Şimdi Ara

12v 60Amperi 12v 5Ampere düşürmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
372
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. İyi günler. Öncelikle problemi anlatayım. 12v 60amper kullanılan aracın aküsüne paralel bağladığım 12v 7.5amper Atv aküsünü şarj ediyorum fakat şarj sırasında 7.5amper olan aküde çok ısınma oluyor 60 amper olan akü ile 7.5amper olan akü arasına nasıl bir devre kurmalıyım ki 60amper olan aküden gelen akımı 5-7amper arasına düşürebileyim? Devreyi kurabilirsek 7.5amper olan akü 60amper olan akünün yanında devamlı sabit bir şekilde duracak ve araç her çalıştığında şarj olacak. Yardımlarınız için teşekkür ederim.



  • sorun iki akü arasında, bir sirkülasyon akımı akmasıdır. paralel bağlı bataryalarda, diğer batarya veya akü, başka bir yük olarak algılanır. hangisi baskınsa, diğerine doğru bir akım akar. ikisini ayrı ayrı şarj edip, dengeli bir şekilde bağlayacak bir devreye ihtiyacın var.
  • Hesap baştan yanlış zaten. 7,5Ah aküyü 7,5A ile şarj etmeye çalışıyorsunuz. Bunu neden yaptığınızı bilemiyorum ama ille şarj yaptıracaksanız bir tofaş sinyal lambası ile veya araç için tavan lambaları olur kapsül şeklinde ondan bir tane aküye seri bağlarsanız sorun olmaz. Çiziyorum:

    12v 60Amperi 12v 5Ampere düşürmek

    Şayet bu akü araç içerisinde ayrı bir şeyi çalıştıracaksa, bu defa ampule paralel bir diyot bağlamamız gerekiyor. Ne çalışacağını söylerseniz onu da gösteririm.

    Son olarak böyle bir uygulama pek önerilmez. Akü şarj cihazına ihtiyacınız varsa ona da yardımcı oluruz.




  • Bir adet lm317 ile akım sınırlandırma yaparak ikinci aküyü 0.75 amper ile şarj etmek en sağlıklısı olacaktır. Kullanılacak direnç 1.7 ohm 1 watt.
  • Cevabınız için çok teşekkür ederim. Herhangi bir şey de kullanılmayacak araba üzerinde. 7.5a aküyü memlekette Atv de kullanıyorum 2-3 ayda bir memlekete gidiyorum bazen 6ayda bir durum bu şekilde olunca akü boşalıyor. O yüzden günlük kullanımda olduğum araba üzerinde devamlı şarjda olması için böyle bir işlem yapmak istedim.
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi bir devre kurmak için nasıl bir bağlantı izlemeliyim söylediğiniz malzemeleri kullanarak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4334r

    Dediğiniz gibi bir devre kurmak için nasıl bir bağlantı izlemeliyim söylediğiniz malzemeleri kullanarak?
    Soğutucu da alın tabi ;


    12v 60Amperi 12v 5Ampere düşürmek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4334r

    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Herhangi bir şey de kullanılmayacak araba üzerinde. 7.5a aküyü memlekette Atv de kullanıyorum 2-3 ayda bir memlekete gidiyorum bazen 6ayda bir durum bu şekilde olunca akü boşalıyor. O yüzden günlük kullanımda olduğum araba üzerinde devamlı şarjda olması için böyle bir işlem yapmak istedim.
    Ha tamam. Devamlı arabada dolu kalması için. O zaman dfk24'ün bahsettiği devreden kendiniz kurabilirseniz kurun. Kuramazsanız bir TV tamircisine (hala kaldıysa) yaptırın. Eğer ikisini de yapamıyorsanız, araçlardaki tavan ampulü çok zayıf akım geçirerek akünüzü devamlı canlı tutacaktır. çizimi değiştiriyorum.

    12v 60Amperi 12v 5Ampere düşürmek

    Linkler:http://www.ladaci.com/vega/lada-vega-1500-8v/elektrik-sistemleri-808951120/far-ve-aydinlatma-elemanlari-1365302646/tavan-lambasi-ampulu-sofit-12v-5w.html
    https://www.direnc.net/1n5408-rectifiers-1000v-3a--mic

    Tavan lambası led olmayacak eski zaman usulü telli lambalardan olacak. Tekrar söylüyorum LM317'li regülatör devresi benim önerimden daha iyi eğer yaptırabilirseniz güzelce plastik kutuya kutulayıp onu kullanın bence. Benim önerim hiç imkanı olmayanlar için kısayol. Aküyü devamlı canlı tutar.




  • c4334r C kullanıcısına yanıt
    Anladığım kadarıyla, akü size sadece memlekette lazım. memlekette boşta duran akü bitiyor veya şarj imkanı olmuyor, sizde memlekete gidip dönerken araç dinamosu vasıtası ile aküyü şarj ediyorsunuz.

    Size tavsiyem, bir adet 12v 5w güneş paneli, 1 adet 7815 ve 1 adet diyot.
    12v panel güneşli açık havada 18-22v arası voltaj verir, bunu 7815 ile 15v a sabitliyoruz, akü için ise 15v fazla, bunu ise 1 adet seri bağlı 1n4001 veya 4007 diyot ile 14v a düşürüyoruz.
    amaç akü devamlı memlekette kalacak, elektrik bağlantısı riski olmadan güneşli havada akü dolu tutulacak.
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    Bu devreyi kurup kullanmaya başlayacağım. Zaman ayırdığınız ve yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.
  • İlginiz için teşekkür ederim. Sizinde önerdiğimiz gibi lm317 devresini kurup onunla devam edeyim. Kalın sağlıcakla.
  • Güneş paneli için aldığım akünün bakır kutup başı koptu.
    Nasıl tamir edebilirim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Anladığım kadarıyla, akü size sadece memlekette lazım. memlekette boşta duran akü bitiyor veya şarj imkanı olmuyor, sizde memlekete gidip dönerken araç dinamosu vasıtası ile aküyü şarj ediyorsunuz.

    Size tavsiyem, bir adet 12v 5w güneş paneli, 1 adet 7815 ve 1 adet diyot.
    12v panel güneşli açık havada 18-22v arası voltaj verir, bunu 7815 ile 15v a sabitliyoruz, akü için ise 15v fazla, bunu ise 1 adet seri bağlı 1n4001 veya 4007 diyot ile 14v a düşürüyoruz.
    amaç akü devamlı memlekette kalacak, elektrik bağlantısı riski olmadan güneşli havada akü dolu tutulacak.
    Evet budur .kalın sağlıcakla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celalsungur

    Güneş paneli için aldığım akünün bakır kutup başı koptu.
    Nasıl tamir edebilirim?
    Bildiğim döküm yapılıyor, geçmiş olsun şayet yeni aldıysanız aldığınız yere belirtin fazla zorlamadan böyle oldu deyin. Döküm işini deneyebilirsiniz ama zahmetli ve risklidir. Yine kalın matkap uçlu vida da atmayı deneyebilirsiniz, çok içeri sıkarsanız plakaları kısa devre edebilirsiniz ... risklidir!
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.