Şimdi Ara

17' den 19' Janta Geçtim Deneyimlerim. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
82
Cevap
1
Favori
4.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arka stoplar olmamış, en son bu karartmayı kuş serisinde yapıyorlardı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben düşürmeye çalışıyorum millet yükseltiyor
  • Arka stopları bende beğenmedim hocam, ayrıca benzin deposunun üstündekini keşke yapmasaydın fotoyu açmadan bakınca kuş pislemiş sandım bi an

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam kazasız belasız binin de yolların hali ortadayken ipince yanakla nasıl binebiliyorsunuz anlam veremiyorum. Bana 175 65 14 bile az geliyor. 70'e mi geçsem falan diyorum. İşe giderken 20 tane çukura düşüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jantlar çok güzel yakışmış. ben olsam buraya koymazdım. buraya resmi konulan arabaya nazar değiyor. o yüzden;

    17" den 19" Janta Geçtim Deneyimlerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Kardeşim konu için teşekkürler böyle bir konu arıyordum, Allah hatasız kazasız kullanmanı nasip eylesin.

    Benim araçta 17 inç bende 18 inç geçmeyi düşünüyorum.


    Sana şunu sorayım 17 inçte lastik genişliği ne kadardı şimdi ne oldu?


    Benimkiler 225 45 17, ben 235 45 18 yapacam.
    225 45 17 den

    245 35 18 yapmanız gerek. Jant 1 inç artarken;

    Genişlik 20 birim artması
    Yanak ise 10 birim düşmesi

    Gerekiyor diye biliyorum. Böylece tekerlekteki sapma oranı minimum oluyor

    https://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html

    Bu siteyi kullanın yardımcı olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şahsi fikrim çok kötü olmuş. Apaçi arabası gibi olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    225 45 17 den

    245 35 18 yapmanız gerek. Jant 1 inç artarken;

    Genişlik 20 birim artması
    Yanak ise 10 birim düşmesi

    Gerekiyor diye biliyorum. Böylece tekerlekteki sapma oranı minimum oluyor

    https://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html

    Bu siteyi kullanın yardımcı olur

    Alıntıları Göster
    Ciddi misin hocam?

    Şimdi 225 45 17 den 18 janta geçersem 245 35 18 mi olmalı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Ciddi misin hocam?

    Şimdi 225 45 17 den 18 janta geçersem 245 35 18 mi olmalı?

    Alıntıları Göster
    Siteden uygulayın dediğim ebadı görürsünüz ne kadar minimum değişim olduğunu. Benim bu formulüme göre hep böyle çıkıyor.

    Mesela 205 55 16 ebadına 17 takmak istiyorsak 225 45 17 yapmalıyız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Siteden uygulayın dediğim ebadı görürsünüz ne kadar minimum değişim olduğunu. Benim bu formulüme göre hep böyle çıkıyor.

    Mesela 205 55 16 ebadına 17 takmak istiyorsak 225 45 17 yapmalıyız.

    Alıntıları Göster
    Hocam sağol

    Herşeyi anladımda, hesabı anlamadım orada mevcut ve istenen ebatlar yazınca çıkan sayı örnek olarak 0,47495729473928473 gibi birşey çıkıyor onu anlamadım sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BMW'nin en güzel jantları bunlar. Çok yakışmış. Kazasız belasız kullan hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Hocam sağol

    Herşeyi anladımda, hesabı anlamadım orada mevcut ve istenen ebatlar yazınca çıkan sayı örnek olarak 0,47495729473928473 gibi birşey çıkıyor onu anlamadım sadece.

    Alıntıları Göster
    İşte o değer ne kadar minimum olursa o kadar iyi. Tekerleğin yere değdiği iz ile alakası o sanırım. Onun sapmasını söylüyorlar. Ne kadar 0 a yakın o kadar km kadranında hatasız ve aracın dinamiğini orjinalde kalacak şekilde tutmuş oluyor.

    0.44749487 bilmem ne işte oda bi zahmet lastiğin genişliği arttığından dolayı oluyor. Doğal olarak atıyorum 205 genişliğinde bi lastik 225 ile aynı sapmayı vermez. Onuda yanak ve jantla dengeliyoruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Özetle aracın olan ebadı neyse dinamiği bozmamak için genişlik 20 boy 10 olacak öyle diyebilir miyiz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jantlar 👍🏼
    Sticker ve stoplar👎🏼

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Hocam sağol

    Herşeyi anladımda, hesabı anlamadım orada mevcut ve istenen ebatlar yazınca çıkan sayı örnek olarak 0,47495729473928473 gibi birşey çıkıyor onu anlamadım sadece.

    Alıntıları Göster
    Tekerin yüzdesel olarak büyüme oranı. 3'ün üzerine çıkmamalı ve altına inmemeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Tekerin yüzdesel olarak büyüme oranı. 3'ün üzerine çıkmamalı ve altına inmemeli.

    Alıntıları Göster
    %5e kadar problem olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    İşte o değer ne kadar minimum olursa o kadar iyi. Tekerleğin yere değdiği iz ile alakası o sanırım. Onun sapmasını söylüyorlar. Ne kadar 0 a yakın o kadar km kadranında hatasız ve aracın dinamiğini orjinalde kalacak şekilde tutmuş oluyor.

    0.44749487 bilmem ne işte oda bi zahmet lastiğin genişliği arttığından dolayı oluyor. Doğal olarak atıyorum 205 genişliğinde bi lastik 225 ile aynı sapmayı vermez. Onuda yanak ve jantla dengeliyoruz.

    Alıntıları Göster
    O değer komple bir bütün olarak tekerin değeri. Hepsi birbiriyle etkileşimde olan değerler. Lastik yanağı, lastik tabanının yüzdesel oranıdır. 225 70 15 diye bir lastikte 70 rakamı 225 taban ölçüsünün yüzde 70'inin yanak ölçüsü olduğunu gösterir. Yani 157,5mm demek.

    230 70 15 dersek bu sefer yanak ölçüsü. 230%70 = 161mm oluyor.

    Yani taban genişliğini değiştirdik ve yanak ölçüsü yüzdesel olarak aynı kalsın dedik bu sefer tekerleğin çapı büyüyor.

    Kadranda sapmayı yaratan şey de esasen tekerin çapıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elsa

    %5e kadar problem olmaz.

    Alıntıları Göster
    Lastik üreticileri de otomobil üreticileri de %3'e kadar diyorlar. %5 neden dedin? Yanlış anlama tartışma çıkarmak istemiyorum gerçekten bilgiye önem veren biri olarak merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben eski halinin daha güzel olduğunu düşünenlerdenim.

    Ayrıca lastik tabanını genişletmek kuru zeminde yol tutuşu artırırken ıslak ve kaygan zeminde tam tersine çalışıyor. O yüzden yol tutuş artırmak isteniyorsa öncelik aynı ebatta daha iyi tutunan bir lastik olmalıdır.

    Jantı büyütmenin ise yol kullanımı yapan sürücülere hiçbir avantaj sağladığını düşünmüyorum. Büyüyen jant daha fazla yol gürültüsü ve titreşim demek, daha pahalı ve hassas jant+lastik demek. Aracın süspansiyonuna ve şasisine bindirdiği yük, aktarma organlarına bindirdiği yükler ise ayrı bir tartışma konusu. Aracını sevenlerin tercih edeceği bir eylem değil kısacası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 22 Şubat 2019; 21:19:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.