Şimdi Ara

1993 Yılı Sıfır Otomobil Fiyatlarının Bugünkü Eşdeğeri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
3
Favori
5.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aşağıda 25/7/1993 tarihli fiyat listesi var, (vaktiyle @Bayberty paylaşmış)


    25/7/1993 tarihinde dolar kuru 11.357 imiş.


    1993'ten 2021'e kadar araba ABD 'deki araba fiyat endeksi (kalite uyarlaması sonrasında) 132.2'den 162,5'a çıkmış, yani USD bazında %23 artmış.


    USD'nin diğer paralara karşı değerini ifade eden USD endexi bugünkü ile aynı seviyedeymiş.


    Dolayısı ile listedeki TL cinsinden fiyatlardan 3 sıfır atıp, 1.5 ile çarparsanız bugünün 13.8 usd/TL kuruna göre eşdeğer fiyatını hesaplayabilirsiniz. Döviz cinsi fiyatları ise sadece 1,23 ile çarpmanız yeterli.


    BMW 316 otomatik 700 bin bile değil, 520 otomatik 1 milyon, golf , 323, civic gibi arabaların full donanımları 460 bin gibi bir fiyata geliyor. Şahin ise 180 bin civarında.



    https://www.bls.gov/cpi/factsheets/new-vehicles.htm


    1993 Yılı Sıfır Otomobil Fiyatlarının Bugünkü Eşdeğeri







  • Güzel konu.

    TL gelir ile dövize endexli ithal ürünleri alabilme gücünü gösteren en geçerlı gostergelerden birisini birakayim şuraya;



    Reel efektif döviz kuru efsanevi 94 Çiller krizi doneminin bile altina inmis vaziyette... Milletin abartarak anlattigi 2001 ecevit krizini zaten soylemeye bile gerek yok. Grafik yukarda.

    Donemin müsteşarı Turgut Özal öncülüğünde 24 ocak 1980 kararlari ile gecis yaptigimiz serbest piyasa/dalgalı kur ekonomi modeline geçtiğimizden beri TL nin alım gücü hic bu kadar yerle yeksan olmamıştı.

    94 ve 2001 krizleri kalp krizi gibiydi, vurdu, bünyeyi çok sağlam sarstı ve sonrasında ülke toparlanıp yoluna devam etti.


    Şu anki kriz kanser gibi. Bundan çıkış 94 ve 2001 gibi kolay olmayacak.


    Ülkeden üretim bitik, tarım bitik, özel sektörün dış borcu çok fazla, dolar/euro ile geçiş/müşteri garantili yol, köprü, havaalanı, vs. gibi şeylerin ekonomi üzerinde büyük bir yükü var, vs. vs. Önceki krizlerde hiçbir iktidar böylesine ülkeyi talan etmemişti.

  • 93 yılını mumla arar olmuşuz. ama sıkı tutunun uçuşa geçiyoruz. geçeceğiz yani. artık geçmeliyiz.

  • Güzel konu.

    TL gelir ile dövize endexli ithal ürünleri alabilme gücünü gösteren en geçerlı gostergelerden birisini birakayim şuraya;

    1993 Yılı Sıfır Otomobil Fiyatlarının Bugünkü Eşdeğeri


    Reel efektif döviz kuru efsanevi 94 Çiller krizi doneminin bile altina inmis vaziyette... Milletin abartarak anlattigi 2001 ecevit krizini zaten soylemeye bile gerek yok. Grafik yukarda.

    Donemin müsteşarı Turgut Özal öncülüğünde 24 ocak 1980 kararlari ile gecis yaptigimiz serbest piyasa/dalgalı kur ekonomi modeline geçtiğimizden beri TL nin alım gücü hic bu kadar yerle yeksan olmamıştı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    müthiş bir bilgi , eline emeğine sağlık.

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    Yalniz şöyle de bir durum var, eğer ulkede çok büyük majör bir degişiklik olursa TL nin en az 5-6 sene boyunca üst üste deger kazanma ihtimali de yok değil onu da belirteyim... (Ayni akp nin ilk iktidara geldigi 2002-2008 dönemi gibi) Tarihi dip seviyelerdeyiz cunki. Bunu da goz ardi etmemek gerek.

    Zaten deger kaybi burdan da aşağı gitmeye devam ederse artik o saatten sonra grafik mırafik işlemeye filan da gerek kalmaz zaten... Saldım çayıra mevlam kayıra direkt Arjantine bağlarız muhtemelen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Hocam bu gune kadar her krizde dibi görüp bu ülke ayağa kalkmayı bildi. ama bu zamana kadar bu ülke üretmekten hiç vazgeçmemişti. şu anda üretmekten vazgeçmiş bir ülke var. misal geçen sene şeker 400bin ton fazla verirken , bu yıl verilen rekoltelerde 200 bin ton eksik var. yanı arz azalıyor , e kur da yüksek , bu şekeri üretenler yurt dısına ihraç edecek , yerli şeker arzı daha da düşecek. bu gune kadar artan fiyatlar ithalatla dengeleniyordu , ancak yüksek kurla ithal etsen de çözüm olmayacak. ve bu sene türkiye tarhinde ilk defa temel ihtiyaç malzemeleri olan şeker yağ ve un da fiyat patlamasıyla açlıkla karşı karşıya kalacağız. o yuzden herkes stoklama derdinde.

  • 94 ve 2001 krizleri kalp krizi gibiydi, vurdu, bünyeyi çok sağlam sarstı ve sonrasında ülke toparlanıp yoluna devam etti.


    Şu anki kriz kanser gibi. Bundan çıkış 94 ve 2001 gibi kolay olmayacak.


    Ülkeden üretim bitik, tarım bitik, özel sektörün dış borcu çok fazla, dolar/euro ile geçiş/müşteri garantili yol, köprü, havaalanı, vs. gibi şeylerin ekonomi üzerinde büyük bir yükü var, vs. vs. Önceki krizlerde hiçbir iktidar böylesine ülkeyi talan etmemişti.

  • çok güzel konular bunlar; böylece aslında ŞAHLANIŞ döneminde neremizin ne kadar şahlandığını da bilimsel verilerle görebiliriyoruz; ama bilmem neyinin kılıyık diyene ne kadar anlatabilirsin o muamma...

    onlar da EKMEK 5 LİRA, ay çiçek yağının tenekesi 200 LİRA, süt 15 LİRA , LPG 10 lira olunca bişeylerin ters gittiğini anlayacak...seve seve...

  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    yüzde 100 katılıyorum; ne 94 te ne 2001 de ülkenin en değerli sanayi-kamu tesisleri Özelleştirilmemişti; şu anda özelleşecek tek bir değerli tesiste kalmadı zaten...

    ülkenin ihtiyat akçelerine bile o dönemlerde dokundamadılar... ülkede pek çok kurum işler vaziyetteydi; TÜİK vs.. nin verilerine güveniliyordu.

    BU ülkede TEK adam rejimi olabilecek en kötü şeydi zaten; padişahlığın bir tık altındayız ...

  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Bu hesaplanılırken TÜFE çarpım faktörü olarak alınıyor, örneğin TÜFE son 2-3

    yılda kümülatif olarak yanlışlıkla %30-50 az hesaplanmış ise bu 54.3 de gerçekte 70-80 olabilir.


    O zaman da önceki diplere değmek için baya bir yolu var demektir.


    Tabii enflasyon verisi yanlışlıkla fazla hesaplanmış da olabilir, o ihtimali de göz önünde bulundurmak gerek :).


    Yurt içi üfe bazlı olan mesela aşağıdaki gibi...


    1993 Yılı Sıfır Otomobil Fiyatlarının Bugünkü Eşdeğeri




  • O yıllarda da enflasyon vardı. 1992 Şubatında de 64 milyar olan Doğan L nin, 1993 fiyatı görülebiliyor.

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    2018 rahip krizine kadar resmi tüfede manipulasyon yoktu. Orasi sağlıklı referans alinabilir. En iyi ihtimalle suan 54 olmasa bile en fazla 2018 krizindeki degerlerdedir. Yani 60 ın uzerinde olacagini pek zannetmiyorum...

    Dibin neresi oldugunu ise tabi kimse kestiremez elbette lakin buralardan bir dönüş yasanmazsa buralarin alti ciddi karanlik bolge... Düşüş devam ederse nerelere kadar yuvarlanacagimizi kimse kestiremez maalesef.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Ben 70 e değmiştir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    2018 dibinde olmamız için 3 yıllık toplam eksik tüfenin %20 olması gerekiyor dolayısı ile bence brunson'a baya bir yolumuz var, ayrıca rezerv itibariyle çok daha korunmasız durumdayız,


    ayrıca önemli bir indikatör olarak devlet bey de bu sefer satış talimatı vermedi :)


    tek ve büyük avantaj fed aktif büyüklüğünün 2018'in 2 katı olması.

  • needacar kullanıcısına yanıt

    tüfe bazlıda bence de öyle, üfe bazlı sağlıklı sonuç veriyor büyük ihtimalle.

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Eger durum dediğin kadar vahimse gecmis olsun ne diyelim :))


    Aslinda dolartl grafigi de senin görüşü destekliyor...

    1993 Yılı Sıfır Otomobil Fiyatlarının Bugünkü Eşdeğeri



    Logaritmik olarak grafiğe bakıldığında ana kanal içerisinde, elliot un 3. ve en güçlü dalga hareketi devam ediyor an itibari ile ve daha sonlanmasına yol var.... Bakalim sonu nereye varacak. 9.20 den beri önüne ne kadar direnç çıktıysa parçalaya parçalaya devam etti. Bu dalgayı kırıp önünü biran önce kesmeleri lazim yoksa işimiz yaş. YTD.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 8 Aralık 2021; 19:46:48 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Demek ki Neymiş...


    TARİH TEKERRÜRDEN İBARET'miş..


    Fakat Havuz medyasında her şey güllük gülüstanlık ekonomimiz çok iyi Avrupa bizi kıskanıyor hele ABD hasetlikten çatır çatır çatlıyor...


    Size tavsiyem gülmek eğlenmek istiyorsanız komedi filmi izlemeyin açın direk havuz medyasını izleyin... Acaip eğlendirici haber programları yapıyorlar..


    1993 Yılı Sıfır Otomobil Fiyatlarının Bugünkü Eşdeğeri 

  • 93 yılını bilemiyorum ama 2012 yılında memur olduğumda 1 yıllık maaşımla sıfır otomobil alabiliyordum artık 3 yıllık maaşımla alabiliyorum.

  • müMKÜNsüz kullanıcısına yanıt

    başlangıç yıllarından bugüne düşünürsek, maho'nun avrupaya götürücem diye kamyon kasasında dolaştırdığı bilo gibiyiz.

  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    reer --> reel efektif kur hesabı kabaca türkiye fiyatlar düzeyi, yani enflasyonuna göre- --> diğer çok sayıda seçilmiş ülke fiyat düzeylerine /enflasyonuna- göre, ağırlıklı ortalama alınarak yapılıyor. malesef grafik artık "gerçekliğini" yitirdi.

    şahsen tüik verilerine hiç güvenmiyorum, güvenen kaldıysa o da müzeliktir. son senelerde artık kör göze parmak oldu ama geriye dönük olarak ne zaman ne yapıldı bilmek mümkün değil. belki enag verilerine göre de bir hesaplama yaparsak biraz daha tutarlı bir sonuç olur ancak dediğim gibi geriye dönük güvenilir veri lazım. son beş sene özellikle problemli.


    düzeltme: aynı şeyler yazılmış zaten.1993 Yılı Sıfır Otomobil Fiyatlarının Bugünkü Eşdeğeri  enag ya da üfe verilerine göre bakmak lazım bence de.


    +bence TL değerlemeleri için artık tekniğe pek bakmamakta fayda var. seçim anketleri ve "ucuz kur mucuz kur yok" gibi söylemleri takip önemli olabilir. bilerek ve istenerek yapılan faiz kararları + bilerek ve istenerek yapılan "açıklamalar" olduğuna göre bunlar, mevcut durumda değişim görünmüyor. "acımadı ki, acımadı ki" diyerek devam görünüyor.


    öldürmeyen kur güçlendirirle öldürmeyen allah öldürmez arasında bir yerde dolaşıyoruz. en son tcmb başkanı bırakırken "allah hayretsin" dedikten sonra zaten bize ne oluyor. 1993 Yılı Sıfır Otomobil Fiyatlarının Bugünkü Eşdeğeri 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 8 Aralık 2021; 17:43:54 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.