Şimdi Ara

1.5dci Megane 4 ile Atmosferik Focus a yetişemedim. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
3
Favori
14.489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ya bu fast and furious 2.0 alti atmosferik kullanicilari bir bize denk gelmiyor anasini satayim. Ama forumlarda yok soyle turbo kovaladim yok boyle turbo kovaladim. Bir biz goremiyoruz yollarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik kullanmasak yeriz belki. 15 sene hep eski benzinli gazlı araçlar kullandım sonunda bir dizel araç aldım geçmişte kullandığım tüm araçlar eşşeklikmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • escudo76 E kullanıcısına yanıt
    Bi abartmayın arkadaş ya. Yıllarca 200hp 300hp turbo araçlar da kullandım, 1.5 atmosferik 1280kg araç kullanıyorum ne zulüm çektim ne acı çektim biniyorum gidiyor. Koyarsan 1.6 100hp motoru 10-15 yıl önceki ilk ötv dönemi sonrası gibi koca D sınıfı sedanlara ağlarlar tabiki. 1200-1300kg kompakt arabada ne zulmü olacak?

    Turbo gibi çekmez, keyifli değil dersin anlarım. Allah rampa çıkartmasınlar, zulümler, işkenceler. Vay be, neler çekmiş halkım yıllarca, yollar şahit Motor iki devir çevirince ağlayan kız çocukları sizi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: escudo76

    Güzel açıklamışsınız lakin 120 km hız kadar her türlü dizel oto arac daha iyi hızlanıyor. O süratten sonra benzinli motor beygir gücü ile farkı kapatıp geçiyor. Şehir ici atikligi ile dizel one çıkıyor. Şehirlerarası sürat limitleri de belli. Ayrıca dizelin rampa çıkarken seriligi ayrı bir zevk veriyor. Ornek verirsek 90 bg 230 yorklu dizel aracım pozantı tekir rampasini vites düşmeden 170 de çıkabiliyor.
    Bu konuda genelleme yapmamak lazım. Performans karşılaştırması yaparken her dizel ve her atmosferik motoru ayrı ayrı değerlendirmek gerekiyor.

    Mesela sizin 90 hp'lik aracınız 0-120 arasında da 125-132 ps atmosferik motorlar kadar iyi hızlanamaz. Ancak kalkışta ve ara hızlanmalarda turboyu doldurup ani tork gelince vay arkadaş uçuyorum hissi oluşturur.

    Bir önceki mesajımda yazdığım gibi dizelin farkını ancak yüklü olarak yokuş çıkarken anlarsınız. Atmosferik motorlu bir araçta 5 kişi + bagaj dolu halde %10 eğimli dik bir yokuş çıkmaya çalışırsanız hele ki bu yokuşta yavaşlayıp tekrar hızlanmanız gerekirse o zaman araca lanet edebilirsiniz.

    Bunun dışındaki durumlarda güncel 1.6 atmosferik motorlar daha yüksek beygir gücü üretebildiği için sizin 90 hp'lik dizel motorunuzdan daha iyi performans gösterecektir.

    Dizel motorlara yüksek çekiş gücü ve düşük tüketim sağlıyor diye bakmak lazım. Performans, titreşim, düşük gürültü gibi karşılaştırmalarda benzinli araçların daha avantajlı durumda olduğu bilinen gerçeklerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    aracınız biraz güçlü olacak.
    Focus'a o değerlerde yetişememeniz normal.
    bende peugeot 508 2.2 gt var..
    205 hp 450 tork..
    ne 3.20d'ler audi a4 2.0 tdi'ler başedemiyor benle..

    hemen hemen herkes 1.6 120 hp 508 sanıyor.
    Sonra da tokadı yiyince apışıp kalıyor..
    320d neden başedemiyor anlayamadım. İkisi de 400 tork, ikisinin de son hızı aynı ve 320d nin 0-100’ü daha iyi, en azından kağıt üstünde öyle. Yalnız merak edip baktım ve 2.2 508’in 2. Eli çok kötüymüş. Tamam 2.0 bmw’nin de 2. Eli çok kötü de bu bambaşka. Golf tsi fiyatına gidiyor resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    son cümle müthiş.
    1280 kg 122 beygir atmosferiğe 5 yetişkin binip dağ köyüne tırmandık. Ben hiç zorlanmadım, araba da zorlanmadı. Hava serin olmasına rağmen sırf denemek için klimayı da açtım. Yol boyunca 3500-4000 devirin üstüne çıkmama gerek kalmadı. Daha fazla basınca bu sefer yolun limitlerini zorlamış oluyordum zaten.
    Ya dediğiniz gibi 1.6 + ağır kasalı araçlara binip bütün atmosferikleri öyle düşünüyorlar. Veya devir-vites olayını verimli kullanamıyorlar.
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Valla hocam nereye baktınız siz?
    3.20d 177 beygir
    508 205 beygir.
    Ayrıca 450 tork..
    Kaç tane 320d denk geldiyse hiç biri yenişemedi.

    Evet ikinci el piyasası çok düşük.
    Ülkemizde Peugeot’a ve peugeot’un d segment arabası tutulmaz.
    Neden diye sorsanız, bizim ülkemizde kendini çok akıllı sanan gerizekalı insanlarımız yüzünden derim.
    Zamanında dedelerinden duymuşlar pejo şöyle kötü böyle kötü.
    Ben 10 sene partner tepee kullandıktan sonra bu 508’i aldım. Yaklaşık 1,5 senedir kullanıyorum.
    Konfor, donanım, kalite on numara..

    Ama ülkemizde mercedes ve BMW’den daha değerli görünen vw fanlarına gelde bunu anlat...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu görünce Lada ile turbo dizelleri tokatladığım günler geldi aklıma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    meselede sapla samanı karıştırmışsınız. arkadaş ne diyor 3500 den sonra ölü. belliki dizel teknolojisi konusunda zerre bilgisi yok. bmw dizeller (ve bazı diğer markalar) çok rahat 5000 devir çevirebiliyor. onun da ötesinde o ölü dediği noktada ben 200 km/s hıza ulaşmış oluyorum o saatten sonra ölü diri farketmez.

    Alıntıları Göster
    BMW'deki dizel motor dediğim gibi dizel motorun en güzel temsilcilerinden birisi. Genel dizel motorlar 4000'den sonra boş çeviriyorlar. Güç 2000-4000 aralığına sıkıştığı için (Toplamı da benzinli motora yakın olduğu için), ani ve iyi bir hızlanma sunuyor ama bunu uzun süre sürdüremiyor. Benzinli motorda ise daha uzun bir güç alanı var. Eğer dizelin en iyi temsilcilerinden birisini koyarsanız ben de 2.0 atmoferik 240 beygirlik Honda motorunu koyarım karşısına.

    Ama demek istediğim o değil, siz dizel ile 3500 devirde 200 km/sa hıza ulaşıyorsunuz, ben atmosferik benzinli ile 6000 devirde. Sizin 200 km/sa hıza ulaştığınız yerde 120 beygir gücünüz var, 1.6 atmosferik ile benim de 120 beygir gücüm var.

    Şöyle bir husus daha var, turbo ünitelerde güç kısılmış oluyor. Yani motorlar daha fazla gücü üretebilecekken hedeflenen güce ulaşıldığı için kısılıyorlar. Bu ama maliyet için olur, ama emisyon için olur, ama pazarlama stratejisi için olur ama olur. 1.5 DCI 110'luk ünite mesela konuda örneği geçen. 4000 devirde 110 beygir güç üretiyor. 3500 devirde de 110 beygir olsun en fazla (Ki genelde hedeflenen güce ulaşıldığı andan itibaren tork eğrisi devir artışına orantılı olarak düşürülerek güç üretimi sabit tutulur) ve bu motor 3500 devirde 200 km/sa hız yapsın. 1.6 atmosferik bu civarlarda 6500 devri bitirip bir üst vitese geçer. Yani 200'e ulaşana kadar atmosferik benzinli 1.6 125 beygirlik bir ünite 110 beygirden fazla güç üretiyor olur. Ve burada dizel, 4000 devire ulaşana kadar 110 beygir gücü korurken atmosferik benzinli vites büyütüp 5500 devire düşüp hala 110 beygir gücün üzerinde kalabilir.


    Ama benim demek istediğim; atmosferik motor yukarıdaki gibi hünerini sergilerken devir çevirdiği için eleştrilmesi. E arkadaş sendeki motor kendi hacminin 2 katı havayı emerken bir şey yok, bendeki motor 2 kat devir çevirip 2 katı fazla emme zamanı yaparak 2 katı havayı emince "Yoook".
    Aynı hacim araçları karşılaştıralım. 1.4 Turbonun karşısına 2.0 atmosferik çıkarmayın. E turbo benzinci kardeşim sen de sök turboyu madem, şartlar eşit olsun?

    Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir. Mesajımı doğrudan şahsınıza olarak almayın lütfen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    Valla hocam nereye baktınız siz?
    3.20d 177 beygir
    508 205 beygir.
    Ayrıca 450 tork..
    Kaç tane 320d denk geldiyse hiç biri yenişemedi.

    Evet ikinci el piyasası çok düşük.
    Ülkemizde Peugeot’a ve peugeot’un d segment arabası tutulmaz.
    Neden diye sorsanız, bizim ülkemizde kendini çok akıllı sanan gerizekalı insanlarımız yüzünden derim.
    Zamanında dedelerinden duymuşlar pejo şöyle kötü böyle kötü.
    Ben 10 sene partner tepee kullandıktan sonra bu 508’i aldım. Yaklaşık 1,5 senedir kullanıyorum.
    Konfor, donanım, kalite on numara..

    Ama ülkemizde mercedes ve BMW’den daha değerli görünen vw fanlarına gelde bunu anlat...
    www.auto-data.net
    BMW 3 Series Sedan (F30 LCI, Facelift 2015) 320d (190 Hp) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar
    https://www.auto-data.net/tr/bmw-3er-sedan-f30-lci-facelift-2015-320d-190hp-22886


    kimse vw'yi mercedes veya bmw'den daha değerli görmüyor ama bir gerçek var ki premium araçlar 2. elde vw'den daha fazla değer kaybeder. audi vw grubundan çıktığı ve vw'den daha pahalı olduğu halde 2-3 sene sonra fiyatları eşitlenir. araç alırken bunu kabullenerek almak lazım. yalnızca burda değil ki bu. kardeşim almanya'da senelerce yaşadı ve daha yeni döndü. vw'nin 2. eli orada da çok daha güçlü. 508 sadece pejo olduğu için değil, motoru 2.2 olduğu için katmerli bir şekilde değer kaybetmiştir. arkadaşım vw touareg jip aldı inanılmaz bir fiyata, çünkü motoru çok büyük, vergisi çok yüksek.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Hocam ben 9 sene Almanya da yaşadım.
    İnan’ın vw kendi vatanında ülkemizdeki fiat muamelesi görüyor.
    Bmw ve mercedes orda her kesimden vatandaşın tercih ettiği ilk 5 araçtan 2 si.
    Ayrıca, sadece ülkemizde vw aşırı pohpohlanan ve değerinden fazla premium muamelesi gören bir araç.

    Ömründe 508 Gibi bir araca hiç binmemiş biri sorsanız yeaahh abi pejo işte der.

    2.2 motor efsane...
    iyiki almışım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    Hocam ben 9 sene Almanya da yaşadım.
    İnan’ın vw kendi vatanında ülkemizdeki fiat muamelesi görüyor.
    Bmw ve mercedes orda her kesimden vatandaşın tercih ettiği ilk 5 araçtan 2 si.
    Ayrıca, sadece ülkemizde vw aşırı pohpohlanan ve değerinden fazla premium muamelesi gören bir araç.

    Ömründe 508 Gibi bir araca hiç binmemiş biri sorsanız yeaahh abi pejo işte der.

    2.2 motor efsane...
    iyiki almışım..
    kime inanayım şimdi? kardeşim de senelerce orda yaşadı, eşi çocukluğundan beri orada, kuzenim de 30 sene olmuştur. orada fiat muamelesini gören opel. opel de alamayan ford alıyor, onu da alamayan japon alıyor. bmw, mercedes pahalı geliyor onlara. 2. elde düşük tabii kabul ama orada bir anlayış var bizdeki gibi bütün paralarını arabaya yapıştırmıyorlar, bütün parasını arabaya yapıştıranlar yine türkler orada, onlar da bmw, mercedes'in 2. elini alabiliyor ancak.

    2.2 motor efsanedir, kabul ama vergisel yönden kötü bir rakam. en azından 2.0 olaydı.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bir sorun yok ya. Hiç bağırmadan çağırmadan her yokuşu yolu hiç sorunsuz akıcı gidiyor benim araba, 1.4 turbo veya dizel gibi esnek mi, kuvvetli mi? Hayır ama hiçbir problem yok. Eski C sınıfı 1.4 atmosferikler vardı Almanyada 1.4 75hp veya 90hp 1.4FSI Golf'ler vardır. 1.33 Auris örneğin. Bunlarda gerçekten çekiş sorunu var. Dediğim gibi D sınıfı eski 1.6 araçlarda var, 1.6 Vectra, Passat, Mondeo. Bunlarla da zulümler, acılar kahırlar çekmezsin ama kesinlikle daha iyi bir motor istiyor insan.

    Birde şu var, gidiş-geliş yol azaldı memlekette, çok fazla bölünmüş yol var artık. Eskiden cidden güçlü motorun avantajını sollama emniyeti çekişi olarak da görüyordun, baya büyük rahatlıktı büyük motor. Şimdi neredeyse sıfır sollama ihtiyacı ile yüzlerce km yol gidiyorsun. Çok çok güçlü otomobiller kullanmış biri olarak yazıyorum, eskisi gibi doğrudan avantajı yok güçlü-torklu motorun. Daha ziyade keyif olarak avantajı oluyor.

    Arkadaşın kurşunu boşa gitmesin dipnot olarak da harbiden zulüm çektirecek bir iki araç söyleyim, 1.3 kent motorlu eski 60hp Escort'lar Felaket bişeydir. E110 1.3 karbüratörlü Corolla'lar da olabilir. eski 55-60hp 1.0 atmosferik Corsalar. İlk nesil 1.3 60hp accentler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bir sorun yok ya. Hiç bağırmadan çağırmadan her yokuşu yolu hiç sorunsuz akıcı gidiyor benim araba, 1.4 turbo veya dizel gibi esnek mi, kuvvetli mi? Hayır ama hiçbir problem yok. Eski C sınıfı 1.4 atmosferikler vardı Almanyada 1.4 75hp veya 90hp 1.4FSI Golf'ler vardır. 1.33 Auris örneğin. Bunlarda gerçekten çekiş sorunu var. Dediğim gibi D sınıfı eski 1.6 araçlarda var, 1.6 Vectra, Passat, Mondeo. Bunlarla da zulümler, acılar kahırlar çekmezsin ama kesinlikle daha iyi bir motor istiyor insan.

    Birde şu var, gidiş-geliş yol azaldı memlekette, çok fazla bölünmüş yol var artık. Eskiden cidden güçlü motorun avantajını sollama emniyeti çekişi olarak da görüyordun, baya büyük rahatlıktı büyük motor. Şimdi neredeyse sıfır sollama ihtiyacı ile yüzlerce km yol gidiyorsun. Çok çok güçlü otomobiller kullanmış biri olarak yazıyorum, eskisi gibi doğrudan avantajı yok güçlü-torklu motorun. Daha ziyade keyif olarak avantajı oluyor.

    Arkadaşın kurşunu boşa gitmesin dipnot olarak da harbiden zulüm çektirecek bir iki araç söyleyim, 1.3 kent motorlu eski 60hp Escort'lar Felaket bişeydir. E110 1.3 karbüratörlü Corolla'lar da olabilir. eski 55-60hp 1.0 atmosferik Corsalar. İlk nesil 1.3 60hp accentler.
    Mesajınıza katılıyorum keyif olayını Bi kenara bırakırsak aynı marka aynı ağırlıkta aynı güçte dizel, atmosferik benzin, turbo benzinin hızlanmaları neredeyse eşit olacaktır hala millet motor hacmine takılı kalmış daha torklu motor daha çabuk hızlanacak diye Bi kaide yok anlık olarak koltuğa yapıştırsada bir üst vitesede daha çabuk geçecektir ve tekerleği iletilen tork düşecektir baz alınması gereken nokta güç ağırlık şanzıman oranı millet neyin yarışını yapıyor anlamak güç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • talharo123 T kullanıcısına yanıt
    Evet hocam, benim accent admire 1.6 105 bg benznliydi( lpgsiz binen bi ben kalmistim 2011 yilinda🙃) astra muhtemelen 1.3 90 veya 95

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Sigaram yok alkolüm yok.
    Yılda 2900 lira vergi çok gelmiyor bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    cevabınız için teşekkür ederim, yalnız bir noktayı düzeltmek isterim. bmw dizelinin karşısına hondanın 2.0 240 bg lik motorunu koyarken lütfen aynı ağırlıkta bir arabada koyun. o honda motoru 1500 kg ve üstü ağırlıkta bir arabada çok işe yaramaz (eğer ki çok kısa oranlı bir şanzıman kullanmazlarsa)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Valla 6 yıl 1.6 atmosferik kullandım 124 hp, 6600 devirde vites değiştirdiğim oluyordu, şimdi 120 hp 320 tork 1.6 dizel ile 2500-3000 devirde vites değiştirmek aynı etkiyi yapıyor.

    90-100-110 hp dizelleri kenara koyun, 120 ve üstü 300-320 torklu dizelleri geçecek 1.6 atmosferik yok... Atmosferikler içinde en iyisi manuel 132 hp 1.6 valvematic corolla, 10 saniye 0-100 verisi var, max hız 200, benim 120 hp dizel de 0-100 9.8 saniye, max hız 200. Eee nerde kaldı 12 beygir ?

    Kaldı ki herşey uzun yol değil, bunun şehir içi sürüşü var, dolu-yokuşlu kullanımı var, dizel her koşulda daha rahat ve avantajlı
    1.6 civic vtec 2 manuelide es geçmemek lazım. 9.7 sn gibi bir 0-100 değeri vardı diye hatırlıyorum. Aynı aracın otomatiği vardı bende ve jetta,focus ve s60 gibi modellerin dizellerini tokatlamıştım.




  • O aracın manueli güzel de otomatiği işi bozuyor, gücü törpülüyor

    Jetta zaten 105 hp ile çok iddialı bi dizel değil, focusu bilmiyorum 95 hp ise o da hiç iddialı değil zaten, s60 ise ağırlığı altında ezilen bi motora sahip, yoksa 115 hp ile gayet atak olabilecek bi araç.

    O kasa civic manuel alınıp keyfine devir çevrilecek bi araç, tabi benzinde kullanılacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozr2pkr

    1.6 civic vtec 2 manuelide es geçmemek lazım. 9.7 sn gibi bir 0-100 değeri vardı diye hatırlıyorum. Aynı aracın otomatiği vardı bende ve jetta,focus ve s60 gibi modellerin dizellerini tokatlamıştım.

    Alıntıları Göster
    2008 yılında 2006 model vtec LS almıştım. Simota hava filtresi, DC headers, hafif volan, Crower stage 1 egzantrik, D17A2 ecu (amerikan vtec2 1700 cc 7200 rpm çeviriyordu), advanti hafif jant vardı. Araba yaklaşık 140 hp falandı. Ama şu an kullandığım yazılımlı 308 ondan daha keyifli.

    edit: bu da bahsettiğim vtec2'nin 2009 yılında çektiğim bir kadran videosu. 4.viteste 190 yapıyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 3 Mart 2019; 21:2:24 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.