Şimdi Ara

1v1y.com Marmo(n)t Mağdurları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
11
Favori
13.449
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1v1y.com marmot mont sıcak fırsatlar dayanışma konusu olarak açtım

    https://forum.donanimhaber.com/hb-magdurlari-viewsonic-vx2252mh-21-5-monitor-195tl--118195588

    HB viewsonic konusuyla birçok arkadaş ürünlerini almıştı.


    https://forum.donanimhaber.com/1v1y-marmot-urunler-66tl-civari-fiyatlarda-yanlislik-var-galiba--130711342

    Edit: İptal yok tedarik ediliyor 11:26

    Edit2: Adres teyidi için aradılar.12:20

    Edit3:sipariş iptali için aradılar. 7 iş gününde ücret iadesi gerçekleşeceği bilgisi verildi. 18:50





    quote:

    İL TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞINA




    Şikayet edenin
    Adı /Soyadı :

    Adresi :

    T.C. NU :

    Tel/Ev/İş :

    Şikayet edilenin Unvanı :

    Adresi :

    Şikayetin Parasal Değeri :

    Dava(Şikayet) Konusu
    (Ayıplı mal/hizmet) : Mesafeli Satış

    Şikayetin Açıklaması : Siparişim tedarik sürecinde iken, 1v1y.com tarafından gönderilen bilgilendirme e-postasında …………… numaralı siparişimin "Sistemsel bir problem nedeniyle" tek taraflı olarak iptal ettiğini öğrendim. Bu duruma itiraz ettim ancak 1v1y.com ürünümün gönderilmeyeceğini belirtti.
    1v1y.com ödemesini yaptığım siparişimi "sistemsel hata" gerekçesini göstererek tek taraflı olarak iptal etmiş,tek taraflı sözleşmeden cayarak beni mağdur etmiştir.6502 sayılı kanun maddesine göre bu durumun tüketici hakkının ihlali olduğunu düşünüyor ve siparişini verdiğim "........................................................." ün ...... lira karşılığında tarafıma gönderilmesini talep ediyorum.08/01/2018


    İMZA

    1v1y.com Marmo(n)t Mağdurları



    quote:


    Marmot olayı için yazmıyorum sadece, THH'ye başvuru zahmetli gelmesin kimseye. Durumu düzgün ifade ederseniz sorununuza çözüm bulabilirsiniz. En milleti sallamayan Sony Türkiye'den bile bir kere para iadesi bir kere de üst modeliyle telefon değişimi aldık arkadaşa. 1 yılı geçti sonuç almak ama sonunda oldu.


    Dilekçe kolay zaten kaymakamlıkta ilgili birime gittiğinizde yardımcı oluyorlar. Şunları götürün.


    1 ) Sitedeki siparişlerim kısmının ekran görüntüsü, siparişiniz alınmıştır epostası çıktısı.

    2 )İnternet şubenizden kart hareketinde sipariş tutarını ve ilgili şirketin ismini gösterir ekran görüntüsü veya kart ekstresi

    3 ) Siparişin iptal edildiğini gösteren ekran görüntüsi, mail çıktısı, kart hareketi belgeleri. Firmayla yazışma çıktıları v.b.

    Dilekçe olarak da.


    "Dilekçeme ek olarak verdiğim dökümanlarda görüleceği üzere, şu tarihte, şu sipariş numarası ile şu siteden şu model ve marka ürünleri şu fiyata sipariş verdim. Ödememi şu yöntemle, şu kartımdan taksitli yaptım. Firma tüketici haklarımı hiçe sayarak onay dahi almadan, yasal tedarik sürecini dahi beklemeden şu tarihte siparişimi iptal etti.

    İhiyacım olan falanca ürün zamanında elime ulaşmadığı için mağdur oldum. Satın aldığım ürünün en kısa sürede tarafıma ulaştırılmasını mağduriyetimin tüketici yasaları kapsamında giderilmesini talep ediyorum.
    @teknoturk


    quote:

    Ben konuyla ilgili olarak e-devlet üzerinden Tüketici Hakem Heyetlerine Başvuru İşlemi üzerinden başvuruda bulundum. Başvurmak isteyen olursa, bilgi amaçlı olarak, başvuruda kullandığım dilekçeyi paylaşıyorum.

    Dilekçe içeriğinde ayrıca, %95'lere varan indirimlerin hayatın olağan akışının bir parçası olduğunu belirtmek üzere başvuruda bulunduğum tarih itibarıyla %95 indirimle mudo.com.tr satılan bir ürünü ekledim.

    Kanun hükümleri çerçevesinde hak aramak kötü niyetlilik veya ayıp değil. Bana göre bir firma, alıcı onayı olmaksızın keyfekeder şekilde "Yanlışlık oldu, iptal ediyoruz" diyememeli. Zira firmaların bu alanda faaliyet göstermek amacıyla kurulan iç kontrol, risk yönetimi v.b. birimleri var. Ayrıca etiket fiyatı ile kasa fiyatı arasında farklılık varsa tüketici lehine olan fiyatın geçerli olacağı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun içeriğinde mevcut.

    -------

    Perabayt Bilişim Pazarlama ve Dış Ticaret A.Ş. (“Firma” olarak anılacaktır) sahipliğindekiwww.1v1y.com adresli internet sitesinden 04 Ocak 2018 tarihinde “Marmot” markalı 4 mevsim çadır ürünü satın aldım. Ürün bedelini kredi kartım ile tam, eksiksiz olarak ödedim. Siparişin başarılı şekilde oluşturulduğuna ve ödemenin tahsil edildiğine dair perabayt@markalar.1v1y.com adresinden 04 Ocak 2018 tarihinde bilgilendirme e-postası aldım.

    Firmanın perabayt@markalar.1v1y.com üzerinden gönderdiği 05 Ocak 2018 tarihli e-posta ile siparişimin Firma tarafından tek taraflı olarak iptal edildiği belirtilmiştir. İptal işleminin gerekçesi olarak ilgili e-posta içeriğinde “04.01.2018 tarihinde verdiğiniz 8183*** numaralı siparişinizdeki 4 Mevsim tedarik sürecindeki beklenmedik aksaklıklar nedeniyle iptal edildi.” ibaresi bulunmaktadır. Yine Firmanın müşteri hizmetlerinin sözlü yaptığı bilgilendirme içeriğinde; ürün fiyatının hatalı sunulması sebebiyle siparişimin iptal edildiği belirtilmiştir. Süreç neticesinde, ürün için yaptığım ödeme tutarı tarafıma iade edilmiştir.

    Firma tarafından yapılan tek taraflı iptal işlemi, onayım/rızam olmadan ve aranmadan yapılmıştır. Firma tarafından gönderilen mesafeli satış sözleşmesinde “5.4 - SATICI, haklı bir sebebe dayanmak şartıyla ve/veya sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ve ALICI’nın açık ve anlaşılabilir bir şekilde bilgilendirilerek onayının alınmış olması şartıyla, ALICI'ya eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.” denmektedir. Ancak sipariş iptaline ilişkin onayım alınmamış, siparişin Firma tarafından iptal edildiğine dair yalnızca bilgilendirme yapılmıştır.

    İnternet üzerinden yapılan satışlarda; tanıtım, stokların eritilmesi v.b. amaçlarla %95’e varan indirim uygulaması yaygındır. Bu duruma örnek teşkil eden, Mudo markalı, %95 indirim ile satılan bir ürün fiyatı bilgi amaçlı olarak ekte tarafınıza sunulmaktadır.

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Satıştan Kaçınma” başlıklı 6/1. maddesinde
    “(1) Vitrinde, rafta, elektronik ortamda veya açıkça görülebilir herhangi bir yerde teşhir edilen malın, satılık olmadığı belirtilen bir ibareye yer verilmedikçe satışından kaçınılamaz.” denmektedir.

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Fiyat Etiketi” başlıklı 54/2. maddesinde “Etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır.” denmektedir.

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Ayıplı Hizmet” başlıklı 13-14-15-16. maddelerinde “Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir. Hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini sağlayıcıya karşı kullanmakta serbesttir. Sağlayıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır.” denmektedir.

    Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Sözleşmenin ifası ve teslimat” başlıklı maddelerinde “Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır.”, “Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.” denmektedir.

    Bu kapsamda; rızam olmadan satıcı Firma tarafından iptal edilen sipariş içeriğinde yer alan ürünün veya benzer kalitede ürünün (Northface, Columbia, Salomon, Patagonia, Lowa, Boreal, Mountain Hard Wear markalı) aynı fiyattan tarafıma satışının yapılması yönündeki talebimin tarafınızca değerlendirilmesini arz ederim.

    Saygılarımla,

    Sipariş Tarihi ve Saati: 4 Ocak 2018 Perşembe, 22:47
    Sipariş Tutarı: 74.89 TL (Gönderi ücreti dâhil)
    Ürün İçeriği ve Adedi: 1 adet, standart beden “Marmot” marka 4 mevsim çadır

    Ek-1: Siparişin onaylandığına dair e-posta
    Ek-2: Siparişin tek taraflı iptalini gösterir e-posta
    Ek-3: Farklı bir firma tarafından satışa sunulan, benzer indirim oranına sahip ürün görseli
    Ek-4: İnternet bankacılığında ödemenin yapıldığını gösterir ekran görüntüsü
    Ek-5: Siparişe ilişkinwww.1v1y.com adresindeki ekran görüntüsü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TESLA37 -- 11 Ocak 2018; 13:2:2 >







  • Marmot olayı için yazmıyorum sadece, THH'ye başvuru zahmetli gelmesin kimseye. Durumu düzgün ifade ederseniz sorununuza çözüm bulabilirsiniz. En milleti sallamayan Sony Türkiye'den bile bir kere para iadesi bir kere de üst modeliyle telefon değişimi aldık arkadaşa. 1 yılı geçti sonuç almak ama sonunda oldu.


    Dilekçe kolay zaten kaymakamlıkta ilgili birime gittiğinizde yardımcı oluyorlar. Şunları götürün.


    1 ) Sitedeki siparişlerim kısmının ekran görüntüsü, siparişiniz alınmıştır epostası çıktısı.

    2 )İnternet şubenizden kart hareketinde sipariş tutarını ve ilgili şirketin ismini gösterir ekran görüntüsü veya kart ekstresi

    3 ) Siparişin iptal edildiğini gösteren ekran görüntüsi, mail çıktısı, kart hareketi belgeleri. Firmayla yazışma çıktıları v.b.

    Dilekçe olarak da.


    "Dilekçeme ek olarak verdiğim dökümanlarda görüleceği üzere, şu tarihte, şu sipariş numarası ile şu siteden şu model ve marka ürünleri şu fiyata sipariş verdim. Ödememi şu yöntemle, şu kartımdan taksitli yaptım. Firma tüketici haklarımı hiçe sayarak onay dahi almadan, yasal tedarik sürecini dahi beklemeden şu tarihte siparişimi iptal etti.

    İhiyacım olan falanca ürün zamanında elime ulaşmadığı için mağdur oldum. Satın aldığım ürünün en kısa sürede tarafıma ulaştırılmasını mağduriyetimin tüketici yasaları kapsamında giderilmesini talep ediyorum.
    hukuk kavramından bir haber olduğunuz açık bir şekilde ortada. o yüzden ben de sizin o bahsettiğiniz öküz diliyle (ne demekse artık) anlatayım size. Türkiye Cumhuriyeti yasaları varken o yasala bağlı kalarak kurulan ve onun hükümleri altında çalışan bir firma kendi hukukunu yaratamaz. O sözleşme de dilediklerini yazabilirler-açık bir suçtur-.Bu onların sorumluluklarından kaçabilecekleri anlamına gelmez. Sizin gibi haklarını bilmeyen insanlar karşısında evet etkili olabilir, zaten amaç da budur, ancak biraz yasalar hakkında bilginiz varsa bunun bir bağlayıcılığının olmadığını bilirsiniz. sizin mantığınızla hareket ederek EN UÇ ÖRNEKLE o sözlemeye eklenecek "alıcının tüm mal varlığı firmaya geçecektir" ibaresi hiçbir anlam ifade etmeyeceği gibi yasala aykırı olarak yazılan hiçbir ifade hukuki olarak bir anlam ifade etmez.

    HAkem heyetine başvurma sebebi sadece firmanın başını ağrıtmak. Buranın bir hukuk devleti olduğunu, diledikleri gibi at koşturamayacaklarını hatırlatmanın hukuki bir yolu diyelim. Çünkü telefonda nereye şikayet ederseniz edin, kazansanızda yollamayacağım diyen kaba tabirle zorba bir anlayış var. Bu anlayış karşısında sessiz kala kala bu firmaları tepemize çıkardık. Yurt dışında faaliyet gösteren X firması bizim ülkede hizmet verince sırf bu bilinçsiz tüketici anlayışı yüzünden olabilecek her türlü sorumlulktan kaçmayı huy ediniyorlar. Uzun lafın kısası siz bilinçli tüketici olun da ayıp, yanlış veya taraflı karar veren kurumlar varsa onların olsun.

    ekleme: Biraz önce online olarak THH başvurumu yaptım. gelişmeler oldukça bilgilendirmeye çalışırım buradaki arkadaşları.
  • Boykot etmeyi koz olarak kullanarak karşılığında 70 tl hediye çeki isteyek
  • DoubleJift kullanıcısına yanıt
    Ben tulumu istiyom
  • evet arkadaşlar hakem heyetine mi gidelim önce
  • Ağır işsiz
  • bende kayda deger birseyler istiyorum yada urunlerimi gondersinler 😁😁😁😁
  • önlerden yerimizi alalım şööle

    nasıl da mağdurum anlatamam
  • 2 tulum 2 ceket aldık bakalım. Ya nasip..
  • Kelime oyunu güzel olmuş :D
  • Thh dilekçe örneği silinmiş onu da yenilersek hocam, ihtiyaç olacak
  • 3 tulumla aranızdayım.. Üşüyom aga
  • Bi durun bakalım o urunler buraya gelecekkkkkkkkkkk
  • Mağduruuuuummm yarım saattir siparişim hakkında bilgi alamıyorum, hakem heyetine gidecem, ekran görüntüsü aldım, paramı işletiyorlar vıdı vıdı diye gider 50tl çek ver kafi bro
  • Mağdurum mağduuuuurrrrrrr 3 çadır, 2 uyku tulumu ve bir pantolon ile mağdurum. ABD başkanı ve Kuzey Kore lideri de dahil herkesi devreye sokalım derim.
  • 1v1y günahını vermez. trendyol mu sandınız burayı ya da morhipo. ya da eski markafoni.
  • En son böyle iyi bir kampanyada iptal edip 100 lira altlimitli 10 lira çek vermişti bu 1v1y
  • Neyyyyyyyy
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HerGiyotineBurnunuSokma

    Thh dilekçe örneği silinmiş onu da yenilersek hocam, ihtiyaç olacak

    Yarın duruma göre editleyecegim

    THH dilekçeleri hazır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TESLA37 -- 4 Ocak 2018; 23:43:4 >
  • Marmont değil marmot
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.