Şimdi Ara

1.4 Tsi ile 2.0 Tdi arasında kalanlar mutlaka okusun. Sonuç: Kesinlikle 1.4 Tsi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
17.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    Allah aşkına performansa kim bakar olmuş ?

    Ayrıca çevremde 2.0 TDI 140 HP Passat çok, gerçekten 1.4 TSI ile arasında pek fark yok. 2008'den beri bunu anlatmaya çalışıyoruz ama nafile. TDI düz yolda 215'te bitiyor üstelik denemesi bedava.

    üstteki mesajınıza katılıyorum ama buna mümkün değil. çünkü performansa kimse bakmıyor artık yargısı çok öznel. mesela ben bakarım. param olsa 2.0tdi alırım. sonuçta 2.0 dizel bir araç her devirde tsidan daha diridir. son hız dizellerde torktan dolayı her zaman düşüktür. benzinli ile dizelin son hızını karşılaştırmak doğru değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Daha önce de yazmıştım. TSI ın 10 litre ortalama tutturduğu yerde TDI en fazla 7-8 litre yakacaktır.(Aynı kullanımda)Bu da kullanıma bağlı olarak ciddi fark demek. Bu kısmı düzeltmelisin;

    4.30x10=> 43 kuruş/km
    3.80x7.5=> 30 kuruş/km

    Yılda 20000 kmden 3 yılda 10000 liradan fazla tasarruf demektir..

    Kanıt ?

    Konuyu açan arkadaşın yine de ispatı var katalog verisinden dolayı. Sizde o da yok ? Aracı üretenler aynı şartlar altında ölçmüş işte arada 1 litreye yakın bir fark var. Siz mühendislerin verdiği bilgilerin aksini iddia ediyorsunuz.

    Kanitim/kaynagim kullanici yorumlari ve tecrubelerim. Fabrika verilerinin gercegi ne kadar yansittigi ortada. Reelde aralarinda en az 2 litre fark olur. 0,8 litre falan goz boyama. 1.4 TSI 122BG passat sehir ici 10 litreden asagi yakmasi cok zor kastirman lazim. Ayni kosulda dizel max. 7-8 litre yakiyor. Bunlar teorik-yapay ortamda elde edilen veriler degil gercek veriler. Muhendislere muhalefet degilim dene ve gor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 29 Aralık 2011; 23:14:31 >




  • eline sağlık hocam birazda olsa tsi alacak gibiyim ancak çok sorularım var şöyle:

    ben 1 yılda maksimum 7-10 bin km anca yaparım, bunun yaklaşık 2000 kmsi memlekette, gerisi istanbulda olur. istanbul trafiğinde bu kadar az gezmeme daha doğrusu zamandan fırsat bulamayıp araba ile gezemediğim için tdi daha mantıklı değilmi?
    şimdi siz bu kadar az km yapıyorsan dizel sesi çekmeye gerek yok diyeceksiniz ama vw bu ses çok az alıyor zaten, birde yeni kasa bir dizel jetta alıcak kadar param yok maksimum 45.000 tl ye tsi alabilirim oda yeni kasa comfortline modeli.
    birde 45.000 tl ye eski kasa 2010-2011 model dizel alabilirim. Bunlarda olmassa sonunda 0 linea alıcam. Ben daha çok yakıtta kafam takılıyor, çoğu yer tsi motor çok yakıyor diyorlar, sizde böyle diyorsunuz çok arada kaldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Şakanız hep bir yanda kalırsa iyi olur gerçekten...

    Bu yazıyı 2011 model bmw 5.20 dizel kullanan birisi olarak yazdığımı belirtseydim keşke.

    Ayrıca passatın hem 1.4 tsi motorunu hem de 2.0 tdi motorunu kullanan biri olarak söyleyebilirim ki; hiçbir fark hissetmedim. Ama kendi aracım ile passat 2.0 tdi arasında fark hissedebiliyorum.

    Bence 1.4 tsi motor passatın 2.0 tdi motorunun %99 aynısı.

    Bir saniye şimdi anlamadığım bir şey oldu ve cevabını çok merak ediyorum hocam. Demişsiniz ki 1.4 tsi ile 2.0 tdi aynı bir fark hissetmedim.

    1.4 tsi 122 beygir ve 200 nm tork var
    2.0 tdi 150 beygir ve 320 nm tork var

    Bu araçların ikisi de turbolu, güç ve tork konusunda bariz bir farkları var ve siz aynı performans diyorsunuz. Peki bu neden kaynaklanıyor, gerçekten aynı olabilir mi performansları?




  • yakıt hesabından bir şey anlamadım
    ben kendi hesabımı yapayım
    diğer hesaba uygun olarak fabrika verilerini doğru kabul ediyorum. aylık olarak da 10000 km yol yaptığımı varsayıyorum.

    2.0 tdi 100 km 5,2 lt ise 10000 km de 520 lt yakar 520x3,85=2002 TL
    14 tsi 100 km 6,0 lt ise 10000 km de 600 lt yakar 600x4,35=2580 TL yapar.

    2580-2002= 578 TL aylık fark yapıyor yakıt konusunda(ayda 10 bin km yaptığını varsayarak)

    bu arada gelecekte dizel yakıt fiyatı ile benzin fiyatı arasındaki farkın daha azalacağı ihtimalini göz ardı edip sadece bugünkü duruma istinaden bakıyoruz.
  • adam gayet guzel bı kıyaslama yapmış.şöyle düşünmek lazım bırı 100 kmde 7 lıtre mazot yakıyor dıgerı sehır ıcı 8.5 9 arası benzın.2.0 tdi cok az fark edecek kadar daha performanslı.bu ıkı krıter ıcın 30 bın lıra fazla verıp yıllık vergı fazla vermek deger mı degmezmı.bence degmez.
  • TSİ. Güzel motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel bir yazı , İnanıyorum ki matematik ve perspektif açısından , fikre ilgi duyan zihinlere harika bir referans olur.

    Misyon olarak talihsiz bir paylaşım yeri , ortalama bir matematiği bile bünyesinden atmak için gelişen , burayı mesken tutmuş organizmalar var.

    Yakıt matematiğinden çok , faiz bakış açısı bence harika bir yaklaşım.

    Tebrikler
  • Alakası yok ama o "Yeni Passat" yazısını ve o fiyatları görünce bir an ne oluyo dedim, sonra gördüm ki konu 2011'e aitmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin hala 4.30

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu eski oturup okumayın akıllının biri hortlamış
  • noktanınsâbiti kullanıcısına yanıt
    Yüksek Tork max hızı azaltmaz max hıza max devir çevirebilme kabiliyeti ağırlık ve max hp gücü etkiler.Torkunun fazla olması yüksek vites düşük hızda roll performansının yükselmesini sağlar;ama TSI aynı hp gücünde olduğu takdirde vitesten bağımsız hızlanmada TSI TDI geri bırakacaktır tabiki eğim ve ekstra ağırlık olmayınca bu geçerlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden iki araç arasındaki fiyat farkı 30.000 liraymış,şimdi listeye baktım fark 46.000 liraya çıkmış.1.6 tdi motoru yüksek fiyattan satmak için 2.0 tdi motorlusunu şişirmişte şişirmiş.Bugün mazda 6 2.0 benzinli 165hp otomatik full versiyonunu 128.000 liraya verebiliyorlarsa sen ne hakla 155.000 lira fiyat çekiyorsun.Derdi 2.0 tdi satmak değil.1.6 tdi motorlusunu 2.0 fiyatına satıp fahiş karlar elde etmek.Dsg ye 13.000 lira iste,1.4 benzinli ile 1.6 dizel arasına 17.000 lira fark koy,eli ayağı düzgün opsiyonlardaki passatı premium segment fiyatına yaklaştır......Gün geçtikçe vw'den soğumaya başladım.Ticaret anlayışları çok gözüme batıyor.Herhalde bu yönetim zihniyeti devam ettikçe bir daha vw almam.Adam dsg vitesin sorunlarını çözemedi,insanları mağdur etti çareyi garanti süresini uzatmakla değil 6.000 lira olan düz vites otomatik vites farkını 13.000 liraya çıkartarak buldu.Kibarca" dsg sorunlu almayın bunu,alacaksanızda garantiden çözülecek dsg sorunları için(mesela kavrama değişimi,mekatronik değişimi)ben senden 13.000 liracık peşin peşin alırım senin ruhun duymaz garantiden parça değişimi yapıldı sanırsın"diyorlar ama anlayana.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    Eskiden iki araç arasındaki fiyat farkı 30.000 liraymış,şimdi listeye baktım fark 46.000 liraya çıkmış.1.6 tdi motoru yüksek fiyattan satmak için 2.0 tdi motorlusunu şişirmişte şişirmiş.Bugün mazda 6 2.0 benzinli 165hp otomatik full versiyonunu 128.000 liraya verebiliyorlarsa sen ne hakla 155.000 lira fiyat çekiyorsun.Derdi 2.0 tdi satmak değil.1.6 tdi motorlusunu 2.0 fiyatına satıp fahiş karlar elde etmek.Dsg ye 13.000 lira iste,1.4 benzinli ile 1.6 dizel arasına 17.000 lira fark koy,eli ayağı düzgün opsiyonlardaki passatı premium segment fiyatına yaklaştır......Gün geçtikçe vw'den soğumaya başladım.Ticaret anlayışları çok gözüme batıyor.Herhalde bu yönetim zihniyeti devam ettikçe bir daha vw almam.Adam dsg vitesin sorunlarını çözemedi,insanları mağdur etti çareyi garanti süresini uzatmakla değil 6.000 lira olan düz vites otomatik vites farkını 13.000 liraya çıkartarak buldu.Kibarca" dsg sorunlu almayın bunu,alacaksanızda garantiden çözülecek dsg sorunları için(mesela kavrama değişimi,mekatronik değişimi)ben senden 13.000 liracık peşin peşin alırım senin ruhun duymaz garantiden parça değişimi yapıldı sanırsın"diyorlar ama anlayana.

    Noktasına virgülüne birebir katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaceKıng26

    Yüksek Tork max hızı azaltmaz max hıza max devir çevirebilme kabiliyeti ağırlık ve max hp gücü etkiler.Torkunun fazla olması yüksek vites düşük hızda roll performansının yükselmesini sağlar;ama TSI aynı hp gücünde olduğu takdirde vitesten bağımsız hızlanmada TSI TDI geri bırakacaktır tabiki eğim ve ekstra ağırlık olmayınca bu geçerlidir.

    Mesajımı daha dikkatli okuyun. 3 yıl önce yazdığım mesaja cevap veriyorsanız en azından daha dikkatli okuyun. Yüksek torktan dolayı dememişim torktan dolayı demişim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.