Şimdi Ara

1.6 Multijet vs 1.6 TDI/1.6 HDI/ 1.6 Jtd

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
7.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiat Bravo'nun teknik özelliklerine bakarken fark ettim 1.6 105hp multijet motorun torku 290 iken, diğer markaların 1.6 dizel motorları 240-250 nm torka sahip. Arada neredeyse bir chip tuning farkı kadar fark var.

    1280kg'lik C4 1.6 HDI 0-100: 11.2 sn 240nm
    1320 kg'lik Bravo 1.6 mjt 0-100: 11.3 sn 290nm
    1320 kg'lik 308 1.6 HDI 0-100: 11.3 sn 240nm
    1314 kg'lik Golf 1.6 TDI 0-100: 11.3 sn 250nm

    Sıkı durun Bravo'da 105 hp'liği 290nm ve Euro4 olan motor Giulietta'da 105 hp ama 320nm ve Euro5 standartlarına sahip. Ama gel gelelim;
    1310 kg'lik Giulietta 1.6 jtd 0-100: 11.3 320nm!

    Peki bu 1.6 multijetteki 40-50nm tork farkına ne olmuş?
    Hatta Giulietta'daki 80nm fark nereye gitmiş? 1.0 motor Opel Corsa 88nm tork üretiyor yani bir arabayı yürütecek kadar tork farkı var.

    Sizce de bir gariplik yok mu?







  • Benim anlamadığım asıl nokta Bravo hem Hp olarak hem de tork olarak Golf'ten üstün görünüyor kağıt üzerinde...

    Ancak; ikisinin de 0-100 hızlanmaları aynı, bu işte bir gariplik yok mu?
  • O yazılan torklar hep düşük devirdeki torklar.Ama böyle süreler ölçülürken yüksek devirde geziyor arabalar.Demekki yüksek devirlerde fazla tork farkı yok.Zaten beygirleride aynı olduğu için sürelerde aynı çıkmış olabilir.

    Tabi sadece motor yetmiyor.Hıza etki eden bir sürü şey var.Lastik kalınlığından,aerodinamiğe, vites oranına kadar çoğu şey etkiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Benim anlamadığım asıl nokta Bravo hem Hp olarak hem de tork olarak Golf'ten üstün görünüyor kağıt üzerinde...

    Ancak; ikisinin de 0-100 hızlanmaları aynı, bu işte bir gariplik yok mu?

    Ben Bravonun 1.6 105hp'liğinden bahsediyorum.

    Golf ve yazdığım diğer 1.6 dizel araçlarla eşit HP üretip 40-50nm fazla tork üretirken 0-100ü aynı.

    120hp 320nm olan versiyonu 10.5 saniye diğerlerinden üstün yani ona diycek söz yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Benim anlamadığım asıl nokta Bravo hem Hp olarak hem de tork olarak Golf'ten üstün görünüyor kağıt üzerinde...

    Ancak; ikisinin de 0-100 hızlanmaları aynı, bu işte bir gariplik yok mu?

    Ben Bravonun 1.6 105hp'liğinden bahsediyorum.

    Golf ve yazdığım diğer 1.6 dizel araçlarla eşit HP üretip 40-50nm fazla tork üretirken 0-100ü aynı.

    120hp 320nm olan versiyonu 10.5 saniye diğerlerinden üstün yani ona diycek söz yok.

    Alıntıları Göster
    Bravo 1500 devirde bu kadar tork üretiyor. Asıl önemli olan tork*devir oranı. Mesela birçok dizelde max tork belirli bir devirden başlar ve belirli bir devire kadar devam eder. Bu devir aralığı ne kadar fazlaysa durum o kadar iyidir. Mesela astradaki 1.3 cdti 1750-2500 arası 200 Nm max tork üretirken biraz daha geliştirilip 1750-3250 arası 190 Nm max tork sunmaya başladı. 2. durum 1.sinden daha iyi. Daha düzgün bir güç/devir,tork/devir eğrisine sahip




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Benim anlamadığım asıl nokta Bravo hem Hp olarak hem de tork olarak Golf'ten üstün görünüyor kağıt üzerinde...

    Ancak; ikisinin de 0-100 hızlanmaları aynı, bu işte bir gariplik yok mu?

    Ben Bravonun 1.6 105hp'liğinden bahsediyorum.

    Golf ve yazdığım diğer 1.6 dizel araçlarla eşit HP üretip 40-50nm fazla tork üretirken 0-100ü aynı.

    120hp 320nm olan versiyonu 10.5 saniye diğerlerinden üstün yani ona diycek söz yok.

    Alıntıları Göster
    Ayenı sorunun cevabını bende çok merak ettim.Hatta fiatın bu 1.6dizel motoru niye böyle aman aman tutumadı diye?Demek o kadar performans ve yakıt avantajı yok bu motorun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Benim anlamadığım asıl nokta Bravo hem Hp olarak hem de tork olarak Golf'ten üstün görünüyor kağıt üzerinde...

    Ancak; ikisinin de 0-100 hızlanmaları aynı, bu işte bir gariplik yok mu?


    Ağırlık,aerodinamik,lastik kalınlığı vs. bir sürü şey var
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.4 hdi
    11 ay önce açıldı
    1.5 tdci Vs 1.3 multijet
    8 yıl önce açıldı
    1.5 tdci~1.6 tdci
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sdrive

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Benim anlamadığım asıl nokta Bravo hem Hp olarak hem de tork olarak Golf'ten üstün görünüyor kağıt üzerinde...

    Ancak; ikisinin de 0-100 hızlanmaları aynı, bu işte bir gariplik yok mu?


    Ağırlık,aerodinamik,lastik kalınlığı vs. bir sürü şey var

    Alıntıları Göster
    Maksimum tork tek başına, performans için ne ifade eder ki? Kullandığım 1.4 fire moorlu garandepunto 77 hp ve 115 nm torka sahip, 0-100 hızlanması 13.2 saniye. 1.3 75 hp 190 nm torka sahip dizel motorlusu ise 13.6 saniyelik 0-100 hızlanmasına sahip.(diğer bütün değişkenler sabit) İlkokul mantığı ile bakarsak 2 hp> 75 nm tork diyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: replastone

    Maksimum tork tek başına, performans için ne ifade eder ki? Kullandığım 1.4 fire moorlu garandepunto 77 hp ve 115 nm torka sahip, 0-100 hızlanması 13.2 saniye. 1.3 75 hp 190 nm torka sahip dizel motorlusu ise 13.6 saniyelik 0-100 hızlanmasına sahip.(diğer bütün değişkenler sabit) İlkokul mantığı ile bakarsak 2 hp> 75 nm tork diyebiliriz.

    Alıntıları Göster
    bravoları çok beğenmeme rağmen, 120 lik bravonun hızlanma hissi , 109 'luk focustan daha iyi gelmedi bana
    bravonun hem gücü hem torku çok daha yüksek olmasına rağmen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_BUTZ

    bravoları çok beğenmeme rağmen, 120 lik bravonun hızlanma hissi , 109 'luk focustan daha iyi gelmedi bana
    bravonun hem gücü hem torku çok daha yüksek olmasına rağmen

    Alıntıları Göster
    105 lik dizel Bravo kullanıyorum.

    6. viteste 1500 devirde giderken önüme bir yokuş veya bir araç çıkıyor. Gaza bi basıyorum araba tereddütsüz basıp gidiyor. Focusta bu hareketi yapamıyorsunuz. fark bu. 0-100 e etki etmez ama mesela bu.

    120 lik Bravonun hızlanma hisi yavaş denmiş. Fark, gücün devirlere göre daha homojen dağıtılması. Focus birden hızlanıyor ama sonra kesiliyor. Eski TDI Polo-Fabialarda da öyleydi. Turbo motorlarda homojenlik önemlidir.

    Bravonun az satmasının sebebi Golf-AStra kadar uzun bir geçmişe sahip olmaması, marka imajı, insanların kulaktan duyma bilgilerle hareket etmesi, teknolojiden anlamaması gibi bir sürü etkene bağlı. Yoksa multijeti beğenmeyen adam yok. Hiçbir profesyonel testte de böyle birşey okumadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdor

    Ayenı sorunun cevabını bende çok merak ettim.Hatta fiatın bu 1.6dizel motoru niye böyle aman aman tutumadı diye?Demek o kadar performans ve yakıt avantajı yok bu motorun.


    Olay motordan kaynaklı değil, motorun takıldığı araçla alakalı bir durum.. Fiat grubunun dizel motor teknolojisinde öncü ve her zaman yenilikçi bir firma olmadığını bilmeyen pek yoktur zaten otmobil camiasında (common-rail, piezzo enjektör vb. araştırın karşınıza çıkacak firma bellidir) Aynı motor Golf üzerinde olsaydı, Golf'ün 1.6 litrelik TDI motoru da Bravoya aktarsaydık satış rakamlarında pek bir değişiklik olmazdı kısacası..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdor

    Ayenı sorunun cevabını bende çok merak ettim.Hatta fiatın bu 1.6dizel motoru niye böyle aman aman tutumadı diye?Demek o kadar performans ve yakıt avantajı yok bu motorun.


    Olay motordan kaynaklı değil, motorun takıldığı araçla alakalı bir durum.. Fiat grubunun dizel motor teknolojisinde öncü ve her zaman yenilikçi bir firma olmadığını bilmeyen pek yoktur zaten otmobil camiasında (common-rail, piezzo enjektör vb. araştırın karşınıza çıkacak firma bellidir) Aynı motor Golf üzerinde olsaydı, Golf'ün 1.6 litrelik TDI motoru da Bravoya aktarsaydık satış rakamlarında pek bir değişiklik olmazdı kısacası..


    Common rail in mucidi fiat, nasıl pek yenilikçi bir firma değil anlamadım
    VW nin TDI ını tarihe gömdü... TDI da artık common-rail...
    İnat etti inat etti vw , pompe meme teknolojisinde, common-raile döndü.

    Sırf bu mantıklarından dolayı bile statükocu mantık VW alınmaz... Yeniliğe kapalı firma...


    Bakın zaten Otomotiv dünyasında halk sınıfı araçlarda, yenilikleri her zaman Renault getirir, Megane hep öncüdür, ilk 5 yıldızı Megane alır, ilk start stop u araçlara megane koyar, ilk zilyon tane hava yastığını megane standart hale getirir vesaire vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdor

    Ayenı sorunun cevabını bende çok merak ettim.Hatta fiatın bu 1.6dizel motoru niye böyle aman aman tutumadı diye?Demek o kadar performans ve yakıt avantajı yok bu motorun.


    Olay motordan kaynaklı değil, motorun takıldığı araçla alakalı bir durum.. Fiat grubunun dizel motor teknolojisinde öncü ve her zaman yenilikçi bir firma olmadığını bilmeyen pek yoktur zaten otmobil camiasında (common-rail, piezzo enjektör vb. araştırın karşınıza çıkacak firma bellidir) Aynı motor Golf üzerinde olsaydı, Golf'ün 1.6 litrelik TDI motoru da Bravoya aktarsaydık satış rakamlarında pek bir değişiklik olmazdı kısacası..


    Common rail in mucidi fiat, nasıl pek yenilikçi bir firma değil anlamadım
    VW nin TDI ını tarihe gömdü... TDI da artık common-rail...
    İnat etti inat etti vw , pompe meme teknolojisinde, common-raile döndü.

    Sırf bu mantıklarından dolayı bile statükocu mantık VW alınmaz... Yeniliğe kapalı firma...


    Bakın zaten Otomotiv dünyasında halk sınıfı araçlarda, yenilikleri her zaman Renault getirir, Megane hep öncüdür, ilk 5 yıldızı Megane alır, ilk start stop u araçlara megane koyar, ilk zilyon tane hava yastığını megane standart hale getirir vesaire vs.

    Alıntıları Göster
    İşte bir ters taraftan anlama mantığı daha.. yemin ediyorum özel Türkçe dersleri vermeye başlayacağım yada yakında derdimi ingilizce anlatacağım; tekrar irdeliyoruz, bakalım ne demişim?

    "Fiat grubunun dizel motor teknolojisinde öncü ve her zaman yenilikçi bir firma olmadığını(olduğunu olacak işte burası anlaşılmıyor mu) bilmeyen pek yoktur zaten otmobil camiasında" daha özet ve KOLAY anlaşılabilir bir dilde yazarsak:

    Fiat Grubu Dizel motor teknolojilerinde öncüdür ve her zaman yenilikçidir, bu gerçeği otomobil camiasında fazla bilmeyen insan yoktur. Oldu mu?

    VW TDI'ı tarihe gömdü, Eeeee aksini iddia eden mi var? Yeniliğe açık firma mı demişim? Yahu bu forumda herkes her konuda nasıl VW'e çamur atabiliyor, ağzımı bile açmamışım.. Diyorum ki Türkiyede Golf peynir ekmek gibi satıyor, Bravo fazla satamıyor bu Golfün motorunun daha iyi olduğunu göstermez, motorları değiştirsek satış rakamları oynamaz demişim, hatta Bravoya VW motoru taksak zaten az olan satışları daha bile düşebilir.. (ciddiyim, ironi yapmıyorum)

    Hoop sonra konu gelmiş, Renault'ya damlamış zaten sen şu Alfa Romeo'lar yolda dökülür kalır diyen üyeydin, sabah sabah kaale alıp cevap yazdım bir de üşenmeden tövbe tövbe.. sonra gelmiş başına bir şeyler gelebilir diyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 19 Kasım 2010; 10:57:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    İşte bir ters taraftan anlama mantığı daha.. yemin ediyorum özel Türkçe dersleri vermeye başlayacağım yada yakında derdimi ingilizce anlatacağım; tekrar irdeliyoruz, bakalım ne demişim?

    "Fiat grubunun dizel motor teknolojisinde öncü ve her zaman yenilikçi bir firma olmadığını(olduğunu olacak işte burası anlaşılmıyor mu) bilmeyen pek yoktur zaten otmobil camiasında" daha özet ve KOLAY anlaşılabilir bir dilde yazarsak:

    Fiat Grubu Dizel motor teknolojilerinde öncüdür ve her zaman yenilikçidir, bu gerçeği otomobil camiasında fazla bilmeyen insan yoktur. Oldu mu?

    VW TDI'ı tarihe gömdü, Eeeee aksini iddia eden mi var? Yeniliğe açık firma mı demişim? Yahu bu forumda herkes her konuda nasıl VW'e çamur atabiliyor, ağzımı bile açmamışım.. Diyorum ki Türkiyede Golf peynir ekmek gibi satıyor, Bravo fazla satamıyor bu Golfün motorunun daha iyi olduğunu göstermez, motorları değiştirsek satış rakamları oynamaz demişim, hatta Bravoya VW motoru taksak zaten az olan satışları daha bile düşebilir.. (ciddiyim, ironi yapmıyorum)

    Hoop sonra konu gelmiş, Renault'ya damlamış zaten sen şu Alfa Romeo'lar yolda dökülür kalır diyen üyeydin, sabah sabah kaale alıp cevap yazdım bir de üşenmeden tövbe tövbe.. sonra gelmiş başına bir şeyler gelebilir diyor

    Alıntıları Göster
    şanzıman oranları çok önemli arkadaşlar. tek başına motor bir yere kadar etikli sonuçta o gücü lastiklere aktarmak için şanzıman kullanılıyor. dizel motorlar için genelde uzun oranlı ekonomi hedefli şanzıman var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdor

    Ayenı sorunun cevabını bende çok merak ettim.Hatta fiatın bu 1.6dizel motoru niye böyle aman aman tutumadı diye?Demek o kadar performans ve yakıt avantajı yok bu motorun.


    Olay motordan kaynaklı değil, motorun takıldığı araçla alakalı bir durum.. Fiat grubunun dizel motor teknolojisinde öncü ve her zaman yenilikçi bir firma olmadığını bilmeyen pek yoktur zaten otmobil camiasında (common-rail, piezzo enjektör vb. araştırın karşınıza çıkacak firma bellidir) Aynı motor Golf üzerinde olsaydı, Golf'ün 1.6 litrelik TDI motoru da Bravoya aktarsaydık satış rakamlarında pek bir değişiklik olmazdı kısacası..


    Common rail in mucidi fiat, nasıl pek yenilikçi bir firma değil anlamadım
    VW nin TDI ını tarihe gömdü... TDI da artık common-rail...
    İnat etti inat etti vw , pompe meme teknolojisinde, common-raile döndü.

    Sırf bu mantıklarından dolayı bile statükocu mantık VW alınmaz... Yeniliğe kapalı firma...


    Bakın zaten Otomotiv dünyasında halk sınıfı araçlarda, yenilikleri her zaman Renault getirir, Megane hep öncüdür, ilk 5 yıldızı Megane alır, ilk start stop u araçlara megane koyar, ilk zilyon tane hava yastığını megane standart hale getirir vesaire vs.


    Arkadaşım sen sabah tersten mi kalktın?Her lafı yanlış anlıyorsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdor

    Ayenı sorunun cevabını bende çok merak ettim.Hatta fiatın bu 1.6dizel motoru niye böyle aman aman tutumadı diye?Demek o kadar performans ve yakıt avantajı yok bu motorun.


    Olay motordan kaynaklı değil, motorun takıldığı araçla alakalı bir durum.. Fiat grubunun dizel motor teknolojisinde öncü ve her zaman yenilikçi bir firma olmadığını bilmeyen pek yoktur zaten otmobil camiasında (common-rail, piezzo enjektör vb. araştırın karşınıza çıkacak firma bellidir) Aynı motor Golf üzerinde olsaydı, Golf'ün 1.6 litrelik TDI motoru da Bravoya aktarsaydık satış rakamlarında pek bir değişiklik olmazdı kısacası..


    Common rail in mucidi fiat, nasıl pek yenilikçi bir firma değil anlamadım
    VW nin TDI ını tarihe gömdü... TDI da artık common-rail...
    İnat etti inat etti vw , pompe meme teknolojisinde, common-raile döndü.

    Sırf bu mantıklarından dolayı bile statükocu mantık VW alınmaz... Yeniliğe kapalı firma...


    Bakın zaten Otomotiv dünyasında halk sınıfı araçlarda, yenilikleri her zaman Renault getirir, Megane hep öncüdür, ilk 5 yıldızı Megane alır, ilk start stop u araçlara megane koyar, ilk zilyon tane hava yastığını megane standart hale getirir vesaire vs.


    Arkadaşım sen sabah tersten mi kalktın?Her lafı yanlış anlıyorsun

    Alıntıları Göster
    Ben mi başkaları mı? Fiatı öven bir yazı yazıyorum, bir tek kelimede hata var, adam yazının gerisini bile okumadan Fiata laf atmışım gibi cevap yapıştırıyor üstüne bir de konu bir şekilde Volkswagen'e geliyor e ben ne yapayım arkadaş bu durumda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Ben mi başkaları mı? Fiatı öven bir yazı yazıyorum, bir tek kelimede hata var, adam yazının gerisini bile okumadan Fiata laf atmışım gibi cevap yapıştırıyor üstüne bir de konu bir şekilde Volkswagen'e geliyor e ben ne yapayım arkadaş bu durumda

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar tamam sakin. Konuyu marka bazına taşımayalım Fiat-VW-Ford çekişmesi değil amacımız.

    @kkvan arkadaşımız olayı aslında çok iyi özetlemiş ve bana çok mantıklı geldi. Dediği gibi düzgün bir tork eğrisi sunuyor vites küçültmeden de hızlanabiliyoruz. Kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.

    Zaten bir aracın performansını 0-100 ile değerlendiremeyiz bunun ara hızlanma kabiliyeti var var da var. O zaman diyebilir miyiz ki bu 40-50 newton metre farkın gücünü ara hızlanmalarda alıyoruz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Ben mi başkaları mı? Fiatı öven bir yazı yazıyorum, bir tek kelimede hata var, adam yazının gerisini bile okumadan Fiata laf atmışım gibi cevap yapıştırıyor üstüne bir de konu bir şekilde Volkswagen'e geliyor e ben ne yapayım arkadaş bu durumda


    Fiat grubunun dizel motor teknolojisinde öncü ve her zaman yenilikçi bir firma olmadığını bilmeyen pek yoktur zaten otmobil camiasında

    Ben bu lafına istinaden söyledim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Ben mi başkaları mı? Fiatı öven bir yazı yazıyorum, bir tek kelimede hata var, adam yazının gerisini bile okumadan Fiata laf atmışım gibi cevap yapıştırıyor üstüne bir de konu bir şekilde Volkswagen'e geliyor e ben ne yapayım arkadaş bu durumda


    Fiat grubunun dizel motor teknolojisinde öncü ve her zaman yenilikçi bir firma olmadığını bilmeyen pek yoktur zaten otmobil camiasında

    Ben bu lafına istinaden söyledim

    Alıntıları Göster
    Tamam arkadaşlar "olmadığını" yerine "olduğunu" yazmak istediğini açıklamış işte arkadaş. Uzatmayalım, konu kilitlenecek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Tamam arkadaşlar "olmadığını" yerine "olduğunu" yazmak istediğini açıklamış işte arkadaş. Uzatmayalım, konu kilitlenecek.

    Alıntıları Göster
    1.6 multijet motora 0-100 e bakarak kötü verimsiz denemez. Bu tork gücünü ne zaman ve nasıl verdiğine bakılmalı. Tork unu yüksek tutmanın amacı 0-100 iyi mükemmel olsun diye değildir. Yokuşlarda bayılmaması ve gücünü stabil tutması 100 le girdiği yokuşu 60 la tamamlamasın vites küçültmeye gerek duymasın diye yüksek tutuluyor.

    Tork gücünü belli devirden sonra kaybediyor bu yüzden kötü diyenlerde yanlış bilgi sahibi.

    1500-2000 devir arası max torkunu veriyor ve bu devirden sonra düşüş yaşıyor ama 3500 devirde bile 240-250 tork vermeye devam ediyor. Bu değerde bir çok rakibinin max torkuna eşit.Rakipleri 3500 devirde çok düşük tork üretiyorlar fark burada ortaya çıkıyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.