Şimdi Ara

14-15 km hızla giderken 1. vitese mi takmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar mesela yolda gidiyorum 30-40 km hızla sonra yavaşlamam gerekti hızım 14-15 kmye düştü ve 2. vitesteyim, hızlanmak için gaza basınca araba en alt devirden kalktığı için zorlanıyor ve bu dizel araçlara zarar veriyormuş.

    Peki tamamen durmadan 14-15 km hıza düşünce 1. vitese taksak nolur? 1. vitesede takınca öne atıyo gibi oluyo araç bi anda frenleniyo gibi oluyor. Napmak gerek?



  • 1e takma sadece kalkista kullan. 2.viteste yarim debriyaj yapabilirsin arabada bogulmaz onede atmaz boylelikle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -gg-

    1e takma sadece kalkista kullan. 2.viteste yarim debriyaj yapabilirsin arabada bogulmaz onede atmaz boylelikle
    2 de öyle yapıyorum zaten fakat dizel araçlarda, araç vitesinde değilse atıyorum 1000 devirde ve 4. vitestesin gaza basarak yavaş yavaş hızlandırmak zararlı diyorlar?

    1 e takıncada öne atıyor tamamen durmadan veya aşırı yüksek kasiste aşırı yavaşlamadan 1 e atmıyroum ama iki arada bi deredeyim motoruma zarar gelirmi diye.
  • Motoru iyice boğacak kadar düşük devire getirmediğin sürece bişey olmaz yarım debriyaj yap devam et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15km hızda giderken 2. vites kaldırır sorun etmez, devir düşük olsa da hız düşük, gaza fazla yüklenme yeter, devir zaten uygundur debriyajı yavaş bırak ve gaza yumuşak dokun yeterli.

    4. vites 1000 devirde giderken gaza yüklenmekle, 2. viteste 1000 devirde hafif hafif yürümek çok farklı durumlar.

    1. vitese takmana gerek yok, takacaksan da önceden hafif gaz vererek devir-hız oranını tutturman lazım yoksa araç çok güçlü motor freni yapacağı için yığılır. Aracı 1'e taktığında öne yığıyorsan yeteri kadar gaz vermiyorsun ve/veya uygun devirde geçirmiyorsun demektir. 2'den 1'e geçirirken örneğin 2000 devir çevirip debriyajı yavaşça bırakarak geçirirsen yığılma yapmaz yağ gibi geçer.

    Yine de 1. vites çok kolay silkeler arabayı, gazı çok yumuşak kullanman gerekir, gaza sert basarsan veya sert bırakırsan araç çok keskin tepkiler verir konforsuz olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -gg-

    1e takma sadece kalkista kullan. 2.viteste yarim debriyaj yapabilirsin arabada bogulmaz onede atmaz boylelikle
    Bu sekil kullanista da Balatayi cabuk bitirir...Yarim debriyaj pek saglikli degil acikcasi acacagi masraf adina..

    Tabi bu 6 vites araclar icin gecerli..2. Vites de kaldiriyor zaten 15 Km/s hizlar da..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 19 Kasım 2018; 20:11:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kritik suratler vardır dizel araçlar için.benzinliler kadar esnek değildir.15 km hız bu kritik eşikte olduğu için araba bocalar 1 e atsanız yığılır 2ye atsanız toplayamaz motora baskı yapar bu yüzden ya 10a kadar düşüp 1le ya da 20 ile geçip 2yle gecmeniz gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bisiklet ile 40 km kaç saat olur?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • yarım debraj yaparsanız baskı balatayı daha çabuk bitirirsiniz aracın dişli oranlarına göre değişir ancak yokuş değilse düz yolda 2. vites 1000 devirde dizel araç rahat toparlar tabi gaza yüklenmeden hafif dokunarak devirlendikçe gazı arttırmanız gerekir ha yok 800 devirlere düştü titriyorsa artık vites düşürüp 1 e almanız lazım araç hiçbir zaman yığılmaz şöför aracı yığar siz vitesi 1 e alırken devirin kaça geleceğini tahmin edip o devire kadar gaz verirseniz yada yakın bir devire kadar ve debrajı yavaş çekerseniz vitesi değiştiridiğinizi kimse anlamaz bile.
  • 16 kmh hizla 1 e atsam 2000 devire geliyor 2 ye atsam 1000 devirden basliyor en nefret ettigim hiz. Yokus yukari yolda hizin biraz daha inmesini bekleyip 1 e aliyorum. Duz yolda 2 ye alip motor titremesin diye gaz verince ondekiyle mesafe kapaniyor sonra hiz dusuyor tekrar basa donuyoruz bu sefer 1 e takiyorum %90 ihtimalle ziplatirim arabayi. Bu dongu yaklasik 10 kere surdukten sonra yol acilir gecerim sag seride 100 le sol ve orta seritteki adamlara nanik yaparim klasik ankara trafigi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 den devam hafif gazla

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın beygir ve torku yüksekse bu hızlarda 2. vites çok rahat yürütür.
    babamda 2008 fiesta var, bu dediğin hızlarda 2. vites yürütmüyor aracı. mecbur 1 e alıyorum.
    60hp araç. çekmiyor 2 de.
    benim focusla 1. vitese düşmüyorum, kasisten geçip 2 ile devam ediyorum, rahat toparlıyor.
    yarım debriyaja da gerek yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.