Şimdi Ara

1 Senede Ortalama Kaç Km Normaldir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
1
Favori
63.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 4-5 yaşında araç bakıyorum ortalama 100 bin altında yok denecek kadar az. (Dizel)

    Burada da şu ikilem ortaya çıkıyor. Dizel araba 100 binde alınmaz. E 5 yaşında araba kaç km'de olmalı dediğimde ise senede 20 bin yapılır diyor herkes...

    Sizin düşünceniz nedir?

    2006-2007 G. Punto arıyorum. 100-110 bin normal değil mi? 50 binde zaten görmüyorum arada tek tük geliyor o da üstüne 2-3 milyar fazla istiyor...

    Nedir bunun ortası?

    Mesela 18.500'e 129 binde bir araç var birmotta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi van_hoijdonk -- 12 Nisan 2011; 14:34:14 >



  • Hocam genelde senede 20 30bin km yapan dizel aldığı için 3 4 senede 80 100bin bandına geliyor. O nedenle düşük km li dizel bulman zor, bulursanda 2 3 bin fazla ister tabiki 100binliğe göre. Dizelde alırken dikkatli olmak lazım iyice incellettir al ve km düşürülme operasyonu daha çok oluyor kanımca dizellerde. Web te bak almak istediğin marka modele, ortalamasını al fiyatların, 2bin tl düş, işte o gerçek fiyatıdır ilgili aracın.

    Ben şahsen zaten 80 100bin km lik bir araç ikinci el olarak almam, dizel hiç almam onu söyliyim.
  • hocam dizel alan adam km yapmak için alır (örneğin benim aracım ağustos çıkışlı ve 22.000 km civarında) o yüzden 5 - 6 yaşındaki araçlar ortalama 100.000 km bandında olur. daha düşük km olanlarda ise benim aklıma şu sorular geliyor:

    1- acaba km mi düşürüldü? yoksa bu kadar az km yapacak adam niye dizel alsın.
    2- sürekli kısa mesafe mi kullanıldı ki bu da dizel araç için çok da iyi bişey değil çünkü dizel araç ortalama 5-6 km sonra ısınır kısa mesafe kullanılan araç ise motor ısınmadan tekrar kapandığından bu pek de iyi birşey değildir.

    bu yüzden dizel araç alırken mutlaka iyi araştırılmalı servis bakımlı ve aracına özen gösteren kişilerin araçları alınmalıdır. işiniz zor kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Hocam genelde senede 20 30bin km yapan dizel aldığı için 3 4 senede 80 100bin bandına geliyor. O nedenle düşük km li dizel bulman zor, bulursanda 2 3 bin fazla ister tabiki 100binliğe göre. Dizelde alırken dikkatli olmak lazım iyice incellettir al ve km düşürülme operasyonu daha çok oluyor kanımca dizellerde. Web te bak almak istediğin marka modele, ortalamasını al fiyatların, 2bin tl düş, işte o gerçek fiyatıdır ilgili aracın.

    Ben şahsen zaten 80 100bin km lik bir araç ikinci el olarak almam, dizel hiç almam onu söyliyim.
    Öncelikle enforacle yazdıklarını dikkate alma:) O zaman biz 100 bindeki Mercedesleri, BMW'leri, VW'leri vs.vs. hep çöpe atalım...:) Ya millet 200 bindeki bir 520d veya E220 CDI'ya bile 50-60 bin liradan fazla veriyor, bu insanlar salak mı? Bir dizel motorun ömrü ne kadar, biliyor mu ki...

    Ben yılda en az 45-50 bin km yapıyorum özel aracımla, üstelik ticari olarak kullanmıyorum. Ev'den işyerine 35km (Istanbul normal sayılabilecek bir mesafe), yani hergün sadece işe gitmek 70 km. Yani ayda hiç gezemesem sadece işe gitmek için 2 binden fazla km yapıyorum, o da yılda 25 bine km yapıyor neredeyse. Tatiller, gezmeler, alış veriş vs. vs. eklediğinde 40-50 bin km yapıyor. Ben o zaman her iki yılda bir arabayı çöpe atayım:)

    80-100 bin km'yi çok zannediyor arkadaş...

    Git taksicilere sor, Albea'nın 1.3 dizeli bile 4-500 bin km yapıyor motor istemeden...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Hocam genelde senede 20 30bin km yapan dizel aldığı için 3 4 senede 80 100bin bandına geliyor. O nedenle düşük km li dizel bulman zor, bulursanda 2 3 bin fazla ister tabiki 100binliğe göre. Dizelde alırken dikkatli olmak lazım iyice incellettir al ve km düşürülme operasyonu daha çok oluyor kanımca dizellerde. Web te bak almak istediğin marka modele, ortalamasını al fiyatların, 2bin tl düş, işte o gerçek fiyatıdır ilgili aracın.

    Ben şahsen zaten 80 100bin km lik bir araç ikinci el olarak almam, dizel hiç almam onu söyliyim.
    Bu görecelidir.

    Kaldı ki "normal" kavramının kendisi de izafidir. Ne neye göre ne zaman nasıl neden ne ile ve kimin için normaldir (5N1K) ki normal kavramı bir standart veya kıstas teşkil etsin. Ülkemizdeki yetkili ağızlara göre 100.000 km bir araç için dönüm noktası ama Almanya'da 100.000 km bir ev kadınının 3 yılda REAL'a ve kocasıyla İspanya'ya ya da Côte d'Azure gibi riviera ve sahil şeritlerine gidip gelirken yapacağı kilometre sayılır.

    Ben 7.000 km yaptığıma göre bana 7.000 km normal gibidir ama kuzenim 1,5 yılda 90.000 km yaptı, şoför koltuğu yamuldu ama ona göre o normal.

    Herkesin kalbinin üzerindeki yağ tabakasının altında yatan rakamı merak ediyorsan benzinli için 15.000/20.000 ve dizel için 25.000/30.000 km "normal" sayılır ve bunların benzin için 2, dizel için 4 katı anormale yaklaşabilir.

    Tabi bu rakamları bölgeye, yaşa, başa ve kültürel geçmişe göre değişebilir.

    Not: Eskiden analog km sayaçlarda fabrika çıkışı 999.994 gibi bir rakama ayarlanırdı, araç taşınırken, bayiye sürülürken yapacağı km 000.000'dan itibaren başlamasın diye.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 12 Nisan 2011; 16:00:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu görecelidir.

    Kaldı ki "normal" kavramının kendisi de izafidir. Ne neye göre ne zaman nasıl neden ne ile ve kimin için normaldir (5N1K) ki normal kavramı bir standart veya kıstas teşkil etsin. Ülkemizdeki yetkili ağızlara göre 100.000 km bir araç için dönüm noktası ama Almanya'da 100.000 km bir ev kadınının 3 yılda REAL'a ve kocasıyla İspanya'ya ya da Côte d'Azure gibi riviera ve sahil şeritlerine gidip gelirken yapacağı kilometre sayılır.

    Ben 7.000 km yaptığıma göre bana 7.000 km normal gibidir ama kuzenim 1,5 yılda 90.000 km yaptı, şoför koltuğu yamuldu ama ona göre o normal.

    Herkesin kalbinin üzerindeki yağ tabakasının altında yatan rakamı merak ediyorsan benzinli için 15.000/20.000 ve dizel için 25.000/30.000 km "normal" sayılır ve bunların benzin için 2, dizel için 4 katı anormale yaklaşabilir.

    Tabi bu rakamları bölgeye, yaşa, başa ve kültürel geçmişe göre değişebilir.

    Not: Eskiden analog km sayaçlarda fabrika çıkışı 999.994 gibi bir rakama ayarlanırdı, araç taşınırken, bayiye sürülürken yapacağı km 000.000'dan itibaren başlamasın diye.



    Alıntıları Göster
    RENAULT'larda
    ŞAHİN DOĞAN KARTAL SERÇE'lerde ve bilumum eski araçlarda 99.999'dan sonra hayat yeniden başlardı, tabi ki DIGITAL sayaçlar ve 1 hanesi fazla olan mekanik sayaçlar ortaya çıkana kadar.

    99.999 → 100.000

     1 Senede Ortalama Kaç Km Normaldir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu görecelidir.

    Kaldı ki "normal" kavramının kendisi de izafidir. Ne neye göre ne zaman nasıl neden ne ile ve kimin için normaldir (5N1K) ki normal kavramı bir standart veya kıstas teşkil etsin. Ülkemizdeki yetkili ağızlara göre 100.000 km bir araç için dönüm noktası ama Almanya'da 100.000 km bir ev kadınının 3 yılda REAL'a ve kocasıyla İspanya'ya ya da Côte d'Azure gibi riviera ve sahil şeritlerine gidip gelirken yapacağı kilometre sayılır.

    Ben 7.000 km yaptığıma göre bana 7.000 km normal gibidir ama kuzenim 1,5 yılda 90.000 km yaptı, şoför koltuğu yamuldu ama ona göre o normal.

    Herkesin kalbinin üzerindeki yağ tabakasının altında yatan rakamı merak ediyorsan benzinli için 15.000/20.000 ve dizel için 25.000/30.000 km "normal" sayılır ve bunların benzin için 2, dizel için 4 katı anormale yaklaşabilir.

    Tabi bu rakamları bölgeye, yaşa, başa ve kültürel geçmişe göre değişebilir.

    Not: Eskiden analog km sayaçlarda fabrika çıkışı 999.994 gibi bir rakama ayarlanırdı, araç taşınırken, bayiye sürülürken yapacağı km 000.000'dan itibaren başlamasın diye.



    Alıntıları Göster
    4-5 yaşında dizel bir araç için o km normal ama evet herkeste bu kanı olmuş 100.000 den sonra herkeste bi soru işareti oluyor hatta çoğu kişi dizel aracını 100.000 e gelmeden satma telaşına giriyor falan bence burda en önemli şey aracın bakımlarının düzenli yapılması, günümüz teknolojisinde üretilen yeni nesil dizel motorlar için bakımları düzenli yapılmak kaydıyla sorun çıkartacağını düşünmüyorum.

    ben 100.000 deki aracıda alırım 150.000 deki aracıda ama herkesin tutumu farklı işte..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Öncelikle enforacle yazdıklarını dikkate alma:) O zaman biz 100 bindeki Mercedesleri, BMW'leri, VW'leri vs.vs. hep çöpe atalım...:) Ya millet 200 bindeki bir 520d veya E220 CDI'ya bile 50-60 bin liradan fazla veriyor, bu insanlar salak mı? Bir dizel motorun ömrü ne kadar, biliyor mu ki...

    Ben yılda en az 45-50 bin km yapıyorum özel aracımla, üstelik ticari olarak kullanmıyorum. Ev'den işyerine 35km (Istanbul normal sayılabilecek bir mesafe), yani hergün sadece işe gitmek 70 km. Yani ayda hiç gezemesem sadece işe gitmek için 2 binden fazla km yapıyorum, o da yılda 25 bine km yapıyor neredeyse. Tatiller, gezmeler, alış veriş vs. vs. eklediğinde 40-50 bin km yapıyor. Ben o zaman her iki yılda bir arabayı çöpe atayım:)

    80-100 bin km'yi çok zannediyor arkadaş...

    Git taksicilere sor, Albea'nın 1.3 dizeli bile 4-500 bin km yapıyor motor istemeden...




    Dediğinizde haklsınız bir mercedes olsa audi olsa zerre umursamam. Eniştem almanyada 2006 model A6 kullanıyor ve araç 240 bin km'de...

    Ama benim alacağım araç belli G. Punto min. 2006 max. 2008 model olacak. Fiyatlara az çok göz atıyorum özellikle yetkili servislere düşen araçların bir çoğunu arıyorum. 2006 araç 129 binde şimdi ben bu aracı alsam 2 sene kullansam minimum 170-180 binde olacak ve psikolojik sınırdan dolayı satarken ölü fiyata satacağım.

    Benim anlamadığım şu dizel az yaksın çok kullanılsın diye alınıyorsa senede 25 bini baz alırsak 2006 model araçta 125 bin ortalama değer oluyor. Ama ben bugün 125 bin km'de araç satmaya çalışsam problem yaşarım ama almaya gelirken de tutup da 50 binde araç bulamam bulsam da acaba diye aklıma soru düşer...

    http://www.dod.com.tr/VehicleCard.aspx?vehicleID=325558

    Bu araç şahıs aracı ne değişeni var ne boyası var 2008 model ve 130 bin km'de 21.500 fiyat istiyorlar.

    http://www.nursan.com.tr/AracDetay.aspx?@UrunId=|UrunId=234|

    Telefonda çok ilgililerdi ama galeri olduğundan yine de emin değilim. Araca 19.500 diyorlar değişeni sağ sol çamurluk.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-sahibinden-temiz-g-punto-1-3-active-bakmaya-deger-47053392/detay

    Bunun kaputa saksı düşmüş dediğine göre ve evime yakın gelip bakayım dedim ama 19 civarları düşünüyorsan yoksa 20 üstü 1 lira için gelmem dedim adamın cevabı şu 21.999'a vermem.


    Özellikle puntolara bakıyorum herkes 21-22 çekiyor. Ama daha 1 tane satılan araç görmedim bu paralara. Geçen gün 17 bine vardı bir tane bugün satılmış yoğun olduğumdan bakamadım 102 bin km'de ve 55AG plakalı araçlardandı..

    Açıkcası para olsa gidip sıfır alıcam bu kadar uğraştan sonra, 70 bine bulursun 25 bin ister 130 bine bulursun 2 sene sonra satarken çok zorlanırsın derler. Değişensiz araba zaten istanbulda çok çok zor, ben bugün sıfır alsam garajım olmadığına göre gece arabayı çizebilirler bu da normaldir.


    Kafam çok bozuk 2 haftadır bakınıyorum ama hala bir arpa boyu yol alamadım....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tniaskrad

    4-5 yaşında dizel bir araç için o km normal ama evet herkeste bu kanı olmuş 100.000 den sonra herkeste bi soru işareti oluyor hatta çoğu kişi dizel aracını 100.000 e gelmeden satma telaşına giriyor falan bence burda en önemli şey aracın bakımlarının düzenli yapılması, günümüz teknolojisinde üretilen yeni nesil dizel motorlar için bakımları düzenli yapılmak kaydıyla sorun çıkartacağını düşünmüyorum.

    ben 100.000 deki aracıda alırım 150.000 deki aracıda ama herkesin tutumu farklı işte..

    Alıntıları Göster
    Yılda 16 000 km anca yaparım. Ankara gibi bir yerde bu kilometre az...

    Aracımın bakımlarını her 8000 Km de bir yaparım. Aracın yağ değişimi normalde 15 000 km de bir.... Ama daha uzun ömürlü bir motor için bu süreyi yarıya düşürdüm. Yağı kendim alırım, araştırır fiyatına bakmadan en güzel yağı kullanırım. Asla yağ katkısı kullanmam,yararına inanmam, kaliteli yağ daha güzel olur düşüncesindeyim. Aracın bakım kartlarını özenle saklarım, atmam, satacağım zaman göstereceğim. Orada yağ ne marka kullanılmış, ne zaman değişmiş, ne değişmiş hepsi yazar. Her üç depoda bir würth yakıt katkısı kullanırım. Yakıtı aldığım yere dikkat ederim. Aracı kimseye vermem, sadece ben kullanırım. Otopark görevlisine bile anahtar bırakmışlığım yoktur.

    KM si elbette önemli, ancak kimin kullandığı, nasıl kullandığı, nasıl bakım yaptığı bence daha önemli...

    Hep derim, tanıdıkdan araç almaya çalışın. Biraz fazla para verin, tanıdıkdan alın, kendinizi riske atmayın.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Öncelikle enforacle yazdıklarını dikkate alma:) O zaman biz 100 bindeki Mercedesleri, BMW'leri, VW'leri vs.vs. hep çöpe atalım...:) Ya millet 200 bindeki bir 520d veya E220 CDI'ya bile 50-60 bin liradan fazla veriyor, bu insanlar salak mı? Bir dizel motorun ömrü ne kadar, biliyor mu ki...

    Ben yılda en az 45-50 bin km yapıyorum özel aracımla, üstelik ticari olarak kullanmıyorum. Ev'den işyerine 35km (Istanbul normal sayılabilecek bir mesafe), yani hergün sadece işe gitmek 70 km. Yani ayda hiç gezemesem sadece işe gitmek için 2 binden fazla km yapıyorum, o da yılda 25 bine km yapıyor neredeyse. Tatiller, gezmeler, alış veriş vs. vs. eklediğinde 40-50 bin km yapıyor. Ben o zaman her iki yılda bir arabayı çöpe atayım:)

    80-100 bin km'yi çok zannediyor arkadaş...

    Git taksicilere sor, Albea'nın 1.3 dizeli bile 4-500 bin km yapıyor motor istemeden...




    Dediğinizde haklsınız bir mercedes olsa audi olsa zerre umursamam. Eniştem almanyada 2006 model A6 kullanıyor ve araç 240 bin km'de...

    Ama benim alacağım araç belli G. Punto min. 2006 max. 2008 model olacak. Fiyatlara az çok göz atıyorum özellikle yetkili servislere düşen araçların bir çoğunu arıyorum. 2006 araç 129 binde şimdi ben bu aracı alsam 2 sene kullansam minimum 170-180 binde olacak ve psikolojik sınırdan dolayı satarken ölü fiyata satacağım.

    Benim anlamadığım şu dizel az yaksın çok kullanılsın diye alınıyorsa senede 25 bini baz alırsak 2006 model araçta 125 bin ortalama değer oluyor. Ama ben bugün 125 bin km'de araç satmaya çalışsam problem yaşarım ama almaya gelirken de tutup da 50 binde araç bulamam bulsam da acaba diye aklıma soru düşer...

    http://www.dod.com.tr/VehicleCard.aspx?vehicleID=325558

    Bu araç şahıs aracı ne değişeni var ne boyası var 2008 model ve 130 bin km'de 21.500 fiyat istiyorlar.

    http://www.nursan.com.tr/AracDetay.aspx?@UrunId=|UrunId=234|

    Telefonda çok ilgililerdi ama galeri olduğundan yine de emin değilim. Araca 19.500 diyorlar değişeni sağ sol çamurluk.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-sahibinden-temiz-g-punto-1-3-active-bakmaya-deger-47053392/detay

    Bunun kaputa saksı düşmüş dediğine göre ve evime yakın gelip bakayım dedim ama 19 civarları düşünüyorsan yoksa 20 üstü 1 lira için gelmem dedim adamın cevabı şu 21.999'a vermem.


    Özellikle puntolara bakıyorum herkes 21-22 çekiyor. Ama daha 1 tane satılan araç görmedim bu paralara. Geçen gün 17 bine vardı bir tane bugün satılmış yoğun olduğumdan bakamadım 102 bin km'de ve 55AG plakalı araçlardandı..

    Açıkcası para olsa gidip sıfır alıcam bu kadar uğraştan sonra, 70 bine bulursun 25 bin ister 130 bine bulursun 2 sene sonra satarken çok zorlanırsın derler. Değişensiz araba zaten istanbulda çok çok zor, ben bugün sıfır alsam garajım olmadığına göre gece arabayı çizebilirler bu da normaldir.


    Kafam çok bozuk 2 haftadır bakınıyorum ama hala bir arpa boyu yol alamadım....

    Alıntıları Göster
    Mesela bir de şu var trammer de kaza falan gözükmüyor...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-cok-temiz-bir-araba-46821107/detay/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    hocam dizel alan adam km yapmak için alır (örneğin benim aracım ağustos çıkışlı ve 22.000 km civarında) o yüzden 5 - 6 yaşındaki araçlar ortalama 100.000 km bandında olur. daha düşük km olanlarda ise benim aklıma şu sorular geliyor:

    1- acaba km mi düşürüldü? yoksa bu kadar az km yapacak adam niye dizel alsın.
    2- sürekli kısa mesafe mi kullanıldı ki bu da dizel araç için çok da iyi bişey değil çünkü dizel araç ortalama 5-6 km sonra ısınır kısa mesafe kullanılan araç ise motor ısınmadan tekrar kapandığından bu pek de iyi birşey değildir.

    bu yüzden dizel araç alırken mutlaka iyi araştırılmalı servis bakımlı ve aracına özen gösteren kişilerin araçları alınmalıdır. işiniz zor kolay gelsin




    Her zaman geçerli değil. 2006 model 2. el yaklaşık 190.000 km de diesel araba aldım. Ayda 200 (ikiyüz), bilemedin en fazla 300 (üçyüz) km biniyorum. İmzamdaki arabanın aynısından arkadaşımda var. 2007 model. 37.000 km'de.

    Diesel araç alan yüksek km yapar olayı her zaman geçerli değil. Ayrıca şunu kesinlikle bilin ki. Sıfır diesel araç almış olsaydım 5 sene sonra benden 25.000 veya 30.000 km'de satın alabilirdiniz. Az biniyorum ama benzinli arabayı sevmiyorum. Diesel'i zevkle sürüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    Mesela bir de şu var trammer de kaza falan gözükmüyor...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-cok-temiz-bir-araba-46821107/detay/

    Alıntıları Göster
    Ben almam dedim zaten!!!!! alınmaz demedim alan alsın sürsün. Zaten türkiyede ikinci eller pahalı niye aklımda bir sürü soru işaretiyle o kadar para verip ikinci el alayımki para kolay kazanılmıyor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Yılda 16 000 km anca yaparım. Ankara gibi bir yerde bu kilometre az...

    Aracımın bakımlarını her 8000 Km de bir yaparım. Aracın yağ değişimi normalde 15 000 km de bir.... Ama daha uzun ömürlü bir motor için bu süreyi yarıya düşürdüm. Yağı kendim alırım, araştırır fiyatına bakmadan en güzel yağı kullanırım. Asla yağ katkısı kullanmam,yararına inanmam, kaliteli yağ daha güzel olur düşüncesindeyim. Aracın bakım kartlarını özenle saklarım, atmam, satacağım zaman göstereceğim. Orada yağ ne marka kullanılmış, ne zaman değişmiş, ne değişmiş hepsi yazar. Her üç depoda bir würth yakıt katkısı kullanırım. Yakıtı aldığım yere dikkat ederim. Aracı kimseye vermem, sadece ben kullanırım. Otopark görevlisine bile anahtar bırakmışlığım yoktur.

    KM si elbette önemli, ancak kimin kullandığı, nasıl kullandığı, nasıl bakım yaptığı bence daha önemli...

    Hep derim, tanıdıkdan araç almaya çalışın. Biraz fazla para verin, tanıdıkdan alın, kendinizi riske atmayın.



    Valla hocam tanıdık var tanıdık var. Kuzen 2005 Benzinli Peugout 307 sattı araç full kendisi sıfır almıştı ve 110 bindeydi ve 15 bine bana veriyordu sonradan vazgeçti sana gitmez dedi ben de alma niyetli değildim. Çok hor kullanır çünkü aracı hiç acımaz...

    Tanıdıktan alacak araç yok görünüşte eş dosttan anca istanbuldayız işte galerilere bulaşmak istemiyorum sahibinden araba almak istiyorum ya da birmot dod tarzı yerlere bakıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Ben almam dedim zaten!!!!! alınmaz demedim alan alsın sürsün. Zaten türkiyede ikinci eller pahalı niye aklımda bir sürü soru işaretiyle o kadar para verip ikinci el alayımki para kolay kazanılmıyor....


    E hocam sıfır punto bak fiyatına 30.750 lira anahtar teslim hadi 29 bine bağladık diyelim yine çok benim için. Araca ayıracağım bütçe belli max. 18-19 bin hatta 18 bin.

    Dizel olmak zorunda başka bir seçenek yok çünkü yarı parayı peder bey verecek ve asla dizel harici arabaya yanaşmıyor. Bana dediği şu git bak beğen çekip paranın eksik kısmını bankadan vereyim. Gönül ister sıfır arabaya binmek ama mümkün değil en azından benim açımdan...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Yılda 16 000 km anca yaparım. Ankara gibi bir yerde bu kilometre az...

    Aracımın bakımlarını her 8000 Km de bir yaparım. Aracın yağ değişimi normalde 15 000 km de bir.... Ama daha uzun ömürlü bir motor için bu süreyi yarıya düşürdüm. Yağı kendim alırım, araştırır fiyatına bakmadan en güzel yağı kullanırım. Asla yağ katkısı kullanmam,yararına inanmam, kaliteli yağ daha güzel olur düşüncesindeyim. Aracın bakım kartlarını özenle saklarım, atmam, satacağım zaman göstereceğim. Orada yağ ne marka kullanılmış, ne zaman değişmiş, ne değişmiş hepsi yazar. Her üç depoda bir würth yakıt katkısı kullanırım. Yakıtı aldığım yere dikkat ederim. Aracı kimseye vermem, sadece ben kullanırım. Otopark görevlisine bile anahtar bırakmışlığım yoktur.

    KM si elbette önemli, ancak kimin kullandığı, nasıl kullandığı, nasıl bakım yaptığı bence daha önemli...

    Hep derim, tanıdıkdan araç almaya çalışın. Biraz fazla para verin, tanıdıkdan alın, kendinizi riske atmayın.



    Valla hocam tanıdık var tanıdık var. Kuzen 2005 Benzinli Peugout 307 sattı araç full kendisi sıfır almıştı ve 110 bindeydi ve 15 bine bana veriyordu sonradan vazgeçti sana gitmez dedi ben de alma niyetli değildim. Çok hor kullanır çünkü aracı hiç acımaz...

    Tanıdıktan alacak araç yok görünüşte eş dosttan anca istanbuldayız işte galerilere bulaşmak istemiyorum sahibinden araba almak istiyorum ya da birmot dod tarzı yerlere bakıyorum...

    Alıntıları Göster
    Temiz 2. el araba ya tanıdıktan iyi bildiğin arabadır. Ya da yetkili servislerin galerilerinden alın. Çünkü bakımlı ve güvenilir oluyor. Bazıları da garantili oluyor. Üstelik kredi bile kullanabiliyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Temiz 2. el araba ya tanıdıktan iyi bildiğin arabadır. Ya da yetkili servislerin galerilerinden alın. Çünkü bakımlı ve güvenilir oluyor. Bazıları da garantili oluyor. Üstelik kredi bile kullanabiliyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-cok-temiz-bir-araba-46821107/detay/

    Mesela gel de işin içinden çık.

    Plakadan tramere mesaj atınca kaza yoktur diye mesaj geliyor.
    Trammerden gelen mesajda ***1919 şasi numaralı yazıyor ama ben adamdan şasi numarasını istedim sonu 6953 ve kuzene kontrol ettirdim sigortacı 2 kaza buldu.

    Şimdi hangisine inanayım? Adam kazası yok demiyor ben aldıktan sonra kazası yok (2011 ocakta almış) bmw den indim sarmadı ama elinde üst model araba varsa takas ederiz diyor paraya tamah etmiyor yani. Gel gör anlaşırız diyor.


    Trammerin plakaya verdiği şasi farklı adamdan aldığım şasi doğru 2006 Punto çıkıyor tüm geçmişini görüyoruz arabanın.. Neye itibar edicez?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Ben almam dedim zaten!!!!! alınmaz demedim alan alsın sürsün. Zaten türkiyede ikinci eller pahalı niye aklımda bir sürü soru işaretiyle o kadar para verip ikinci el alayımki para kolay kazanılmıyor....


    E hocam sıfır punto bak fiyatına 30.750 lira anahtar teslim hadi 29 bine bağladık diyelim yine çok benim için. Araca ayıracağım bütçe belli max. 18-19 bin hatta 18 bin.

    Dizel olmak zorunda başka bir seçenek yok çünkü yarı parayı peder bey verecek ve asla dizel harici arabaya yanaşmıyor. Bana dediği şu git bak beğen çekip paranın eksik kısmını bankadan vereyim. Gönül ister sıfır arabaya binmek ama mümkün değil en azından benim açımdan...

    Alıntıları Göster
    Benim için yılda 10.000 km '' normal '' sayılabilir. Ülkemizin yol şartlarını düşününce '' kilometre takıntsı '' oldukça yerinde olan bir takıntı. Ben aracın yapmış olduğu kilometreden ziyade , aracın nasıl kullanıldığına dikkat ederim. Hor kullanılmış ama düşük kilometreli bir araç yerine , biraz daha yüksek kilometreli ama bakımlı , servise düzenli olarak gitmiş bir araç bana daha mantıklı geliyor.

    Kilometre yapılması gibi kilometreyi yapan otomobilin markasıda önemli. 12 yaşını doldurmuş 112.000 km'yapan POLO'ya insanlar garipseyerek bakabiliyorlar ama 12 yaşındaki 140.000 kilometredeki BMW 3.18'i insanlar garipsemiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Benim için yılda 10.000 km '' normal '' sayılabilir. Ülkemizin yol şartlarını düşününce '' kilometre takıntsı '' oldukça yerinde olan bir takıntı. Ben aracın yapmış olduğu kilometreden ziyade , aracın nasıl kullanıldığına dikkat ederim. Hor kullanılmış ama düşük kilometreli bir araç yerine , biraz daha yüksek kilometreli ama bakımlı , servise düzenli olarak gitmiş bir araç bana daha mantıklı geliyor.

    Kilometre yapılması gibi kilometreyi yapan otomobilin markasıda önemli. 12 yaşını doldurmuş 112.000 km'yapan POLO'ya insanlar garipseyerek bakabiliyorlar ama 12 yaşındaki 140.000 kilometredeki BMW 3.18'i insanlar garipsemiyorlar.

    Alıntıları Göster
    Arabadan arabayada değişir aslında bu durum kırılgan motorlu-şanzımanlı araçlarda km yapmak bir zaman sonra eziyete dönüşüyor :) Bana sorarsanız senelik 10.000 km normal olandır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Benim için yılda 10.000 km '' normal '' sayılabilir. Ülkemizin yol şartlarını düşününce '' kilometre takıntsı '' oldukça yerinde olan bir takıntı. Ben aracın yapmış olduğu kilometreden ziyade , aracın nasıl kullanıldığına dikkat ederim. Hor kullanılmış ama düşük kilometreli bir araç yerine , biraz daha yüksek kilometreli ama bakımlı , servise düzenli olarak gitmiş bir araç bana daha mantıklı geliyor.

    Kilometre yapılması gibi kilometreyi yapan otomobilin markasıda önemli. 12 yaşını doldurmuş 112.000 km'yapan POLO'ya insanlar garipseyerek bakabiliyorlar ama 12 yaşındaki 140.000 kilometredeki BMW 3.18'i insanlar garipsemiyorlar.

    Alıntıları Göster
    2006 model 11.000 TL'ye 116.000 km diyerek diesel araba aldım. Neredeyse 190.000 çıktı. Yetkili serviste tepeden tırnağa bakımdan geçirttim. Yaklaşık 2000 TL'de öyle masraf ettim. Ama şimdi içim rahat biniyorum. Tabi bunu herkes yapmaz. Kimse kolay kolay yeni aldığı arabaya o masrafı yapmaz. Ama yaptım. İnşallah uzun seneler binerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    2006 model 11.000 TL'ye 116.000 km diyerek diesel araba aldım. Neredeyse 190.000 çıktı. Yetkili serviste tepeden tırnağa bakımdan geçirttim. Yaklaşık 2000 TL'de öyle masraf ettim. Ama şimdi içim rahat biniyorum. Tabi bunu herkes yapmaz. Kimse kolay kolay yeni aldığı arabaya o masrafı yapmaz. Ama yaptım. İnşallah uzun seneler binerim.

    Alıntıları Göster
    benzinli araçlar için 15.000 km idealdir, fazlası için lpg ya da dizele geçilmesi mantıklı olur, yılda 12.000 km falan yaptığımızdan lpg taktırmadık biz konya gibi düz bir şehirde yoğun saatlerde çıkmıyoruz yakıt ortalamamız kışın 7.3 lt/100km yazın 6.3~6.4lt/100km

    Araç 2003 Megané I 1.6 16V Expression




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.