Şimdi Ara

1.5dci Megane 4 ile Atmosferik Focus a yetişemedim. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
3
Favori
14.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Olur öyle şeyler arada 1.6 lt 132 HP Corolla atmosferik aracı küşümseyen herkesi ufak bir şok atlamak en sevdiğim uğraştı bir ara

    Atmosferik sürmesini bilmeyenler ile hiç uğraşmaya değmez. Özellikle 100km'den sonra devir ve aracın ciğerli olması alıp götürür aracı. Turbo'lu aracın olayı şöför seçmemesi daha çok. Alt devirlerde seni rahat ettirir ama iş gerçek araç sürmeye gelince atmosferik şöför seçer. Eğer düzgün kaldırmayı becer Corolla atmosferiği 8.5-9 sn aralığında bile kaldırırsın.
    Atmosferik sürmeyi bilmeyen kişi benim galiba.

    Golf 4 1.6 tüplü vardı araç gitmiyordu, sanki arabanın arkasından tutuyolar gibi.

    Sonra 1.4 Tdi İbiza aldım gazlayınca fırlıyor araba.

    Golf 102 beygir İbiza 80 beygir.

    Gerçi şimdi Focus var hala özlerim 3 silindir İbizanın tork patlmasını.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JohnReesee

    Kalkışta 1.6 hiçbir atmosferiğin turbolu +90 hp hiçbir araçla şansı yok. Ama işler uzun yolda , hız arttıkça değişiyor. Bende 1.6 lpgli megane 4 var kalkışta çok hantal ama hızını aldıktan sonra araç çekişten düşmüyor. Dizel 2. nesil i20 var bir de o da kalkışlarda ara hızlanmalarda gayet iyi ama 150-160dan sonra kesilmeye başlıyor. Yaşadığınız durum normal gibi gözüküyor.
    90+hp dizel!!! Hiçbir 1.6 atmosferiğin şansı yok!!!
    Çok talihsiz olmuş be kardeşim. Güncel atmosferikler hatta çokta güncel olmayan 9-10 senelik valvematik motor çoğu 1.6 dizelle tabiri caizze oynar. Çok büyütmeyin dizel motorları. Şuan bende 1.6 110hp hdi dizel motorlu araç kullanıyorum valvematiği mumla arıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    90+hp dizel!!! Hiçbir 1.6 atmosferiğin şansı yok!!!
    Çok talihsiz olmuş be kardeşim. Güncel atmosferikler hatta çokta güncel olmayan 9-10 senelik valvematik motor çoğu 1.6 dizelle tabiri caizze oynar. Çok büyütmeyin dizel motorları. Şuan bende 1.6 110hp hdi dizel motorlu araç kullanıyorum valvematiği mumla arıyorum.

    Alıntıları Göster
    Hocam kullandığım araçları belirttim yukarıda. Uzun yolda atmosferik güzel gerçekten fakat eğri oturup doğru konuşalım insanların çoğu senede 1-2 kere uzun yol yapıyor. Dizeller şehir içi aşırı rahat. Kalkışları da çok güzel. 0-80 hızlanma bana fazla fazla yetiyor. İşler yüksek hızlarda dizel aleyhine değişiyor ancak yine bir yokuş olduğu zaman dizel avantajlı. Çok yakın arkadaşımda 1.6 2009 corolla var bazen kalkıyoruz , göremiyorum aynamda. Bana göre önemli olan şehir içi performansı. Senede 1-2 kere uzun yol yapıcam diye şehir içi yokuş tırmanırken eziyet çekemem hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JohnReesee -- 18 Haziran 2019; 17:44:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JohnReesee

    Hocam kullandığım araçları belirttim yukarıda. Uzun yolda atmosferik güzel gerçekten fakat eğri oturup doğru konuşalım insanların çoğu senede 1-2 kere uzun yol yapıyor. Dizeller şehir içi aşırı rahat. Kalkışları da çok güzel. 0-80 hızlanma bana fazla fazla yetiyor. İşler yüksek hızlarda dizel aleyhine değişiyor ancak yine bir yokuş olduğu zaman dizel avantajlı. Çok yakın arkadaşımda 1.6 2009 corolla var bazen kalkıyoruz , göremiyorum aynamda. Bana göre önemli olan şehir içi performansı. Senede 1-2 kere uzun yol yapıcam diye şehir içi yokuş tırmanırken eziyet çekemem hocam.

    Alıntıları Göster
    Hiçbir atmosferiğin kalkışlarda şansı yok dedinde ondan yazdım. Dizellerde kalkışkardaki tork patlaması insanları ne yazıkki yanıltıyor. Çoğu dizelde 1. Vites koltuğa yapıştırıyor, 2 koltuğa yapıştırıyor, 3 koltuğa yapıştırıyor, bir bakıyorsun hız 70 :) önceki 1.6 atmosferik aracım sadece 1. Vitesle 60 km hıza çıkıyordu . Zaten 0-100 zamanlarına bakarsakta güncel benzinliler çoğu dizelden daha iyi.
    Kullanıma gelince haksızlık etmeyeceğim, vites düşürne derdi yok, yüksek devir çevirme derdi yok. Bu konularda turbo sayesinde dizeller çok daha iyi. Fakat benim hiç hoşlanmadığım noktaları da epey var. 1500 devire kadar kimse yok. Atmosferikte araba 1000 devirden itibaren azda olsa gidiyor ama turboda bu yok, öldür Allah gitmiyor. Son vitesle rampa çıkıyorsunuz, vites düşürüp hızlanıyım diyorsunuz düşük viteste hız düşüyor. Biraz devirli kullanayım diyorsunuz 3500 den sonra araç şişiyor vs vs vs.
    Tekrar söylüyorum dizel aracın kullanım kolaylıkları var ama dezavantajlarıda var. Performans olarak 130 beygir civarı dizelleri saymazsak 110hp civarı olan dizeller birçok 1.6 atmosferik karşısında kalkışta olsun, rampada olsun, son hızda olsun çuvallar. Bir süredir 1.6 110luk dizel ünite kullanıyorum. Keşke aracımda dizel yerine valvematik veya benzeri bir üniteye sahip olsam. Üzerine para bile veririm. ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozbayram -- 18 Haziran 2019; 21:17:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam siz fazla basamamışsınız, bizdeki şirket aracı Megane dci EDC düz yolda 196 yapıyor ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir focusu focuscudan başka bilen olmaz :)

    Dikkat edilirse dizel-benzin ayrımı egzoz kazanıyla belli oluyor.
    Benzinlilerde egzoz kazanı fazlasıyla bariz şekilde görünürken dizellerde kazan görünmez.

    Bir motor devrini aldıktan sonra banamısın demez,
    Bununla birlikte aktarmada önemli. Kimisi eşşek oluyor kimisi at.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Hiçbir atmosferiğin kalkışlarda şansı yok dedinde ondan yazdım. Dizellerde kalkışkardaki tork patlaması insanları ne yazıkki yanıltıyor. Çoğu dizelde 1. Vites koltuğa yapıştırıyor, 2 koltuğa yapıştırıyor, 3 koltuğa yapıştırıyor, bir bakıyorsun hız 70 :) önceki 1.6 atmosferik aracım sadece 1. Vitesle 60 km hıza çıkıyordu . Zaten 0-100 zamanlarına bakarsakta güncel benzinliler çoğu dizelden daha iyi.
    Kullanıma gelince haksızlık etmeyeceğim, vites düşürne derdi yok, yüksek devir çevirme derdi yok. Bu konularda turbo sayesinde dizeller çok daha iyi. Fakat benim hiç hoşlanmadığım noktaları da epey var. 1500 devire kadar kimse yok. Atmosferikte araba 1000 devirden itibaren azda olsa gidiyor ama turboda bu yok, öldür Allah gitmiyor. Son vitesle rampa çıkıyorsunuz, vites düşürüp hızlanıyım diyorsunuz düşük viteste hız düşüyor. Biraz devirli kullanayım diyorsunuz 3500 den sonra araç şişiyor vs vs vs.
    Tekrar söylüyorum dizel aracın kullanım kolaylıkları var ama dezavantajlarıda var. Performans olarak 130 beygir civarı dizelleri saymazsak 110hp civarı olan dizeller birçok 1.6 atmosferik karşısında kalkışta olsun, rampada olsun, son hızda olsun çuvallar. Bir süredir 1.6 110luk dizel ünite kullanıyorum. Keşke aracımda dizel yerine valvematik veya benzeri bir üniteye sahip olsam. Üzerine para bile veririm. ;)

    Alıntıları Göster
    Valla turbo benzinli dizeli de atmosferiği de topuklar. Ekonomi kaygım olmasa tekrar t benzinli alırdım. Gidişi çok güzel. Max torku 1400-3900 arasında almak harika

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    Beygiri fazla olan her zaman geçer.tork anlık döndürme kuvvetidir.Torku yüksek araç kendini seri toplar bu kadar.yani ara hızlanmalarım esnek diye her yarışı kazanırım sanıyorsanız öyle bir dünya yok malesef :)
    ralli dünyasından bihabersiniz belliki (aslında son zamanlarda ben de bihaberim ama) wrc araçların (o zamanlar )hepsi 300 bg ile sınırlıydılar , fark torkta ve ona ulaşan şanzıman oranlarındaydı.
  • Bugün arazi görevi için 90 küsür model külüstür Megane'a kaldık. Her ne kadar söve söve binsek de araç 2000 cc benzinli olanıydı. Ulan gaza basmaktan hayatımda hiç bu kadar zevk almamıştım. Yüksek devirin karşılığını almak, geniş aralıkta hızlanmak, vites küçültüp ihtiyacın olan ivmelenmeyi yakalamak, ihtiyacına göre devir çevirmek... Titreme, sarsma, gürültü hiçbirşey de yok.

    Dizelde azıcık fazla gaz ver saçma sapan geriye yapıştırır(bunu övüyorlar bir de, bence çok yorucu bir olay), acele acele vites değiştir, ha 3000 devirde gitmişin ha 4000'de neredeyse hiç fark olmasın, gürültüsü-titreşimi cabası.

    Tabii günlük yaşantımıza geri dönersek, dizelde dip gaz yapma ihtiyacı bile duymuyorsun kolay kolay. Atmosferikte devir yukarı çıkarken, yakıt göstergesi de hızla aşağı iniyor. Yakıt masrafları arasında ciddi uçurum var.
    ABD gibi benzinin galonunu 1 birim paraya alsak, dizel araca yolcu olarak bile binmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Valla turbo benzinli dizeli de atmosferiği de topuklar. Ekonomi kaygım olmasa tekrar t benzinli alırdım. Gidişi çok güzel. Max torku 1400-3900 arasında almak harika

    Alıntıları Göster
    Turbo benzinliler bana görede turbo dizel ve atmosferiğe göre birçok konuda daha iyi. Ama turbo benzinli olunca 1.0 1.2 olmayacak. Olunca en az 140-150 hp olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo benzinli tabiki en hızlı ama benzin fiyatlarını düşününce dizel hep önde oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Turbo benzinliler bana görede turbo dizel ve atmosferiğe göre birçok konuda daha iyi. Ama turbo benzinli olunca 1.0 1.2 olmayacak. Olunca en az 140-150 hp olacak.

    Alıntıları Göster
    1.4 125 tsi motor 1.6 tdi'lerden çok daha iyi. 150 olsa daha hoş olur tabii. benzin ve 2. el kaygım olmasa 150 bg tsi passat tercih edebilirdim, hatta tiguan alırdım 150bg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    2 litre var 2 litre var. Piste yönelik tasarlanmış 300 beygir 2 litre atmosferikler de var.
    Normal binek araçlarında zaten kıyaslamak yersiz olur. 2 litre atmosferik verse verse 150-160 hp verir. Fazlası gelmez.


    Şu arkadaşın kaputunun altındaki motorla benim Doblo'nun motoru aynı motor. Biraz uğraşınca hala rallilerde yarışabilen bir motor olabiliyor. Bu parçalarda biraz uğraş + para ile temin edilebilecek parçalar.

    Standart bir Palio bu hale çok rahat getirilebilir. Sadece bunu yapacak çok iyi bir usta (aynı zamanda kronik dertleri olan bir motor. Her güzelin bir kusuru var ) lazım.

    Burası çok önemli, düz yolda emekli kullanımı ile 8-10 litre yakan bu motoru yükleyip böyle kullandığınızda tüketimi turbo motordan daha esnek. Ben Stock hali ile 25 litreyi gördüm. Stock halde 25 litreyi gören motoru yükleyip kullanabilmek için petrol istasyonu lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.