Şimdi Ara

2001 volvo s80 t6 hk.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
3.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar , başlıktaki aracı almayı düsünüyoruz ancak daha önce hiç volvo kullanmadık. Bu aracın lpg de yakıt durumu nedir ? 35 ~ 40 krş u makul görüyorum zaten fazla km yapmayacak hemde volvo kalitesine deger. Bundan fazlamıdır ? Bide periyodik bakım ve kronik sorunlarıyla ilgili bilgilendirirseniz sevinirim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Günceldir.S80 t6 kullanan hiç yokmu yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günlük kullanım için 272 HP güç çok fazla. Yakıtın 35-40krş seviyelerine inmesi için çok sakin kullanmak gerekir o aracı. Bu seferde 272HP gücü hissedemezsiniz. Bu bahsettiğim sarfiyat LPG ile bunu da belirteyim. Benzinde o seviyelere inmesi mümkün değil zaten. Bunun yerine 225HP 2.0T5 ya da 180HP 2.0T almanızı öneririm. Alacağınız araç bakımlı ise ve siz bakımlı kullanmaya devam ederseniz ne araç ne de bakım masrafları sizi üzer. Artık internet çağındayız ve hiçbir aracın parçası pahaı değil. Sarf malzeme fiyatları için de aynı şey geçerli.
  • 2005 S80 T6 sahibi olarak yazayım.

    Yakıt tüketimi LPG ile benim yol koşullarımda sakin kullanımda 30-35 krş/km aralığında. Yol bilgisayarına göre ortalama hızım 58 km/h. Yani genelde çevreyollarındayım. Şehir içine girildiğinde bu tüketim doğal olarak artacaktır. 40 krş/km miktarlarını da rahatça aşacaktır.
    2003 öncesi Volvo S80'lerin şanzımanlarının sorunlu olduğu söylenir. Kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.

    Volvo S80 T6'lar masrafsız otomobiller değildir. Sürpriz masraflara hazırlıklı olmanızı tavsiye ederim.
    Temiz bir otomobil bulursanız bu riski azaltabilirsiniz.
    Hırpalanmış bir T6 sizi çok uğraştırabilir.
    Parça fiyatları emsalleri gibi, ne az ne de fazla.
    2005 modelin çoğu parçasının yan sanayisi yok, eğer yan sanayi parça ile sorun çözmeyi düşünüyorsanız makyajsız kasa denilen kasa bu yönden daha uygun. Ben orjinal tercih ettiğim için sorun olmuyor.

    272 HP güç gündelik kullanım için benim kullanım tarzıma ve kullandığım yollar için güzel bir güç. Çok fazla gelmiyor, hatta bazen biraz daha güç olsa fena olmazdı dediğim oluyor. Hızlanmak ve sollamak için gaza az dokunmanız yetiyor. Vites küçültecek kadar basmanıza gerek yok.
    225 ve 180 HP'lik versiyonlarla da çok keyifli bir sürüş olur.
    T6'nın avantajı gaza fazla yüklenmenize hiç gerek kalmıyor. İkiz turbolar sayesinde gerekli güç her zaman hazır.

    S80'in dezavantajı şehir içinde kullanımı çok rahat değil. Dönüş çapının büyüklüğü yüzünden özellikle dar sokaklarda dönüşler sıkıntılı. Parketme bulunduğunuz bölgeye göre sıkıntılı. Her bulduğunuz boşluğa girebilecek bir araç değil.
    Bunun yanında içi geniş ve ferah. Ve sessiz.




  • Bir T6 kullanıcısının yorumları tabiki çok daha önemli. Bendeki 2.0T 180HP olan modeli. Ben çok çok memnunum. kmsi nedeniyle şanzımanın bakım zamanı geldi. Bu biraz masraf açacak ama genel olarak ben size katılmıyorum üstad. Aynı fiyata alacağın araçlar gibi öyle çok sık parça eskitmiyor araba. Sarf malzemesi ise her araçta aşağı yukarı aynı zaten. Bu arada tüketim değerleriniz çok iyi. Benimki şehir içinde genelde sakin yollarda 11,5lt ortalama LPG sarfiyatım var. Bahsettiğiniz gibi 2003 öncesi Volvolarda şanzıman çok önemli. Mutlaka kontrol edilip varsa sorun ya giderilmeli ya da fiyattan düşülüp yaptırılmalı. Sokak arası kullanımında sorun olduğuna katılmıyorum. Çok dar sokaklarda da kullandım, çok dar sokaklara da park ettim. Park etmede belki bir iki manevra fazla yaparsınız hepsi bu. Çok rahatlıkla gözardı edilebilecek bir handikap bence. S80 kullanıyorsunuz sonuçta Nissan Micra değil :) 120-130'u geçmezseniz uzun yolda 1.6'dan çok farklı tüketimi yok. Dümdüz yolda 130km hızla giderken anlık sarfiyat 100km için 3-4lt civarı gösteriyor mesela. Ama her zaman öyle stabil gidemediğiniz için ortalama sarfiyat doğal olarak daha yüksek. Zaten uzun yolda hemen hemen her motor hacmindeki araç aynı sarfiyatı gerçekleştiriyor. Uzun yoldaki sarfiyatı en çok etkileyen faktörler kısmen aracın ağırlığı ve araçta ne kadar yük olduğu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smucuk

    Bir T6 kullanıcısının yorumları tabiki çok daha önemli. Bendeki 2.0T 180HP olan modeli. Ben çok çok memnunum. kmsi nedeniyle şanzımanın bakım zamanı geldi. Bu biraz masraf açacak ama genel olarak ben size katılmıyorum üstad. Aynı fiyata alacağın araçlar gibi öyle çok sık parça eskitmiyor araba. Sarf malzemesi ise her araçta aşağı yukarı aynı zaten. Bu arada tüketim değerleriniz çok iyi. Benimki şehir içinde genelde sakin yollarda 11,5lt ortalama LPG sarfiyatım var. Bahsettiğiniz gibi 2003 öncesi Volvolarda şanzıman çok önemli. Mutlaka kontrol edilip varsa sorun ya giderilmeli ya da fiyattan düşülüp yaptırılmalı. Sokak arası kullanımında sorun olduğuna katılmıyorum. Çok dar sokaklarda da kullandım, çok dar sokaklara da park ettim. Park etmede belki bir iki manevra fazla yaparsınız hepsi bu. Çok rahatlıkla gözardı edilebilecek bir handikap bence. S80 kullanıyorsunuz sonuçta Nissan Micra değil :) 120-130'u geçmezseniz uzun yolda 1.6'dan çok farklı tüketimi yok. Dümdüz yolda 130km hızla giderken anlık sarfiyat 100km için 3-4lt civarı gösteriyor mesela. Ama her zaman öyle stabil gidemediğiniz için ortalama sarfiyat doğal olarak daha yüksek. Zaten uzun yolda hemen hemen her motor hacmindeki araç aynı sarfiyatı gerçekleştiriyor. Uzun yoldaki sarfiyatı en çok etkileyen faktörler kısmen aracın ağırlığı ve araçta ne kadar yük olduğu.

    Merhaba,

    Benim tüketim düşük çünkü genelde çevreyollarındayım ve bence çevreyolları ve otoban için ideal bir araç.
    120-130 la giderken, gider gibi değilsiniz :)
    Hiç yormuyor ve farkettirmiyor.

    Ben S80 T6'mı ilk sahibinden 4 yaşındayken, 90.000 km'de iken aldım.
    Şu anda 165.000 km'de.

    T6'lar ile diğer s80'ler arasında teknik olarak farklılıklar var.
    Mesela sizin aracınızda 1 adet oksijen sensörü var iken T6'larda 4 adet. Bence olması gereken de 1 tane. :)
    Bir sorunda dördünün birden değiştiğini düşünün, ki ben değiştirmek zorunda kaldım.
    Turbo yağ kaçırdı ve yağ sensörlerini de bozuyor.
    İki adet turbonun revizyonu, 4 adet sensör ve işçilik için 3.000 tl'den fazla para ödedim.

    Şanzıman revizyonunu, motorun gücü ve yüksek torkun da yardımıyla 120.000 km'de yaptırmak durumunda kaldım.
    Şanzımanın içindeki beyin denilen içi kanallı parçayı da değiştirmek durumunda kaldık.
    Revizyonun maliyeti 4.500 tl idi.

    Periyodik bakımlarda konulması gereken yağ 0-30w ve 6,5 litre civarında yağ alıyor.
    Kapıların dışındaki plastik bantların tanesi 300-350 tl civarlarında.
    Arka stop farının sadece dış camı 750 tl.
    Alarm sireninin aküsü miadını doldurdu ve sirenle beraber değiştiriliyor. 600-700 tl civarında idi.

    Mesajımda da dediğim gibi, emsalleri ile benzer.
    Mercedes E serisi veya BMW 5 serisi gibi.
    Aracın fiyatı ikinci elde alırken ucuz ama bakım masrafları kendinden neredeyse iki katı pahalı yaşıt emsallerinden.
    Bu yüzden bu aracı ucuza alıp, bakımlarına ve tamiratlarına gerekli bedeli ödemek istemeyenlerin elinde mundar oluyorlar.
    Ben bu masraflardan şikayetçi değilim, ama sorun edecek insanlar olabilir.

    Sizin aracınızın bakım maliyetleri benimkine göre daha azdır, kıymetini bilin.

    Önceki otomobilim 1999 model Honda Accord 3.0 V6 idi.
    2004 yılında almıştım.
    Şanzıman revizyonunu 220.000 km'de artık az kaçırmaya başladığında yaptırmıştım. Parça ve işçilik dahil 1200 tl tuttu.
    Şimdi 260.000 km'de hala şirketin önünde sapasağlam duruyor.
    Periyodik bakımlar dışında hiç masraf çıkarmadı, hiç yolda bırakmadı diyebilirim.
    Sadece motor takozları değişti, bir de hidrolik direksiyonun hortumu. Bir de 250.000 civarında iken alt contaları değiştirmek zorunda kaldım.

    Evimde ve işyerimde park sorunum yok.
    Evim müstakil ve kapının önüne koyabiliyorum
    Şirketimin önünde yerim zaten hazır.
    Ama babamlara Bornova'ya gittiğimde ara sokaklarda bazı boşluklara giremiyor. Babamın kullandığı BMW X1 bu konuda çok rahat.
    İki tarafa araba parketmiş tekyön sokaklarda köşelere parkedenler yüzünden bazen ileri geri yapmak durumunda kalabiliyorum. Çünkü aracın dönüş çapı gerçekten yüksek.
    Acemi bir şöför değilim, 22 yıldır otomobilim vardır. Ama bu araba başka arabaların rahatça döndüğü yerlerden bazen dönmüyor :):)

    Bunların yanında kullanması çok keyifli, konforlu bir araba.
    Özellikle şehir dışında hiç yormayan bir araba. Uzun yol yaptığınızın farkında olmadan bitiriyorsunuz.
    Ben aracımdan çok memnunum. Bu kadar şikayetten sonra memnun olmadığımı düşünmeyin. :)
    Bundan sonrası için düşündüğüm araba da 2007-2008 model Volvo S80 V8 4.4

    Selamlar ve iyi forumlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Yakıt konusunu ortada volvo kalitesi olunca çok dert etmiyorum ancak bu şanzıman olayı gözümü korkutuyor. 5.000 tl den aşşagı fiyatı yok ki buda benim için yüksek bi miktar , kararsızım. Volvo ları görüncede aynı fiyattaki diğer araçlar hiç cezbedici gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    volvo s80 2.4d
    13 yıl önce açıldı
    Volvo S80 T6 icin lpg
    13 yıl önce açıldı
    Volvo S80 D2 ADVANCE ?
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [topal]solucan

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Yakıt konusunu ortada volvo kalitesi olunca çok dert etmiyorum ancak bu şanzıman olayı gözümü korkutuyor. 5.000 tl den aşşagı fiyatı yok ki buda benim için yüksek bi miktar , kararsızım. Volvo ları görüncede aynı fiyattaki diğer araçlar hiç cezbedici gelmiyor.

    Şanzımanın 5.000TL tutması çok çok zor bir ihtimal arkadaşım. Benim de problem yeni başlıyordu erken müdahale ile sadece solenoidleri değiştirerek kurtaracağımı düşünüyorum. Bu parçaların Tr'deki fiyatı 1.200TL civarında. Ben yarı fiyatına yurtdışından hallettim kendim de yurtdışında olduğum için sorun olmadı. Şanzımanın maliyeti aslında o anki durumuna bağlı. Erken müdahale burada da hayat kurtarıyor Ancak şöyle bir durum da var, alacağın aracın şanzımanı belki önceden bakım gördü ve sorunlarından arındı. Benim tavsiyem şu olur. Aracı zaten kontrole götüreceksin alırken. Şanzımana ayrıca çok dikkatli bakılmasını sağla ve varsa sıfırlanmasının maliyetini öğren ve pazarlığını buna göre yap. En mantıklı yol bu gibi görünüyor.




  • 1 haftadır kullanıyorum 2001 s80 T6 yı
    alıştım desem yalan olur
    özellikle şehir içinde araba altımda azgın bir at gibi. yeşil yandığında az gaza dokunsam araba beni üstünden atacak gibi fırlıyor, ağır kalksam böyle mi kalkılır çaylak der gibi isteksizce yığılıyor
    volvo nun acemisi değilim. daha önce s80 2.0 ve s70'im vardı.
    ama buna alışmam zaman alacak gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VOLVOO

    1 haftadır kullanıyorum 2001 s80 T6 yı
    alıştım desem yalan olur
    özellikle şehir içinde araba altımda azgın bir at gibi. yeşil yandığında az gaza dokunsam araba beni üstünden atacak gibi fırlıyor, ağır kalksam böyle mi kalkılır çaylak der gibi isteksizce yığılıyor
    volvo nun acemisi değilim. daha önce s80 2.0 ve s70'im vardı.
    ama buna alışmam zaman alacak gibi...


    Güle güle kullan üstad. Güzel araba vesselam...
  • Merhaba,
    s80 t6 aracımda birkaç gündür fan durmuyordu, bugun aküyü bitmiş buldum. Takviyeyle çalıştırdık, özel servisteki arkadaş fan komple değişecek dedi, acaba sadece termostatı değiştirsek sorun çözülmez mi??
  • merhabalar

    şehir içinde, dur kalklarda 1 den 2 ye geçerken hafif bir vurma hissettim. (gerçi arabayı aldığım kişi 5000 tl ye şanzuman tamamen ve garantili yenilendi sana hiç sorun çıkartmaz demişti)

    büyük bir sorunun başlarında mıyım?
    kolay bir çözümü var mı?

    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VOLVOO

    merhabalar

    şehir içinde, dur kalklarda 1 den 2 ye geçerken hafif bir vurma hissettim. (gerçi arabayı aldığım kişi 5000 tl ye şanzuman tamamen ve garantili yenilendi sana hiç sorun çıkartmaz demişti)

    büyük bir sorunun başlarında mıyım?
    kolay bir çözümü var mı?

    teşekkürler



    Bence vuruntu hafifse birşey yapmaya gerek yok. Şanzıman sorunu gerçekten oluştuğunda (şanzımanın iyice ısınacağı kadar kullanım sırasında belli eder) baya bir pata-küte aşırı rahatsız edecek seviyede oluyor.

    Bu hafif vuruntu muhtemelen şanzımanın karakteristiğinden kaynaklıdır ama haydi diyelim şanzıman sorun çıkarmaya gebe, çıkardığında yapılacak şeylerden farklı olmayacaktır şimdiden yapman gerekenler. Yağ değişimi kısa süreli bir rahatlama sağlayacaktır. Sonra yine yağ ve selonoidler değişecek.

    Bu yüzden oluruna bırak derim. Şimdiden kafaya takmak gereksiz...Ama şu da var: eğer vuruntular şiddetlenirse gerekeni kısa sürede yapmak lazım. O vuruntular başka parçaların defarmasyonuna sebep olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok teşekkür ederim
  • Merhaba 1 Hafta önce 2001 Volvo S80 2.8 T6 Aldım Gerçekten çok konforlu araç yolda kesinlikle yormuyor inmek istemiyorsunuz hattahuzuli çok aşırı biniyorum istanbulda şehir içi 35 40 kuruş yazan arkadaşlara inanmıyorum 50 kuruş gözden çıkarın arasıra gaza asıldığınızıda varsayarsak hem aile hemde ralli aracı denilebilir alırken kesinlikle exper götürmedim araçlardan şanzumandan anlıyorsanız eğer kafi benim için öyle ateşleme bobinlerini değiştirdim volvo servisi orjinal ateşleme bobini için 272 tl dedi keza 6 adet alınması lazım 110 tl orjinal kutusunda buldum parçacınızın olması şart bu arada aracın şasi den çıkan orjinal bujileri lpg de uyumsuz tekleme küçük tekleme yapabiliyor orjinalde 4 tırnaklı buji vardır tek tırnak ince uç iridyum buji almanızı öneririm ben öyle yaptım sıkıntım çok şükür yok sonuç itibarı ile araca bindiğinde içinizden şu geçiyor VOLVO YAPMIŞ ARKADAŞ




  • geçen hafta uzun yol yaptım
    prins LPG ile
    km de 22 kuruş yaktı ( yol boyu klima açıktı)
    şehir içinde de 40 kuruş hesaplamıştım
    paylaşayım dedim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VOLVOO

    merhabalar

    şehir içinde, dur kalklarda 1 den 2 ye geçerken hafif bir vurma hissettim. (gerçi arabayı aldığım kişi 5000 tl ye şanzuman tamamen ve garantili yenilendi sana hiç sorun çıkartmaz demişti)

    büyük bir sorunun başlarında mıyım?
    kolay bir çözümü var mı?

    teşekkürler



    Kardeşim merhaba.

    Bence uzun süre bineceksen ilk fırsatta yaptırmalısın. Bunun iki nedeni var.

    Derler ya hani yılanın başını küçükken ezeceksin (Örneğe baj ) Bu şanzıman sorunu da aynı. Şuanki maliyet eğer 1.000TL ise kullandığın her km bu maliyeti arttırmaya gebedir.

    Şimdi 1.000TL'ye yaptırıp sorunsuz kullanmak mı daha mantıklı yoksa çözümü erteleyip hem sorunlu kullanmak hem de atıyorum 2 yıl sonra 2.500TL'ye yaptırmak mı daha mantıklı.

    Muhtemelen solenoidlerin değişecek. 1.500 TL gibi bir fiyata tüm solenoidlerini ve 4lt yağını değiştirirsin. Belki 1.300TL'ye ble gelebilir. Yaptırıp 1.000-1.500km kullandıktan sonra bi 4lt daha yağ değiştir.

    Bir de yağ değişimi konusunda benim önerim şöyle. Mantıklı mı bilmiyorum. Derler ya 50bin km'de yağı değiştirin ve bunu 3 seferde yapın. ilk 4litre değişince yağ yüzde 50 temizleniyor. 1.500km sonra ikinci değişim. Bir 4lt daha böylece değişen yağ oranı yüzde 75'e çıkıyor. Son değişimde ise yüzde 87,5 değişmiş oluyor.

    Bence ilk sefer için bu değişim yapılmalı daha sonra bu işlemi tekrarlamak için 50bin km beklemek yerine her 15binde 4lt değiştirirsek yağın temzliğini sürekli yüzde 80'lerde tutmuş oluruz. Bu yüzde 87,5'ten başlayıp yağ tamamen özelliğini yitirene kadar kullanmaktan ve birden değiştirmekten daha mantıklı geliyor bana.

    Bu arada 4lt örneği tamamen kendi arabam için. Benim arabam 8lt kullanıyor ve bir seferde ancak 4ltsi değişebiliyor. Sizin aracınızda bu oranlar ve toplamlar farklı olabilir.




  • şanzıman yağını tek seferde tamamını değiştirebilmek için şu ürünü tavsiye ederim;

    http://www.ipdusa.com/products/4809/105310-automatic-transmission-flush-kit

    böylelikle 3-4 defa değişim yapmaktan kurtulmuş olursunuz.

    saygılar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: razi5000

    şanzıman yağını tek seferde tamamını değiştirebilmek için şu ürünü tavsiye ederim;

    http://www.ipdusa.com/products/4809/105310-automatic-transmission-flush-kit

    böylelikle 3-4 defa değişim yapmaktan kurtulmuş olursunuz.

    saygılar..

    Bu ürünün çalışma prensibi nedir üstad. Tek sefer kullansak bile maliyetini fazlasıyla kurtarıyor. Ben servise sormuştum tek seferde değiştirebiliyorlar diye kesinlikle tavsiye etmedi. Üstten tinerle, mazotla birşeyler yapıyorlar vs demişti. Acaba tavsiye etmediği yöntemlere bu da dahil mi merak ettim.

    Saygılar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.