Şimdi Ara

1.5dci Megane 4 ile Atmosferik Focus a yetişemedim. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
3
Favori
14.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.3 95 beygir Colt ile 95 lik dizel courrieri öyle bir tokatladim ki. Aynı beygir olsalar dahi eğer atmosferik 5000 7500 devir arası kullanılıyor ise diğerinin şansı yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hellvision

    Hepsiyle derken tüm turbolularla mı hocam. 1.6 170 beygir aracımızla oynar mı mesela :D bu kadar genelleme yapmayın
    Şimdi ona bakarsan örnek veriyorum 2.0 atmosferik 240hp s2000 de sizin bmw ile oynar.

    Yani bunun sonu yok. Sizin aracı ayrı tutuyorum.

    Ben şu tezi savunuyorum. Aynı Güçte ki atmosferik ve turbo motorun birbirlerine karşı ezici bir üstünlükleri yok.

    yani 2.0 atmosferik 170hp bir makine ile 1.6 turbo 170hp bir makine ikiside dip gaz da aynı gidecektir. ben onu savunuyorum.
  • Rampa olsa rahat geçerdin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Car_sedan

    1.2 TSI ile karşılaşan demek ki hayata kuseceksin hocam:)
    Madem konu hortlamış ben de sizden alıntı yapayım bari,

    1.2 TSI Leon ve 1.5 dCi Megane 4 EDC’yi denedik. 80-180 arası Leon’un net 3 boyu var Megane yetişemiyor

    Konu hakkında ise, atmosferik araçları hafife almayın, turbolu araçlar gibi alt devirde torkları yoktur, bayır yukarı bağırırlar ama düz yolda tam gaz giderken yüksek devirlerde maksimum beygir gücünü vereceği için, kendinden güçsüz olan bir aracı geçmesi gayet normaldir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Bayır yukarı devri yüksek tuttuktan sonra turbolular da geçemiyor ki. (Tabii kıyaslaması mantıklı araçlardan bahsediyorum)
  • Normal birşey. Düz yolda yüksek devir, direnç yok
    Yokuş olsa işler değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli araç devir çevirdiği zaman dizelin lafı olmaz :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Son hızları aynı olduğunu farzetsek bile torku yüksek olan önce hızlanır ve yokuşları daha seri çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BluePassenger -- 18 Haziran 2019; 7:32:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin torku yüksek ama hangi devirde? Atmosferik benzinliler ise bastıkça açılan yapıdalar. Max tork daha yüksek devirde geliyor.
    Yani yokuş yukarı iki arabayı yan yana koyup dip gaz yapsanız, kalkışta dizel öne atılır, geçer gibi olur ama devamında benzinli olan geçer.
    (Not:dizel-benzin kıyaslaması mantıklı olan yakın güçteki araçlardan bahsediyorum.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Dizelin torku yüksek ama hangi devirde? Atmosferik benzinliler ise bastıkça açılan yapıdalar. Max tork daha yüksek devirde geliyor.
    Yani yokuş yukarı iki arabayı yan yana koyup dip gaz yapsanız, kalkışta dizel öne atılır, geçer gibi olur ama devamında benzinli olan geçer.
    (Not:dizel-benzin kıyaslaması mantıklı olan yakın güçteki araçlardan bahsediyorum.)
    Ben de hep "atmosferik gitmiyor"culardanım, (Kendi aracımda 1.6 atmosferik) ancak gaza korkusuzca basınca yokuş yukarı (çok dik değilse) bile gayette hızlanarak, hele de düzlükte devrini almışsa yokuşta bile hayli güzel hızlanarak gidiyor ama yakıtı düşünüp gazdan geri çekiyorum ayağı mecburen ve bu seferde devir düşünce sağ şeride doğru sokuluyorum yavaşca.




  • Accent blue ile beni de yormuştu keratanın teki. Hırs yapıp solladım, bir daha gelemesin diye 170-180 yapıştırdım ayağımı gazdan çektim adam dikiz aynasında görüldü anında.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Hocam düzlükte beygiri yüksek olan araç zaten kendini belli eder. Dizelde beygir düşüktür çoğunlukla. 1.6 dizel 110 beygir aracım aynı motor 1.6 benzinli 160 beygir olabiliyor. Torku rampada hissedersin ama hızın yavaşken hızını almış 110 120 ile rampaya giren benzinli araç hızlanmaya devam eder zaten. Dizelde o hızlara gelince tork etkisini azaltıyor artık beygir ön plana çıkıyor. Bu durumda kıyaslayınca 160 nere 110 nere demeye gerek yok herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Bendeki araç 1.8 122 beygir. 170 nm torku var. Yollarda TDI'larla vs. defalarca karşılaşmam oldu. Yokuş yukarı yerlerde dahi ben vitesi-devri uygun ayarlayınca hiç biri yetişemiyor. Hatta 110 beygir altı tsi'lar da yetişemiyor. Onların da bir hayli torku var sonuçta. Bu arada sürekli tapa gaz gittiğim anlaşılmasın buradan. Çoğunlukla 100-140 bandında sürerim ama arada sol şeride geçtiğim de olmuyor değil.
    Yakın zamanda beni madara eden tek araç oldu. 132'lik 1.6 corolla. Onları dizel görmeye alışmışız o yüzden yol istedim kibarca. Adam sağa geçti ben de bastım ama o da ne, ufaktan ufaktan yürümeye başladı bu. Sonra geçti tabii.

    Yakma olayı doğru ona yapacak bir şey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Haziran 2019; 10:59:3 >




  • Olur öyle şeyler arada 1.6 lt 132 HP Corolla atmosferik aracı küşümseyen herkesi ufak bir şok atlamak en sevdiğim uğraştı bir ara

    Atmosferik sürmesini bilmeyenler ile hiç uğraşmaya değmez. Özellikle 100km'den sonra devir ve aracın ciğerli olması alıp götürür aracı. Turbo'lu aracın olayı şöför seçmemesi daha çok. Alt devirlerde seni rahat ettirir ama iş gerçek araç sürmeye gelince atmosferik şöför seçer. Eğer düzgün kaldırmayı becer Corolla atmosferiği 8.5-9 sn aralığında bile kaldırırsın.
  • Hocam dizel benzinli iki ayrı araç düşünün atıyorum her ikiside 1.500 kg ağırlığında ve her ikiside 2000 devirde 200 tork. 150 hp güç üretiyor şanzıman diferansiyelde aynı hangisi daha hızlı gider dizel mi benzinli mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konudaki yorumlardan yaptığım çıkarıma göre, dizel torku düşük devirde verdiğinden başlangıçta dizel atik görünür ama süre ve mesafe uzadıkça benzinli olan öne çıkar.

    Sanırım doğru yorumladım, üstatlar açıklasın ötesini.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    O halde 1 kg demir 1 kg pamuktan ağır olur😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    1.5 dci 110 hp küçümsenecek ünite değil.
    Ben dacia ile beni geçmeye çalışan passata fırsat vermedim. ikimizde aynı anda dipgaz yaptık kafa kafaya gittik sonra onun önüne başka araba geçti arkamda kaldı. 1.4 tsi idi sanırım.
    Dci motorlarla imkanı yok geçemezsiniz tsi motoru...

    Forumda konumda vardı 1.6 tdi Jetta + yazılım yapılmış yinede benim stock 1.4 turbo astrayi geçemedi. Jetta manuel vites benimki otomatik. Benzinli motorlar performans için yapılmıştır. Dizel hem ekonomi hem güç için... 1.0, 1,2 turbo benzinli araçların karşılığı 1.6 dizel ama 1.4 ve 1.6 üstü turbo benzinliler 2.0 dizel ile karşılaştırılmalı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Biri araç alırken de kullanırken de ucuz olsun diye tercih edilmiş çok eski bir teknoloji, diğeri normal şartlar altında ne sesi ne dumanı ne masrafları çekilmeyecek ama en azından az yakıyor diye tercih edilen yakın zamanda bineklerde geçerliliği kalmayacak başka eski bir teknoloji.

    Araba denen şey turbo benzinlidir. Benzin insani bir fiyatta olsa bir tane dizel kullanıcısı bile dizel aracı tercih etmeyeceği noktada artık bu kıyaslamaları yapmaktan kurtulmak gerekiyor.
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Bu yorumun Altına imzamı atarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BluePassenger -- 18 Haziran 2019; 12:35:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.