km/s max hız.

    8 senelik bir MPV için bu değerler günümüzün 9.0sn'lik 0-100 ve 200-205km/s max hız'ına tekabül etmektedir diyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    güzel paylaşım,

    tek itiraz noktam, Araçta 1.6 litrelik 115bglik bir motor bulunmakta, kağıt üzerinde hoş değerlere sahip. kağıt üzerinde vasat bir araç, yani süpriz bir durum yok.

    Aracın "manuel" viteslisinin hızlanma verileri 12.5sn (0-100) ve 190km/s max hız.

    8 senelik bir MPV için bu değerler günümüzün 9.0sn'lik 0-100 ve 200-205km/s max hız'ına tekabül etmektedir diyebilirim.

    Alıntıları Göster
    9 biraz abartı oldu, ama günümüzde bu motorların muadilleri 1.4 turbo motorlar sonuçta, onlar da 10 sn civarına iniyorlar rahatlıkla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    9 biraz abartı oldu, ama günümüzde bu motorların muadilleri 1.4 turbo motorlar sonuçta, onlar da 10 sn civarına iniyorlar rahatlıkla

    Alıntıları Göster
    Linea 1.4 T-jet 9 saniye
    Golf 1.4 TSI 122 manuel vites 9.5 saniye
    Megane TCe 1.4 9.4 saniye
    Astra 1.4 140 9.9 saniye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 15 Şubat 2012; 19:48:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Linea 1.4 T-jet 9 saniye

    Hocam MPV sınıfı araçlardan bahsediyoruz, daha hafif araçlarda tabii ki dediğiniz gibi 9, hatta daha da altında olan araçlar mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Linea 1.4 T-jet 9 saniye
    Golf 1.4 TSI 122 manuel vites 9.5 saniye
    Megane TCe 1.4 9.4 saniye
    Astra 1.4 140 9.9 saniye

    Alıntıları Göster
    Cidden kronik sorunları epeyce fazlaymış. 8 yıldır Micra'da böyle sorunlar görmedim ben. Sanırım mekanik aksam dışında Renault ile pek alakası yok Nissan'ın.

    Yine de güle güle kullan hocam, bir o kadar daha kilometre yaparsın sorunsuzca inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.
    Hocam MPV sınıfı araçlardan bahsediyoruz, daha hafif araçlarda tabii ki dediğiniz gibi 9, hatta daha da altında olan araçlar mevcut.



    OK. O noktayı kaçırmışım...
  • Güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık. O yıllarda o kadar para vermişsiniz ama deymiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35turka

    Güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık. O yıllarda o kadar para vermişsiniz ama deymiş.
    Bendede var 2004 aquantige versiyonundan..Ama gayet mennunum...Sunroofda var yetiyor..Aldesa sıralı sistem takılı idi aldıgımda uzun yolda 19kuruş yaktı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bendede var 2004 aquantige versiyonundan..Ama gayet mennunum...Sunroofda var yetiyor..Aldesa sıralı sistem takılı idi aldıgımda uzun yolda 19kuruş yaktı...

    Alıntıları Göster
    Aracınızı güle güle kullanın.Tek söyleyeceğim konu tüketim olarak verilen 8,2lt nin şehir içinde tüketilmesi ki,şu an bile otomatik vitesli ve bu sınıfta hangi aracın bu tüketimi yakalayacağı aklıma gelmiyor.

    Bu arada cumbalı arka tasarımı da hiç bir markaya benzemeyen nevi şahsına özgü bir stili içeriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Aracınızı güle güle kullanın.Tek söyleyeceğim konu tüketim olarak verilen 8,2lt nin şehir içinde tüketilmesi ki,şu an bile otomatik vitesli ve bu sınıfta hangi aracın bu tüketimi yakalayacağı aklıma gelmiyor.

    Bu arada cumbalı arka tasarımı da hiç bir markaya benzemeyen nevi şahsına özgü bir stili içeriyor.

    8.2 için oldukça sakin gidiyorum ve sıkıcı bir sürüş tarzım var bu ortalamayı tutturmak için. 1.vites 10-15, 2.vites 30-35, 3.vites 45-50, ve 4.viteste 50+ hızlarda gidiyorum. 2000deviri geçmemeye çalışıyorum, ışığa varmadan bayağı önce gaz vermeyi kesiyorum, gereksiz fren yapmaktan da kaçınıyorum. Ama normal bir şekilde D'de gidersem tüketime aldırmadan, 10lt'yi görüyorum. Sonuçta tüketim işi büyük oranda pilotaja bakıyor. Zamanında sahip olduğum Laguna II 2.0 BVA ile aynı yolda iki araç da boşken aynı hızlarda gitmemize rağmen babamın kullandığı scenic'le aynı tüketimi yakalıyordum.

    Bir de şehir içi kavramımız farklı olabilir. Ankara trafiğinden bahsediyorum, İstanbul gibi değil sonuçta. Işıklarda da 20 sn üzerinde duracaksam stopa basıyorum. Şu anki sürüş tarzımla şehir içi şehır dışı farketmiyor, son 2400kmdir ortalamam 8.2, geçen hafta İzmir'e git gel yapmama rağmen, onda da çoğu 120 sabit gittiğim için ortalamayı değiştirmedi. Dikkatli ve bilinçli kullanım ile, şu an piyasadaki araçların fabrika verilerine çok yakın değerlere ulaşılabiliyor. Bu arada galiba aracı satacağız yakında, tadilat ve dekorasyon işleri ile uğraşmaya başladım Çeşme'de, pick-up alabilirim yaza doğru, bakalım herşeyin hayırlısı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Aracınızı güle güle kullanın.Tek söyleyeceğim konu tüketim olarak verilen 8,2lt nin şehir içinde tüketilmesi ki,şu an bile otomatik vitesli ve bu sınıfta hangi aracın bu tüketimi yakalayacağı aklıma gelmiyor.

    Bu arada cumbalı arka tasarımı da hiç bir markaya benzemeyen nevi şahsına özgü bir stili içeriyor.

    8.2 için oldukça sakin gidiyorum ve sıkıcı bir sürüş tarzım var bu ortalamayı tutturmak için. 1.vites 10-15, 2.vites 30-35, 3.vites 45-50, ve 4.viteste 50+ hızlarda gidiyorum. 2000deviri geçmemeye çalışıyorum, ışığa varmadan bayağı önce gaz vermeyi kesiyorum, gereksiz fren yapmaktan da kaçınıyorum. Ama normal bir şekilde D'de gidersem tüketime aldırmadan, 10lt'yi görüyorum. Sonuçta tüketim işi büyük oranda pilotaja bakıyor. Zamanında sahip olduğum Laguna II 2.0 BVA ile aynı yolda iki araç da boşken aynı hızlarda gitmemize rağmen babamın kullandığı scenic'le aynı tüketimi yakalıyordum.

    Bir de şehir içi kavramımız farklı olabilir. Ankara trafiğinden bahsediyorum, İstanbul gibi değil sonuçta. Işıklarda da 20 sn üzerinde duracaksam stopa basıyorum. Şu anki sürüş tarzımla şehir içi şehır dışı farketmiyor, son 2400kmdir ortalamam 8.2, geçen hafta İzmir'e git gel yapmama rağmen, onda da çoğu 120 sabit gittiğim için ortalamayı değiştirmedi. Dikkatli ve bilinçli kullanım ile, şu an piyasadaki araçların fabrika verilerine çok yakın değerlere ulaşılabiliyor. Bu arada galiba aracı satacağız yakında, tadilat ve dekorasyon işleri ile uğraşmaya başladım Çeşme'de, pick-up alabilirim yaza doğru, bakalım herşeyin hayırlısı.


    Sakin kullanyorum demişsiniz ki otomatik vites bir araçta bu değerleri elde etmek fazlası ile zordur ki,bu tüketimi forumda çok fazla tüketim olarak şikayet alan bir araç olarak cruze shipleri bu verileri elde etseler ,araçlarının etrafında kaç kere tavaf ederler şüpheniz olmasın.

    Bu arada sezarın hakkını sezara vermek gerekir tüketim konusunda ancak ,diğer değişle alet işler el övünür ancak bu değerler renault motorunun sürülebilirliğinin ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor ki ,normal bir kullanıcı 4 ileri vitese burun kıvırabilir,ancak sonuçlar tecihinizin ne kadar isabetli olduğunun diğer bir kanıtı.

    Tekrar sorunsuz ve kazasız sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Aracınızı güle güle kullanın.Tek söyleyeceğim konu tüketim olarak verilen 8,2lt nin şehir içinde tüketilmesi ki,şu an bile otomatik vitesli ve bu sınıfta hangi aracın bu tüketimi yakalayacağı aklıma gelmiyor.

    Bu arada cumbalı arka tasarımı da hiç bir markaya benzemeyen nevi şahsına özgü bir stili içeriyor.

    8.2 için oldukça sakin gidiyorum ve sıkıcı bir sürüş tarzım var bu ortalamayı tutturmak için. 1.vites 10-15, 2.vites 30-35, 3.vites 45-50, ve 4.viteste 50+ hızlarda gidiyorum. 2000deviri geçmemeye çalışıyorum, ışığa varmadan bayağı önce gaz vermeyi kesiyorum, gereksiz fren yapmaktan da kaçınıyorum. Ama normal bir şekilde D'de gidersem tüketime aldırmadan, 10lt'yi görüyorum. Sonuçta tüketim işi büyük oranda pilotaja bakıyor. Zamanında sahip olduğum Laguna II 2.0 BVA ile aynı yolda iki araç da boşken aynı hızlarda gitmemize rağmen babamın kullandığı scenic'le aynı tüketimi yakalıyordum.

    Bir de şehir içi kavramımız farklı olabilir. Ankara trafiğinden bahsediyorum, İstanbul gibi değil sonuçta. Işıklarda da 20 sn üzerinde duracaksam stopa basıyorum. Şu anki sürüş tarzımla şehir içi şehır dışı farketmiyor, son 2400kmdir ortalamam 8.2, geçen hafta İzmir'e git gel yapmama rağmen, onda da çoğu 120 sabit gittiğim için ortalamayı değiştirmedi. Dikkatli ve bilinçli kullanım ile, şu an piyasadaki araçların fabrika verilerine çok yakın değerlere ulaşılabiliyor. Bu arada galiba aracı satacağız yakında, tadilat ve dekorasyon işleri ile uğraşmaya başladım Çeşme'de, pick-up alabilirim yaza doğru, bakalım herşeyin hayırlısı.


    Sakin kullanyorum demişsiniz ki otomatik vites bir araçta bu değerleri elde etmek fazlası ile zordur ki,bu tüketimi forumda çok fazla tüketim olarak şikayet alan bir araç olarak cruze shipleri bu verileri elde etseler ,araçlarının etrafında kaç kere tavaf ederler şüpheniz olmasın.

    Bu arada sezarın hakkını sezara vermek gerekir tüketim konusunda ancak ,diğer değişle alet işler el övünür ancak bu değerler renault motorunun sürülebilirliğinin ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor ki ,normal bir kullanıcı 4 ileri vitese burun kıvırabilir,ancak sonuçlar tecihinizin ne kadar isabetli olduğunun diğer bir kanıtı.

    Tekrar sorunsuz ve kazasız sürüşler dilerim.

    Alıntıları Göster
    İşin aslı evet zor, sürekli tiptronic kullanıyorum ve takıntılı bir şekilde kullanıyorum bu ortalamayı tutturmak için. Eminim ki Cruze modelini bu şekilde kullanırsam daha düşük bir tüketim elde edebilirim. Şehir içinde aracımın gerçek hakkı 10ltdir, hatta fabrika verisi 10.9dur. Subjektif bir gözlem olabilir ama, MPV sürücüleri diğer araçlara göre çok daha dikkatli kullanıyorlar araçlarını, çünkü alan insan profiline bakarsak evli ve çocuklu ailelerin tercihi. Cruze sahiplerinin aracın dış görünümünden de etkilendiklerini varsaarak daha sportif beklentiler içinde araçlarını kullandıklarını düşünüyorum. 4 ileri şanzımana açıkçası ben de burun kıvırıyorum, yazımda belirttiğim gibi 2.ve 3.vites arasında gerçek bir 3.vites oranlarına sahip vites arıyor araç, özellikle 70 80 km ile giderken yokuş çıkarken. 2.viteste 5000devirlerde gitmek zorundayım ya da 3.viteste aracın çekişten düşüp, tekrar 60 kmden hızlanmak zorundayım. 3.vites oranı 1.000 olduğu için ve son dişli oranı manuel versiyonla çok yakın olduğundan manuelin 4.vitesine denk geliyor, 2.vites ise manuellerin 2.vitesinden çok az daha uzun oranlı. büyük sıkıntı yaratabiliyor, 5 vitesli versiyon olan 2.0lık modeli kullandığımda kıskandığımı açıkça belirtmeliyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    İşin aslı evet zor, sürekli tiptronic kullanıyorum ve takıntılı bir şekilde kullanıyorum bu ortalamayı tutturmak için. Eminim ki Cruze modelini bu şekilde kullanırsam daha düşük bir tüketim elde edebilirim. Şehir içinde aracımın gerçek hakkı 10ltdir, hatta fabrika verisi 10.9dur. Subjektif bir gözlem olabilir ama, MPV sürücüleri diğer araçlara göre çok daha dikkatli kullanıyorlar araçlarını, çünkü alan insan profiline bakarsak evli ve çocuklu ailelerin tercihi. Cruze sahiplerinin aracın dış görünümünden de etkilendiklerini varsaarak daha sportif beklentiler içinde araçlarını kullandıklarını düşünüyorum. 4 ileri şanzımana açıkçası ben de burun kıvırıyorum, yazımda belirttiğim gibi 2.ve 3.vites arasında gerçek bir 3.vites oranlarına sahip vites arıyor araç, özellikle 70 80 km ile giderken yokuş çıkarken. 2.viteste 5000devirlerde gitmek zorundayım ya da 3.viteste aracın çekişten düşüp, tekrar 60 kmden hızlanmak zorundayım. 3.vites oranı 1.000 olduğu için ve son dişli oranı manuel versiyonla çok yakın olduğundan manuelin 4.vitesine denk geliyor, 2.vites ise manuellerin 2.vitesinden çok az daha uzun oranlı. büyük sıkıntı yaratabiliyor, 5 vitesli versiyon olan 2.0lık modeli kullandığımda kıskandığımı açıkça belirtmeliyim.

    Alıntıları Göster
    aracın üstündeki motor çok iyi ve keyifli bir motor,

    nerdeyse 15 yıldır ufak tefek değişikliklerle üretiliyor hala devirlenme titreşimsizlik açısından en iyi denilen atmosferik motorla kıyaslanır.

    bakarsanız halen megane ve qasqaide kullanılıyor teknik verileri de hiç kötü değil.

    sıkıntısı alt devirlerinin zayıf olması bir de 4 ileri tork konvertörlü şanzıman ve büyük kasa olunca keyif vermemesi çok normal.

    mesela aynı motora sahip cliolar çok eğlenceli araçlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    aracın üstündeki motor çok iyi ve keyifli bir motor,

    nerdeyse 15 yıldır ufak tefek değişikliklerle üretiliyor hala devirlenme titreşimsizlik açısından en iyi denilen atmosferik motorla kıyaslanır.

    bakarsanız halen megane ve qasqaide kullanılıyor teknik verileri de hiç kötü değil.

    sıkıntısı alt devirlerinin zayıf olması bir de 4 ileri tork konvertörlü şanzıman ve büyük kasa olunca keyif vermemesi çok normal.

    mesela aynı motora sahip cliolar çok eğlenceli araçlar.

    Alıntıları Göster
    2004-2006 scenic 2 lerde esp yok diye biliyordum mais e dayanarak konuşuyorum sizin aracınız farklı bir pakette mi geldi acaba




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.