Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç (47. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
951
Cevap
82
Favori
122.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    10 saniye içinde bankanızdan gelen uyarı sms'inin eleştirilecek bir yanı olmasa gerek.

    O eleman pos cihazının yanından çekerken orada bir kopya cihazı yerleştirilmiş olmadığını bilemeyiz.

    Artık bu konularda güvenilecek kimse kalmadı: Yıllar önce henüz fişlerin üzerinde isim ve kredi kartı numaralarının açıkça yazdığı günlerde pencereden tesadüfen şunu gördüm:
    Belediyenin resmi kıyafetli sokak temizliğinden sorumlu görevlisi, çöp kutusundan o zaman insanların önemsemiyerek attığı fişleri topluyordu.!

    Şimdilerde iş daha da gelişti:

    İnsanlar genellikle bilgilerin Hackerlar tarafından çalındığını düşünse de artık "inside job" olayları daha fazla maalesef.

    SMS'e lafım yok. Şifresiz işlemlerin tamamen iptal edilmesi gerek artık. CHIP & PIN adaptasyon sürecinde bir süre şifresiz ve imza ile devam edilebilecek denildi. Seneler oldu. Artık tüm alışverişlerin şifre ile yapılması lazım. Bir nebze olsun basit dolandırıcılıklar önlenebilir. Insider job işi tamamen başka konu.




  • Evet arkadaşlar 3. dilekçede de banka ret yanıtı verdi.
    Yine kopyala yapıştır cevap. Atm işlem limiti sorusuna cevap yok tabi. (Sonuna kadar itiraz dilekçesi göndermeye devam edeyim mi acaba? maksat taciz olsun :)))

    Dün İnternet üzerinden başvuru yaptığım hakem heyetine gittim. Talebiniz işlemde görünüyor dedi. 1 ay oldu hala bir işlem hareketi yok dedim. ohoooo siz aceleci çıktınız dedi :) :( EDİT. Şimdi tekrar baktım savunma istedi yazıyor. Demek ben gittiğimde işleme aldı memur. Yada tesadüf mü?

    Bankaya maddi manevi tazminat davası açacağım ama hakem heyeti kararı gelmeden dava açamıyoruz.
    Bakalım bu hakem heyetinden ne zaman karar gelir, ne karar gelir ona göre yolumu çizeceğim. Üzüldüğüm şey hakem heyetine yaptığım başvuruda ATM işlem limitinin üstünde bir para çekildiğini yazmamıştım.

    Bu arada bana başka bir banka tavsiye eder misiniz? Müşteriyi sayan ve kollayan bir banka var mı :)) (Mesela 3 itiraz dilekçesi vermeme rağmen bu işi ciddiye alıp ilgilenen olmadı. Arayıp soran olmadı...)
    Mesela en para hesabıma herşeyi aktarıp yapıkrediyi kapatmayı düşünüyorum. Yada Akbank nasıldır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carman1tr -- 14 Kasım 2017; 10:6:43 >




  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    Umarim bir sonuca varabilirsin.



    Ben garanti ve is bankasi kullaniyorum.simdiye kadar sikinti yasamadim ama su var yapikredi de bir sikinti yasadiginda cozum sancili oluyor gercekten.o nedenle en kisa zamanda yapikrediyle iliskiyi kesmek faydali olacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu qr kod dolandırıcılığı hakkında tüketici hakem heyeti kararım lehine çıktı ve 15 iş günü içerisinde itiraz gelmedi ve parayıda yatırmadılar. Bende 30.10.2017 da icra mahkemesine başvurdum. 13.11.2017 de banka 2.asliye hukuk mahkemesinden adıma dava açmış e- devlette detay yazmıyor ama muhtemelen itiraz davası sizce nasıl bir yol izlemeliyim. Değerli yorumlarınıza ihtiyacım var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    Son yıllarda biri bana, bu tür konularda adı geçip de "Sayın müşterimiz, değerlimiz; Başınıza gelen olaydan dolayı çok üzgünüz ve talep ettiğiniz parayı anında hesabınıza geçtik" diyen bir banka yazısını delil olarak gösterilir mi?

    Yok böyle bir şey

    Ayrıca:

    "Üzüldüğüm şey hakem heyetine yaptığım başvuruda ATM işlem limitinin üstünde bir para çekildiğini yazmamıştım."

    Ek dilekçe vermenizi engelleyen bir uygulama mı var?
    Böyle bir şey olabilir mi?, ek savunmalar her zaman ileri sürülebilir.

    Bir Avukat'tan mı destek alıp devam ediyorsunuz?

    Artık ülkemizdeki kredi kartı ve banka hesap dolandırıcılıkları sadece sosyal mühendislikle veya hacker'ların bilgi çalması olmakla kalmayıp artık içeriden bilgi sızdırılması yoluyla gerçekleşmektedir.

    Bu konularda Türk Siber Polisi gerçekten başarılı çalışmalar yapmakla birlikte giden paralar dolandırıcılardan geri alınamamaktadır.

    PM gönderiyorum.




  • mustafa1_20 M kullanıcısına yanıt
    Avukat yardımı almanız önerilir.

    Not: Avukat değilim ve avukat tanıdığım da yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 16 Kasım 2017; 1:30:0 >
  • Dolandırıcılar hem paramı çekmiş hemde şifremi degiştirmişler ve bundan benim haberim olmadı madem normalde şifre değiştirirken mesaj gelmesi lazım oda gelmedi. Bencede içeriden bilgileri birileri sızdırdı. Avukat yardımı almadım fakat kesinleşmiş thh kararına nasıl olurda dava açıyorlar anlamadım birde thh ne gidip durumu anlattım dava açsalar bile red olur zamanında itiraz etmediklerinden dolayı dediler bu banka çok kötü bir bankaymış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustafa1_20 M kullanıcısına yanıt
    herkes bir başkasına dava açabilir ama her dava açan kazanacak diye bir şey yok
    thh. kararına karşı dava açılabiliyor ama süre geçtikten sonra açmaları ilginç geldi
  • Forumda dolasirken gordum sizde benim gibi QR kodu ile haberiniz disinda sahte site araciligyla dolandirilmissiniz. Peki nasil sonuclandi bu süreç biraz bilgi verir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün hakem heyeti kararı geldi.



    Beni haklı bulmuşlar. Bankanın bedeli ödemesi gerektiğini çünkü sistemden kaynaklı bir açık sebebiyle paranın çekildiği yazıyor. (Gerçi artık açık yok sanırım. Zira en ufak işlem artık uygulamada bildiriliyor. )



    Bakalım banka itiraz mı edecek yoksa ödeme mı yapacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    Hocam sonuç ne oldu, Banka itiraz etti mi yoksa sorununuzu çözdü mü?
  • iki yıl önce bende de oldu peş peşe 3d şifreler geldi 1000 küsür euroluktu hepsi. hemen aradım bankayı Allah razı olsun hemen bloke koymuşlar fark edip. direkten döndük öyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.

    Benım sormak istediğim ; yukarıda şifresiz işlemlere kapanmalı denilmiş.Temassız işlem kullanmak neden riskli ki ?

    Ben Enpara da süreklı bıldırımler gelıyor o açıdan rahatım, YK ise bır ara gelmemeye başlamıstı su anda yıne gelıyor . Bazen alısverıs sonrası harcama bıldırımlerı gelmıyor Yapı Kredi için bu neden merak edıyorum ve bıraz sıkıntı açıkçası

    Cebteteb banka kartı ise hep gelıyor .Ama kullanma alıskanlığım yok
    Garanti Paracard en sık kulladığım ama malesef onda da bildirim gelmiyor
    Enpara alışverişlerde puan getirse hep onu kullanırım aslında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eyoruk -- 23 Şubat 2018; 6:19:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Hocam sonuç ne oldu, Banka itiraz etti mi yoksa sorununuzu çözdü mü?

    Maalesef olayı tüketici mahkemesine taşımışlar.

    Banka hem paramı dolandırıcılara karşı koruyamadı hemde zeytinyağı gibi üste çıkıp bana dava açtı.

    Ama peşini bırakmayacağım. Telefonum hala duruyor. Ayrıca elim daha da güçlendi çünkü atm limitim 1500 tl iken 3000 tl çekilmesini ve bundan kesinti olmamasını bankanın açıklayacak bir şeyi yok.



    Umarım kazanırım ve emsal olur da insanları mağdur edenler misliyle cezasını alır.



    Ama davayı kaybetme olasılığı da canımı sıkıyor. Ayrıca en az 1 yıl süreceği de ayrı can sıkıcı.



    Ve en kötüsü dolandırıcılardan hala bilgi yok. Savcılık hala bir bilgi vermedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    Tekrar geçmiş olsun, mahkeme zaman alıyor ama paranızı geri almanın tek yolu bu.
    Zaten mahkemeler de THH gibi büyük çoğunlukla tüketici lehine karar veriyorlar.

    Yoksa Savcılık dolandırıcıları yakalasa bile onlardan parayı geri almak mümkün olmuyor, parayı çoktan yemiş oluyorlar.
    İleriki dönemde sonuçtan bizleri de haberdar edin lütfen.
  • eyoruk E kullanıcısına yanıt
    Kalabalık yerlerde bir cihaz vasıtası ile temassız işlem kullanarak dolandırıcıların kartınızdan para çektiğine dair haberler çıkmıştı medyada:

    http://www.hurriyet.com.tr/temassiz-kredi-karti-olanlari-bekleyen-tehlike-40575089

    Temassız işlem özelliğinin kullanılmadığı zaman kapatılması tavsiye ediliyor.

    YKB, alışverişlerde hiç bildirim göndermiyor.
    Ziraat ise yurt dışında en ufak bir harcamada bile bildirim gönderiyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Kalabalık yerlerde bir cihaz vasıtası ile temassız işlem kullanarak dolandırıcıların kartınızdan para çektiğine dair haberler çıkmıştı medyada:

    http://www.hurriyet.com.tr/temassiz-kredi-karti-olanlari-bekleyen-tehlike-40575089

    Temassız işlem özelliğinin kullanılmadığı zaman kapatılması tavsiye ediliyor.

    YKB, alışverişlerde hiç bildirim göndermiyor.
    Ziraat ise yurt dışında en ufak bir harcamada bile bildirim gönderiyordu.

    Bu haberi okumuştum.Ama normal alışveriş sırasında kapalı tutulmasından bahsettim.Sen orada cihazı görüyorsun.1 kere ekrana tutup veriyor zaten.

    Yapı Kredi harcama bildirimi gönderiyor eğer ayarlardan aktif işlemi yaparsan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabit Fikir

    Tekrar geçmiş olsun, mahkeme zaman alıyor ama paranızı geri almanın tek yolu bu.
    Zaten mahkemeler de THH gibi büyük çoğunlukla tüketici lehine karar veriyorlar.

    Yoksa Savcılık dolandırıcıları yakalasa bile onlardan parayı geri almak mümkün olmuyor, parayı çoktan yemiş oluyorlar.
    İleriki dönemde sonuçtan bizleri de haberdar edin lütfen.


    Evet umarım mahkemede hakkımı alırım.
    Ben bankaların tavrını eleştiriyorum. Açık olması sebebiyle insanların mağdur olduklarını bile bile kendi hatalarını kabul etmeyip tüketiciyi suçluyorlar. Dürüst insan ve kurum bulmak çok zor maalesef.

    Telefonu değiştirmeme rağmen sırf bu yüzden satmadım. Kutusunda duruyor. Bilir kişi ile ilgili bir durum olduğunda direk vereceğim.

    Mahkemede Süreç uzun sürüyor ama sizlerle bilgi alış verişine devam edeceğim.




  • carman1tr kullanıcısına yanıt
    benim ön inceleme duruşması yapıldı ve ön inceleme duruşması olmadan aralık ayının sonunda banka aradı ve müsteri memnuniyeti kapsamında para iadesi yapacaz dıye bende önce kesinleşmiş thh kararına dava actınız onu kapatıp vermiş oldugum icra kanalı ile ödeme yapın dedim ve o gün bu gündür bekliyorum mayısta duruşmam var herşey lehime ön incelemeye dahi avukatları gelmemek için mazeret bildirmiş, Benim haklı olduğum kesin başka bir bankayı aradım cihaz eşleşme yapmadan qr kod ile para cekilemediğini ögrendim. bankanın acıgıda bu şekilde
  • mustafa1_20 M kullanıcısına yanıt
    Bilgi için teşekkürler. Bakalım benim tarih daha çıkmadı.
  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.