Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç (44. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
950
Cevap
82
Favori
122.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yapikredi QR kod dolandiriciligindan parasini geri alabilen varmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar maalesef banka kabul etmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana bugün posta ile bankadan cevap geldi. Hesabınızdan/kartınızdan bankamız internet bankacılığı kanalından yapılan işlemlerle ile ilgili teknik incelememizin sonucunu bilgilerinize sunarız. İtiraza konu işlemlerin tarafınıza ait kullanıcı kodu ,statik şifre ve sistemlerimizde kayıtlı gsm telefonunuza gönderilen tek kullanımlık şifrenin internet bankacıcılığı sistemimize girilerek gerçekleştirildiği tespit edilmiştir.bu durum cep telefonununuzun bağlı olduğu gsm Şirketi tarafından da teyit edilenebilir. Şifre gizliliği müşteri sorumluluğunda olup,konu işlemlerde bankamızın kusuru bulunmamaktadır.bilgilerinizin 3.şahıslarla paylaşılmasıyla doğan dolandırıcılık olayında oluşan zararınızın bankamızca karşılanmayacağını üzülerek bildiririz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverin82 -- 29 Ağustos 2017; 6:12:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cgty89 C kullanıcısına yanıt
    Sayın ,

    17.08.2017 tarihinde Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun e-şikayet sitesi aracılığıyla Bankamıza ulaşan başvurunuza istinaden inceleme yapılmış olup, konu ile ilgili açıklamalarımız aşağıda yer almaktadır.

    İtirazınıza konu işlem QR kod ile para çekme işlemi olup (Banka müşterilerinin ATM’ye dokunmadan yaptığı para çekme işlemi) işlemde banka kartı kullanılmamıştır.

    İşlem için tarafınıza ait kullanıcı kodu, statik şifre ve sistemlerimizde kayıtlı 0532 *** **** numaralı telefonunuza gönderilen tek kullanımlık şifre internet bankacılığı sistemimize doğru şekilde girilmiştir.

    Şifrenin saklanması/güvenli ortamlarda bankacılık işlemi yapılması ve cihaz güvenliğinin sağlanması sorumluluğunun yerine getirilmemesi nedeniyle, Bankamızın herhangi bir kusuru bulunmamakta olup, talebinizin karşılanamadığı hususunu bilgilerinize sunarız.

    Saygılarımızla
    Şikayetiniz ilgili bankaya yönlendirilmiştir, sistemimize kaydedilen bilgiler ile bankanızdaki bilgilerin örtüşmesi halinde banka tarafından sistem üzerinden 30 gün içerisinde tarafınıza dönüş yapılacaktır. Şu aşamada Kurumumuz tarafından yapılacak ilave bir işlem bulunmamaktadır.
    yani olumsuz cevap verdiler




  • kozmo43 K kullanıcısına yanıt
    Banada gelen cevap ayniydi.bunlarin sistem acigindan yararlanan dolandiricilar yuzunden olan bize oldu.

    Yapikrediden yatirim hesabimi kapattim,kredi kartini zaten kullanmiyordum,hesabim maas hesabi oldugundan mecburen acik ama onda da hic para birakmiyorum,direk cekip baska bankadaki hesabima aktariyorum.



    Bu yapikredi bankasinin magdurlarinin tumu ayni seyleri yapar umarimda en azindan birazda olsa musteri kaybetmis olutlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tuketıcı Hakem Heyetıne basvurun, bankada cıddı guvenlık zaafıyetı var, sonuna kadar hakkınızı arayın. emsal olabılecek yargıtay kararları var. sahsen ben aynı durum basıma geldı. Sonuna kadar devam edecegım.
  • Merhaba arkadaşlar,

    Benzer bir durum benimde başıma geldi. Babamı facebook üzerinden arkadaşının sahte fake hesabını açarak para göndereceğini söyleyen kişi babamın kredi kartı bilgilerini istemiş. Babam da kredi kartı bilgilerini, yapılan alışverişlerin Secure 3D mesaj kodlarını da iletecek şekilde paylaşmış. Yapı Kredi, babamın 65 yaşında olup daha önce internet üzerinden hiçbir alışveriş yapmamış biri olmasına rağmen nasıl olur ardı ardına işlemlerle bir günde 9500 TL alışveriş yapmasına izin verir aklım ermiyor. Savcılığa ve yapı kredi bankasına başvurumuzu yaptık üzerinden 2 gün geçiyor ve bir sonuç alamadık hatta şu an işlemde bile olmayabilir. Yapılan işlemlere dair dün hem şubeden hem de çağrı merkezi numarasından güncel hesap bilgilerini yazılı olarak alamadık. Çağrı merkezi sadece sözlü olarak ifade edebilirim diye cevap verdi not aldım ve teker teker açıklamalarda yazan yerleri aramaya başladım. İşlemlerin yurt dışı olanlarına mail attım henüz dönüş olmadı, yurt içi olanlarını aradığımda ise 3D ile ödeme yapılmış dendi. Dubai menşeili bir sitede ise iletişim için e-mail bilgileri dahi yer almıyor, telefonla İngilizce konuşayım dedim çıkan telesekreteri İngilizceye bile çeviremedim. Paramızı geri alabilir miyiz, alırsak nasıl alırız acaba?

    Merak ettiğim diğer konu babam adına internet bankacılığı kullanarak hesabına kendi kredi kartından 5000 TL yatırmışlar onu da çekmek isterken kartı kapattırmış babam. Ben başka bir banka kullanıyorum ve internet bankacılığı için beni şubeye çağırmışlardı. Babamın şubeye gitmeden nasıl oluyorda hesabı internet bankacılığına açılabilir?

    Yapı kredi şubesi çalışanlarından hep olumsuz bir izlenim aldık. Ama bankalar güvenlik için yüklü miktarda sermaye harcarken yapı kredi bankası böyle bir olayı nasıl sezip ilerlemesine izin verir bu noktada onların kusurları da yok mudur bu konuda sizin yorumunuz nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rgmscn

    Merhaba arkadaşlar,

    Benzer bir durum benimde başıma geldi. Babamı facebook üzerinden arkadaşının sahte fake hesabını açarak para göndereceğini söyleyen kişi babamın kredi kartı bilgilerini istemiş. Babam da kredi kartı bilgilerini, yapılan alışverişlerin Secure 3D mesaj kodlarını da iletecek şekilde paylaşmış. Yapı Kredi, babamın 65 yaşında olup daha önce internet üzerinden hiçbir alışveriş yapmamış biri olmasına rağmen nasıl olur ardı ardına işlemlerle bir günde 9500 TL alışveriş yapmasına izin verir aklım ermiyor. Savcılığa ve yapı kredi bankasına başvurumuzu yaptık üzerinden 2 gün geçiyor ve bir sonuç alamadık hatta şu an işlemde bile olmayabilir. Yapılan işlemlere dair dün hem şubeden hem de çağrı merkezi numarasından güncel hesap bilgilerini yazılı olarak alamadık. Çağrı merkezi sadece sözlü olarak ifade edebilirim diye cevap verdi not aldım ve teker teker açıklamalarda yazan yerleri aramaya başladım. İşlemlerin yurt dışı olanlarına mail attım henüz dönüş olmadı, yurt içi olanlarını aradığımda ise 3D ile ödeme yapılmış dendi. Dubai menşeili bir sitede ise iletişim için e-mail bilgileri dahi yer almıyor, telefonla İngilizce konuşayım dedim çıkan telesekreteri İngilizceye bile çeviremedim. Paramızı geri alabilir miyiz, alırsak nasıl alırız acaba?

    Merak ettiğim diğer konu babam adına internet bankacılığı kullanarak hesabına kendi kredi kartından 5000 TL yatırmışlar onu da çekmek isterken kartı kapattırmış babam. Ben başka bir banka kullanıyorum ve internet bankacılığı için beni şubeye çağırmışlardı. Babamın şubeye gitmeden nasıl oluyorda hesabı internet bankacılığına açılabilir?

    Yapı kredi şubesi çalışanlarından hep olumsuz bir izlenim aldık. Ama bankalar güvenlik için yüklü miktarda sermaye harcarken yapı kredi bankası böyle bir olayı nasıl sezip ilerlemesine izin verir bu noktada onların kusurları da yok mudur bu konuda sizin yorumunuz nedir?

    hocam 3d secure ile alışveriş yapıldı ise banka iade vs etmez o parayı bence
    geçmiş olsun bu arada

    kredi kartlarını direk internet ve mailorder kullanımına kapatın bence




  • Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Bir diğer nokta online oyun sitelerinden görünen alışverişlerde geri iade mümkün değil mi acaba? Acaba 7 gün içinde iade mümkün ama iade edecekleri kişi alışveriş yapmış olan dolandırıcı mı olmalı bu durumda? Siz parayı başkasına aktarmışsınız ürünü alan o. Ona iade ederiz mi diyecekler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rgmscn

    Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Bir diğer nokta online oyun sitelerinden görünen alışverişlerde geri iade mümkün değil mi acaba? Acaba 7 gün içinde iade mümkün ama iade edecekleri kişi alışveriş yapmış olan dolandırıcı mı olmalı bu durumda? Siz parayı başkasına aktarmışsınız ürünü alan o. Ona iade ederiz mi diyecekler?

    iade edecekleri kişi kart sahibi olmalı bence , senin kartından cekip bir de başkasına iade ederlerse duble dolandırıcılık olmaz mı ?

    adamalr bunu da kullanıp daha çok vurur voleyi öyle olsa
  • Yapikredi QR kod dolandiriciligi ile ilgili bddk ya internet uzerinden yaptigim basvuru sonrasi resimlerdeki yazinin yazdigi bir mail geldi.

    Ben tam olarak ne oldugunu anlayamadim.bildigimiz tuketici hakem heyetinemi basvurmami istiyorlar?bilgi arkadaslar yardimci olursa sevinirim.

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç

     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cgty89 -- 7 Eylül 2017; 23:59:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cgty89 C kullanıcısına yanıt
    Tüketici hakem heyeti değil bankalar birliğine başvurmanızdan bahsediliyor sanırım


    www.tbb.org.tr/tr/finansal-tuketici/bireysel-musteri-hakem-heyeti/2469
  • Yapikredi QR kod dolandiriciligindan para kaptiranlardan hic geri alan oldumu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valihalil V kullanıcısına yanıt
    Caller ID spoofing. Ekranda istediği numarayı gösterebiliyor. WhatsApp içeriğine nasıl ulaştığını anlayamadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • valihalil V kullanıcısına yanıt
    telefon akıllı olunca bunlar normal işler :)
    telefon aklı işte
  • Öncelikle herkese geçmiş lsun.

    Demek QR kod ile işlem bir süre yapmamak lazım.Nasıl çalıabiliyorlar nasıl çalınabiliyor şaşıyorum doğrusu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • eyoruk E kullanıcısına yanıt
    Bu dolandırıcılık şöyle yapılıyor olsa gerek:

    Dolandırılan kişi Facebook'una bakarken aldatıcı banka reklamını görüp bakar, reklamda vaat edilen paranın cazibesine kapılarak verilen linki tıklar ve bankanın web sitesinin bire bir benzetilmiş sahte giriş ekranına ulaşarak bilgilerini girer ama bankanın linkini kontrol etmek aklına gelmez.

    Bu esnada iki dolandırıcı ATM yanında yanında beklemektedir. Bir tanesinin elindeki telefonda kurbanın sahte banka sitesine girdiği bilgileri çekecek program bulunurken diğer dolandırıcı ise cep telefonunda o bankanın gerçek giriş sayfası açık olarak alarmdadırlar.

    Kurbandan elde edilen giriş bilgileri hemen diğer dolandırıcıya aktarılır ve o da elinde açık buluna bankanın gerçek giriş sayfasına bu bilgileri girerek kurbanın telefonuna sms şifresi yollanmasını sağlar. Kurban, telefonuna gelen sms şifresini de önündeki sahte banka sayfasına girer ve hata ile karşılaşır.
    Oysa bu esnada sms şifresi de dolandırıcılara ulaşmış ve onlar da bu şifreyi kullanarak kurbanın banka hesabına giriş yapmışlardır bile.

    Bu senaryo, tek dolandırıcı ve tek telefon ile yapılabilir mi, Android kullanmadığım için bilemiyeceğim.

    Sms şifresi kullanıldığı için bankalar kurbanların tazmin taleplerini "Kullanıcılar şifrelerini güvenli olarak saklamak ve kimse ile paylaşmamakla sorumludur" diyerek red etmektedirler. Bu parayı ise dolandırıcılar yakalansa bile onlardan geri alabilmek imkansıza yakındır, o paraları çoktan yok etmişlerdir.

    Geriye kalan tek seçenek ise bankayı mahkemeye vermektir ki buradan da sonuç almak yine imkansıza yakındır.
    Mahkemelerin uzun sürmesi bir yana kurbanın tek avukatına karşı bankaların avukat ordusu vardır.
    Ayrıca zaten mahkemede banka avukatı kurbanın bilgisayar veya cep telefonuna bilirkişi incelemesi isteyince, kurbanın girdiği sitenin sahte olduğu ortaya çıkacak ve bankanın beraat etmesiyle birlikte tüm mahkeme masrafları da ikinci bir maddi yük olarak kurbanın omuzlarına binecektir.

    Yazımın final bölümü karamsar oldu, farkındayım. Amacım elbette bu olaylar başına gelen arkadaşlarımızın moralini bozmak değil.
    Ama maalesef durum böyle görünüyor şimdilik.




  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    hocam akıllı telefonlara her türlü hile yapılabiliyor

    bu tür olaylarda banka iade yapmaz ,çünkü suç tamamen müşterinindir (pirince giderken elindeki bulgurdan olma durumu bu)
  • O halde mobil uygulamalar da güvenliği en üst seviyeye taşımalı ve bankalardan da direk siteden giriş yapmalı.Bunlar olduktan sonra sıkıntı yok.
    Zaten bunlar da tedbirli kişilerin yaptığı şeyler
  • 
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.