Şimdi Ara

15 Yaşındayım Ve Programlama Öğrenip Oyun Geliştirmek İstiyorum Nereden Başlamalıyım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
3
Favori
2.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba,
    Başlığı bilerek dikkat çekici yaptım çünkü yardıma ihtiyacım var. İlk başta şunu söyleyeyim lütfen bilmeyenler boş boş konuşacaklar uzak dursun. Kafam yeterince karışık zaten.
    Konuya gelelim, mobil oyun yapmak istiyorum. Çünkü daha pc için yapabilecek bir bilgisayarım yok ve o kadar kod bilgimde yok. Aslında çok bi kod bilgim yok. Bu arada bu bir anlık zengin olma hevesi değil. Küçüklüğümden beri oyun yapmak istiyorum ama pek bi yol alamadım.
    Tek yaptıklarım Scratch'tan yaptığım 2 küçük oyun.https://scratch.mit.edu/projects/320415056/https://scratch.mit.edu/projects/316561018/
    Lütfen hangi kodlama dilinden başlıyacağımı seçeceğime yardım edin. Aklımda phyton var ama DH'nin yüce kullanıcılarının fikirlerine ihtiyacım var. Yapmak istediğim mobil oyun bir çeşit PC Toplama Simulator gibi bi şey.
    Laptopum 2. nesil i5 işlemcisi var ve 4gb ram'i. Bu yüzden çok bir şey yapamıyorum. Hangi oyun motorundan başlıyacağım hangi dili öğrenmem lazım bilmiyorum. Bana yol gösterecek biri var mı? Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Biraz uzun olabilir ama söyleyeceklerimin kafa karışıklığını giderebileceğini düşünüyorum, konuya olan yaklaşımını değiştireceğim biraz.

    Ben olaya "oyun yapmak istiyorum" şeklinde yaklaşmanı hiç tavsiye etmiyorum. Niye dersen tek başına geliştireceğin bir oyunun seviyesi aşağı yukarı ne olur playstore'daki yığınlara bir göz gezdirerek anlayabilirsin. Çok azı kaliteli olan oyunlar var ki bu çok az dediğim kısmın kendi içinde büyük bir kısmı ufakta olsa alanlarında bilgi sahibi olan bir ekiple geliştirilmiş oluyor. Geri kalan yığınlar ise çoğunluğu hazır şablonlar, hazır efektler, hazır assetler gibi şeyler üzerinden gelmiş, düzenlenmiş, belli döngülerde devam eden kötü görünümlü oyunlar oluyor. Kimisinin kotarı diğerlerininkinden iyi oluyor, fark burada ortaya çıkıyor ancak arayı fazla açamıyor. Çünkü sen bir oyunu meydana getiren alt elementlerin uzmanı değilsen, internette sana verilenlerin belirlediği kalitenin üstüne çıkamıyorsun, bu da seni diğerlerinden ayırmıyor çünkü aynı kaynaklara herkes sahip.

    Kendi kaynağını kendin sıfırdan üretebilmen lazım. Ha diğer türlüsü olan şablonları edin / düzenle şeklinde yapmak suç mu? Değil, gayette yapılabilir hatta bunu etkili şekilde yapabilenler de var ancak çoğunlukla insanı bir yere taşımıyor, yani hayallerin bu alanda endüstride yer edinmekse bu yolu izlemek seni oraya taşımaz.

    Bu şekilde olduğu zaman, örneğin bir uzman geliştirici ekip daha baktığı gibi anlıyor işi pek bilmeyen bir geliştirici olduğunu, ya da öğrenim aşamasında yolun başında gibi düşünüyorlar. Eğer seni diğerlerinden ayıracak nitelikte bir oyun geliştirmek istiyorsan, tek başına yapmak için yıllarını vermen gerekecek + her konuda orta seviyenin illa ki üstünde bilgi sahibi olman gerekecek - ki bazı dallarda da uzmanlık seviyesinde olman gerekecek. Yeni gereksiz yere fazla yıpranırsın, her şeyi öğrenmeye çalışmak + her şeye sabır gösterip yapmaya çalışmak seni üzer.

    Bir adam aynı anda hem doktor hem de makine mühendisliği yapamaz, yaparsa ya yıpranır, ya da birinden birini hakkıyla yapamaz ve kötü bir iş sergiler. Tıpkı bunun gibi işte, ortalarda bir yerde bırakırsın sonra bu işi. Bilgin yetse ömrün yetmez, ömrün yetse bilgin yetmez öyle bir durum yani. O yüzden planlamanı iyi yapman lazım. "Oyun yapacağım" şeklinde yaklaşma olaya ilk olarak.

    Tavsiyem şu: 1 - 3 arası alanda uzmanlaş. Önce en çok keyif alacağın alanı seç. Oyun yapmak tek bir meslek dalı değil, yazılım sektörünün alt meslek dallarında farklı alanlarda uzmanlaşmış bir sürü insanın birleşmesi ile oyun yapılır. Sen bu sektörün bir meslek dalında uzmanlaşırsan oyun yapma işi kendiliğinden sana gelir zaten, senin ona gitmene gerek bile kalmayabilir, çünkü seni oyun yapmak üzere bir araya toplanmış olan uzmanlar kendi ekiplerine katmak isterler, teklifler alırsın para da kendiliğinden geliyor, böylece piyasada adı geçen bir oyuna imza atmış olursun, hedefin bu olsun.

    Öbür türlü er geç söner gidersin. Birkaç şanslı insan basit bir oyunun tutması ile (Flappy Bird gibi) zengin oluyor ama bu gerçekten paraya kısmeti olan azınlığa nasip olan bir şey, bu tip bir hedefin olursa bir yere taşımaz seni kariyer ve geliştiricilik namına.

    Mesela oyun sektörü için hangi meslek dallarında uzmanlaşabilirsin:

    - VFX sanatçısı olabilirsin, çok talep var piyasada.

    - 3D Asset sanatçısı olabilirsin, en çok talep buna var.

    - Environment sanatçısı olabilirsin, 3D sanatçılık ile aşağı yukarı aynı iş, ancak aralarında küçük ve bâriz bir çizgi var işin içine girince anlıyorsun. 3D Asset sanatçıları kadar talep alan bir daldır.

    - Karakter sanatçısı olabilirsin, yine 3D departmanının bir koludur ama çevre ve çevresel nesneleri bu adamlara yapmazlar, yalnızca karakter modeller, onu optimize eder ve son haline getirirler.

    - Programlamada uzman olabilirsin. Java ideal, istersen C dilini seç, ister Pyton seç pek çok platformda bu diller destekleniyor zaten. Ancak şunu hatırlatmak istiyorum, bu alanı seçenler diğer alanı seçenlerden daha fazla olduğu için uzman bir ekibe bununla katılma şansı nisbeten daha düşük olabiliyor. Bir de elle yazarak programlamanın yerini Visual Scripting denilen bir sistem aldı birkaç senedir, hızla da büyüyor. UE4'te buna Blueprint deniliyor, başka platformlarda Node tabanlı scriptleme deniliyor, yani programlamanın şekli artık değişti/değişiyor, bunları göz önünde bulundur ve iyi araştır.

    - 2D Konsept tasarımcısı olabilirsin, talep hem oyun sektöründe hemde Hollywood film sektöründe yüksektir, fikirleri 2D ortama dökmek her sanat tasarımının başlangıcıdır, uzmanlaşırsan ekmeğini güzel yersin ve endüstride yerin olur.

    - Animasyon alanında uzmanlaşabilirsin. Gerek MoCap verileri ile çalışmak, gerek kendi el yordamın ile animasyonlar oluşturmak, karakter ya da katı nesneleri etkili bir biçimde Riglemek, bu işlem için en uygun topolojilerin nasıl olması gerektiğini bilmek, yani Animasyon meslek dalının bütünün de uzmanlaşırsan yine şansın var.

    - Bunların haricinde oyunlarda daha pek çok alt dal var ama bu saydıklarım en çok giden ve üzerinde en çok vakit harcanan kilit noktalar. Bunlardan birini seçmen ideal olur.

    Şimdi saydığım bu meslek dallarını bi düşün, kaliteli ve seni diğerlerinden ayıran bir oyun yapmak için bu alanların hepsinde ya uzman, ya da bazılarında uzman bazılarında ise en az orta seviye bilgi sahibi olman gerekecek başta da dediğim gibi. Hepsinde gerekli noktaya gelmek uzun yıllar süreceği gibi hem seni sıkboğaz eder, hem de artık hepsini bilen biri olsan bile uygularken mecalin kalmaz emin ol. O yüzden seç birini - ikisini ve gerçekten ciddi manada uzmanı ol. Gerisi kendiliğinden geliyor.

    ==================================

    Şimdi buraya kadar söylediklerimi canlı bir örnek ile yakınlaştıracağım. Şu linkteki profil Aaron Contreras'a ait. Sıfat olarak bu adam bir Oyun Geliştiricisi, ama dal olarak baktığın zaman sadece bir Environment Artist, yani oyunlarda çevreyi oluşturan ekibin bir parçası. Bu adam oyun yapmıyor, oyunun çevresini yapıyor sadece. Ama gel gör ki sıfat olarak buna bir "Oyun Yapımcısı" diyoruz. PS Exclusive oyunlarından biri olan God of War projesinde çalışmış:

    https://www.artstation.com/aaron3dart

    Şimdi daha iyi anladın mı demek istediklerimi? Kendini bir dalda uzmanlaştır, zaten otomatikman oyun yapımcısı oluyorsun. Her şeyi ben yapayım ama şurası biraz yarım yamalak olsun dersen hiçbir şey olmamış oluyorsun olay bu. Bir tane şey yap, ama %100 yap.

    Nihayetinde söylediklerimi özet geçiyorum: Az önce saydığım birbirinden farklı meslek dallarının bir araya gelişi ile "oyun yapma" dediğimiz olgu ortaya çıkıyor. Sen işin tabanında ne yattığını öğreneceksin kilit nokta burada, sonra bu mesleklerin her birinde uzmanlaşmış insanlarla bir araya geleceksin, kendi işlerini sergileyeceksin ve kendine sektörde yer edineceksin. Tek başına devam etmek istersen, bu işlere talebi olan yerlere uzaktan iş yapıp teslim edeceksin. İşin haricinde hobi olarakta bir şeyler çıkarmak istiyorum dersen, uzmanı olduğun alanla alakalı çok güzel çok çekici şeyler üretip sergileyeceksin. Yığından ayrılacaksın yani, bu şekilde bir yerlere gelirsin ve hayallerin bir noktadan sonra suya düşmez bu yolla.

    - Son olarak, öğrenebildiğin kadar İngilizce öğren, bu sektörde İngilizce bilmek iyi bir artı hem öğrenme sürecinde hem talep ilerde görmen için. Planlamanı yap, sabırla yola devam et, hemen öğreneyim kısa yolu yok mudur bu işlerin deme, çünkü yok. 10 yılını bile versen hala yeni şeyler öğrenmeye devam ettiğin bir sektör, o yüzden aceleciliğin bir anlamı olmaz.
    öncelikle bu iş bir hobi mi yoksa meslek mi olacak !?

    bilgisayar dünyası çok gariptir.

    adamın biri 16-bit te oyun yapmaya başlar
    sonra standart sistemi 32-bit e geçer
    adam bu işi hobi olarak yaptığı için projesini değiştirmez
    hala daha fi tarihindeki projesini internette hobi olarak sergileyen
    uzun lafın kısası proje bir ego projesine dönüşmüş
    zaten asıl işinin programcılık olmadığını ifade edenler var.

    benim kendi dönemime bakıyorum da.
    atari salonları ve düşük kapasiteli TV konsolları vardı.
    bir oyun yazmak üzerinde çalışmak sizin 10 yılınızı alacaktır.
    dahası bu süre içinde çok fazla teknolojik gelişme olacaktır.
    özetle bundan 10 yıl öncesinin oyun motoruyla yapılan oyunları beğenmiyorsanız
    şu an piyasa süreceğiniz oyunun kapasitesi de bunu haliyle aşamaz.

    programlama öğrenmenizin hiç bir mantığı yok !
    asıl mantığı öğrenmeniz lazım.
    bu gün ne para kazandırıyor.
    google apps uygulamaları
    her yaştan insanın ihtiyaç duya bileceği ürün ve hizmeti insanlara ulaştırıyor.

    nereden başlarsanız başlayın amacınıza ulaşmanız ortalama 5 ile 10 yıl arası zamanınızı alacağı için
    yarın bir gün demode olacak bir oyun için bu kadar zaman harcamanızın hiç bir anlamı yok.

    dahası oyunların bile artık giriş bölümleri ücretsiz devamı şeklinde sezonları parayla satılıyor
    bunu büyük yapımcı firmaları yapıyor.

    vakti zamanında yerli oyun yapacağım diyenlerin oyun dergilerine verdiği demeçleri heyecanla okurduk
    zaman içerisinde oyun yapmaya çalışan sınırlı kaynakları olan insanların bile bir noktadan sonra
    gerçek bir işe girip projeleri yarım bıraktıkları oldu. o projelerini de anca o kadar emek boşa gitmesin diye
    bundan 20 - 30 yıl sonra emekli olurlarsa tamamlayacaklar gibi duruyor.

    yapay zeka konusuna önü açık bir konu olsa da yapay zeka eninde sonunda kendi kendini derleyeceği için
    yapay zeka konusu bile bir yerde patlayacaktır.

    bunun yerine her türlü olasılığı içeren algoritmalar en sorunsuz yapay zeka modelleri olacaktır.

    programlama ve algoritma ve gerçek hayatta insanların ihtiyaç duyabilecekleri konulara odaklanmanızı
    ve bundan 10 yıl sonra bir yerlere gelebileceğinizi düşünerek 10 yıl sonrasının ihtiyaçlarını ön göre bilirseniz

    bu günden iyi bir temel atmış olursunuz.
  • Unity. C#. Ancak senin pcde ne kadar performanslı çalışır bilmiyorum.
    Pythona çok benzeyen gdscripti kullanan godot engine var ama türkçe kaynak hiç yok, ingilizce kaynakta çok çok fazla değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle Unity.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 15'e giricem ve arkadaşıma da kendi anlattıklarımla yazılımı aşılamıştım. Geçen yazdan beri kod yazıyor ve şuan amatör olarak oyun geliştiriyor.

    Bu arada ben c++ ile başladım bi ara oyun geliştirmeye kaydım ve şuan c++ ile bir proje geliştiriyorum.(5 aydır.)

    Öncelikle C#'ın temellerini öğren. Matematik problemleri çözüyorum ne işime yarayacak deme. Temellerini öğren C#'ın ondan sonra kendini hazır hissettiğinde Unity'e geç ve C# framework'unden yararlanarak yaz oyununu tutoriallara bakarak.


    Bu kadar basit. Önemli olan araştırmak.(ingilizce araştırmak)

    Zaten unity'nin bir hatasına tonlarca kaynak var tonlarca kod var. Öğrenirsin zamanla ama ilk c#'ın temelini öğren.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codforc -- 17 Şubat 2020; 8:49:35 >
  • öncelikle bu iş bir hobi mi yoksa meslek mi olacak !?

    bilgisayar dünyası çok gariptir.

    adamın biri 16-bit te oyun yapmaya başlar
    sonra standart sistemi 32-bit e geçer
    adam bu işi hobi olarak yaptığı için projesini değiştirmez
    hala daha fi tarihindeki projesini internette hobi olarak sergileyen
    uzun lafın kısası proje bir ego projesine dönüşmüş
    zaten asıl işinin programcılık olmadığını ifade edenler var.

    benim kendi dönemime bakıyorum da.
    atari salonları ve düşük kapasiteli TV konsolları vardı.
    bir oyun yazmak üzerinde çalışmak sizin 10 yılınızı alacaktır.
    dahası bu süre içinde çok fazla teknolojik gelişme olacaktır.
    özetle bundan 10 yıl öncesinin oyun motoruyla yapılan oyunları beğenmiyorsanız
    şu an piyasa süreceğiniz oyunun kapasitesi de bunu haliyle aşamaz.

    programlama öğrenmenizin hiç bir mantığı yok !
    asıl mantığı öğrenmeniz lazım.
    bu gün ne para kazandırıyor.
    google apps uygulamaları
    her yaştan insanın ihtiyaç duya bileceği ürün ve hizmeti insanlara ulaştırıyor.

    nereden başlarsanız başlayın amacınıza ulaşmanız ortalama 5 ile 10 yıl arası zamanınızı alacağı için
    yarın bir gün demode olacak bir oyun için bu kadar zaman harcamanızın hiç bir anlamı yok.

    dahası oyunların bile artık giriş bölümleri ücretsiz devamı şeklinde sezonları parayla satılıyor
    bunu büyük yapımcı firmaları yapıyor.

    vakti zamanında yerli oyun yapacağım diyenlerin oyun dergilerine verdiği demeçleri heyecanla okurduk
    zaman içerisinde oyun yapmaya çalışan sınırlı kaynakları olan insanların bile bir noktadan sonra
    gerçek bir işe girip projeleri yarım bıraktıkları oldu. o projelerini de anca o kadar emek boşa gitmesin diye
    bundan 20 - 30 yıl sonra emekli olurlarsa tamamlayacaklar gibi duruyor.

    yapay zeka konusuna önü açık bir konu olsa da yapay zeka eninde sonunda kendi kendini derleyeceği için
    yapay zeka konusu bile bir yerde patlayacaktır.

    bunun yerine her türlü olasılığı içeren algoritmalar en sorunsuz yapay zeka modelleri olacaktır.

    programlama ve algoritma ve gerçek hayatta insanların ihtiyaç duyabilecekleri konulara odaklanmanızı
    ve bundan 10 yıl sonra bir yerlere gelebileceğinizi düşünerek 10 yıl sonrasının ihtiyaçlarını ön göre bilirseniz

    bu günden iyi bir temel atmış olursunuz.




  • Aslında oyun yapmak derken uygulama da geliştirmek istiyorum. Benim için önmli olan nereden başlayacağım. Şuan için hobi ancak ben kendimi garantiye almak istediğim için böyle yapıyorum. Ağaç yaş iken eğilir sözünden yola çıkıyorum. Yoksa ne işim var ki. Bende sokakta top oynar (sürekli), instada gezerim. Ve vaktimi boş geçiririm. Ancak şu Türkiye'de eğer şimdiden
    başlamazsam sonra zorlanabilirim diye düşünüyorum. Oyun Yapmak dediğiniz gibi zor iş. Ama benim yapmak istediğim başlamak. Ve gerisi bence gelecektir.
    Eğer nereden başlayacağımı bilirsem onun için kafa yorar gece mi gündüzümü veririm. Scratch ta yaptığım o 2 oyunda bir sürü hata aldım, ancak bu bana keyif veriyordu. Hep hata aldım ama sonunda oyunu tamamladım. Övünmek için söylemiyorum. Ben şu süreçten şunu anladım. Bana keyif veren neyse ben onun peşinden gideceğim.
    Peki mobil uygulamalar için hangi kodlama dilini bilmem lazım. Bu konuda biraz cahilim affedin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Up!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mobil deyince akla ilk olarak Java geliyor. Fakat mobil oyun yapmadan önce temel programcılığı iyi bilmen gerekli onun için de birçok büyük/küçük program düzenlemen ve geliştirmen gerekli, ancak ondan sonra hedeflediğin uygulamaları yapabilirsin. Belki temel programcılığı iyi bilmeden, bolozlama dalarak da uygulama geliştirmeye çalışabilirsin fakat istenilen sonuçları vermeyecektir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben direk dalmamak istiyorum. zamanım var ama neyle başlayacağımı bilmiyorum. Pc mı zorlamadan hangi dili öğrenmem lazım. C# c++ phyton java hangisini öğreneyim. Pc oyunu geliştirmekte istiyorum ama kodlama bilgimi geliştirmem lazım. Tecrübeli birisi yardım edebilir mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İlla Up! layayım mı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tabi ki de javascript öğren devamı gelir.js öğrenirsen oyunda yazarsın mobilde yaparsın web de yaparsın diğer dillere gire sonucunu en rahat görebiliceğin dal javascripttir ama ingilizce bilmiyosan öncelikle tabiki de inglizce öğren yoksa zaten hiç birini öğrenemezsin en kötü ingilizce bi kod eğitim videosunu vs anlıyacak kadar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gmfaruk -- 18 Şubat 2020; 13:35:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-D559441D0

    Ben direk dalmamak istiyorum. zamanım var ama neyle başlayacağımı bilmiyorum. Pc mı zorlamadan hangi dili öğrenmem lazım. C# c++ phyton java hangisini öğreneyim. Pc oyunu geliştirmekte istiyorum ama kodlama bilgimi geliştirmem lazım. Tecrübeli birisi yardım edebilir mi?
    Öncelikle Ingilizceni geliştir. Ne kadar geliştiriyim dersen yabancı ingilizce konuşan videoları anlayabilcek kadar geliştirmen lazım.

    Sonra Unity yabancı derslerini takip etmen lazım öyle öyle deneye deneye öğrenip, kendini geliştirmeye başlayacaksın.

    Modellemeye merak sararsan üstüne Blender derslerini takip edersin. Photoshop biraz bilmek her zaman işe yarar.

    Evet erken yaşta başlamak çok önemli bence. Hiç boşa harcama vaktini ki ileride çok rahat bir mesleğin para kazanabilceğin kafa dinleyebilceğin bir dayanağın olsun.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zkgames.justsurvive



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okeanix -- 18 Şubat 2020; 14:9:51 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.