Şimdi Ara

2003 bmw 320 dizel otomatik şanzıman sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
4
Favori
22.681
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar kolay gelsin size yaklaşık iki aydır altından kalkamadığım otomatik şanzıman sorunum hakkında bikaç şey soracağım ve ilettiğiniz yol haritasına göre sorunumu arayacağım yada arızanın nerede olacağını araştıracağım şimdiden başınızı ağrıtacağım için özürlerimi sunarım :D
    konya ikamet etmekteyim ve yakaşık 1 sene önce 202000 km de bmw 3.20 dizel araç aldım aldığımdan 2 ay sonra motor yedi yaptırdım masraf 4.500 tl krank ve yağ pompası değişti. ve geçenlerde yaklaşık 2 ay önce şanzımanım bir anda arıza ışığı yaktı motorumu yaptırdığım ustama götürdüm bilg bağladı vs basınç arızası verdiğini söyleyerek tribün yapılacak dedi tamam dedim...
    tribün ankara yılmaz tornaya gitti geldi taktık herşey güzeldi taki ben parkımda aracın yağ kıçırdığını görene kadar tekrar aynı ustaya gittim tribün keçesinden olabileceğini söyledi şanzıman bidaha indi keçeler ve tribün burcu değişti tekrar taktık şanzımanı ve kaçak aynen devam ediyordu. en son usta bunun tribünden olabileceğini ve kaynağın iyi olmayabileceğini söyledi tekrar şanzıman indi ankara yılmaz tornaya gitti tribünde çatlak bulmuşlar ve kaynatmışlar derken şanzımanı taktık deneme sürüşüne çıktık ve oda ne araçta anlatamayacağım derecede çok titreme mevcuttu hemen ankarayı aradık işte balatalar yeni zamanla alışacak dendi neyse bindim öyle 2000 km falan yok yok yok kesinlikle azalma yoktu neyse sonra usta değiştirmeye karar verdim . olayları baştan başka bi sadece şanzımanla ilgilenen bi ustaya götürdüm tribün yeniyse selenoidlerden yapabilir dedi şanzıman açıldı temizlendi yağı değişti ve tekrar takıldı ses ve titreme azalmıştı ancak yinede rahatsız edici bi şekilde devam ediyordu derken selenoid değişecek dedi ana basınç selenoidi varmış trinünün onun için istanbuldan parça geldi taktı ve şanzıman arıza lambası yaktı artık araba hiç yerinden kıpırdamıyor 3. vitese sabitlemişti kendini. adam işte yok şanzıman içindeki balatalar vs arızalı şanzıman komple revizyon edelim dedi ve ölece arızalı aracımı aldım oradan arkama bakmadan kaçtım.
    Daha sonra yakın bi aile dostumuz olan wolkswagen audi servisi ve şanzımanlarına bakan biyere götürdüm en azından bildiğim kişi dedim neyse ilk gün bıraktım şanzıman arıza lambasını söndürmüştü ve ümitlenmiştim bu adam benim arızayı yapacak dedim. tekrar tribün arızasına döndük bakmaya tribün iyi yapılmamış dedi tamam dedim istanbul turan tornaya gönderdik bu tribünün dibi iiyice kömürleşmiş yenisi lazım dediler başka bi tribün gönderdiler taktık ve şu an araçta

    -düşük devir de 2000 rp yi geçinceye kadar 3. ve 4. viteste titreme
    -sabahları ilk çalıştırmamda d ye ve r ye attığım zaman 30 40 sanıye doldurmama
    -gazdan ayağımı çekince arabada yığılma ve sanki motor kompresöre giriyormuşcasına boğulma sesi
    -ve ani kalkışlardan sonra ani duruş esnasında aracta sanki motor kilitleniyormuşçasına çat çat diye bi kilitlenme ve sarsıntı
    -yine araçla yolda giderken devir saatinde gaz verip kesermişcesine oynama ve araçta ileri geri yaylanma...

    şimdi sizlerden ricam biz sorunu nerede arayalım ben bıktım artık oraya buraya para harcamaktan geçeceğini bilsem bu arızaların sıfır tribün alıp takacağım ama onun garantisinide veremiyorlar bana geçebilir diyorlar. şimdiki ustam bide bana şimdi enjektörden yapabilir bi memelerini değiştirelim diyor bence alakası yok bu tiremeyle o sesin ve ya enjektörün. bahsettiğim titreme sanki tırtıklı yoldan geçermiş gibi olmakla birlikte bazen şiddeti silecekleri bile sallayacak dereceye geliyor.
    farkındayım baya uzun bi mail oldu ama cidden çok mağdurum ve arabamdan soğudum sorunu nerede aramalıyız nasıl bir yol haritası çizmeliyiz yardımlarınız için tşkler...







  • Anladığım kadarı ile bulunduğun bölgedeki şanzumancıların elinde yedek parça pek yok.Biraz internetten araştırıp Ankara veya İstanbul gibi büyükşehirlerde bu işlerden anlayan bir şanzumancı bulman lazım.Çünkü birçok arıza deneme yanılma yöntemi ile bulunur ki bunun içinde deneyecek parça lazım.Yani otomatik şanzumanda şu arıza şundan dolayıdır,şunun sebebi kesin şudur demek bazı arızalar için imkansız gibi birşey.

    Diğer bir alternatif eğer revizyon görmüş çıkma şanzuman varsa ellerinde onu alır takarsın kendi şanzumanını onlara verirsin.Tabi sıfırınında fiyatını bir sor yine.Eğer uygun fiyatlı ise sıfır alırsın.

    Son olarakta yetkili servise gitmeye korkma.İlla orda yaptırmak zorunda değilsin,arıza tespiti yaptırırsın sadece arıza tespitine para verirsin eğer tamirine çok para isterlerse.
  • Anladığım kadarı ile vites geçişlerinde sıkıntı yok. Türbüne kaynak yaptılar diyorsunuz, türbün dönen birşey. bunun kaynaktan sonra balansını nasıl yaptılar acaba daha doğrusu yaptılar mı?
    bence siz yeni türbün alacaksınız yapacak birşey yok.
  • kasko varsa

    vurun arabayı bi yere alın paranızı temiz bişiler alın ugraşmayın. eski bmwler çok masraf çıkarır. daha onun masrafı bitmez.
  • o kadar parayı bmw servise verseydiniz kaça mal olurdu hesap ettiniz mi? bir de çıkma şanzıman bulunsa alternatifi var.
  • okudumda ben bıle sogudum arabadan hayır okadar usta ya goturup para harcamak ve sonucta gene iyileşmeyen hasta...İnsanı sınır edende buya zaten.Yukarıda arkadasın dedıgı gıbı bencede çıkma bir şanzuman almanızda fayda var.kendı şanzumanınızı verın fıyattan dussunler onlar ıcındekı parcaları kullanıyorlar..cıkma alın...ıcıyle dısıyla ugrasmak kıldı tüydu bir okadarda para yagdırmayın.
  • herkese cevapları için tşkler bana ankarada günübirlik gidip işlem yaptırabileceğim gerekirse çıkmasıyla değiştirebileceğim ve buna garanti veren bmw şanzımancısı önerebilecek birileri varsa yine cevaplarını bekliyorum... tşler
  • Forumda şanzımancı Kamil Usta var (Ankara'da), ona uğrayabilirsin. Bir de ünlü Aydoğmuş var, Bmw ve Land Rover görüyorum bolca, denenebilir.
  • İşte ikinci el Bmw alınmasının sonuçları.Malesef ne kadar iyi bakılırsa bakılsın bir zaman sonra sorunları bitmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yarın aydoğmuştan randevu aldım arkadaşlar garantili yapacaklarını söylüyorlar gm şanzımanda tribün tamirinin çok zor olduğunu ve bu çeşit tamirlerde bu şikayetleri çok aldkıklarını söylediler. sıfır tribün takıyorlarmış bakalım yarın neler olacak gelişmeleri sizlere aktaracağım asıl suçlu bmw mi yoksa konyadaki USTA ! larmı :d tribün sıfır 1300 şanzıman indirme bindirme 400 dediler dediğim gibi yapsınlarda gözümde değil artık ... gerçi garantili diyorlar dedikleri gibi tribün takıpta arıza geçmezse 1 kuruşta vermem ... en iyi usta dediler yarın götüreceğiz bakalım sizlere gelişmeleri aktaracağım kolay gelsin...
  • herkese iyi akşamlar şimdi yoldan geldim ankaradan AYDOĞMUŞ şanzıman tamir servisinden randevu saatim olan 9 da aracımı servise bıraktım. Müşteri ilgi ve alakaları gayet güzeldi bi yatak sermediler valla :D nyse aracım 10 da lifte alındı şanzıman 15 dk da inmişti telefondaki teşhis doğruymuş tribün işlem görünce kabul etmiyormuş 3.20 dizel ve 3.30 dizellerde ve sıfır tribün takıldı. Açmışken kritik parçalarıda değiştirelimmi dediler şanzıman ömrü uzar dediler tamam dedim. selenoid de değişti şanzıman filtresi contası vede. Konyadaki USTALAR ! sağolsunlar yanlış yağ koymuşlar nyse saat 2 de liftten indi aracım ve anahtarı uzattılar işlem tamamdı. Gerçekten bi süre inanamadım 2 aydır uğraştığım olay bumuydu yani? nyse araca bindim aracım yağ gibi olmuş vites geçişleri pamuk olmuş :D performans artmış araç yerinde durmuyor gaza biraz dokun antipatinaj direk devrede... sonuç olarak tribün 1200 selenoid 250 yağ filtre işçilik toplam 2450 ödedim ve yola çıktım 300 km boyunca tık temedi maşşalah. İşlem tamamdır... Emeği geçen herkese teşekkürler şimdiden iyi bayramlar dilerim.




  • e46 dizel Bmw araçların hepsi sorunlu oluyor.Çünkü o yıllarda Türkiye'de ki yakıt kalitesi düşüktü ve bu araçlar Almanyanın yakıtına göre ayarlandığı için motorlarının ömürleri çok düşük oluyordu.Moralinizi bozmak istemem ama o araç daha çok masraf çıkartır.
  • konyada oto şanzuman ustası yok boşuna aramayın... şifanızı ankarada arayın..

    edit : zaten şifayı dediğim yerde bulmuşsunuz... :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avensis42 -- 24 Ekim 2012; 2:58:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    konyada oto şanzuman ustası yok boşuna aramayın... şifanızı ankarada arayın..

    edit : zaten şifayı dediğim yerde bulmuşsunuz... :)

    konyada değil otomatik şanzıman motor ustası bile yok!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _accord_

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    konyada oto şanzuman ustası yok boşuna aramayın... şifanızı ankarada arayın..

    edit : zaten şifayı dediğim yerde bulmuşsunuz... :)

    konyada değil otomatik şanzıman motor ustası bile yok!

    doğru
  • Epey zaman geçmiş,arkadaş aracı yaptırdı mı bilmiyorum ama,İzmirde arap ceylan usta vardır.Sorununu %99.9 çözer.
  • Benzer sorunu ben de yaşıyorum şu an önerebileceğim Ankara'da bir usta var ihtiyacı olanlar için bir tavsiye. Haftaiçi aracımı bırakacağım usta sadece bmw ye bakıyor şu an ihtiyacı olan varsa birlikte de gidebiliriz :)

    Bavyera bmw mekanik ve otomatik şanzıman servisi Serkan Usta 0533 597 54 53
  • ARKADAŞLAR MERHABALAR. BMWLERE HAKSIZLIK YAPMAYALIM. ARAÇLAR HALIYLE BAHSETTİĞİMİZ GİBİ 10 SENELİK ARABLAR HALIYLE UFAK TEFEK ŞANZIMAN SIKINTILARI OLMASI COK COK NORMAL BİZLERİN SIKINTILARI ADAM AKILLI OTAMATİK ŞANZIMAN TAMİRİ İÇİN UYGUN YERİ BULAMAMAK. BENDE DE E46 325 VAR. ŞANZIMANDAN DOLAYI SİZLERLE AYNI SIKINTILARI YAŞADIM. OTOMATİK ŞANZIMAN VE KONYA MI AMAN UZAK DURUN. HERKEZ BAŞLAMADAN ONCE TAM OTOMATİK ŞANZIMAN OCAGINA GELDİNİZ DİYOR. İŞ İCRAATA GELİNCE HEPSİ SIFIR SIFIR SIFIR. PARAYA GELİNCE ARABAYI BURDAN CIKARMAK ISTYRSAN ODEMENI YAP DİYORLAR. ŞANZIMAN TAMİRİ YAPARKEN ARACA ZARAR VERİYORLAR, VE VERDİKLERİ ZARARIDA ÜCRETLERİNE EKLİYORLAR. SAKIN AMA SAKIN OTOMATİK ŞANZIMAN TAMİRİ YAPTIRCAKSANIZ KONYADAN UZAK DURUN ANKARA ANKARA ANKARA. TAVSİYEMDİR. CANINIZ YANMASIN
  • Öncelikle geçmiş olsun. Aracın ile ilgil bayağı bir sorun yaşamışsın. Antalya'da bildiğim bi otomatik şanzımancı vardı. BMW otomatiklerini yapıyordu. Bir de işin en garantisi, BMW şanzımanlarında ZF şanzıman vardır. Ben de ZF Türk'de servis mühendisi olarak çalışıyorum. Halen şanzımanın ile ilgili işlem yaptırtmak istersen, servis müdürüm ile görüşürüm, bana aracın üzerindeki şanzımanın bilgilerini gönderebilrsen yapabilir miyiz bakarız.
  • konuyu hortlatacagım ama benımde bır sorunum var sanırım.

    gecen pazartesı gunu ankaradan 2004 model bır dızel otomatık 3.20d aldım. araba cok guzel ve temiz. henüz 110.000 km de. araçta bır sekılde seyrek olaran belıren bır sorunum var,

    1,500 - 2,000 devır arasında bazen vıtes degısırken ciddi titreme ve sarsıntı oluyor, ayagınızı gazdan cektıgınızde kayboluyor ve hemen gaza basıp yenıden sorunsuz hızlanıyor. dedıgım gıbı bunu hep yapmıyor bazen yapıyor. bunun sebebı nedır? aldıgım arkadas bana bunu soylemıstı kendısıde servıse sormus ama bısı bulamamıslar.

    acil yardım ricası ile.

    tsk.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.