Şimdi Ara

10w40'dan 5w40'a Geçiş Yaptım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
2
Favori
74.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Staker kullanıcısına yanıt
    Soyle aciklamak gerek,5w soguk iken yagin 5 numara gibi ozellik gosterdigini,40 ise isindiktan sonra 40 numara gibi davrandigini gosterir.
  • Volkswagen markalarının orijinal yağı castroldür mobilde iyi marka ama volkswagen arabalarına göre değil 5w40 tam sentetik yağ o motorda yatak sardırır sana söyleyim
  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    bunların yanında yüksek kilometreli lpg li araçta kalın yağ iyidir yorumlarını okudum
    daha önce lpg li yüksek kilometreli araç tam yüklü olduğunda mobil 5-30 yağa rağmen 2000 kilometre sonra 38 derece hava sıcaklığında yatak sarmaya neden olmuştu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeyKalDa -- 19 Ocak 2018; 12:9:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent

    Volkswagen markalarının orijinal yağı castroldür mobilde iyi marka ama volkswagen arabalarına göre değil 5w40 tam sentetik yağ o motorda yatak sardırır sana söyleyim

    Liqui Molly markasının ürünlerinden memnun olduğum için 10-40 tam sentetik yağını da denemeyi planlıyorum
  • Bende 10w40 Castrolden 5w40 Motul 8100 X-cess'e geçtim.. Araç hem daha rahat çalışıyor hemde sessizleşti. Kesinlikle tavsiye ediyorum.. Eksiltme falan da yok 2000 km oldu..
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Yukarırda bahsettim. LPG li araç sahibi olup da 5w30 kullanan çok çok az insan vardır diye. Yine önceden söylediğim gibi LPG motorun daha çok ısınmasına sebep olur. Bu nedenle LPG li araçlarda daha kalın yağ önerilir. Bahsettiğiniz Yüksek km lpgli tam yüklü araç, motor aşınmaları ve yüksek sıcaklığa maruz kaldığı için sıkıntı yaşamış olması şaşılacak bir durum değil. 5w30 ince gelmiştir çünkü. Sonu 40 ile bitseydi(veya motor çok kötü kullanılmışsa önceden beri) sonu 50-60 ile biten yağ kullanılsaydı daha iyi olurdu. Bu durumlar hep aracın yağ seviyesini sık sık kontrol ederek belirlenebilir. Eğer sonu 40 ile biten yağda eksiltme sorunu yoksa, sonu 50 veya 60 ile biten yağa geçmek iyi bir şey değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent

    Volkswagen markalarının orijinal yağı castroldür mobilde iyi marka ama volkswagen arabalarına göre değil 5w40 tam sentetik yağ o motorda yatak sardırır sana söyleyim

    Ee aracın sesi bile değişti nasıl yatak saracak havalar ısınınca mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhOsT_RiDeR_

    Bende 10w40 Castrolden 5w40 Motul 8100 X-cess'e geçtim.. Araç hem daha rahat çalışıyor hemde sessizleşti. Kesinlikle tavsiye ediyorum.. Eksiltme falan da yok 2000 km oldu..

    Aracınız kaç model kaç motor kaç binde?
  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    yatak saran motor hiç yağ eksiltmemişti ama ince yağ karterden çıkmadığı için yatak sarmıştı
    bu yağa dynamic kote 100 katkısından koymuştum belkide hemen değil de 2000 km sonra yatak sarması katkı yüzündendi

    bu arada yüksek kilometreli enjeksiyonlu lpg li araca 20-50 yağın zararı var mıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onurusl


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent

    Volkswagen markalarının orijinal yağı castroldür mobilde iyi marka ama volkswagen arabalarına göre değil 5w40 tam sentetik yağ o motorda yatak sardırır sana söyleyim

    Ee aracın sesi bile değişti nasıl yatak saracak havalar ısınınca mı?

    Hiç bir marka aracın orijinal yağı diye bir şey yoktur. VW'nin castrol önermesinin tek nedeni ticari anlaşmadır. Birkaç yıl öncesine kadar BMW de castrol öneriyordu. Şimdi shell öneriyor yanlış hatırlamıyorsam. Ne oldu şimdi? Aradaki ticari anlaşma bozuldu. Hangi marka, hangi yağ firmasından iyi para kapabilirse o markayı önerir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?


    quote:

    Orijinalden alıntı: Onurusl


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treadent

    Volkswagen markalarının orijinal yağı castroldür mobilde iyi marka ama volkswagen arabalarına göre değil 5w40 tam sentetik yağ o motorda yatak sardırır sana söyleyim

    Ee aracın sesi bile değişti nasıl yatak saracak havalar ısınınca mı?

    Hiç bir marka aracın orijinal yağı diye bir şey yoktur. VW'nin castrol önermesinin tek nedeni ticari anlaşmadır. Birkaç yıl öncesine kadar BMW de castrol öneriyordu. Şimdi shell öneriyor yanlış hatırlamıyorsam. Ne oldu şimdi? Aradaki ticari anlaşma bozuldu. Hangi marka, hangi yağ firmasından iyi para kapabilirse o markayı önerir.

    Motor için en sağlıklı en iyi koruyucu marka mobil mi motül mü?




  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Yağ katkıları motora yapılabilecek en kötü işkencelerden biri hocam. Benim kullandığım 18 yıllık aracın kılavuzunda bile "yağ katkıları kesinlikle kullanmayınız. Bu sebeple motor arızası sorunları garanti kapsamı dışına çıkar." yazıyor. 20w50 yağ mineral yağdır. Yani eski teknolojidir. Eğer sonu 40 ile biten yağda eksiltme yaşanmıyorsa, 50 ile biten yağ kullanmanızı tavsiye etmem.
    Bor katkısı, yağ katkısı, motor temizleyicisi vb. ürünler asla kullanılmamalı. Koskoca yağ firmaları milyar dolarlık ar-ge harcaması yapıp yağ üretiyor. Sonra o yağın içine katkı koyulduğunda, yağın özelliği bozuluyor. Motoru illa temizlemek isteniyorsa en güzeli uygun fiyatlı bir yağ alıp(bilindik marka), o yağı koyduktan sonra 15-20 dk abartmadan yüksek devirli kullanıp, o yağı tekrar boşaltarak, kullanmak istediğimiz yağı koymak en güzel ve en risksiz yol.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 19 Ocak 2018; 12:42:29 >
  • Onurusl kullanıcısına yanıt
    2000 Peugeot 406 2.0 SV 100 bin km'de..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhOsT_RiDeR_

    2000 Peugeot 406 2.0 SV 100 bin km'de..

    Motül de çeşit çok X-cess bide xclean var aralarındaki fark ne?
  • Hyundai accent aracımda daha önce böyle bir geçiş yaptım. Düşük km de olmasına rağmen eksiltme oldu. 10w-40 veya daha kalın bir yağ ile uzun süre kullanılmış araçların 5w-40 tam sentetiğe geçmesini tavsiye etmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    Hyundai accent aracımda daha önce böyle bir geçiş yaptım. Düşük km de olmasına rağmen eksiltme oldu. 10w-40 veya daha kalın bir yağ ile uzun süre kullanılmış araçların 5w-40 tam sentetiğe geçmesini tavsiye etmem.

    Ee 5w40 ile 10w40 aynı olduğu söyleniyor ikisininde sonu 40 nasıl eksiltme olsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    5w30 nispeten yeni araçlarda kullanılan tam sentetik bir yağ. Motor sıcakken sonu 40 ile biten yağlardan daha ince bir özellik gösterir. Fakat bu her zaman daha iyi yağlar anlamına gelmez. Her markanın her modelinde aynı motor yok çünkü. Örneğin yüksek kmli yaşlı araçlarda motor artık ister istemez aşınmaya sahip olduğu için yağ eksiltme sorunları oluşabilir 5w30 da. Aynı şekikde lpg de yüksek sıcaklıklara sebep olur bu yüzden lpgli araçlarda 5w30 kullanan çok çok az insan vardır. Ancak arabayı sıfır almış hemen lpg taktırmış ve aracın kullanma kılavuzunda da 5w30 kullanın yazmışsa öyle kullanılır. Yağ eksiltmeyle karşılaşırsa da 5w40 a geçilebilir. Kısacası ilk önce aracımızın kullanma kılavuzunda bir viskozite değeri (5w40, 5w30 vb.) kullanmamız söylenmiş mi? Eğer söylenmişse o kalınlık-incelikteki yağı kullanmak gerekir mutlaka. İkinci durumda ise kullandğımız aracın kullanım kılavuzunda yağ viskozitesi belirtilmemiştir. Bu durumda aracın km'si, yaşı, LPG durumu, önceden kullanan varsa nasıl kullanmış aracın motoru hırpalanmış mı gibi değişkenler göz önünde bulundurularak yağ seçilir. Yağ eksiltme sorunu yaşanmıyorsa sonu 50-60 ile biten yağlardan kaçınmak gerekli.(Eğer kılavuzda yağ viskozitesi belirtilmemişse)
    En önemlisi aslında yağ değişim aralıklarını kısaltmak(maddi durum imkan verdiğince). Mutlaka yağ değişiminde yağ filtresinin değişmesi gerekir. Hava filtresinin de değişmesi gerekir. Bu iki parçayı orijinal alabiliyorsak iyi olur. Pahallı geliyor ise bilindik markaların filtrelerini almalı. Bazı yorumlar görüyorum farklı mecralarda veya burada. Araç sahibi tam sentetik yağ almış, "bu yağın 20 bin km sonra değişmesi gerekmiyormuş" diye yorumda bulunuyor. İster tam sentetik olsun, ister sizin bir yağ firmanız olsun ve kendinize özel en muazzam yağı üretin ve kullanın, yağ 10.000 km de değişmeli. Eğer 1 yılda 10bin yapılmıyorsa da 1 yılda değişmeli. Yağ firmalarından bazıları yüksek km dayanabilecek daha pahallı yağlar üretiyor(2 yıl/ 20000km kullanılabilir). Fakat bu yağlara çok para vermek yerine bilindik markaların standart (1 yıl/10000km) yağlarını alıp kullanmak daha mantıklı. Sık değişim her zaman daha iyidir.

    2 yılda bir km dolmasa da değiştiriyorduk hani ,şimdi 1 yıla mı düştü ? yakında 6 ay'a düşer. en son 3 aya bağlarız. hem biz rahatlarız hem sanayi esnafı.15 yıldır aracımı 20.000 de bakıma götürüyorum. kılavuzunda yazan yağ ile değişim yapıyorum.orijinal parça kullanıyorum. ne yağ eksiltiyor ne başka bir şey. vatandaş da inanmasın böyle saçma şeylere. millet birbirini soymaya yer arar oldu. 20binde bir yağ değiştirin arta kalan parayla da çocuklara,yengeye bir şey alıp sevindirin. paranızı kaptırmayın.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Onurusl kullanıcısına yanıt
    Sanırım Xclean yeni nesil motorlar için.. Tam emin degilim. Motul un sitesinde detaylı bilgi var.. Orda yağ seçici de var.. Aracınıza uugun yağı çıkarıyor.. Tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GhOsT_RiDeR_

    Sanırım Xclean yeni nesil motorlar için.. Tam emin degilim. Motul un sitesinde detaylı bilgi var.. Orda yağ seçici de var.. Aracınıza uugun yağı çıkarıyor.. Tavsiye ederim.

    Siteye girdim sorguladım benim aracım için bu yağı çıkardı 5w30 xclean



    https://www.motul.com/tr/tr/lubricants/recommendations/f28282264aeb6bb87e742f5b245750f1?type_name=Polo+1.4+16V+%2855+kW%29+%281999-2001%29




  • Onurusl kullanıcısına yanıt
    Aracınız nedir?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.