|
Selam dostlar. Bugün sizlere yaklaşık 5 yıl önce 295 bin km'de aldığım 2002 Lada Vega aracımdan bahsedeceğim ve 20 yıl boyunca giriş seviye bir Rus halk arabası ne durumdaymış ona bakacağız. İlk olarak Vega'dan bahsedeyim. Bu araç 1995 öncesinde yaklaşık 2.5 milyar USD harcanarak Sovyetler tarafından geliştirildi, Tolyatti ana geliştirme merkezi olup 90'larda Rus mafyası tarafından şehir ve üretici firma olan AVTOVAZ (ABTOBA3) resmen haraca bağlanmıştı. Daha sonra Rusya devletine çalışan diğer gruplar federasyon döneminde Lada'ya binen ve GTA IV'ten fırlamış bu adamları bir şekilde yok etti. lada ise 110 kodlu prototipini devam ettirdi ve 1995 yılında seri üretime geçildi. Çağın çok ötesinde bir araç ortaya çıkmıştı. Kravchenko kardeşler suikasti, 1997, Tolyatti: ![]() Merak edenler için mafya tarafından ele geçirilen tek otomobil fabrikası olan Tolyatti Belgeseli: После краха Советского Союза «АвтоВАЗ» оказался единственным в стране предприятием, где делали продукт, который был нужен всем. На заводе вертелись представители разных ОПГ и люди Бориса Березовского, которые просто крали машины или скупали их по заниженным ценам. В 90-е «АвтоВАЗ» оказался в эпицентре бандитских разборок. В Тольятти шла страшная криминальная война. Алик Гасанов был в сговоре с руководством завода и считал себя хитрее и сильнее всех вороватых чиновников и бандитов, но получил пулю киллера. Его криминальный бизнес возглавила вдова Оксана, подписав себе этим смертный приговор... https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=sZcv77EqIbUDevam edersek bu otomobilin motor ve aerodinamik geliştirmelerinde Porsche firmasından yardım alındı ve günümüz C segment otombillerinin çoğundan, hatta güncel Golf'ten dahi daha düşük bir dinamik sürtünme katsayısı elde edilerek 0,244 cX ile inanılmaz derecede havayı yarabilen, yüksek süratlerde tutunabilen bir araç ortaya çıktı. Bu dönemki otomobillere göre Lada 2110 benzer motorlar ile 180-200 km/h'lerde nadir araçlardandır. ![]() Aracın yaklaşık 20 adet karoser tipi vardı, biz önemli olanları özetlersek: Lada 110 HB-SW-Sedan ![]() ![]() ![]() Lada 110 Premier (Uzun şasi, yaklaşık 18 santim daha uzun, LWB) ve Lada 110 Limousiene ![]() ![]() Lada 110 4X4 ![]() Lada 112 Coupe ![]() Lada 110 WTCC XXX Paket ![]() Lada 110 iki defa makyajlandı, 2006 yılında kasa kabuk değiştirdi ve PRİORA ismini aldı. ![]() Priora ve Vega'larda, Lada'nın Fiat'la 40-50 yıllık işbirliğinin bir sonucu olarak bizdeki Tofaş Turkuvaz (Petrol yeşili Doğan diye bilinir.) renk fabrikasyon olarak vardır, fabrikasyon CMS-40'larda dikkatinizi çekmiştir herhalde. Lada Vega 1995-2013 arası yaklaşık 2 milyon üretildi, Priora ise 2006-2018 arası üretildi. Vega ile aynı şasiye sahipti. Lada şu an ağır olarak modifiye edilmiş, Renault'un eski Symbol şasisinin yan direklerini ve taban sacını vs. bir nevi kopyalayarak Lada Vesta üretiyor. Rusya'da Lada, UAZ, GAZ gibi çok sayıda otomobil firması var. Rusya'da şu an otomobillerde gayet ucuz arkadaşlar, sıfır km en ucuz otomobiller 5500 Amerikan Doları civarından başlıyor, en ucuz Lada'nın ismi Granta ve Mısır'da sıfır km olarak 240 bin TL, Rusya da ise sıfır km olarak 638 bin Ruble yani 233 bin TL'ye denk geliyor. NATO ile savaşan ülkede sıfır km, hava yastıklı, klimalı bir otomobili 240 bin TL'ye alabiliyorsunuz. Bu ülke bu arada son 2 yılda binlerce tank ve on binlerce asker kaybedip yerine yenilerini koymaya çalışan bir ülke. Rusya'daki şartlar bile bizden çok çok iyi maalesef.Rusya'da cebinizde 5 bin Dolar ile sıfır km araba alabailiyorsunuz biz en dolu paket iPhone alabiliyor muyuz? ![]() https://www.lada.ru/en Şimdi üzüldeyseniz peşinen söyleyeyim Lada Vega'nın ülkemize gelmeyen en dolu paketinden bahsedince daha çok üzüleceksiniz. TASARIM, İÇ MEKAN KALİTESİ VE DONANIM: Lada Vega'ya geri dönersek incelediğim araç ülkemize 1.5 8V, 1.5 16V, 1.6 8V ve 1.6 16V olarak ithal edilip standart ve sport olarak isimlendirildi. Ülkemize gelen en baz paket araçta elektrikli ön ve arka camlar, elektronik kontrollü kalorifer klapesi, fren balata sensörü, cam silecek suyu sensörü, ön ve arka tavan lambası, arka kol dayama, arka kol dayamdan bagaja ulaşma, kaput amortisörü, kaput halısı, hidrolik far yükseklik ayarı, ön ve arkada toplam 4 koltku başlığı, yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, ışıklı torpido gözü, analog saat, önlerde davlumbaz, 175/70 R13 lastikler ve sac jantlar vardır. Videodaki araç benim aracımın hemen hemen aynısı olup referans alınabilir. Türkiye'ye gelen paket en boş pakettir arkadaşlar. En boş pakette hava sirkülasyon özelliği de vardır, bu sayede çok soğuklarda kalorifer peteğine içerideki havayı çarptırarak çok daha hızlı ısınabilirsiniz. Arkadaşlar herkese merhaba, kapalı bir garajda 22 yıl boyunca haciz edilmesinden dolayı kalmış bir Lada Vega ile video çektik. Sadece 13 Bin km'de ve tamamen boyasız, bunca yıl yatmasına rağmen çok ufak tefek paslanmalar gerçekleşmiş. Lada Vega, şu an ne durumda? Tüm detaylarıyla anlattık. Çevrenizde bu tarz otomobiller varsa bizlere ulaşabilirsiniz. Herkese iyi seyirler.
GD24 ürünlerini incelemek için: https://www.gd24.com.tr/
Abone Olun; https://goo.gl/QUq1Lt
Instagram: https://goo.gl/eFKPja
Twitter: https://goo.gl/hDMmX5
Facebook: https://goo.gl/UpVYg5
#doğankabak #lada #vega https://www.youtube.com/watch?si=S8tw5jg4PB3G0nWT&v=pKfV0WCXxfE&feature=youtu.beLada 110'un en dolusunda arkadaşlar, 185/65 R15 alaşımlı jantlar, orijinal karartmalı arka ve yan camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, ısıtmalı ön koltuklar, klima, hidrolik dierksiyon, sürücü direksiyonunda Airbag vs. vardır. ![]() ![]() MOTOR: 1.5 8 Valf, enjeksiyonlu, triger koparsa subaplar zarar görmüyor, 71 PS güç ve 119 Nm tork üretip alt devirlerde mesela 1300-1400 civarında 93-94 Nm tork üreterek günümüz 0 km 1.0 80 PS Polo veya 65 PS Clio'nun 3000-4000 devirde vereceği torku veriyor, yani dizel mantığı gibi çalışıyor. Şehir içinde OBD1 kitine bağlı sıralı sistem LPG ile kullanıyorum. Çekişi güzel uzun yolda 160-170 çok rahat gider. Yaza girerken panjuru ve kaput halısını söküyorum, o şekilde hareket halinde stabil 90 derece, dur kalk trafikte ara ara 110 dereceye geliyor, panjur gidince OBD1'e göre su sıcaklığı en az 20 derece fark ediyor yağ ise 5 derece. Yazın yağ sıcaklığı 130-140 derecelere kadar çıkıyor. Ben aldığımda 295 bin km'deydi ve daha önceden sadece yağ pompası ve subaplar değişmişti. Ben alır almaz o zamanın parası 500 TL harcamıştım, triger, şarj kayışı, akü, ön ve arka amortisörler, teker bilyalarıi değşti, daha sonra sağ sol aks körükleri, periyodik bakımlar derken bu zamana kadar geldim. En çok yazın yağ damlatması canımı sıkıyordu, onu da mantar karter contası ve Würth'ün VW için ürettiği sıvı conta ile çözdüm, antifirizini Plenty marka aldım, bu arabada antifrizi hiçbir zaman %50'den fazla tutmayın, saf antifriz koymayın, -36 derece alıp su ilave edin. İki defa da antifriz değiştim, rölanti sorunlarını yaşadım, geçenlerde aynı sensörleri 2 defa aldım, hepsine toplam 4500 TL gitti, boğaz kelebeği değişti ona da 2300 verdim. Arabada sensörler başa bela. Motoru topladığımız parayı 2 dandik sensöre verdik. Milenyum Fiat'lar gibi sorunlu elektronik donanıma sahip. Kendi kendine gazda veriyor. ŞANZIMAN: Şanzımanda 1'den atma ve tam geçmeme sorunu vardı, 310 binde şanzımanı indirdim, 1. ve 2. dişlile ve manşonlar değişti, baskı balata komple set taktım, şanzıman yağı değişti, vites körüğü ve üst tamir takım, çatal hilali değişti. Bu şekilde onbinlerce km daha gittim ve hiçbir sorun yaşamadım. Usta bana 1'e yük bindirmememi, şehir içinde dahi olsan hemen 5'e geçmemi tavsiye etti. Benim araç full şehir içi olduğu için 1. vites ölmüş ama 5. vites dişlisi sıfır gibiydi. Arabaya o zamanın parasıyla 2 bin Dolar harcadım, şimdiye kadar büyük masraf etmedim, aracı aldığımda üzerinde kabak kondisyonda 175/70 13 Snow Master'lar vardı, onları geçenlerde değiştirdim. Funtoma Roadfun'lara geçince direksiyon pamuk gibi oldu. Funtoma güzel lastik. Hamuru yumuşak. Fiyatları uygun. ![]() İÇ MEKAN KALİTESİ: Aracın içi epey geniş, plastikler aslında sağlam ama güneş maaf ediyor. Güneşte hepsi kuruyup çıtır çıtır oluyor. Bu arabaya sıcak yerde binilmez. Havalandırma çıkışları satılıyor ama sadece 2004 ve üstü var. Ön havalandırma çıtası (Cam önü, iç) kırılır, kroniktir, onun üstüne yapıştırmalı komple parça var fiber olanı 650 TL, Piano Black 1000 TL. Parçaları ucuz, alternatör 2800 TL, 4 amortisör toplam 3 bin TL, 4 lastik Petlas vs. alırsanız 4 bin TL, ağır bakım 1500 TL, periyodik bakım 700 TL, sıfır sağ sol far ön üç parça 10 bin TL tutuyor. ![]() Göğüs ön kısımarda 2000-2004 arası yumuşak plastik ve deri kaplama, kapı döşemeleri tam boy halı gibi bir kumaş ve ön-arka kapı üstlerinde deri paneller var. ![]() ![]() Özetle 200 bin civarına araba bakıyorsanız ve Güneydoğu harici bir yerdeyseniz iş yapar, kaportası sağlam ama arka davlumbaz ve kule çevresinde inceecik bir sac vardır genelde çürür, alırsanız altına pütür attırın, arka davlumbazları usta kessin kaynaklısın, bagaj halılarını yıkayın, bagaja izolasyon yapın, panjuru yazın sökün, alırken LPG takılmamış denk gelirse kesinlike onu alın yoksa sensörlere 5 bin gidecek. Genel olarak Rus otomotiv sektörüne de bir göz atmış olduk. Bu arabalar Rusya'da 200 bin Ruble anca ediyor o da dediğim gibi gırtlak dolu paket ve Rusya'da 200 bin Rubleye yani taş çatlasaın 100-150 bin liraya bu arabanın 1.8 140 PS Sport paketini bile alırsınız o da 40-50 binde 2006-2007 model vs. olur. En azından Rusyadan araba getirsek o bile bizi kurtarır. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1F93E6459 -- 23 Ocak 2024; 15:4:43 > |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler





















kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt










