Şimdi Ara

10w40'dan 5w40'a Geçiş Yaptım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
2
Favori
80.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar sürekli kullandığım 10w40 yarı sentetik 10w40 yağdan Mobil Super 3000 Formula Fe 5w40 tam sentetik yağa geçtim arada fiyat farkı da çok az zaten araba bayağı sessizleşti motor rahatladı çekiş arttı meğer benim araba çok sesli çalışıyormuş bu arada araba 161.000 de ve katalog da yazan yağ 5w40

    Size tavsiyem 10w-40 denilen eskimiş yağdan vazgeçin



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    5w40'dan 10w40'a Geçiş

    Motor yağının viskozitesi, soğuk ve sıcakken akıcılığını ölçer. 5w40 ve 10w40 yağlar, farklı viskozitelere sahip iki yaygın motor yağı türüdür.

    5w40 ile 10w40 Arasındaki Fark

    • Soğuk Akışkanlık: 5w40 yağ, 10w40 yağdan daha düşük bir viskoziteye sahiptir ve bu da daha soğuk havalarda daha kolay akmasına olanak tanır.
    • Sıcak Akışkanlık: 10w40 yağ, 5w40 yağdan daha yüksek bir viskoziteye sahiptir ve bu da yüksek sıcaklıklarda daha kalın kalmasını sağlar.

    10w40'dan 5w40'a Geçiş

    10w40'dan 5w40'a geçiş yapmayı düşünüyorsan, aracının üretici önerilerini dikkate almalısın. Aşağıdakiler dikkate alınması gereken bazı faktörlerdir:

    • İklim: 5w40 yağ, soğuk iklimler için daha uygundur.
    • Araç Yaşı: Eski araçlar, motorlarının aşınması nedeniyle daha yüksek viskoziteli yağlardan fayda sağlayabilir.
    • Motor Tipi: Bazı motorlar, belirli viskozite aralıklarını gerektirir.

    Faydaları

    5w40'a geçişin potansiyel faydaları şunları içerir:

    • Geliştirilmiş soğuk çalıştırma
    • Azaltılmış motor aşınması ve yıpranması
    • İyileştirilmiş yakıt verimliliği

    Önemli Notlar

    10w40'dan 5w40'a geçiş yapmadan önce aracının bakım kılavuzunu kontrol etmelisin. Yanlış viskoziteli yağ kullanmak motora zarar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 5w40 ile araba yağ eksiltme yapabilir
  • 10w40 ile 5w40 arasında fark yoktur yağ eksiltme yapmaz
  • yüskek kilometreli lpg li aracımda 5-40 full sentetik yağ var
    full sentetik 10-40 yağa geçiş yapacağım
    sabahları çalışmama sorunu beni deli etti
  • 10x40 dan 5x40 a geçince yağ eksiltme yapmaz. Araç özellikle soğuk havalarda ilk çalıştırmada daha rahat çalışır. Ben 5x40 mobil1 tavsiye ediyorum. Mobil3000 den daha iyi bir yağ serisidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mm.mustafa

    10x40 dan 5x40 a geçince yağ eksiltme yapmaz. Araç özellikle soğuk havalarda ilk çalıştırmada daha rahat çalışır. Ben 5x40 mobil1 tavsiye ediyorum. Mobil3000 den daha iyi bir yağ serisidir.

    Mobil 1 de 5w40 yok mobil süperde var zaten bunada kafam takıldı mobil 1 ile mobil süper arasındaki fark nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mm.mustafa

    10x40 dan 5x40 a geçince yağ eksiltme yapmaz. Araç özellikle soğuk havalarda ilk çalıştırmada daha rahat çalışır. Ben 5x40 mobil1 tavsiye ediyorum. Mobil3000 den daha iyi bir yağ serisidir.

    Yağın kalınlığı baştaki rakama bağlı değil mi?



    0w En ince yağ

    5w Biraz daha kalın yağ

    10w Orta yağ

    20w En kalın yağ ben bu şekilde biliyorum
  • katalog da ne kullanın yazıyorsa onu kullanacaksın. bazı araçlarda 10-40 kullanın diyor. bilmeden sallamayalım
  • araç nedir ? kullanım klavuzunda hangi yağ özellikleri ve değerleri kullanılabilir yazıyor ?
  • Staker kullanıcısına yanıt
    en kalını 10-60
    baştaki rakam kışın donma noktasıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    araç nedir ? kullanım klavuzunda hangi yağ özellikleri ve değerleri kullanılabilir yazıyor ?

    2000 model polo 1.4 motor 16 subap
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    en kalını 10-60
    baştaki rakam kışın donma noktasıdır

    2. rakam neyi ifade ediyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield

    katalog da ne kullanın yazıyorsa onu kullanacaksın. bazı araçlarda 10-40 kullanın diyor. bilmeden sallamayalım

    10w40 aracım için çok kalın yağdı motoru çok zorluyordu aracım zor çalışıyordu 5w40 süper oldu motor bayağı sessizleşti
  • Staker kullanıcısına yanıt
    Kısmen doğru. Fakat verdiğiniz rakamlar sadece ilk çalıştırma anında ve motor soğukken geçerli. Eğer 5w40 ile 10w40 olarak karşılaştırırsak, ilk çalıştırmada 5w40 daha ince denebilir lakin motor ısındıktan sonra iki yağ da aynı inceliğe sahip olur. Çünkü ikisi de 40 ile bitiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 19 Ocak 2018; 11:16:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Kısmen doğru. Fakat verdiğiniz rakamlar sadece ilk çalıştırma anında ve motor soğukken geçerli. Eğer 5w40 ile 10w40 olarak karşılaştırırsak, ilk çalıştırmada 5w40 daha ince denebilir lakin motor ısındıktan sonra iki yağ da aynı inceliğe sahip olur. Çünkü ikisi de 40 ile bitiyor.

    işte bu yüzden buz gibi olduğunda benzinde çalışmayan lpg li motora 10-40 fayda eder umuyorum
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Hocam önemli olan çalışmama sorunu gerçekten motor yağınızın soğuk nedeniyle çalışmamaya sebep vermesi ile mi alakalı? Çünkü ankara gibi kışın kuru soğuk olan bölgelerde bile 10w yağ yeterlidir. Ama eğer ilk çalıştırmada motorun daha kolay yağlanmasını istiyorsanız 5w ile başlayan 10w ile başlayandan daha iyi performans sunar soğukta. Aynı şekilde 0w ile başlayan da 5w ile başlayandan daha iyi performans sağlar ilk çalıştırmada kış günlerinde. Fakat mutlaka aracın kullanma kılavuzunda eğer yağ viskozitesi belirtilmişse onu kullanmak gereklidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Kısmen doğru. Fakat verdiğiniz rakamlar sadece ilk çalıştırma anında ve motor soğukken geçerli. Eğer 5w40 ile 10w40 olarak karşılaştırırsak, ilk çalıştırmada 5w40 daha ince denebilir lakin motor ısındıktan sonra iki yağ da aynı inceliğe sahip olur. Çünkü ikisi de 40 ile bitiyor.

    5w30 yağ nasıl ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Hocam önemli olan çalışmama sorunu gerçekten motor yağınızın soğuk nedeniyle çalışmamaya sebep vermesi ile mi alakalı? Çünkü ankara gibi kışın kuru soğuk olan bölgelerde bile 10w yağ yeterlidir. Ama eğer ilk çalıştırmada motorun daha kolay yağlanmasını istiyorsanız 5w ile başlayan 10w ile başlayandan daha iyi performans sunar soğukta. Aynı şekilde 0w ile başlayan da 5w ile başlayandan daha iyi performans sağlar ilk çalıştırmada kış günlerinde. Fakat mutlaka aracın kullanma kılavuzunda eğer yağ viskozitesi belirtilmişse onu kullanmak gereklidir.

    motor revize eden usta 10-40 tavsiye etmişti
    kampanya olunca 5-40 tam sentetik deneyeyim dedim
    gerçi sabah çalışmama sorunu öncesinde de vardı ama aşamalı olarak yağ kalınlığını her 1000 km de arttırırsam kartere kolay akmayan kalın yağın soğuk havalarda daha kolay çalıştıracağını düşünüyorum




  • Onurusl kullanıcısına yanıt
    5w30 nispeten yeni araçlarda kullanılan tam sentetik bir yağ. Motor sıcakken sonu 40 ile biten yağlardan daha ince bir özellik gösterir. Fakat bu her zaman daha iyi yağlar anlamına gelmez. Her markanın her modelinde aynı motor yok çünkü. Örneğin yüksek kmli yaşlı araçlarda motor artık ister istemez aşınmaya sahip olduğu için yağ eksiltme sorunları oluşabilir 5w30 da. Aynı şekikde lpg de yüksek sıcaklıklara sebep olur bu yüzden lpgli araçlarda 5w30 kullanan çok çok az insan vardır. Ancak arabayı sıfır almış hemen lpg taktırmış ve aracın kullanma kılavuzunda da 5w30 kullanın yazmışsa öyle kullanılır. Yağ eksiltmeyle karşılaşırsa da 5w40 a geçilebilir. Kısacası ilk önce aracımızın kullanma kılavuzunda bir viskozite değeri (5w40, 5w30 vb.) kullanmamız söylenmiş mi? Eğer söylenmişse o kalınlık-incelikteki yağı kullanmak gerekir mutlaka. İkinci durumda ise kullandğımız aracın kullanım kılavuzunda yağ viskozitesi belirtilmemiştir. Bu durumda aracın km'si, yaşı, LPG durumu, önceden kullanan varsa nasıl kullanmış aracın motoru hırpalanmış mı gibi değişkenler göz önünde bulundurularak yağ seçilir. Yağ eksiltme sorunu yaşanmıyorsa sonu 50-60 ile biten yağlardan kaçınmak gerekli.(Eğer kılavuzda yağ viskozitesi belirtilmemişse)
    En önemlisi aslında yağ değişim aralıklarını kısaltmak(maddi durum imkan verdiğince). Mutlaka yağ değişiminde yağ filtresinin değişmesi gerekir. Hava filtresinin de değişmesi gerekir. Bu iki parçayı orijinal alabiliyorsak iyi olur. Pahallı geliyor ise bilindik markaların filtrelerini almalı. Bazı yorumlar görüyorum farklı mecralarda veya burada. Araç sahibi tam sentetik yağ almış, "bu yağın 20 bin km sonra değişmesi gerekmiyormuş" diye yorumda bulunuyor. İster tam sentetik olsun, ister sizin bir yağ firmanız olsun ve kendinize özel en muazzam yağı üretin ve kullanın, yağ 10.000 km de değişmeli. Eğer 1 yılda 10bin yapılmıyorsa da 1 yılda değişmeli. Yağ firmalarından bazıları yüksek km dayanabilecek daha pahallı yağlar üretiyor(2 yıl/ 20000km kullanılabilir). Fakat bu yağlara çok para vermek yerine bilindik markaların standart (1 yıl/10000km) yağlarını alıp kullanmak daha mantıklı. Sık değişim her zaman daha iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 19 Ocak 2018; 12:5:41 >




  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Hocam aracınızı akşam park ettikten sonra sabah tekrar çalıştırmaya kalktığınızda isterseniz 10w değil 20w yağ kullanın, o yağ kartere inecektir. Bahsettiğimiz yağlar kolay kolay donmaz. Örnek olarak castrol magnatec 10w40 yağ -36 dereceye kadar akar. Hava -35 derece olsa bile, motor yağınız sabaha kadar bile beklemek zorunda kalmadan kartere akacaktır. Eğer usta dediği için 10w40 a geçecekseniz tabi ki geçin. Ama 10w40 kesinlike sabahları ilk marşta 5w40'tan daha kalın olacağından, kolay çalışma sağlamaz. 10w40 kullanırsanız tek avantajınız motorla bir sıkıntı yaşadığınızda ustaya "siz 10w40 dediniz ben bunu kullandım" diyebilme avantajınız olur. Ki 5w40 kullandınız diye de motorun sıkıntı açacağını sanmam.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.