Şimdi Ara

1.6'ya göre 2.0 Motor çok mu yakar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
12.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merak ettiğim bir şey bu.. Laf olsun diye konu açmadım..

    Şimdi aynı aracın her iki motorundada standart 90 la yada 120 ile gidiyoruz. İkisindede aynı oranda yakıt yakmaz mı ?

    2.0 bir araba alındımı millet yok bu çok yakar yok bu adam arabadan anlamıyor gibi yorumlar duydum...

    Aydınlatırsanız sevinirim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.6'ya Göre 2.0 Motor Daha Çok Yakar mı?

    2.0 motor ile 1.6 motor arasındaki farklardan biri yakıt tüketimidir. Genel olarak, 2.0 motorlar daha yüksek deplasmana sahip oldukları için 1.6 motorlara kıyasla daha fazla yakıt tüketirler.

    2.0 motorların yakıt tüketimi, araç modeline, sürüş alışkanlıklarına ve trafik koşullarına göre değişir. Ancak ortalama olarak, 2.0 motorlu bir araç 100 km'de yaklaşık 8-10 litre yakıt tüketirken, 1.6 motorlu bir araç 100 km'de yaklaşık 7-9 litre yakıt tüketir.

    Yani evet, 2.0 motorlar genellikle 1.6 motorlara göre daha fazla yakarlar. Bununla birlikte, yakıt tüketimi açısından en iyi seçimin, ihtiyaçlarına ve bütçene en uygun aracı seçmek olduğunu unutmamak gerekir.

    2 Motor Ne Kadar Yakar?

    2 motorun yakıt tüketimi, motorun deplasmanına, araç modeline ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişir. Genel olarak, daha yüksek deplasmanlı motorlar daha fazla yakıt tüketirler.

    1.6 Motor mu 2.0 Motor mu Az Yakar?

    1.6 motorlar, daha düşük deplasmana sahip oldukları için genellikle 2.0 motorlara göre daha az yakıt tüketirler. Ancak, araç modeli, sürüş alışkanlıkları ve trafik koşulları gibi faktörler yakıt tüketimini etkileyebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • devamlı 90'la gidilecek yol nerede var? şehir dışı yada çevre yollarında yapılan km'leri çok fazla hesaba katmamak lazım eğer hergün kullanılmıyorsa.yani devamlı 90'la gidilecek yol yok.şehir içi dur kalk trafik,ışık gidilen mesafenin kısa veya uzunluğu vede rampa oluşu yakıt tüketimini etkiler.Buna en son eklenen seçenekse sürücü faktörü.Birde 2.0 cc olan araçlar genelde d segmenti ve daha donanımlı ve dolayısıyla daha ağır araçlar.Bu yüzden gaza daha fazla abanmak gerekiyor.

    Bırakın 1.6 ve 2.0'ı aynı hacime sahip motorlar bile birbirinden farklı yakıt tüketimine sahip olabiliyor.Bütün bu genellemeleri işin içine sokarak düşünürsek yani şehir içi trafik vs iki benzinli yada iki dizel araç arasında 1.6 ile 2.0 arasında ortalama 2 litreye yakın fark olabiliyor.

    Ama siz 1.6 kullanırsınız hhergün trafiktesinizdir adam 2.0 kullanır hergün çevre yolundan işe gidip geliyordur sizin aracınızdan az yakabilir




  • şöyle düşün 90 la gitmek demişsin şimdi 3 araba örnek alalım bi tane 1400 cc biri 1600 cc diğeri de 2000 cc
    şimdi 3 arabanında 140 ile gittiğini düşünelim (devir rakamlarını sallama veriyorum)
    1400 cc 140 ile giderken 5. vitesinde 3600 devir çevirsin
    1600 cc 140 ile giderken 5.vitesinde 3300 devir çevirsin
    2000 cc ise 5. vitesde 3000 devir çevirsin
    sence hangisi az yakar ?
    1600 cc ve 2000 cc 2 tane benzinli manuel lpg li 2 tane araba olsun şöyle söyleyeyim 1600 ile km başına 5 kuruş fazla yakarsın şehir içinde.
    biri 22-25 kuruş yakar diğeri 25-30 arası
    tabi sürüş çok önemli 2000 cc de biraz daha özen göstericeksin takip mesafesinden hızlanmaya kadar biraz dikkat edersen çok iyi değerler elde edebiliyorsun
  • teorik olarak 2.0 motor aynı hızda daha az devir çevireceği için daha az yakar. Ancak 2.0 motorları genelde ağır arabalara koydukları için .........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    devamlı 90'la gidilecek yol nerede var? şehir dışı yada çevre yollarında yapılan km'leri çok fazla hesaba katmamak lazım eğer hergün kullanılmıyorsa.yani devamlı 90'la gidilecek yol yok.şehir içi dur kalk trafik,ışık gidilen mesafenin kısa veya uzunluğu vede rampa oluşu yakıt tüketimini etkiler.Buna en son eklenen seçenekse sürücü faktörü.Birde 2.0 cc olan araçlar genelde d segmenti ve daha donanımlı ve dolayısıyla daha ağır araçlar.Bu yüzden gaza daha fazla abanmak gerekiyor.

    Bırakın 1.6 ve 2.0'ı aynı hacime sahip motorlar bile birbirinden farklı yakıt tüketimine sahip olabiliyor.Bütün bu genellemeleri işin içine sokarak düşünürsek yani şehir içi trafik vs iki benzinli yada iki dizel araç arasında 1.6 ile 2.0 arasında ortalama 2 litreye yakın fark olabiliyor.

    Ama siz 1.6 kullanırsınız hhergün trafiktesinizdir adam 2.0 kullanır hergün çevre yolundan işe gidip geliyordur sizin aracınızdan az yakabilir

    quote:

    Orijinalden alıntı: can_dmr

    şöyle düşün 90 la gitmek demişsin şimdi 3 araba örnek alalım bi tane 1400 cc biri 1600 cc diğeri de 2000 cc
    şimdi 3 arabanında 140 ile gittiğini düşünelim (devir rakamlarını sallama veriyorum)
    1400 cc 140 ile giderken 5. vitesinde 3600 devir çevirsin
    1600 cc 140 ile giderken 5.vitesinde 3300 devir çevirsin
    2000 cc ise 5. vitesde 3000 devir çevirsin
    sence hangisi az yakar ?
    1600 cc ve 2000 cc 2 tane benzinli manuel lpg li 2 tane araba olsun şöyle söyleyeyim 1600 ile km başına 5 kuruş fazla yakarsın şehir içinde.
    biri 22-25 kuruş yakar diğeri 25-30 arası
    tabi sürüş çok önemli 2000 cc de biraz daha özen göstericeksin takip mesafesinden hızlanmaya kadar biraz dikkat edersen çok iyi değerler elde edebiliyorsun

    Anladım arkadaşlar ama d segmenti bir araç için 2.0 motor değer diye düşünüyorum..




  • 2.0 Motor daha az yakar ben uzun yolda 30 kuruş yakıyorum
  • -



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StreamRolleR -- 23 Eylül 2012; 16:55:07 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu Normal mi? 1.5 Dci
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1.6 fsi golfde kullandım şuan z4 20i sdrive kullanıyorum.z4 daha az yakıyo
  • hımmm
  • ben 8,2 litre yakıyorum

    2008 bmw 320 i ile genellikle şahirler arası otobanda 140-180
    double yollarda 110 120 130 radar nedeniyle,

    2400 km veridir bu rota şu şekilde 100-150 km tarifikli istanbul trafiği (köprü)
    sonra istanbul bodrum 3 defa gündoğan bodrum, bodrum içi
    ardından bordum-istabul ve samsun

    3 depo yaktım 2400 km de araç 30.000 de m paket bu nedenle lastikleri falan kalın (arka da 255 taban var)
    normal paketlisi belki daha az yakar.
  • Yapmayın arkadaşlar aynı hızda daha az devir çeviriyor diye daha az yakması çok mantıksız 2.0 motorun. Tamam çevirdiği devir daha az ama yanma odası büyük. Her patlatmada daha fazla miktarda yakıt geliyordur ki aradaki farkı tolere eder diye düşünüyorum. Motor yapı itibari ile daha verimlidir bir şey diyemem. Sonuçta benim şu anki 1.2 aracımdan daha az yakan 1.6 araçlar çok günümüzde. Benim aracımın aynı model 1.4'ünün daha az yakacağına da asla inanmam. Ki yakmıyor da. (Yanlışım varsa düzeltin tabî...)
  • 1.6 passat kullandım uzun yıllar. eminim aynı motorun 2.0 daha az yakıyordur.
    1.6, ağır arabayı kaldırmakta zorlanıyor ve yokuşlarda özellikle pedala sonuna kdr basmanız gerekiyor.
    halbuki aynı aracı 2.0 daha az güçle hareket ettirecektir.
    bilimsel olarak test etmedim ama kullanırken hissettiklerim bu şekildeydi.
  • ben bunu sırf merakımdan denemiştim. arabalar alakasız olacak ama güzergah aynı ,

    5 km lik mesafenin başında 90/h hıza çıkıp peugeot bipper 1,4 dizel ile bilgisayarı sıfırladım. tüketim 5 km sonunda 3,9 litre

    aynı şekilde 184hp 320d ile sıfırladım , tüketim 4,3 litre

    hızı arttırıp aynı güzergahı denediğimde

    120km/h hızda bipper 6 litre
    320d ise 4,9 litre tüketim gösterdi bilgisayarda.

    şimdi bu hızı 160-180 lere çekersen aradaki fark iyice açılır .

    Bu sebepten ötürü eğer 1,6 dizel 100-110 hp araba ile otobanda 150-160 km hızlar ile bir de üstüne arabada 4 kişi +klima açık şekilde yolculuk etmeye çalışırsan muhtemelen 8 litreleri görür 1,6 dizel

    ama 2,0d ile aynı şartlarda 7 litre gibi tüketir.
  • sanırım birazda aracın ağırlığı ve dişli oranları ile alakalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmosferik 8000rpm

    sanırım birazda aracın ağırlığı ve dişli oranları ile alakalı.

    Doğrudur , Zaten 2 litrelik araçtaki dişli oranı 1,6 arabayı yerinden kaldırmaz.

    Bu sebepten büyük hacimli araçlar tempolu kullanımda ve yüksek hızlı otoyol yolculuklarında daha bile ekonomik olabiliyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.