Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç (46. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
950
Cevap
82
Favori
122.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün işten eve geldim ve 2. ret yazısının geldiğini gördüm.

    Yine SMS şifre geldi ve işlem bununla yapıldı diyor. Hala aklım almıyor QR kod bu telefonun kamerası ile ATM arasında bir bağ olması gerekiyor. Nasıl oluyor da benim operatörüm benim numarama SMS yolluyor da benim telefonuma bu gelmiyor....

    Ne dersiniz tekrar bir itiraz dilekçesi yazıp bankayı taciz edeyim mi? Yoksa artık işi hakem heyetine mi bırakayım?


     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carman1tr -- 25 Ekim 2017; 12:22:46 >




  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Gelen yazıyı okudum, banka ısrarla sms şifresi gönderdik siz de bununla giriş yaptınız, GSM şirketinize sorabilirsiniz diyor.
    Siz bankanıza gönderdiğiniz itiraz dilekçelerinizde mobil uygulamada sms şifresine gerek olmadığını belirtmiş miydiniz?
    Eğer bankanız @cgty89 nikli arkadaşın olayındaki gibi yazıyla red edip yine de geri ödeme jesti yapmaz ise iş THH'ne kalacak demektir.

    Bu durumda THH tarafını sağlam tutmak gerekecektir.
    THH dilekçenizde sms şifresi gelmediğinden bahsetmiş miydiniz?

    Madem mobil uygulamada sms şifresine gerek yok o halde GSM şirketinize müracaat edip dolandırıcılığın yaşandığını tarihte bankanın size sms gönderip göndermediğine, gönderdiyse hangi numaraya olduğuna dair yazılı bir cevap talep etmenizde büyük fayda var.

    Yine, https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden adınıza kayıtlı başka bir telefon olup olmadığını da kontrol etmeniz iyi olur.


    Not: Youtube kanalınıza abone oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 25 Ekim 2017; 14:15:18 >




  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    Is hakem heyetine kalmis gozukuyor.ben hakem heyeti sikayetimde ozellikle para cekimi ile ilgili bir bildirim gelmedigini belirtmistim ki zaten sistemdeki acikta bu.bunun uzerinden yurumek gerekir bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Destekleriniz için teşekkür ederim.

    Abone olduğunuz için de ayrıca teşekkür ederim :))
  • cgty89 C kullanıcısına yanıt
    Yapı kredi bankasından bu gün bir mail aldım. Bana resmen şantaj yapıyor. hem dolandırldık hemde hakkını ararsan sana dava acıcağız diyorlar maraflarıda sen ödersin diyorlar.  18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç
  • 23.10.2017 tarihinde Garanti Bankasına ait kredi kartımdan bana ait olmayan üç adet çekim yapılmış.
    22.10.2017 'de telefonum bozuldugu için telefonumu Telpa'ya götürmüştüm. 24.10.2017'de ise servisten aldım. Normalde her gün internet bankacılığını kontrol ederim. Bu üç günlük süre boyunca kontrol edemedim. 24.10.2017'de ise telefonu alır almaz kontrol ettim yine ve o da ne!!! Bana ait olmayan üç çekim var. Fotosu da mevcut. Kartı iptal ettirip harcama itirazında bulundum.Normalde harcamalar yapıldıgında mesaj gelirdi ancak mesaj da gelmemiş. Nedir ne değildir bilginiz var mı arkadaşlar?

    WESTMİNSTER PARKING? LB HACKNEY PARKING ? nedir bilen var mı ?

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç




  • kozmo43 K kullanıcısına yanıt
    thh. lehinize karar verirse ne demek ?
    zaten bankalar her durumda karara itiraz edebiliyor ,bunlar uyanıklık yapıp baştan korkutmaya çalışıyorlar galiba
    ne yani onlar dava açınca kazanacakları ne malum muş ?

    bir sistem çıkartıyorlar ,ilk biz yaptık diyorlar sonra müşterileri uğraştırıp duruyorlar
    yahu atm. nin yanına gelen adam bu kadar işlemi yapacak olduktan sonra ,kartı takıp yapmaya mı üşenecek ?

    bu konuda benim bilmediğim nedir acaba ?
  • edizay E kullanıcısına yanıt
    WESTMİNSTER PARKING ve LB HACKNEY PARKING İngiltere/Lonra'da bulunan ve gov.uk internet adreslerinden anlaşılacağı gibi ilçe belediyelerine ait resmi otoparklardır.
    Anladığım kadarıyla buralar hem otopark hem de yanlış parktan dolayı çekilen araçların getirildiği yerlerdir.
    Belli ki birileri sizin kart bilgilerinizi kullanarak otopark parası veya cezalarını ödemişler.

    Geçmiş olsun, Bankaya itirazınızı yapmışsınız ve paranız geri ödenecektir banka tarafından.

    Ancak LB HACKNEY PARKING sitesinin iletişim bölümünden olayı anlatıp ekstre resmini de ekleyerek bir itirazda bulunmanızı öneririm:https://www.hackney.gov.uk/contact-us Genel sorular: info@hackney.gov.uk

    WESTMİNSTER PARKING ise ilçe belediyesine ait e-posta adresi yok. Ancak itirazınızı yazılı olarak şu adrese yapabilirsiniz:
    City of Westminster Parking Services, PO Box 733, Redhill, RH1 9FN ENGLAND

    Bence bankadan cevap beklerken bu yolu da deneyin. Bu yolla yurt dışından parasını kurtaran çok kişi oldu.


    Not: İngilizce varsa problem yok, yetersiz derseniz google çeviri de iş görecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 28 Ekim 2017; 3:17:27 >




  • kozmo43 K kullanıcısına yanıt
    THH bankadan savunma isteyince, THH'nin genellikle şikayetçi lehine karar verdiğini göz önüne alarak onlar da önce size yönelip korkutmayı denemişler.
    Ancak bu şekilde "THH'ne feragatname verip bir nüshasını şubemize bırakın" gibisinden bir taleple ilk defa karşılaşıyoruz.
    Demek ki bankanız çekişme yaratacak. Sms şifresiyle çekim yapıldığı için savunmanızı sağlam tutmanız gerekecektir.

    Geçmiş olsun, umarım kazanan siz olursunuz.
  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    Havkney parking iletişim adresine mail attım ancak bankanız ile görüşün şeklinde mesaj geldi. Westminster parking ise dediğiniz gibi bir mail adresi vermemiş. Yazılı olarak nasıl itiraz edebilirim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kozmo43 K kullanıcısına yanıt
    Sizin olayda anladigim kadariyla benim basima gelenle ayni.



    Her ne kadar sifre guvenligi sizin sorumlulugunuzda olsada siz sisteme giris icin bu sms sifreyi kullandiniz.fakat ayni zamanda dolandiricilar sizin girdiginiz bilgileri ve sms sifreyi kullanarak para transferi islemi yapmislar.yani bankanin burada para transferi icin bir onay yada bilgi mesaji gondermesi gerekiyor ama bunu yapmiyor.sistemin acigida buradan geliyor.



    Savunmayi bu konu uzerinden goturmek lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edizay E kullanıcısına yanıt
    Hackney Belediyesinde mailinizi okuyan hafta sonu görevlisi eleman baştan savmış. bu kadar çabuk cevap gelmesinden belli. Yarın tekrar göndermenizi öneriririm.
    Westminster parking ise dediğim gibi yazdığınız itirazı yazıcıdan kağıda döktürüp yukarda verdiğim adrese PTT ile posta yoluyla gönderin.
    Bunlardan sonuç alamaz iseniz, bankanın geri ödeme yapmasını bekleyeceksiniz ki sizin olayda banka geri ödeme yapacaktır.

    Bundan sonra aynı olayı yaşamamak için alacağınız tedbirlere bakalım:

    - Esas kartınızı derhal internet, telefon bankacılığı ve mail order alışverişlerine kapattırın ya da internet bankacılığından kendiniz kapatıp bundan böyle sadece sanal kart kullanın.
    - Sanal kartta da hiç bir zaman para bırakmayın.
    - Tarayıcıların "Beni hatırla" seçeneğini kapatın, bu özelliği kullanmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 28 Ekim 2017; 16:43:49 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada garip olan şu:

    Hadi diyelim ki SMS şifresi ile girdi dolandırıcı. Peki günlük para çekme limiti üstüne olan bir tutarı nasıl çekiyor? Hadi çekti diyelim bilgi nasıl gelmiyor?

    Ben dün sabah 900 TL çektim. Sonra 1200 TL çekmek istedim ATM de 600 TL üzerini ancak kesinti ile öderim dedi. Yani para çekme limiti 1500 TL. Telefon açtım ve 2500 TL ye çıkardım. Bu haliyle hala 3000 TL değil. E hesapta hareketlere baktığımda herhangi bir kesiti de yok. Yani dolandırıcılar her ne yöntem kullanmışsa sadece QR ile çekme değil aynı zamanda sistemde tanımlı günlük para çekme limitini de etkisiz hale getirmişler.

    @kozmo43 hocam sizin limitiniz kaç lira? sizden de 3000 TL çekilmiş ondan dikkatimi çekti.


    Bu arada arkadaşlar bu limit işine daha dün uyandım. 3. bir itiraz dilekçesi yazmak istiyorum. Sonuna kadar gideceğim. Bu işten dolayı mağdur olan herkesle bir topluluk oluşturup kamuoyu yapmak lazım. Bankalar hem bizim paramızı koruyamıyor hemde bizi mağdur etmeye devam ediyor.

    bu şekilde yazsam nasıl olur? değiştir veya düzelt diyeceğiniz bir yer olursa tavsiyeleriniz bekliyorum.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç




  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    QR sisteminin bir acigida bu zaten.Benim anladigim bir seferde QR sistemi ile 1500tl cekilebiliyor ama bu 1500tl lerin limiti yok.yani 4500tl yi 1500×3 olarak gonderebiliyorsun.benim hesapta 2100tl vardi,1500tl cekmislerdi.hesaptaki miktari goremiyorlar yani.yoksa 2. Olarak 600tl daha cekerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    Yazınızda başınıza gelen olayı gayet net bir şekilde tane tane anlatmışsınız.

    İki yerde düzeltme yapmak gerekeceğini düşünüyorum:

    1- Telefonunuzun "gerekirse Banka tarafından incelenmesini talep ederim" diye yazmışsınız. Bankanın böyle bir yetkisi olmadığı gibi ayrıca bankanız şu aşamada hukuki olarak sizin hasmınız durumunda. Siz iyi niyetli olarak bu teklifi yapmışsınız ama zaten elinizdeki en önemli delillerden birini hukuki hasmınıza vermek istemezsiniz.
    Telefonunuzun bilirkişi tarafından incelenmesini önceden yazdığım gibi THH, savcılık veya mahkeme aşamalarında talep edebilirsiniz.
    THH müracaat dilekçenizde telefonunuzun incelenmesini talep etmediyseniz, ek bir dilekçe ile bunu belirtebilirsiniz.

    2- İlk sayfanın son paragrafında da "Operatör ve ATM kayıtlarının... bir nüshasının tarafıma verilmesi" diye yazmışsınız. Bankanız bunları size vermeyecektir. Yine burada hukuki hasmınızdan sizin lehinize olacak delilleri istiyorsunuz. Ayrıca Operatör kayıtları 3.bir kuruma aittir, burada muhatap zaten banka değildir ama bu kayıtları operatörünüzden isteseniz onlar da vermeyecektir.
    Bu talebinizi de THH ve Savcılığa yapmanız gerekir. THH ve Savcılık dilekçelerinizde bunu belirttiyseniz tamam, aksi halde ek dilekçeler vererek belirtiniz.

    Bu iki yer dışında dilekçeniz gayet güzel yazılmış.




  • Çalışanların yapabileceği zimmet olayları hakkında uyarı

    500'den fazla şubesi olan bir bankada yılda 7-8 defa banka çalışanları tarafından yapılan zimmet (müşteri hesabından para çalmak) olayları yaşanabilir. Böyle bir olay başınıza gelirse öncelikle müsterih olun.
    Banka zimmet eyleminin kesinleşmesinden sonra mağduriyetinizi giderecektir.
    Ödeme işlemi müfettişlerin hazırlayacağı rapordan sonra olur.
    Bu süre zarfında da olayın peşini bırakmayın. Takibiniz bankanın daha çabuk davranmasını sağlar.

    Eski bir banka müfettişinin banka içi zimmet olaylarından korunmanız için önerileri:

    - Hesaplarınızı sık sık kontol edin (zimmettarlar hesabını bilen, kontrol eden adama bulaşamazlar),
    - Hesap hareketlerinizi inceleyin (bakiyede sıkıntı olmasa da hesabınız bilginiz dışında kullanılmış ve çekilen tutar geri yatırılmış olabilir),
    - İnternet bankacılığı kullanıyorsanız kredi tutarınıza iyi bakın (bilginiz dışında kredi kullandırımı, kmh kullandırımı yapılabilir),
    - Kapalı hesabınız var mı kontrol edin (siz farkında olmadan adınıza hesap açılıp kullanıldıktan sonra kapatılabilir)
    - İmzaladığınız her şeyi iyice okuyun (size imzalattırılan ve söylenen şeyler farklı olabilir),
    - Kesinlikle boş sayfaya imza atmayın (okurken garip gelebilir ama çok yaygın; eğitim seviyesinden bağımsız olarak farkında olarak da olmayarak da boş sayfaya imza atan
    çok kişi var),
    - Hesabınız da anlam veremediğiniz bir hareket görürseniz rutin bir şeydir, sistemsel bir hatadır demeyin, hemen şube ile irtibata geçin (mümkünse müdür ile, çünkü
    hesabında gariplik görenler genelde kendi temsilcisine gidiyorlar. bu tarz vakalarda sorumlu genelde temsilcinizdir zimmeti yapan. O da durumu bir şekilde idare eder.
    Eğer müdür ile konuşamadıysanız sorunuzu hem müşteri temsilcinize hem de başka bir banka çalışanına sorun ki zimmeti yapan kişiye denk gelirseniz öteki çalışan onun
    yolsuzluğunu anlasın).




  • bu YapıKredi'nin falsoları bir değil bin değil. Baya gemi azıya aldılar. Sonuna kadar gidin derim
  • Weisanstein kullanıcısına yanıt
    Güvenlik konusunda Yapı Kredi Bankasında bazı düzeltmeler görmeye başladım:

    Bu akşam eve yakın A101'den küçük rakam (15 TL) tutan bir alışveriş yaptım.
    Kasiyer'in kredi kartımı pos cihazına önce normal şekilde sokup sonra cihazın yan tarafından şifresiz çektiğini görüp neden böyle yaptığını sorunca "Okumadı efendim" demesi hiç hoşuma gitmedi.
    Çünkü önce bana sorması gerekirdi, öyle kafasına göre şifresiz çekim yapmaması gerekir.
    Bunu yazılı olarak şikayet ediyorum zaten A101 yönetimine.
    Ayrıca bu okumama sorunu karttan değil kendilerinden kaynaklı idi. Nitekim biraz sonra başka bir dükkandaki alışverişimde sorunsuz çekim yapıldı.

    Demek istediğim, aynı anda YKB'dan uyarı mesajı geldi: "Kartınızdan yapılan bu alışveriş bilginiz dahilinde değilse hemen 444 0 444 nolu telefonumuz arayın"

    Taban rakam gözetmeksizin YKB'nin anında uyarı yapmasını da "Yiğidi öldürmekle beraber hakkının inkar edilmemesi" konusunda takdir topladığını belirtmek gerekir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 5 Kasım 2017; 19:53:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Güvenlik konusunda Yapı Kredi Bankasında bazı düzeltmeler görmeye başladım:

    Bu akşam eve yakın A101'den küçük rakam (15 TL) tutan bir alışveriş yaptım.
    Kasiyer'in kredi kartımı pos cihazına önce normal şekilde sokup sonra cihazın yan tarafından şifresiz çektiğini görüp neden böyle yaptığını sorunca "Okumadı efendim" demesi hiç hoşuma gitmedi.
    Çünkü önce bana sorması gerekirdi, öyle kafasına göre şifresiz çekim yapmaması gerekir.
    Bunu yazılı olarak şikayet ediyorum zaten A101 yönetimine.
    Ayrıca bu okumama sorunu karttan değil kendilerinden kaynaklı idi. Nitekim biraz sonra başka bir dükkandaki alışverişimde sorunsuz çekim yapıldı.

    Demek istediğim, aynı anda YKB'dan uyarı mesajı geldi: "Kartınızdan yapılan bu alışveriş bilginiz dahilinde değilse hemen 444 0 444 nolu telefonumuz arayın"

    Taban rakam gözetmeksizin YKB'nin anında uyarı yapmasını da "Yiğidi öldürmekle beraber hakkının inkar edilmemesi" konusunda takdir topladığını belirtmek gerekir diye düşünüyorum.

    CHIP & PIN uygulaması yürürlüğe gireli yıllar oldu. Geçiş süreci 3 ay 6 ay 1 sene neyse de, artık şifresiz işlem işini tamamen kapatmaları gerekir. Yok unuttum, yok acelem var falan diyenler yüzünden hala kartlar şifresiz işleme açık. Geçen bana da oldu. Her zaman gittiğim market. O an kafa dondu şifreyi yanlış girdim 1-2 kez. Sonra adam tamam abi sıkıntı yok dedi çekti verdi. 80-90 TL bir şey ama tamamen kesilmesi lazım bu işin. Şifresini unutan bir zahmet sıfırlar tel bankacılığından. SMS falan bana mantıklı gelmiyor.




  • Weisanstein kullanıcısına yanıt
    10 saniye içinde bankanızdan gelen uyarı sms'inin eleştirilecek bir yanı olmasa gerek.

    O eleman pos cihazının yanından çekerken orada bir kopya cihazı yerleştirilmiş olmadığını bilemeyiz.

    Artık bu konularda güvenilecek kimse kalmadı: Yıllar önce henüz fişlerin üzerinde isim ve kredi kartı numaralarının açıkça yazdığı günlerde pencereden tesadüfen şunu gördüm:
    Belediyenin resmi kıyafetli sokak temizliğinden sorumlu görevlisi, çöp kutusundan o zaman insanların önemsemiyerek attığı fişleri topluyordu.!

    Şimdilerde iş daha da gelişti:

    İnsanlar genellikle bilgilerin Hackerlar tarafından çalındığını düşünse de artık "inside job" olayları daha fazla maalesef.
  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.