Şimdi Ara

1995 Range Rover 4.6 için en uygun LPG kiti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
1
Favori
7.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    1995 Range Rover 4.6 8 silindir vasıtaya LPG taktırmak istiyorum. Araçta aluminyum blok ve kapak var, distribütörsüz ateşleme sistemi her silindirin ateşelme zamanlamasını ayrı ayrı yapıyor.

    Atiker SafeFast OBD ve SR06 Super Max çift çıkışlı regülaör düsünüyorum. Atiker taktırıp çok memnun olan arkadaşlar var. Atiker marka değişik ürünler var, mesela Fast sistemi, Safe Fast sistemi.
    Fast sistemi eski OBDsiz sistem. Polonya malı KME üretimi ECU kullanıyor. Safe Fast OBDli, Italyan AEB malı. OBDli olan sistem bir senedir filan standart oldu, eski sistem piyasadan kalktı. Eski Fast sistemi ile uzun süredir iyi çalışan Range Rover gördüm. Hem de orjinal işçiği baştan savma idi...

    KME üretimi olan Fast için daha esnek, gerçek sıralı deniyor. Her enjektör sinyaline
    göre lpg enjektörleri ayarlanıyor. AEB sistemi için eski grup tipi deniyor. Her banktaki ilk silindirdeki enjektöre giren sinyali bütün silindirlere kopyalıyor. Burada BRC ci ustalar OBD özelliği için arıza kodunu siler, karışım hatasını halının altına süpürür diyorlar.

    Atiker enjektörlerinin kalite kontrolü bana eski Polonya pazarındaki Sovyet mallarını anımsatıyor. Yanında İtalyan valtek typ 30 enjektörler çok kaliteli duruyorlar...Adamlar dışına bu kadar özen gösteriyorlarsa acaba içine ne kadar özen göstermişlerdir... LPG icin ayni akış (matched/even flow) verebilecek LPG enjektörü takmak belki enjektörlerin hızından daha önemli bir problem.

    Kafama takilan konu Atiker AHC kirmizi rail enjektorlerin kendi aralarindaki akis farkliligi. Bu konuda bilginiz var mi? Valtek için +/- %10 tolerans duymuştum. Atiker enjektörleri acaba nasıl?

    Farklı devirlerde milisaniye degerleri farkli, devire gore akış farklılığı da farklı, aşağıdaki linkde iki farklı rail tipi lpg enjektörü karşılaştırılmıs. Biri Rail SPA biri de Versus Gas marka. Ikisi de Valtek ile benzer kalitede, Atikerin bundan kötü olacağını tahmin ediyorum.....

    LPG kütüklerininde eş olmayan yakıt

    Burada kapali dongü (oksijen sensör ile) calisan sistemde, oksijen sensorunun az akan LPG enjektorlerin baglandigi silindirleri fakir karisima ittigi, ve NO2 emisyonun arttigi iddia ediliyor. Fakir karışım demek, conta yakmak, subap yakmak, piston eritmek demek...ucuz etin yahnisi pahalı olabilir... Benzin enjeksiyon sistemlerinde yakitin esit dagitilmasi sadece guc dengesi icin degil, iste boyle fakir/zengin karisim icin de onemli.

    Bu problem sadece teorik midir yoksa daha lineer olan BRC, Prins veya Matrix enjektör kullanan Baykan gibi bir marka mi tercih edeyim?

    Sizden öneriler bekliyorum...







  • :) ATİKER FAST...
  • HAYIRLI GÜNLER BİZİM SİZE ÖNERİMİZ 16yıllık deneyimlerimizle

    ATİKER SAFE FAST & PRİNS VSI-2 kalite işçilikle hiç bir sorun yaşamazsınız

    www.cetinsayotogaz.com web sayfamızdan montajı yapılmış

    Range Rover lerin montaj resimleri foto galeri bölümündem inceliyebilirsiniz

    detaylı bilgi için info@cetinsayotogaz.com 0216 574 97 33 0544 575 98 00 -03



    ATİKER PRİNS YETKİLİ BAYİİ & SERVİS

    bostancı sanayi sitesi menekşe sok gblok no3/a içerenköy Ataşehir

     1995 Range Rover 4.6 için en uygun LPG kiti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çetinsayotogaz

    HAYIRLI GÜNLER BİZİM SİZE ÖNERİMİZ 16yıllık deneyimlerimizle

    ATİKER SAFE FAST & PRİNS VSI-2 kalite işçilikle hiç bir sorun yaşamazsınız

    www.cetinsayotogaz.com web sayfamızdan montajı yapılmış

    Range Rover lerin montaj resimleri foto galeri bölümündem inceliyebilirsiniz

    detaylı bilgi için info@cetinsayotogaz.com 0216 574 97 33 0544 575 98 00 -03



    ATİKER PRİNS YETKİLİ BAYİİ & SERVİS

    bostancı sanayi sitesi menekşe sok gblok no3/a içerenköy Ataşehir

     1995 Range Rover 4.6 için en uygun LPG kiti


    Merhabalar
    Atiker sistemi hakkında bazı çekincelerim var. Yukarıdaki linkdeki makaleyi okudunuz mu? Atiker benzeri selonoid valf
    enjektörlerin kararlı çalışmadığı ve farklı örneklerde aynı kütükdeki valflerin arasındaki farklar yüzünden
    bazı silindirler fakir çalışırken bazıları zengin karışımda kalıyorlar. Sizin yapacağınız işçilik ve ayar bu problemi nasıl çözecek?

    Benzin enjektörleri çok daha kararlı ve az toleransla ve lineer olarak çalışıyorlar. Belki Prins sistemindeki Keihin enjektörler de böyledir.

    Bu vasıtada manıfolt sökmeye gerek var mıdır? Sizin montajlarda nasıl yapıldı?




  • İYİGÜNLER

    YUKARIDA OKUDUĞUM YAZILARDA DA SİZİN KAFANIZA TAKILAN ATİKERMİ YOKSA İTALYAN VERSİYONLU KİTLER Mİ
    DETAYA İNİLDİĞİNDE İTALYAN KİTLER DE ATİKER GİBİ ÇALIŞIR

    ARACINIZDA ATİKERİN YENİ NESİL ENJEKTÖRLERİNDE KÜTÜKLÜ 4LÜ OLARAK SİZİN ARACINIZ İÇİN İKİ ADET TAKILIYOR ENJEKTÖRLERİN PÜSKÜRTME ORANLARI EŞİT ORANLARDA ÇALIŞMASI İÇİN TAKILAN ENJEKTÖR NOZULLARININ TAM ÖLÇÜDE OLMASI GEREKİR. ÖRN. 8 ADET ENJEKTÖR UCU LPG KİTLERİNDEN ÇIKAN 1.8 MM İSE KALİBRASYON SONRASI BU ORAN UFAK VE BÜYÜK GELDİĞİNDE.

    MOTOR HACMİNE GÖRE ENJEKTÖR NOZULLARI 1,3 1,5 1,8 2,0 2,2 2,4 2,5 GİBİ FARKLI ÖLÇÜLERDE DEĞİŞTİRİLİR.
    GENELDE LPG KİTLERİNDE STANDART OLARAK GÖNDERİLİR 1,8 GİBİ

    ENJEKTÖRLERİN ÇALIŞMA ORANLARI VARDIR SELONAY VALFLERİNİN GEÇTİĞİ PİSTON ÜSTÜNDE MAKİNE TESTİ YAPILIRKEN HEPSİ AYNI ORANLARA GÖRE AYARLAMA YAPILIR.
    YOKSA ENJEKTÖRLERİN İÇİNDE YAY VE PİSTONLARI AYNI OLSADA ÜST KISMINDA AYAR NOKTALARI VARDIR.
    DEDİĞİNİZ SIKINTILAR MEYDANA GELMEZ HER PİSTONA ESİT ORANLARDA YAKIT GÖNDERİR SADECE ATİKERDE DEĞİL BÜTÜN ENJEKTÖRLERDE KALİBRASYON VARDIR.
    ENJEKTÖR KALİTESİ DE GAYET İYİ AHC 3 OHM TİP ENJEKTÖRLER UZUN ZAMANDIR ŞİKAYETSİZ OLARAK KULLANDIĞIMIZ ENJEKTÖRLER.

    LPG MONTAJI ESNASINDA MANİFOLD SÖKÜLÜP BENZİN ENJEKTÖRLERİNE EN YAKIN MESAFELERDEN VE BÜTÜN DELİKLER YANMA ODASINA AYNI YAKINLIKTA OLMALI. ENJEKTÖR HORTUM BOYLARIDA AYNI ÖLÇÜLERDE TAKILMASI GEREKİR KALİBRASYON YAPILDIKTAN SONRA YOL TESTİNE ÇIKILMALIDIR BENZİN ENJEKTÖR MİLİSANİYELERİNE ESİT OLARAK AYARLANMALIDIR




  • www.cetinsayotogaz.com

     1995 Range Rover 4.6 için en uygun LPG kiti
  • www.cetinsayotogaz.com

     1995 Range Rover 4.6 için en uygun LPG kiti
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • www.cetinsayotogaz.com

     1995 Range Rover 4.6 için en uygun LPG kiti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çetinsayotogaz

    ENJEKTÖRLERİN ÇALIŞMA ORANLARI VARDIR SELONAY VALFLERİNİN GEÇTİĞİ PİSTON ÜSTÜNDE MAKİNE TESTİ YAPILIRKEN HEPSİ AYNI ORANLARA GÖRE AYARLAMA YAPILIR.
    YOKSA ENJEKTÖRLERİN İÇİNDE YAY VE PİSTONLARI AYNI OLSADA ÜST KISMINDA AYAR NOKTALARI VARDIR.
    DEDİĞİNİZ SIKINTILAR MEYDANA GELMEZ HER PİSTONA ESİT ORANLARDA YAKIT GÖNDERİR SADECE ATİKERDE DEĞİL BÜTÜN ENJEKTÖRLERDE KALİBRASYON VARDIR.
    ENJEKTÖR KALİTESİ DE GAYET İYİ AHC 3 OHM TİP ENJEKTÖRLER UZUN ZAMANDIR ŞİKAYETSİZ OLARAK KULLANDIĞIMIZ ENJEKTÖRLER.


    Büyük harfler ile yazmanızı manidar buldum. Linkdeki makalede farklı devirlerde fakli selonay valflerin akışının değistiği gösterilmiş. Demekki yay ve pistonları aynı değil....Üst kısmındaki ayar noktaları farkli milisaniye enjektör sinyalleri için nasıl ayar yapacak. Her devir aralığı için ayrı bir ayar gerekli.




  • eğer italyan bir cihaz istiyorsanız landirenzo sizi memnun eder
    iyi şürüşler
    bilgi için:

    opal plaza lpd
    0312 583 05 09
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliburakertem

    eğer italyan bir cihaz istiyorsanız landirenzo sizi memnun eder
    iyi şürüşler
    bilgi için:

    opal plaza lpd
    0312 583 05 09

    Tahmin ediyorum Enjektörleri Bosch olduğu için.... Prinsin de en önemli özelliği Japon Keihin enjektörler. Boschun eskisi gibi kaliteli olmadığı.Siemens satın aldıktan sonra iyice dibe battığı da söyleniyor. Siemens Deka benzin enjektörleri değiştirip Bosch enjektör takmak zorunda kaldık. 1993 Ford Sierradaki orjinal Bosch enjektörler canvar gibi.
  • Ben de bu aralar aynı araştırma içerisindeyim, Prins ve BRC arasındayım, arada da ciddi bir fark var. Motoru 6 ay önce yeniledim, ilk başlarda kıyamam diyordum ama şimdi resmen arabayı kullanamıyorum, bu nedenle taktırmaya karar verdim. Motor yaptırmadan önce Tartarini vardı, aslında memnundum ama Ankara'da ustası olmadığı için biraz sıkıntı yaşadım. Karar verdiğinizde buraya da yazarsanız çok memnun olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Ben de bu aralar aynı araştırma içerisindeyim, Prins ve BRC arasındayım, arada da ciddi bir fark var. Motoru 6 ay önce yeniledim, ilk başlarda kıyamam diyordum ama şimdi resmen arabayı kullanamıyorum, bu nedenle taktırmaya karar verdim. Motor yaptırmadan önce Tartarini vardı, aslında memnundum ama Ankara'da ustası olmadığı için biraz sıkıntı yaşadım. Karar verdiğinizde buraya da yazarsanız çok memnun olurum

    Emre kardeşim,

    EEK55 rumuzlu bir arkadaş vardı bir yerlerde....Söktüğün Tartarini kitini ne yaptın? Ben Istanbuldayım, bana satar mısın?...Şaka, şaka...Eğer motoru yakarsam benim 10bin Tlm yok....

    Bir arkadaşım ile konuşuyoruz, o da taktıracak. Artık birbirimizi iteleyip ateşe atacağız.

    Motor ustaları tecrübeden biliyorlar problemleri. Bana kesin conta yakacaksın dedi ustam.

    BRC galiba Atikerin aşağı yukarı iki katı fiyatı hem de enjektörleri Keihin değil. Keihinden iyisi Matrix enjektör. Herhalde Matrix HS serisi enejktör olacak, Baykan marka sistem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Ben de bu aralar aynı araştırma içerisindeyim, Prins ve BRC arasındayım, arada da ciddi bir fark var. Motoru 6 ay önce yeniledim, ilk başlarda kıyamam diyordum ama şimdi resmen arabayı kullanamıyorum, bu nedenle taktırmaya karar verdim. Motor yaptırmadan önce Tartarini vardı, aslında memnundum ama Ankara'da ustası olmadığı için biraz sıkıntı yaşadım. Karar verdiğinizde buraya da yazarsanız çok memnun olurum

    Emre kardeşim,

    EEK55 rumuzlu bir arkadaş vardı bir yerlerde....Söktüğün Tartarini kitini ne yaptın? Ben Istanbuldayım, bana satar mısın?...Şaka, şaka...Eğer motoru yakarsam benim 10bin Tlm yok....

    Bir arkadaşım ile konuşuyoruz, o da taktıracak. Artık birbirimizi iteleyip ateşe atacağız.

    Motor ustaları tecrübeden biliyorlar problemleri. Bana kesin conta yakacaksın dedi ustam.

    BRC galiba Atikerin aşağı yukarı iki katı fiyatı hem de enjektörleri Keihin değil. Keihinden iyisi Matrix enjektör. Herhalde Matrix HS serisi enejktör olacak, Baykan marka sistem.









    O benim :) Benim motor ciddi yağ eksiltmeye başlamıştı, lpg olmasa da sonumuz buydu :)

    Kit duruyor, ustası olsa aynen taktıracağım ama buralarda düzgün servis yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliburakertem

    eğer italyan bir cihaz istiyorsanız landirenzo sizi memnun eder
    iyi şürüşler
    bilgi için:

    opal plaza lpd
    0312 583 05 09

    Tahmin ediyorum Enjektörleri Bosch olduğu için.... Prinsin de en önemli özelliği Japon Keihin enjektörler. Boschun eskisi gibi kaliteli olmadığı.Siemens satın aldıktan sonra iyice dibe battığı da söyleniyor. Siemens Deka benzin enjektörleri değiştirip Bosch enjektör takmak zorunda kaldık. 1993 Ford Sierradaki orjinal Bosch enjektörler canvar gibi.

    LANDI RENZO BOSCH enjektör kullanmıyor. Enjektörlerin markası MED dir. Üzerindeki basınç sensörü BOSCH olduğu için çoğu kullanıcı BOSCH bilmekte. Ama malesef BOSCH değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Ben de bu aralar aynı araştırma içerisindeyim, Prins ve BRC arasındayım, arada da ciddi bir fark var. Motoru 6 ay önce yeniledim, ilk başlarda kıyamam diyordum ama şimdi resmen arabayı kullanamıyorum, bu nedenle taktırmaya karar verdim. Motor yaptırmadan önce Tartarini vardı, aslında memnundum ama Ankara'da ustası olmadığı için biraz sıkıntı yaşadım. Karar verdiğinizde buraya da yazarsanız çok memnun olurum

    Emre kardeşim,

    EEK55 rumuzlu bir arkadaş vardı bir yerlerde....Söktüğün Tartarini kitini ne yaptın? Ben Istanbuldayım, bana satar mısın?...Şaka, şaka...Eğer motoru yakarsam benim 10bin Tlm yok....

    Bir arkadaşım ile konuşuyoruz, o da taktıracak. Artık birbirimizi iteleyip ateşe atacağız.

    Motor ustaları tecrübeden biliyorlar problemleri. Bana kesin conta yakacaksın dedi ustam.

    BRC galiba Atikerin aşağı yukarı iki katı fiyatı hem de enjektörleri Keihin değil. Keihinden iyisi Matrix enjektör. Herhalde Matrix HS serisi enejktör olacak, Baykan marka sistem.










    şurda bir konuya açıklık getirmek istiyorum.. matrix enjektör keihin enjektörden daha kaliteli değildir.. daha hızlıdır. ancak 3500 rpm den sonra açık kalır. 0,5 ms ile çalışır. kehin enjektör 1,2ms ile çalışır. ölü zamanda. keihin enjektör ile matrix enjektör aynı katagoride değildir. yarı eelektronik olan matrix emişe göre açık kalma olasılığı yüksek olan bir enjektördür. ancak keihin enjektör tüm devirlerde ms leri yaqkalayıp açık kalmaz. kaliteyi arıyosanız prins derim.. yada valf tip enjektörlü kit taktırısanız sizin faydanızadır.. neticede baykan artık türkiyede piyasası olmayan bir cihaz. onun dışında malzeme sıkıntısı yaşarsınız. tabi bu benim şahsi fikrim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Ben de bu aralar aynı araştırma içerisindeyim, Prins ve BRC arasındayım, arada da ciddi bir fark var. Motoru 6 ay önce yeniledim, ilk başlarda kıyamam diyordum ama şimdi resmen arabayı kullanamıyorum, bu nedenle taktırmaya karar verdim. Motor yaptırmadan önce Tartarini vardı, aslında memnundum ama Ankara'da ustası olmadığı için biraz sıkıntı yaşadım. Karar verdiğinizde buraya da yazarsanız çok memnun olurum

    Emre kardeşim,

    EEK55 rumuzlu bir arkadaş vardı bir yerlerde....Söktüğün Tartarini kitini ne yaptın? Ben Istanbuldayım, bana satar mısın?...Şaka, şaka...Eğer motoru yakarsam benim 10bin Tlm yok....

    Bir arkadaşım ile konuşuyoruz, o da taktıracak. Artık birbirimizi iteleyip ateşe atacağız.

    Motor ustaları tecrübeden biliyorlar problemleri. Bana kesin conta yakacaksın dedi ustam.

    BRC galiba Atikerin aşağı yukarı iki katı fiyatı hem de enjektörleri Keihin değil. Keihinden iyisi Matrix enjektör. Herhalde Matrix HS serisi enejktör olacak, Baykan marka sistem.










    şurda bir konuya açıklık getirmek istiyorum.. matrix enjektör keihin enjektörden daha kaliteli değildir.. daha hızlıdır. ancak 3500 rpm den sonra açık kalır. 0,5 ms ile çalışır. kehin enjektör 1,2ms ile çalışır. ölü zamanda. keihin enjektör ile matrix enjektör aynı katagoride değildir. yarı eelektronik olan matrix emişe göre açık kalma olasılığı yüksek olan bir enjektördür. ancak keihin enjektör tüm devirlerde ms leri yaqkalayıp açık kalmaz. kaliteyi arıyosanız prins derim.. yada valf tip enjektörlü kit taktırısanız sizin faydanızadır.. neticede baykan artık türkiyede piyasası olmayan bir cihaz. onun dışında malzeme sıkıntısı yaşarsınız. tabi bu benim şahsi fikrim..

    Alıntıları Göster
    Mehmet Usta,

    Baykanın Istanbulda servisinde problem yok. Bir parçaya da gereksinim duymadım geçen seneden beri. 4 silindirli arabalarda kullandıkları regülatör güzel

    Safir regülatör

    225hp kaldırır mı? Geniş bir aksam listeleri var ama regülatörde fazla seçenek yok...

    Baykan MMO aksam listeleri

    3500 devirden sonra devamlı açık mı kalır? HS serisi yazmıştım 4x73, veya 4x95 veya 4x106 Nlm kaldırıyormuş (sayfa 4)

    Matrix Enjektör Katalog

    Nlm (normal litre gaz / dakika) 100 litre gaz dakika demek silindir başına minimum 80, maximum 95 hp güç demek. 8
    silindirli vasıtamız 4600 devirde 225hp çeviriyor. Silindir başına güç 30hp. Bunu 4x73 lük model bile karşılar neden 3500 devirden sonra açık kalsın.....4600 devirde bile 14ms yeterli olur....

    Nlmden HP çevirimi yapmak için Kore Dymconun link aşağıda....

    NLM den HP tablo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 1 Şubat 2013; 4:10:21 >




  • Benzine yine zam geldi, karar verelim de taktıralım artık :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Benzine yine zam geldi, karar verelim de taktıralım artık :)

    LPG takınca da bedava gitmiyor ki...%40 tasarruf sağlıyor ama onun çaresi çok kullanmamak zaten. Piyasada tutuluyor diye motoru harcıyacak bir sistem takmak da istemiyorum.

    Mümkün olan en az tüketimi ve LPG ile uyumlu olan bir aracı kullanıp, ancak ondan sonra LPG ile bir de %40 onun üstüne tasarruf yapmak daha mantıklı.
  • Taktırın artık şu lpg sistemlerini:)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.