Şimdi Ara

1 Senede Ortalama Kaç Km Normaldir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
1
Favori
63.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    benzinli araçlar için 15.000 km idealdir, fazlası için lpg ya da dizele geçilmesi mantıklı olur, yılda 12.000 km falan yaptığımızdan lpg taktırmadık biz konya gibi düz bir şehirde yoğun saatlerde çıkmıyoruz yakıt ortalamamız kışın 7.3 lt/100km yazın 6.3~6.4lt/100km

    Araç 2003 Megané I 1.6 16V Expression


    Sen Konya'lı mısın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Yılda 16 000 km anca yaparım. Ankara gibi bir yerde bu kilometre az...

    Aracımın bakımlarını her 8000 Km de bir yaparım. Aracın yağ değişimi normalde 15 000 km de bir.... Ama daha uzun ömürlü bir motor için bu süreyi yarıya düşürdüm. Yağı kendim alırım, araştırır fiyatına bakmadan en güzel yağı kullanırım. Asla yağ katkısı kullanmam,yararına inanmam, kaliteli yağ daha güzel olur düşüncesindeyim. Aracın bakım kartlarını özenle saklarım, atmam, satacağım zaman göstereceğim. Orada yağ ne marka kullanılmış, ne zaman değişmiş, ne değişmiş hepsi yazar. Her üç depoda bir würth yakıt katkısı kullanırım. Yakıtı aldığım yere dikkat ederim. Aracı kimseye vermem, sadece ben kullanırım. Otopark görevlisine bile anahtar bırakmışlığım yoktur.

    KM si elbette önemli, ancak kimin kullandığı, nasıl kullandığı, nasıl bakım yaptığı bence daha önemli...

    Hep derim, tanıdıkdan araç almaya çalışın. Biraz fazla para verin, tanıdıkdan alın, kendinizi riske atmayın.


    hocam burada yazdıkların aklıma şunu getirdi





  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Yılda 16 000 km anca yaparım. Ankara gibi bir yerde bu kilometre az...

    Aracımın bakımlarını her 8000 Km de bir yaparım. Aracın yağ değişimi normalde 15 000 km de bir.... Ama daha uzun ömürlü bir motor için bu süreyi yarıya düşürdüm. Yağı kendim alırım, araştırır fiyatına bakmadan en güzel yağı kullanırım. Asla yağ katkısı kullanmam,yararına inanmam, kaliteli yağ daha güzel olur düşüncesindeyim. Aracın bakım kartlarını özenle saklarım, atmam, satacağım zaman göstereceğim. Orada yağ ne marka kullanılmış, ne zaman değişmiş, ne değişmiş hepsi yazar. Her üç depoda bir würth yakıt katkısı kullanırım. Yakıtı aldığım yere dikkat ederim. Aracı kimseye vermem, sadece ben kullanırım. Otopark görevlisine bile anahtar bırakmışlığım yoktur.

    KM si elbette önemli, ancak kimin kullandığı, nasıl kullandığı, nasıl bakım yaptığı bence daha önemli...

    Hep derim, tanıdıkdan araç almaya çalışın. Biraz fazla para verin, tanıdıkdan alın, kendinizi riske atmayın.


    hocam burada yazdıkların aklıma şunu getirdi




    Anlamadım şimdi. Mesaja mı inanmıyorsunuz. Yoksa inandığnızı ama bu kadar abartılı bakım yapmanın gereksiz olduğunu mu vurgulamaya çalışıyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    benzinli araçlar için 15.000 km idealdir, fazlası için lpg ya da dizele geçilmesi mantıklı olur, yılda 12.000 km falan yaptığımızdan lpg taktırmadık biz konya gibi düz bir şehirde yoğun saatlerde çıkmıyoruz yakıt ortalamamız kışın 7.3 lt/100km yazın 6.3~6.4lt/100km

    Araç 2003 Megané I 1.6 16V Expression


    Sen Konya'lı mısın?

    evet




  • Bir yılda en az 5 bin km , en fazla 35 bin km arasında değilse arabadan şüphelen demiş atalarımız.
  • Dizel arabalar için senede 30-35 bin km normaldir, 50-60 binde olsa anormal olmaz diye düşünüyorum sonuçta dizel tercih edilmesinin sebebi bu değil mi ? Çok km yapılacağı için dizel alınır. Burada önemli olan aracın kmsinin az-çok olması değil, aracın o kmlere nasıl geldiğidir yani iyi-kötü kullanılıp kullanılmadığıdır. 20 sene önceki kulaktan dolma ve yanlış bilgileri artık unutmak lazım, ben şimdiye kadar hep 100 bin kmyi aşmış dizel araçlar kullandım (bir kısmıda 200 bin kmyi geçmişti) ve herhangi bir sorun yaşamadım. 10 sene önceki renoda fiatta hyundai artık çok farklı yerlerdeler. Aracı alırken dikkat ettikten ve dizel kullanmayı bildikten sonra sorun çıkartma ihtimali çok düşüktür. Alırkende satarkende hiçbir sıkıntı yaşamadım, ederinde alır ederinde satarım.
  • Ben dizel araba sahibiyim aldığımdan beri 14,5 ay oldu ve aracım 17400 km civarında bu yolun 2000 km si de uzun yol ben zevk ve ekonomi için dizel aldım yarın birgün sattığımda kimse km sine inanmak istemeyecek o da ayrı bir konu ama aracımı değiştirirsem az km yaptığım için benzinliye de tercih içine alıcam.

    Yani anlatmak istediğim olay km olayı görecelidir adam gaziosmanpaşa da oturur tuzlaya gitmek ister hergün köprü trafiği minimum günlük 100-150 km yol bu adam için normal olan bu dur öbür tarafta da günlük 15-20 km ancak yapabilen bir kesim var işi yüzünden ona sorsanız da hergün 100 km yapana fazla der.......

    SAYGILAR.
  • 1 ay öncesine kadar bende yılda en fazla 10000-15000 km yapan birisi için dizel gereksiz diye düşünürdüm.. Benzinli araç tercih edilmesi gerekir derdim.. Ne zaman ki yılda maksimum 12000 km yapacağım halde dizel tercih ettim.. Dizelin torkunu gücünü gördüm, sürüş zevkini tattım.. Bundan sonra benzinli araç haram bana.. Şimdiye değin benzinli araçlarda zulüm görmüşüm yav.. :)
  • Dizel aracımla yıllık ortalama 16000 km yapmışım, bence dizel için düşük bir değer benzinli alsamda olurmuş
    Bence; benzinli için yıllık 25000'den fazlası
    dizel için yıllık 35000'den fazlası anormal kaçar.
  • tanıdık ve bildik bir aracı bulamadığınız sürece bu bir kumar

    ve göreceli bir kavram.
  • Bu iş göreceli.

    Benim araç 2006 Ocak çıkışlı,120 bin km'de.Adam alıyor dizel senede 10 bin yapıyor.Bu sorunuzun doğru bir cevabı yok yani.
  • Peki o zaman soruyu biraz değiştirelim. Ortalama 25 binde birleştiğine göre çoğu kişi;

    2006 model bir arabayı 125 bin km'de alır mısınız?
    2007 Model bir arabayı 100 bin km'de alır mısınız?

    Asıl can alıcı nokta bu. Aracı bilmiyorsunuz, tek şansınız tramer, ekspertiz ve aracın geçmişini kuzeniniz aracılığıyla sigortadan öğrenebilmek...
  • 2007 Model Corolla D4D kullanıcısıyım.46 binde.Kasım 2006'dan beri bizde.
  • benzinli al tüp taktır .dizel 2.el risklidir .30-40.000 de araçlar bulabilirsin.
  • Mart bası dizel aracımı aldım ve bugün itibari ile 1400 km olmus. Bu su anlama gelir aracım benzinli olsaydı cebimden 300 liradan fazla para yakıt için gidecekti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzhz

    Bir yılda en az 5 bin km , en fazla 35 bin km arasında değilse arabadan şüphelen demiş atalarımız.


    Ne alaka. 2. el Diesel araç sahibiyim. Alalı tam 8 ay oldu. 8 ayda tam 5650 km yol yapmışım. Bunun 2700 km'si tamamen uzun yol. Son bir ay içinde de 150 (yüzelli) km yapmışım. Ayrıca 3 kere de yetkili servise girdi, çıktı. 119.833 km de. 121.600 km,de ve 121.846 km'de. Serviste kayıtları ve faturaları da var.

    Gördüğünüz gibi işte. Arabayı pek kullanmıyorum. Evin önünde yatıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    Peki o zaman soruyu biraz değiştirelim. Ortalama 25 binde birleştiğine göre çoğu kişi;

    2006 model bir arabayı 125 bin km'de alır mısınız?
    2007 Model bir arabayı 100 bin km'de alır mısınız?

    Asıl can alıcı nokta bu. Aracı bilmiyorsunuz, tek şansınız tramer, ekspertiz ve aracın geçmişini kuzeniniz aracılığıyla sigortadan öğrenebilmek...


    2006 model diesel aracı 190.000 km de satın aldım. 116.250 km zannederek aldım. Fakat araba maşallah çok iyi. İnşallah böyle de devam eder.
  • git 20 ye sıfır aveo al lpg kitini de hediyeye getir.
    ikinci ele bulaşma..
  • valla ben bir senede 30.000 km yaptım. bu sene 40.000 i bulmasını planlıyorum
  • Kendisinden 2. el diesel araba alınabilecek ve alınmayacak forum üyeleri tek tek çıkıyor ortaya.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.