Şimdi Ara

1.4 Tsi ile 2.0 Tdi arasında kalanlar mutlaka okusun. Sonuç: Kesinlikle 1.4 Tsi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
17.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.

    Arkadas faizi hesaplayarak zaten paranin zaman degerini hesaba katmis. Soyle dusunun 115 bin lira 3 yil sonra ne degerde olacak 85 bin Lira 3 yil sonra ne degerde olacak. Bunu hesaplama da faiz kullanilir. Bunun hangi faiz oldugu hesabina gore degisir ister banka faizini alirsin ister enflasyon oranini istersen risksiz faizi alirsin. Bu yaptigin projede ne kadar riske girmek istedigine gore degisir. Ki burada projemiz araba almak oluyor.

    Simdi 115 bin 3yil sonraki degeri 115 bin nin 3 yillik faizli halidir.
    85 binin 3 yil sonraki degeri 85 binin 3 yillik faizli halidir.

    Ikisini cikartirsak aradaki fark 30 binin 3 yillik faizli halidir.

    Yani arkadas tek tek hesaplamak yerine kisa yol kullanmis aradaki farkin faizini hesaplamis.

    Bundan daha iyi bir yatiriminiz varsa elinizde mesela borsaya yatiririm demis bir arkadas o zaman oradan kazanacagin orani koyabilirsin faiz yerine. Ki o zaman fark daha da acilacaktir. Araba almayip borsaya girmek fikri ise tamamen baska bir projedir burada arkadas iki projeyi karsilastirmis. O da ucuncu proje olarak eklenebilir yani.

    Neden faiz isin icine giriyor diyenler soyle dusunebilir basitce. Sonucta bir araba aliyorsaniz 2 uc durum var ya hepsi elinizde nakittir ya hepsi kredidir. Diger her durum bu ikisinin karisimidir.

    1. durum hepsi kredi: 85 bin liraya 40.000 faiz oduyorsaniz. 115 bin liraya 60 bin faiz odiceksiniz diyelim. Aradaki 20.000 bin sizin zararinizdir oyle degil mi? Bunu faiz olarak bankaya oderseniz ve karsiliginda elinizde bir sey kalmaz. (faiz miktarlari tamamen hayal urunudur)

    2. durum hepsi nakit aliyoruz diyelim 115 bin liramiz var bankada. 85 bin liralik olani aldik 30 bin bankada kaldi, senelik faiz kazanacak(en basitinden baska bir ise yatirip daha cok para da kazanabilirsiniz.) 10 bin lira getirdi diyelim. 115 bin liralik olani alirsak elimizde arabamizdan baska bir sey kalmadi. Bu durumda da 115 binligi almissak zararimiz 10 bin lira olacak. (faiz miktari tamamen hayal urunudur)

    Olayi basitce anlatmaya calistim. Carpici olsun diye de bana faizsiz borc verir misiniz diyorum? Umarim biraz aciklayici olmustur.

    Mantikli olan budur. Herhangi bir finansciya ya da ekonomiste sorun aynisini soyleyecektir.

    ne o anlattığınız şeyin, ne arkadaşın yaptığı hesabın paranın bugünkü değeri ile ilgisi yok,

    tek ve en basit yol (1+aldığın vergi sonrası nominal faiz) /(1+enflasyon) = (1+ reel faiz)dir, bu da bugünkü şartlarla 500 bin tlye kadar göreceli olarak küçük mevduatlarda, kullanılacak enflasyon sepetine göre değişmekle beraber yaklaşık 0 reel faize eşittir...


    Bunun dışındaki tüm hesaplamalar, anlatımlar laf kalabalığıdır.

    30 bin lira 3 sene sonra evet 30+x bin olur, ama o 30+x bin liranın bugünkü değeri veya bugünkü satın alma gücü 30+x olmayacaktır, çümkü fiyatlar genel düzeyi (enflasyon) artmış paranın satın alma gücü yani değeri azalmıştır.


    arkadaşın hesabının doğru olabilmesi için [(1+(nominal faiz*0,85) /(1+enflasyon)] = 1,08 olmalı ki bunun için %17 nominal faiz önerecek bir banka gerekir, bu da yok.

    ha geçmiş tecrübeleri sebebiyle bankacıların risk iştahı öyle düşük ki kısa dönem faizlerle uzun dönem faizlerin eşit olması gibi bir abukluk yaşanıyor , bundan yararlanmak adına aylık vadelere bölünerek elde edilecek efektif artışıyla %1 düşük nominalle de aynı oran yakalanabilir...

    İyi de benim hırçın forumdaşım.

    Senin şimdi aldığın benzinle 3 yıl sonra alacağın benzin bir değil ki.

    Burada ekonomistlik taslamanın anlamı olmadığını düşünüyorum.

    Hesap açık ve net. "Benim" diyorsanız siz de gelin.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca 30.000 TL ye aylık 200 TL faiz veren bankanın olmadığını söylüyor olmanız da bankacılıktan anlamadığınızı gösterir. Örneğin Yapı Kredi bankası internet şubesinden açılan e-vadeli hesaplar için aylık 30.000 TL paranıza 200 TL faiz eklemektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu


    Senin şimdi aldığın benzinle 3 yıl sonra alacağın benzin bir değil ki.


    tam da o sebeple yakıt harcamalarının bu günkü değerini bulmaya gerek yok.

    tıpkı 3 yaşında tdi veya tsi'ın 2015'deki fiyatını bulmaya gerek olmadığı gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu


    Senin şimdi aldığın benzinle 3 yıl sonra alacağın benzin bir değil ki.


    tam da o sebeple yakıt harcamalarının bu günkü değerini bulmaya gerek yok.

    tıpkı 3 yaşında tdi veya tsi'ın 2015'deki fiyatını bulmaya gerek olmadığı gibi...

    Alıntıları Göster
    @turkcu
    güzel hesaplama. son ötv artışı 2.0tdi alışını mantıksız hale getirmekte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.

    Arkadas faizi hesaplayarak zaten paranin zaman degerini hesaba katmis. Soyle dusunun 115 bin lira 3 yil sonra ne degerde olacak 85 bin Lira 3 yil sonra ne degerde olacak. Bunu hesaplama da faiz kullanilir. Bunun hangi faiz oldugu hesabina gore degisir ister banka faizini alirsin ister enflasyon oranini istersen risksiz faizi alirsin. Bu yaptigin projede ne kadar riske girmek istedigine gore degisir. Ki burada projemiz araba almak oluyor.

    Simdi 115 bin 3yil sonraki degeri 115 bin nin 3 yillik faizli halidir.
    85 binin 3 yil sonraki degeri 85 binin 3 yillik faizli halidir.

    Ikisini cikartirsak aradaki fark 30 binin 3 yillik faizli halidir.

    Yani arkadas tek tek hesaplamak yerine kisa yol kullanmis aradaki farkin faizini hesaplamis.

    Bundan daha iyi bir yatiriminiz varsa elinizde mesela borsaya yatiririm demis bir arkadas o zaman oradan kazanacagin orani koyabilirsin faiz yerine. Ki o zaman fark daha da acilacaktir. Araba almayip borsaya girmek fikri ise tamamen baska bir projedir burada arkadas iki projeyi karsilastirmis. O da ucuncu proje olarak eklenebilir yani.

    Neden faiz isin icine giriyor diyenler soyle dusunebilir basitce. Sonucta bir araba aliyorsaniz 2 uc durum var ya hepsi elinizde nakittir ya hepsi kredidir. Diger her durum bu ikisinin karisimidir.

    1. durum hepsi kredi: 85 bin liraya 40.000 faiz oduyorsaniz. 115 bin liraya 60 bin faiz odiceksiniz diyelim. Aradaki 20.000 bin sizin zararinizdir oyle degil mi? Bunu faiz olarak bankaya oderseniz ve karsiliginda elinizde bir sey kalmaz. (faiz miktarlari tamamen hayal urunudur)

    2. durum hepsi nakit aliyoruz diyelim 115 bin liramiz var bankada. 85 bin liralik olani aldik 30 bin bankada kaldi, senelik faiz kazanacak(en basitinden baska bir ise yatirip daha cok para da kazanabilirsiniz.) 10 bin lira getirdi diyelim. 115 bin liralik olani alirsak elimizde arabamizdan baska bir sey kalmadi. Bu durumda da 115 binligi almissak zararimiz 10 bin lira olacak. (faiz miktari tamamen hayal urunudur)

    Olayi basitce anlatmaya calistim. Carpici olsun diye de bana faizsiz borc verir misiniz diyorum? Umarim biraz aciklayici olmustur.

    Mantikli olan budur. Herhangi bir finansciya ya da ekonomiste sorun aynisini soyleyecektir.

    ne o anlattığınız şeyin, ne arkadaşın yaptığı hesabın paranın bugünkü değeri ile ilgisi yok,

    tek ve en basit yol (1+aldığın vergi sonrası nominal faiz) /(1+enflasyon) = (1+ reel faiz)dir, bu da bugünkü şartlarla 500 bin tlye kadar göreceli olarak küçük mevduatlarda, kullanılacak enflasyon sepetine göre değişmekle beraber yaklaşık 0 reel faize eşittir...


    Bunun dışındaki tüm hesaplamalar, anlatımlar laf kalabalığıdır.

    30 bin lira 3 sene sonra evet 30+x bin olur, ama o 30+x bin liranın bugünkü değeri veya bugünkü satın alma gücü 30+x olmayacaktır, çümkü fiyatlar genel düzeyi (enflasyon) artmış paranın satın alma gücü yani değeri azalmıştır.


    arkadaşın hesabının doğru olabilmesi için [(1+(nominal faiz*0,85) /(1+enflasyon)] = 1,08 olmalı ki bunun için %17 nominal faiz önerecek bir banka gerekir, bu da yok.

    ha geçmiş tecrübeleri sebebiyle bankacıların risk iştahı öyle düşük ki kısa dönem faizlerle uzun dönem faizlerin eşit olması gibi bir abukluk yaşanıyor , bundan yararlanmak adına aylık vadelere bölünerek elde edilecek efektif artışıyla %1 düşük nominalle de aynı oran yakalanabilir...

    İyi de benim hırçın forumdaşım.

    Senin şimdi aldığın benzinle 3 yıl sonra alacağın benzin bir değil ki.

    Burada ekonomistlik taslamanın anlamı olmadığını düşünüyorum.

    Hesap açık ve net. "Benim" diyorsanız siz de gelin.

    Alıntıları Göster
    85.000 TL'ye aldığın TSI'yı 3 yıl sonra 80.000'e satabileceğini düşünüyorsan...

    HAYIR diyorum...

    ek olarak, 1.6 TDI varken, 2.0 TDI ile karşılaştırmak başlı başına yanlış olmuş, illa otomatik istenmiyorsa tabi, illa otomatik illa dizel olacak diye de 114.000 TL'ye passat alınmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 17 Aralık 2011; 22:08:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    85.000 TL'ye aldığın TSI'yı 3 yıl sonra 80.000'e satabileceğini düşünüyorsan...

    HAYIR diyorum...

    haklısınız ancak 115bine aldığı tdi'yi de 3 yıl sonra 105bine satamaz. arkadaş alış ve satış anında aradaki fiyat farkının değişmediğini varsaymış. ayrıca bu tdi lehine bir varsayım zira 2. elde aradaki fark daha düşük oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    85.000 TL'ye aldığın TSI'yı 3 yıl sonra 80.000'e satabileceğini düşünüyorsan...

    HAYIR diyorum...

    haklısınız ancak 115bine aldığı tdi'yi de 3 yıl sonra 105bine satamaz. arkadaş alış ve satış anında aradaki fiyat farkının değişmediğini varsaymış. ayrıca bu tdi lehine bir varsayım zira 2. elde aradaki fark daha düşük oluyor.

    Günümüzde 2. elde dizel çok kıymetli... 2006 Model 110.000 km'de dizel Corsa, 17.000'e satıldı 2 hafta önce, bel altı komple boya (bayandan) + motorda da sorun vardı galerici idareten yaptırmıştı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    85.000 TL'ye aldığın TSI'yı 3 yıl sonra 80.000'e satabileceğini düşünüyorsan...

    HAYIR diyorum...

    haklısınız ancak 115bine aldığı tdi'yi de 3 yıl sonra 105bine satamaz. arkadaş alış ve satış anında aradaki fiyat farkının değişmediğini varsaymış. ayrıca bu tdi lehine bir varsayım zira 2. elde aradaki fark daha düşük oluyor.

    Günümüzde 2. elde dizel çok kıymetli... 2006 Model 110.000 km'de dizel Corsa, 17.000'e satıldı 2 hafta önce, bel altı komple boya (bayandan) + motorda da sorun vardı galerici idareten yaptırmıştı

    dizelin kıymetli olduğu fikrine ben de katılıyorum ancak benim demek istediğim bu değildi. sıfır alırken dizeli 30bin lira daha pahalıya alıyoruz ancak satarken 30 bin lira daha pahalıya satılmaz. 2. elde aradaki fark 25 bin lirayı bile zor bulur. dizel daha hızlı satılır ayrı konu ama bizim değerlendirmemiz fiyat farkı üzerine.

    sahibindende 3 yaşındaki passatlara baktığımızda tsi 40-45 arasında yoğunken tdi 50-55 arasında daha yoğun. hadi dizelde temizlik önemli diyelim satış fiyatı farkı maksimum 15bin lira. sonuç olarak varsayımlarda tdi lehine bir durum var. zira tdi alırken 30 bin lira fazla veriyorsunuz ama satarken 30bin lira fazlaya satamıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 17 Aralık 2011; 22:18:58 >




  • Bugun amcama 1.4 tsi superb aldik, motor gercekten cok iyi. Bukadar agir bi araci cok iyi ivmelendiriyor, tabiki 2.0 dizel performansi beklenilemez ama yinede bu konuda uzmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    85.000 TL'ye aldığın TSI'yı 3 yıl sonra 80.000'e satabileceğini düşünüyorsan...

    HAYIR diyorum...

    haklısınız ancak 115bine aldığı tdi'yi de 3 yıl sonra 105bine satamaz. arkadaş alış ve satış anında aradaki fiyat farkının değişmediğini varsaymış. ayrıca bu tdi lehine bir varsayım zira 2. elde aradaki fark daha düşük oluyor.

    Günümüzde 2. elde dizel çok kıymetli... 2006 Model 110.000 km'de dizel Corsa, 17.000'e satıldı 2 hafta önce, bel altı komple boya (bayandan) + motorda da sorun vardı galerici idareten yaptırmıştı

    dizelin kıymetli olduğu fikrine ben de katılıyorum ancak benim demek istediğim bu değildi. sıfır alırken dizeli 30bin lira daha pahalıya alıyoruz ancak satarken 30 bin lira daha pahalıya satılmaz. 2. elde aradaki fark 25 bin lirayı bile zor bulur. dizel daha hızlı satılır ayrı konu ama bizim değerlendirmemiz fiyat farkı üzerine.

    sahibindende 3 yaşındaki passatlara baktığımızda tsi 40-45 arasında yoğunken tdi 50-55 arasında daha yoğun. hadi dizelde temizlik önemli diyelim satış fiyatı farkı maksimum 15bin lira. sonuç olarak varsayımlarda tdi lehine bir durum var. zira tdi alırken 30 bin lira fazla veriyorsunuz ama satarken 30bin lira fazlaya satamıyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    Ben zaten 85 bin liraya alınan bir aracın 3 yıl sonra 80 bin liraya satılabileceğini söylemedim ki. Benim söylemeye çalıştığım şey Tdi motorun Tsi motora göre 2. elde daha çok değer kaybettireceğiydi.

    Yani bugün 1.4 Tsi motorlu passat highline bir aracı 85 bine alırsanız 3 ay sonra 80 bine kesin satarsınız. Araç size 5 bin lira kaybettirir.

    Ancak bugün 2.0 Tdi motorlu passat highline bir aracı 115 bine alırsanız 3 ay sonra 110 bine satamazsınız. 105 bine satarsınız. Bu da size 10 bin tl kaybettirir.

    Burada anlatmak istediğim aslında Tdi motor her zaman Tsi motora göre daha çok değer kaybeder de değil. Demek istediğim şey 85 bin liraya alınan bir araç size 2. elde başkasına satarken x lira zarar ettiriyorsa, 115 bin liraya alınan bir araç 2. elde başkasına satarken 2x kadar zarar ettirir.

    Yani bugün 100 bin TL'ye alınan bir aracı 1 yıl sonra 90 bin tl ye sattınız diyelim.

    Ama bugün 1 milyon TL'ye aldığınız bir aracı 1 yıl sonra 990.000 TL'ye satabilir misiniz? Elbette ki hayır.

    Aracın fiyatı ne kadar yüksek olursa 2. elde kaybedeceği değer de o kadar yüksek olur.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkcu -- 17 Aralık 2011; 22:23:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    85.000 TL'ye aldığın TSI'yı 3 yıl sonra 80.000'e satabileceğini düşünüyorsan...

    HAYIR diyorum...

    haklısınız ancak 115bine aldığı tdi'yi de 3 yıl sonra 105bine satamaz. arkadaş alış ve satış anında aradaki fiyat farkının değişmediğini varsaymış. ayrıca bu tdi lehine bir varsayım zira 2. elde aradaki fark daha düşük oluyor.

    Günümüzde 2. elde dizel çok kıymetli... 2006 Model 110.000 km'de dizel Corsa, 17.000'e satıldı 2 hafta önce, bel altı komple boya (bayandan) + motorda da sorun vardı galerici idareten yaptırmıştı

    dizelin kıymetli olduğu fikrine ben de katılıyorum ancak benim demek istediğim bu değildi. sıfır alırken dizeli 30bin lira daha pahalıya alıyoruz ancak satarken 30 bin lira daha pahalıya satılmaz. 2. elde aradaki fark 25 bin lirayı bile zor bulur. dizel daha hızlı satılır ayrı konu ama bizim değerlendirmemiz fiyat farkı üzerine.

    sahibindende 3 yaşındaki passatlara baktığımızda tsi 40-45 arasında yoğunken tdi 50-55 arasında daha yoğun. hadi dizelde temizlik önemli diyelim satış fiyatı farkı maksimum 15bin lira. sonuç olarak varsayımlarda tdi lehine bir durum var. zira tdi alırken 30 bin lira fazla veriyorsunuz ama satarken 30bin lira fazlaya satamıyorsunuz.

    İşte arada 15.000 TL oluyor. Bu aracı kullanan öyle bir depo doldurmalı ki 3 yılda benzinle doldurduğu depoya göre 15.000 daha fark etsin. Yılda 5 bin, ayda 416 TL dersek ve dizelin deposuyla yaptığı kilometreyi de hesaba katarak benzinin deposundan 40 TL daha ucuza dolduğunu hesaplarsak ayda 10 depo doldurmak gerekir ki bu araba bize zarar ettirmesin. Oysa insanlar dizel aracı kâr etmek için alırlar. Sesini çok sevdikleri için değil. Eeee kardeşim biz daha zarar etmemek için ayda 10 depo doldurmak gerektiğinin hesabını yapıyorken nerede bu işin kârı diye sorarlar adama.

    Tespitlerinize katılıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    85.000 TL'ye aldığın TSI'yı 3 yıl sonra 80.000'e satabileceğini düşünüyorsan...

    HAYIR diyorum...

    haklısınız ancak 115bine aldığı tdi'yi de 3 yıl sonra 105bine satamaz. arkadaş alış ve satış anında aradaki fiyat farkının değişmediğini varsaymış. ayrıca bu tdi lehine bir varsayım zira 2. elde aradaki fark daha düşük oluyor.

    Günümüzde 2. elde dizel çok kıymetli... 2006 Model 110.000 km'de dizel Corsa, 17.000'e satıldı 2 hafta önce, bel altı komple boya (bayandan) + motorda da sorun vardı galerici idareten yaptırmıştı

    dizelin kıymetli olduğu fikrine ben de katılıyorum ancak benim demek istediğim bu değildi. sıfır alırken dizeli 30bin lira daha pahalıya alıyoruz ancak satarken 30 bin lira daha pahalıya satılmaz. 2. elde aradaki fark 25 bin lirayı bile zor bulur. dizel daha hızlı satılır ayrı konu ama bizim değerlendirmemiz fiyat farkı üzerine.

    sahibindende 3 yaşındaki passatlara baktığımızda tsi 40-45 arasında yoğunken tdi 50-55 arasında daha yoğun. hadi dizelde temizlik önemli diyelim satış fiyatı farkı maksimum 15bin lira. sonuç olarak varsayımlarda tdi lehine bir durum var. zira tdi alırken 30 bin lira fazla veriyorsunuz ama satarken 30bin lira fazlaya satamıyorsunuz.

    İşte arada 15.000 TL oluyor. Bu aracı kullanan öyle bir depo doldurmalı ki 3 yılda benzinle doldurduğu depoya göre 15.000 daha fark etsin. Yılda 5 bin, ayda 416 TL dersek ve dizelin deposuyla yaptığı kilometreyi de hesaba katarak benzinin deposundan 40 TL daha ucuza dolduğunu hesaplarsak ayda 10 depo doldurmak gerekir ki bu araba bize zarar ettirmesin. Oysa insanlar dizel aracı kâr etmek için alırlar. Sesini çok sevdikleri için değil. Eeee kardeşim biz daha zarar etmemek için ayda 10 depo doldurmak gerektiğinin hesabını yapıyorken nerede bu işin kârı diye sorarlar adama.

    Tespitlerinize katılıyorum

    Alıntıları Göster
    @turkcu

    Ellerinize sağlık çok güzel bir analiz olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nodesperat3

    @turkcu

    Ellerinize sağlık çok güzel bir analiz olmuş.

    Alıntıları Göster
    Rica ederim. 1.6 Tdi dsg gelirse bu karşılaştırmayı 1.4 Tsi ve 1.6 Tdi arasında da yapacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Rica ederim. 1.6 Tdi dsg gelirse bu karşılaştırmayı 1.4 Tsi ve 1.6 Tdi arasında da yapacağım.

    Alıntıları Göster
    Evet başka yorumları da bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Evet başka yorumları da bekliyorum.

    Kardeş şimdi tiguanın 2 tdi yerine,1.4 tsi olanı daha mı hesaplı?Ben araç aldım mı en az 6 yıl binerim dizel uzun vadede daha karlı gibi.
  • Daha önce de yazmıştım. TSI ın 10 litre ortalama tutturduğu yerde TDI en fazla 7-8 litre yakacaktır.(Aynı kullanımda)Bu da kullanıma bağlı olarak ciddi fark demek. Bu kısmı düzeltmelisin;

    4.30x10=> 43 kuruş/km
    3.80x7.5=> 30 kuruş/km

    Yılda 20000 kmden 3 yılda 10000 liradan fazla tasarruf demektir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Daha önce de yazmıştım. TSI ın 10 litre ortalama tutturduğu yerde TDI en fazla 7-8 litre yakacaktır.(Aynı kullanımda)Bu da kullanıma bağlı olarak ciddi fark demek. Bu kısmı düzeltmelisin;

    4.30x10=> 43 kuruş/km
    3.80x7.5=> 30 kuruş/km

    Yılda 20000 kmden 3 yılda 10000 liradan fazla tasarruf demektir..
    Doğuş Oto'nun talebin çok azalmasından ötürü 2.0TDI Passat'ları artık sadece spiarişle getirdiğini duymuştum. Sipariş olmadıkça 2.0TDI getirilmiyormuş.

    Bunu abime Doğuş Oto'daki satış görevlisi söylemiş, doğru mudur bilemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.

    Arkadas faizi hesaplayarak zaten paranin zaman degerini hesaba katmis. Soyle dusunun 115 bin lira 3 yil sonra ne degerde olacak 85 bin Lira 3 yil sonra ne degerde olacak. Bunu hesaplama da faiz kullanilir. Bunun hangi faiz oldugu hesabina gore degisir ister banka faizini alirsin ister enflasyon oranini istersen risksiz faizi alirsin. Bu yaptigin projede ne kadar riske girmek istedigine gore degisir. Ki burada projemiz araba almak oluyor.

    Simdi 115 bin 3yil sonraki degeri 115 bin nin 3 yillik faizli halidir.
    85 binin 3 yil sonraki degeri 85 binin 3 yillik faizli halidir.

    Ikisini cikartirsak aradaki fark 30 binin 3 yillik faizli halidir.

    Yani arkadas tek tek hesaplamak yerine kisa yol kullanmis aradaki farkin faizini hesaplamis.

    Bundan daha iyi bir yatiriminiz varsa elinizde mesela borsaya yatiririm demis bir arkadas o zaman oradan kazanacagin orani koyabilirsin faiz yerine. Ki o zaman fark daha da acilacaktir. Araba almayip borsaya girmek fikri ise tamamen baska bir projedir burada arkadas iki projeyi karsilastirmis. O da ucuncu proje olarak eklenebilir yani.

    Neden faiz isin icine giriyor diyenler soyle dusunebilir basitce. Sonucta bir araba aliyorsaniz 2 uc durum var ya hepsi elinizde nakittir ya hepsi kredidir. Diger her durum bu ikisinin karisimidir.

    1. durum hepsi kredi: 85 bin liraya 40.000 faiz oduyorsaniz. 115 bin liraya 60 bin faiz odiceksiniz diyelim. Aradaki 20.000 bin sizin zararinizdir oyle degil mi? Bunu faiz olarak bankaya oderseniz ve karsiliginda elinizde bir sey kalmaz. (faiz miktarlari tamamen hayal urunudur)

    2. durum hepsi nakit aliyoruz diyelim 115 bin liramiz var bankada. 85 bin liralik olani aldik 30 bin bankada kaldi, senelik faiz kazanacak(en basitinden baska bir ise yatirip daha cok para da kazanabilirsiniz.) 10 bin lira getirdi diyelim. 115 bin liralik olani alirsak elimizde arabamizdan baska bir sey kalmadi. Bu durumda da 115 binligi almissak zararimiz 10 bin lira olacak. (faiz miktari tamamen hayal urunudur)

    Olayi basitce anlatmaya calistim. Carpici olsun diye de bana faizsiz borc verir misiniz diyorum? Umarim biraz aciklayici olmustur.

    Mantikli olan budur. Herhangi bir finansciya ya da ekonomiste sorun aynisini soyleyecektir.

    ne o anlattığınız şeyin, ne arkadaşın yaptığı hesabın paranın bugünkü değeri ile ilgisi yok,

    tek ve en basit yol (1+aldığın vergi sonrası nominal faiz) /(1+enflasyon) = (1+ reel faiz)dir, bu da bugünkü şartlarla 500 bin tlye kadar göreceli olarak küçük mevduatlarda, kullanılacak enflasyon sepetine göre değişmekle beraber yaklaşık 0 reel faize eşittir...


    Bunun dışındaki tüm hesaplamalar, anlatımlar laf kalabalığıdır.

    30 bin lira 3 sene sonra evet 30+x bin olur, ama o 30+x bin liranın bugünkü değeri veya bugünkü satın alma gücü 30+x olmayacaktır, çümkü fiyatlar genel düzeyi (enflasyon) artmış paranın satın alma gücü yani değeri azalmıştır.


    arkadaşın hesabının doğru olabilmesi için [(1+(nominal faiz*0,85) /(1+enflasyon)] = 1,08 olmalı ki bunun için %17 nominal faiz önerecek bir banka gerekir, bu da yok.

    ha geçmiş tecrübeleri sebebiyle bankacıların risk iştahı öyle düşük ki kısa dönem faizlerle uzun dönem faizlerin eşit olması gibi bir abukluk yaşanıyor , bundan yararlanmak adına aylık vadelere bölünerek elde edilecek efektif artışıyla %1 düşük nominalle de aynı oran yakalanabilir...

    İyi de benim hırçın forumdaşım.

    Senin şimdi aldığın benzinle 3 yıl sonra alacağın benzin bir değil ki.

    Burada ekonomistlik taslamanın anlamı olmadığını düşünüyorum.

    Hesap açık ve net. "Benim" diyorsanız siz de gelin.

    Alıntıları Göster
    1.4 benzinli herhangi bir motor ortalama 6 lt yakmaz.bence 8 lt nin altına inerse iyi kabul edilir. bu bir
    3 yıl sonra benzinli motor sahibi arabayı 5 bin altına satabilir misin acaba?hiç zannetmiyorum.akrabam 2011 içindeyken boş i30 arabasını sıfır boşu 35 iken za zor aylar sonra 26 ya verebildi.bir yılda olan bu.hadi diyelim biz satamadık.ilandaki örneklerindeki max fiyat 28 di.yani 3 yıl sonraki satış bazındaki zarar için benzinliyi çok az dizeli çok zarara uğratmışsın bu iki.
    depoda 32 tl fark olabilir ancak toplamda ikisi kaç km sonunda lamba yakar bu öenmli.3 yıl içinde o depo kaç defa dolacak??

    bana kalırsa heyecanla basit ama üzerinde bol hesap yapılmış bir değerledirme olmu ancak 3 yıl sonra aradaki "zarar" aman aman bir meblağ olmaz gibi geliyor bana
    dizelin satış fiyatı ne olursa olsun (km çok çok değilse)benzinliden fazla olur diye duydum ve gördüm hep




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Ben zaten 85 bin liraya alınan bir aracın 3 yıl sonra 80 bin liraya satılabileceğini söylemedim ki. Benim söylemeye çalıştığım şey Tdi motorun Tsi motora göre 2. elde daha çok değer kaybettireceğiydi.

    Yani bugün 1.4 Tsi motorlu passat highline bir aracı 85 bine alırsanız 3 ay sonra 80 bine kesin satarsınız. Araç size 5 bin lira kaybettirir.

    Ancak bugün 2.0 Tdi motorlu passat highline bir aracı 115 bine alırsanız 3 ay sonra 110 bine satamazsınız. 105 bine satarsınız. Bu da size 10 bin tl kaybettirir.

    Burada anlatmak istediğim aslında Tdi motor her zaman Tsi motora göre daha çok değer kaybeder de değil. Demek istediğim şey 85 bin liraya alınan bir araç size 2. elde başkasına satarken x lira zarar ettiriyorsa, 115 bin liraya alınan bir araç 2. elde başkasına satarken 2x kadar zarar ettirir.

    Yani bugün 100 bin TL'ye alınan bir aracı 1 yıl sonra 90 bin tl ye sattınız diyelim.

    Ama bugün 1 milyon TL'ye aldığınız bir aracı 1 yıl sonra 990.000 TL'ye satabilir misiniz? Elbette ki hayır.

    Aracın fiyatı ne kadar yüksek olursa 2. elde kaybedeceği değer de o kadar yüksek olur.

    Saygılar.

    ya arkadaş 85 binlik benzinliyi 3 ay sonra 80 bine satabilirsin hatta çok temizse falan biraz daha çıkabilir ancak 3 ay sonra dizeli neden 10 bin zararına satabileceği fikrine kapılıyorsun anlamıyorum.
    bunlar zaten mantıklı tahminler.ben 1 yaşını doldurmamış sıfır aldığım dizel fordu 11 ay sonra (yani 1 yıl geçmeden) bin liranın altında bir zararla sattım hemde 2 hafta içinde
    hesabın 3 aşağı 5 yukarı doğru olablir ancak tahminlerişnde hep dizeli olumsuz şlartlarda değerlendirmişsin

    örneğin benzinli 6 lt yakmaz 10 lt bulur hatta gçer tahminim.dizelde aynı şartlarda 7-8 arası yakar
    örneğin satarken edecek zararlarda yine dizele çok yüklenmişsin benim yaşadığım örnek ortada.
    faiz hesabı ve alırkenki fiyatları dersen bence bu konuda haklı olabilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.

    Arkadas faizi hesaplayarak zaten paranin zaman degerini hesaba katmis. Soyle dusunun 115 bin lira 3 yil sonra ne degerde olacak 85 bin Lira 3 yil sonra ne degerde olacak. Bunu hesaplama da faiz kullanilir. Bunun hangi faiz oldugu hesabina gore degisir ister banka faizini alirsin ister enflasyon oranini istersen risksiz faizi alirsin. Bu yaptigin projede ne kadar riske girmek istedigine gore degisir. Ki burada projemiz araba almak oluyor.

    Simdi 115 bin 3yil sonraki degeri 115 bin nin 3 yillik faizli halidir.
    85 binin 3 yil sonraki degeri 85 binin 3 yillik faizli halidir.

    Ikisini cikartirsak aradaki fark 30 binin 3 yillik faizli halidir.

    Yani arkadas tek tek hesaplamak yerine kisa yol kullanmis aradaki farkin faizini hesaplamis.

    Bundan daha iyi bir yatiriminiz varsa elinizde mesela borsaya yatiririm demis bir arkadas o zaman oradan kazanacagin orani koyabilirsin faiz yerine. Ki o zaman fark daha da acilacaktir. Araba almayip borsaya girmek fikri ise tamamen baska bir projedir burada arkadas iki projeyi karsilastirmis. O da ucuncu proje olarak eklenebilir yani.

    Neden faiz isin icine giriyor diyenler soyle dusunebilir basitce. Sonucta bir araba aliyorsaniz 2 uc durum var ya hepsi elinizde nakittir ya hepsi kredidir. Diger her durum bu ikisinin karisimidir.

    1. durum hepsi kredi: 85 bin liraya 40.000 faiz oduyorsaniz. 115 bin liraya 60 bin faiz odiceksiniz diyelim. Aradaki 20.000 bin sizin zararinizdir oyle degil mi? Bunu faiz olarak bankaya oderseniz ve karsiliginda elinizde bir sey kalmaz. (faiz miktarlari tamamen hayal urunudur)

    2. durum hepsi nakit aliyoruz diyelim 115 bin liramiz var bankada. 85 bin liralik olani aldik 30 bin bankada kaldi, senelik faiz kazanacak(en basitinden baska bir ise yatirip daha cok para da kazanabilirsiniz.) 10 bin lira getirdi diyelim. 115 bin liralik olani alirsak elimizde arabamizdan baska bir sey kalmadi. Bu durumda da 115 binligi almissak zararimiz 10 bin lira olacak. (faiz miktari tamamen hayal urunudur)

    Olayi basitce anlatmaya calistim. Carpici olsun diye de bana faizsiz borc verir misiniz diyorum? Umarim biraz aciklayici olmustur.

    Mantikli olan budur. Herhangi bir finansciya ya da ekonomiste sorun aynisini soyleyecektir.

    ne o anlattığınız şeyin, ne arkadaşın yaptığı hesabın paranın bugünkü değeri ile ilgisi yok,

    tek ve en basit yol (1+aldığın vergi sonrası nominal faiz) /(1+enflasyon) = (1+ reel faiz)dir, bu da bugünkü şartlarla 500 bin tlye kadar göreceli olarak küçük mevduatlarda, kullanılacak enflasyon sepetine göre değişmekle beraber yaklaşık 0 reel faize eşittir...


    Bunun dışındaki tüm hesaplamalar, anlatımlar laf kalabalığıdır.

    30 bin lira 3 sene sonra evet 30+x bin olur, ama o 30+x bin liranın bugünkü değeri veya bugünkü satın alma gücü 30+x olmayacaktır, çümkü fiyatlar genel düzeyi (enflasyon) artmış paranın satın alma gücü yani değeri azalmıştır.


    arkadaşın hesabının doğru olabilmesi için [(1+(nominal faiz*0,85) /(1+enflasyon)] = 1,08 olmalı ki bunun için %17 nominal faiz önerecek bir banka gerekir, bu da yok.

    ha geçmiş tecrübeleri sebebiyle bankacıların risk iştahı öyle düşük ki kısa dönem faizlerle uzun dönem faizlerin eşit olması gibi bir abukluk yaşanıyor , bundan yararlanmak adına aylık vadelere bölünerek elde edilecek efektif artışıyla %1 düşük nominalle de aynı oran yakalanabilir...

    İyi de benim hırçın forumdaşım.

    Senin şimdi aldığın benzinle 3 yıl sonra alacağın benzin bir değil ki.

    Burada ekonomistlik taslamanın anlamı olmadığını düşünüyorum.

    Hesap açık ve net. "Benim" diyorsanız siz de gelin.

    Alıntıları Göster
    Allah aşkına performansa kim bakar olmuş ?

    Ayrıca çevremde 2.0 TDI 140 HP Passat çok, gerçekten 1.4 TSI ile arasında pek fark yok. 2008'den beri bunu anlatmaya çalışıyoruz ama nafile. TDI düz yolda 215'te bitiyor üstelik denemesi bedava.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Daha önce de yazmıştım. TSI ın 10 litre ortalama tutturduğu yerde TDI en fazla 7-8 litre yakacaktır.(Aynı kullanımda)Bu da kullanıma bağlı olarak ciddi fark demek. Bu kısmı düzeltmelisin;

    4.30x10=> 43 kuruş/km
    3.80x7.5=> 30 kuruş/km

    Yılda 20000 kmden 3 yılda 10000 liradan fazla tasarruf demektir..

    Kanıt ?

    Konuyu açan arkadaşın yine de ispatı var katalog verisinden dolayı. Sizde o da yok ? Aracı üretenler aynı şartlar altında ölçmüş işte arada 1 litreye yakın bir fark var. Siz mühendislerin verdiği bilgilerin aksini iddia ediyorsunuz.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.