Arkadaşlar merhaba 2005 model Ford Fiesta 1.4 TDCi aracımın lastiklerini değiştiriceğim. hali hazırda aracımda continental contipremiumcontact 5 lastikleri kullanmaktayım. lastikler 3 yılda 38.000 km yol yapmış olup diş derinliği oldukça aşınarak lastik güvenlik bariyerlerine gelmiş bulunmaktadır. Aracı oyle sportif yüksek hızlarda kullanan biri değilim araç hep hız limitlerinde kullanılmıştır. cpc5 lastiklerinden yol tutuş ve güvenlik açısndan oldukça memnun kaldım, fakat ömrü oldukça kısa çok çabuk aşınıyor ve yanakları oldukça yumuşak ön tekerlerde 32 hava kullandım ve karşıdan baktığınızda lastik görüntü olarak ezik havası az mış gibi gözüküyordu ve bu beni hep rahatsız etti, yanaklarına parmağınızla dokunduğunuzda neredeyse parmagınız içine geçecek o derece yani hal böyle olunca malum Türkiye yol şartlarında lastik yanaklarında yırtılma balonlama gibi tehlikeli durumlar oluşmaması için aracımı hep tedirgin ve özenle kullandım. Lastiklerimi artık değiştirme zamanım geldi. şimdi; almak istediğim 3 lastik,
175/65 r14 ebatında yapılan testlere göre 3 lastik de iyi derece de puan alarak kendilerini kanıtlamışlardır.
Üstadlar bu markaları kullananlar var ise önerilerinizi bekliyorum. Değerli yorumlarınız için şimdiden hepinize teşekkür ediyorum.
Conti Premium Contact 5 önermek için girmiştim. Şimdi çıkıyorum
Bende dün 4 tane Continental Conti premium Contact 5 185/65/15 taktırdım. daha önce nokian H serisi vardı, arabanın ilk lastiği ise Continental ContiEcoContact idi
Lastikler elbette yeni, en iyi verimi verdiği zamanlar ama dünden beri çukura dahi düşüyorum araba ses çıkartmayı azaltı.
Bizim arabada sanırım benim gibi yeni papuçlarını sevdi
Aynı ebatta michelin energy saver kullandım, çok memnun kaldım. 4 yılda 65.000 km yaptı lastikler ve lastikten yana hiçbir sorun yaşatmadılar. Bunlar bitince Pirelli Cinturato P1 aldım. Pirellide biraz yol sesi vardı ama yola daha güzel tutunduğunu söyleyebilirim.
GoodYear ın da iyi lastik olduğunu söylüyorlar. Ben GoodYear ın UG9 kış lastiğini kullandım, karda mükemmel performansı vardı.
quote:
Orijinalden alıntı: pelstina
Aynı ebatta michelin energy saver kullandım, çok memnun kaldım. 4 yılda 65.000 km yaptı lastikler ve lastikten yana hiçbir sorun yaşatmadılar. Bunlar bitince Pirelli Cinturato P1 aldım. Pirellide biraz yol sesi vardı ama yola daha güzel tutunduğunu söyleyebilirim.
GoodYear ın da iyi lastik olduğunu söylüyorlar. Ben GoodYear ın UG9 kış lastiğini kullandım, karda mükemmel performansı vardı.
Michelin energy saver yanaklarının da fazlasıyla yumuşak olduğu söyleniyor. Gerçi continental içinde aynı şey geçerli fakat bende bir sıkıntı yaşamadım kullandığım contilerde. pirelli p1 çok tavsiye eden oldu fakat 10.000km 20.000 km lerden sonra performansı nasıl lastik sertleşiyor mu? yol tutuşu nasıl değişiyor lastik yanakları michelin kadar yumuşak değildir sanırım, açıkçası bunları merak etmiyor değilim. Sizde bu ebatta pirelli p1 kullanıcısı olarak en etkin değerlendirmeyi yapacağınızdan şüphem yok.
quote:
Orijinalden alıntı: xxlboy
Bende dün 4 tane Continental Conti premium Contact 5 185/65/15 taktırdım. daha önce nokian H serisi vardı, arabanın ilk lastiği ise Continental ContiEcoContact idi
Lastikler elbette yeni, en iyi verimi verdiği zamanlar ama dünden beri çukura dahi düşüyorum araba ses çıkartmayı azaltı.
Bizim arabada sanırım benim gibi yeni papuçlarını sevdi
Hayırlı olsun. kazasız belasız kullanırsınız inşallah. Cpc 5 gerçekten premium bir lastik ben performansından çok memnun kaldım fakat Türkiye yolları malum sürprizlerle dolu herzaman asfaltta araç kullanmıyorum yanaklarının yumuşaklığı beni hep tedirgin etti. Bu yüzden tekrar tercih etmek istemedim.
gogo1453G
kullanıcısına yanıt
Hocam burada birşeye açıklık getirmek isterim
Conti Eco Contact Conti Premium Contact
buradaki contact dan kasıt yerle olan temas anlamında
Conti Eco Contact ta yerle olan karşı koyma kuvveti Conti Premium Contact daha az olduğundan Conti Premium Contact a göre daha az yakıt tüketiyor, tabiki bu bir handikap yaratıp fren mesafesi daha uzun oluyor.
Yakıt tasarrufu B sınıfı Fren mesafesi B sınıfı
Conti Premium Contact ise yere olan karşı koyma hat safhada bu da Conti Eco Contact a göre daha fazla yakıt tüketiyor ama frenleme mesafesini ise çok kısaltıyor
Yakıt tasarrufu C sınıfı Fren mesafesi A sınıfı
Ben yağmurlu ve kuru havada frenleme mesafesini benzin tassarrufuna göre daha değerli bulduğumdan Conti Premium Contact aldım yoksa
kalite ve üretim , sınıf , model olarak
Conti Premium Contact 5 ve Conti Eco Contact 5 aynı lastik, sadece kişsel tercihlere göre seçim yapılmalı
buradaki contact dan kasıt yerle olan temas anlamında
Conti Eco Contact ta yerle olan karşı koyma kuvveti Conti Premium Contact daha az olduğundan Conti Premium Contact a göre daha az yakıt tüketiyor, tabiki bu bir handikap yaratıp fren mesafesi daha uzun oluyor.
Yakıt tasarrufu B sınıfı Fren mesafesi B sınıfı
Conti Premium Contact ise yere olan karşı koyma hat safhada bu da Conti Eco Contact a göre daha fazla yakıt tüketiyor ama frenleme mesafesini ise çok kısaltıyor
Yakıt tasarrufu C sınıfı Fren mesafesi A sınıfı
Ben yağmurlu ve kuru havada frenleme mesafesini benzin tassarrufuna göre daha değerli bulduğumdan Conti Premium Contact aldım yoksa
kalite ve üretim , sınıf , model olarak
Conti Premium Contact 5 ve Conti Eco Contact 5 aynı lastik, sadece kişsel tercihlere göre seçim yapılmalı
Bilgilendirme için teşekkür ederim. konuyu net bir şekilde açıklamışsın. Eco ve premium arasındaki farkın zemin ile contackt kurma ilişkisinin olduğunu hiç düşünmemiştim.
üstatlar bir sorum daha olacak conti ile ilgili; conti eco contact 5 modelinin 175/65 R14 ebatında yük endeksi 86 T olanı mevcut conti premium contackt 5 modelinin aynı ebatta yük endeksi 82 T yük endeksinin 86 T olması 82 T ye göre yanak mukavemeti daha mı güçlüdür,daha mı dayanıklıdır Bu lastiği kullanmamın herhangi bir sakıncası olur mu ? ya da ben bu farkı anlayabilir miyim ?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme