Şimdi Ara

1995 Range Rover 4.6 için en uygun LPG kiti (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
1
Favori
7.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aynen :)
  • Ben LPG'yi düzgün kullanmaya başladıktan sonraki 1000km bedava biniyorum gibi hissetmiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emre,
    Cok tesekkur ediyorum destegin icin. Bu arabayi haftasonlari ve tatillerde kullanmayi planliyorum.

    Riza Usta ve ekibine de tesekkur ediyorum. Bobin omru icin problem olabilecek devir algilama baglantisini yapmadi, OBD2 ustunden devir okuyor ECU.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun, eskisine göre yarı yarıya düşeceği için günlük olarak da kullanabilirsin

    Ben bu hafta 2 kere depo doldurdum mesela, şu an iki ışık yanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada Rıza hocam şu an Türkiye'de alabileceğimiz en büyük LPG tankı kaç litre?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç nedir mesela? Sizin araçmı:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    Araç nedir mesela? Sizin araçmı:)

    Evet bizimki :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 adet takarız:) 89 lt simit, 90 lt silindir...:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RFB

    2 adet takarız:) 89 lt simit, 90 lt silindir...:)

    89lt 500km eder şehirdışı, çok iyi aslında :) Sadece tank değişim maliyeti ne olur tahmini?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emre kullanıcısına yanıt
    Şimdi bunu yazdıktan sonra nazar değer ama...Bu montaj gerçekten örnek alınası bir çalışma idi. OBD bağlantısı alındı, kendim Bluetooth Elm327 modulu ile Long Term ve Short Term Fuel Trımlere baktım, sol taraf 0, sağ kısım -2 gibi mükemmel fuel trimler var. Israr ettim 2.4mm nozul kullanıldı. Atiker enjektör rolantide 3.4ms gibi çok kısa bir sürede çalışıyor. Normalde 3.8ms altına inmemek lazım. Rıza ustanın tavsiye ettiği 2.3mm daha uygun olurdu. Aslında ufak delip, sonradan büyütmek doğrusu. Ama bir daha Rıza ustaya gidemedim.


    Bu iş yapılırken elektrikçi usta Alternatörden ek ses geldiğini tesbit etti, hem bilyasını değiştirdi hem de kömürleri. Bir takım sıkınıtılarım oldu, ama daha sonra bunların alternatörden aküye olan bağlantılardan olduğunu anlayıp kabloları temizlettim, positiften marşa, marştan akü artı kutuba gidiyordu, direk bağlandı şimdi aküde 14.1V var.

    Alternatörde 14.2V, aküye 13.5V olarak geliyordu. Bu araçlar yattıkları yerden bayağı akım çektikleri için araba çalışırken alternatörden ne varsa çekiyorlar, 100-120A alternatör rölantide bile 25A gibi bir akım veriyor ama akü 14V vermeyince tam şarj olmuyor. Bu da aşağıda anlattığım problemlere yol açıyor, bunların OBD bağlantısından olduğunu zannetmiştim ama değilmiş.

    Montajda SR06 Super Max denen çift çıkışlı regülatör kullanıldı. Bir adet 3Ohm 4 lü Atiker enjektör rail, iki adet de 3 Ohm 2 li rail kullanıldı. Atiker Safefast ECU her markanın kullandığı AEB 2568. Bu ECU serın olsun diye akünün önüne monte edildi. (Resimlerde gözükmüyor). LPG sistemi şarj sisteminin üstüne ek bir yük bindiriyor. Benzin enjektörleri 16Ohm mesela, Atiker 3 Ohm enjektörler açılırken 4Amper çekiyorlar (peak), açıldıktan sonra açık kalmak için 1.5A (hold) . Özellikle tam yük binince 8 enjektör nerede ise tam zamanlı çalışıyor, yanı sırf 8 enjektör ortalamada 10A çeker. Şarj sistemi çok önemli özellikle vasıtada aynı aynda çalışan air suspension compressor, klima fanları, farlar, ısıtmalı koltuklar, defrost, cam motorları, vs. akü de iyi durumda olmalı. Benim kullandığım Varta Black Promotive akü şarj sisteminin yetersiz kalması sonucu zamanla kapasitesini kaybetti, yolda giderken Traction Fault, Gearbox Overheating vs. gibi mesajlar verip limp moda vs. geçtiğim oldu.

    Bu montaj sırasında benim isteğim üzerine H4 farlara arıza ışığı yakmayan denen xenon HID ampuller takıldı (parçayı ben verdim), bu araçta direkte BECM denen body electrical control module dakı MOSFET transistor sürücülerine bağlı, farları ilk açarken sistemi biraz aptallaştırıyor, onun çareside 0.2 Ohm bir direnç seri bağlamakmış.

    Rıza usta standart Atiker Safefast OBD sistemi ile harika bir iş yaptı. Şimdi Zavvolli de yapıyor diye duydum. V8 motor için düşünenler bence ona gitsin. Range Rover klasiklerdeki enjeksiyon sistemi yerine karburatör ve LPG montajı da yapıyor. Teşekkürler ve hayırlı yıllar diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 23 Aralık 2014; 11:08:51 >




  • Ben aracımı malesef sattım, içim gitti ama şirket aracı da olduğu için park yeri kavgasından sıkıldım (park yerinin altın değerinde olduğu bir muhitte oturuyordum). Üzerine bir de motosiklet alınca kan çıkmasın diye yine P38 kullanan bir arkadaşım satıyorum dediğim gün aracımı aldı :)

    Şimdi İstanbul'a taşındım, aracım da yok, tekrar P38 bakmaya başladım. P38 fiyatları genelde sabit olurdu ama ciddi artmış, gerçi bu fiyatlara satabildiklerini düşünmüyorum, bakmaya devam ediyorum.

    Sizin araca da nazar değmesin, ben ne zaman olumlu birşey söylesem ertesi gün çalışmazdı araba, maşallah diyelim :) Benim araba teslim edeceğim gün kitlendi (Key Code Lockout), EKA kodunu bilmesem satışını veremeyecektim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emre -- 23 Aralık 2014; 12:06:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Ben aracımı malesef sattım, içim gitti ama şirket aracı da olduğu için park yeri kavgasından sıkıldım (park yerinin altın değerinde olduğu bir muhitte oturuyordum). Üzerine bir de motosiklet alınca kan çıkmasın diye yine P38 kullanan bir arkadaşım satıyorum dediğim gün aracımı aldı :)

    Şimdi İstanbul'a taşındım, aracım da yok, tekrar P38 bakmaya başladım. P38 fiyatları genelde sabit olurdu ama ciddi artmış, gerçi bu fiyatlara satabildiklerini düşünmüyorum, bakmaya devam ediyorum.

    Sizin araca da nazar değmesin, ben ne zaman olumlu birşey söylesem ertesi gün çalışmazdı araba, maşallah diyelim :) Benim araba teslim edeceğim gün kitlendi (Key Code Lockout), EKA kodunu bilmesem satışını veremeyecektim :)

    Emre,

    İnşallah hayırlısı olur. Çok ferah araç. Alalı beri devamlı iyileştirmelerle geçti, şanzıman yeni, lastikler yeni, gaz yeni, akü yeni, Bilstein amortisörler yeni.

    LPGyi 2.07den alıyorum. Bu aracı başka türlü yolda tutamazdım herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    Ben aracımı malesef sattım, içim gitti ama şirket aracı da olduğu için park yeri kavgasından sıkıldım (park yerinin altın değerinde olduğu bir muhitte oturuyordum). Üzerine bir de motosiklet alınca kan çıkmasın diye yine P38 kullanan bir arkadaşım satıyorum dediğim gün aracımı aldı :)

    Şimdi İstanbul'a taşındım, aracım da yok, tekrar P38 bakmaya başladım. P38 fiyatları genelde sabit olurdu ama ciddi artmış, gerçi bu fiyatlara satabildiklerini düşünmüyorum, bakmaya devam ediyorum.

    Sizin araca da nazar değmesin, ben ne zaman olumlu birşey söylesem ertesi gün çalışmazdı araba, maşallah diyelim :) Benim araba teslim edeceğim gün kitlendi (Key Code Lockout), EKA kodunu bilmesem satışını veremeyecektim :)

    Emre,

    İnşallah hayırlısı olur. Çok ferah araç. Alalı beri devamlı iyileştirmelerle geçti, şanzıman yeni, lastikler yeni, gaz yeni, akü yeni, Bilstein amortisörler yeni.

    LPGyi 2.07den alıyorum. Bu aracı başka türlü yolda tutamazdım herhalde.







    Şanzımanı ne zaman yenilediniz, ne kadara mal oldu?

    Ben de sıfır motor, klima sistemi, ön takım, LPG ile sattım. Harcadığım para aldığımdan fazladır heralde :)




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.