Şimdi Ara

1.4 Tsi ile 2.0 Tdi arasında kalanlar mutlaka okusun. Sonuç: Kesinlikle 1.4 Tsi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
17.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yani ortalama 3 günde bir depo fullemeyen adama dizel zarar diyosun hesapların doğruysa günde fabrika verilerine göre yaklaşık 450 km devirmeyen adam için passat zarar ettiriyor yani ilginç
  • Elinize saglik. Guzel bir calisma olmus. Son OTV artisindan sonra Turkiye'de premium olmayan markalarda ve normal kullanim ihtiyaclari icin 1.6 uzeri arac almanin mali mantigi kalmadi. Halbuki ozellikle D sinifinda 1.6 dizel motorlar yeterli olsalar da pek keyif veremiyor. VW ve diger markalar da Renault gibi 1.6 130 HP benzeri motorlara yonelirlerse, iste o zaman durum degisir. Bu da muhtemelen 3-5 yil icinde olacak bir sey. Tabii o zaman da belki benzinli motorlar iyice kuculecek.

    Son bir nokta: Bu 1.4 TSI 122 PS motor gercekten cok iyi. Golf'te ara ara kullaniyorum, Passat'ta da kullandim. Gunluk kullanim icin ideal bir motor.
  • eline saglik hocam, hesapta sehirici tuketimler kullanilsa daha iyi olur gibi geldi. ayrica 2 .el satis konusu havada kalmis gibi, burayada arac kasko degeri gibi sayisal bir veri girilebilir. 2. elde tsi tutulmuyor vs gibi yorumlara dayanan sacmaliklarla hesap yapmamis oluruz.
  • Devamlı bu faiz getirisinden bahsediyorsunuz da parayı bankada tutarken araç ihtiyacınızı nasıl gidermeyi düşüyorsunuz?
  • Bence arkadaş gayet güzel bir çalışma yapmış, bu faiz olayına niye bu kadar takılıyosunuz anlayamadım, tabiki de faiz hesaplanır, sonuçta aynı donanımda ve hemen hemen aynı performansta 2 araç, peşin aldığını varsayarsak 1.4 tsi alırsan 30000 TL cebinde kalır bu paraya hiç dokunmadan faizde tutarsan ayda 200 TL'lik benzin alabilirsin, bence buradaki tek noksan nokta, şu anda 200 TL 'ye 200 tl /4,3 tl/lt=46,51 lt benzin alabiliyoken bundan 3 sene sonra alamayacağız. ayrıca hesapları depo üzerinden değil yıllık km üzerinden yapmak daha anlaşılır olabilir.

    Yakıt tüketimi konusuna gelince bencede bu tip hesaplar yapılırken objektif olmak adına fabrika verilerini kullanmak lazım ama sanıyorum reel veriler şöyle olabilir.Her yıl için hesap yaparsak;

    Her ikiside karma tüketim; tsi: 8,5 lt/100km tdi: 6,5 lt/100km, ayrıca mtv ve benzine yılık %10, bakıma yıllık %5 zam kabul ediyorum ve kasko ücretlerinide dahil ediyorum(hasarsılık indirimi ile beraber).
    Her yıl için hesap yaparsak;

    1.YIL:

    1.4 TSI MTV: 700 TL
    1.4 TSI BAKIM : 2 X 400 TL : 800 TL
    1.4 TSI 30000 KM BENZİN : 4,3 TL/LT X 8,5 LT/100KM X 30000 KM = 10965 TL
    1.4 TSI KASKO : 1500 TL
    TOPLAM=13965 TL

    2.0 TDI MTV: 1900 TL
    2.0 TDI BAKIM : 3 X 400 TL : 1200 TL
    2.0 TDI 30000 KM DİZEL : 3,85 TL/LT X 6,5 LT/100KM X 30000 KM = 7507 TL
    2.0 TDI KASKO : 1800 TL
    TOPLAM=12407

    2. YIL:

    1.4 TSI MTV: 770 TL
    1.4 TSI BAKIM : 2 X 420 TL : 840 TL
    1.4 TSI 30000 KM BENZİN : 4,73 TL/LT X 8,5 LT/100KM X 30000 KM = 12061 TL
    1.4 TSI KASKO : 1200 TL
    TOPLAM=14871 TL

    2.0 TDI MTV: 2090 TL
    2.0 TDI BAKIM : 3 X 420 TL : 1260 TL
    2.0 TDI 30000 KM DİZEL : 4,23 TL/LT X 6,5 LT/100KM X 30000 KM = 8257 TL
    2.0 TDI KASKO : 1440 TL
    TOPLAM=13047


    3.YIL:

    1.4 TSI MTV: 847 TL
    1.4 TSI BAKIM : 2 X 462 TL : 882 TL
    1.4 TSI 30000 KM BENZİN : 5,20 TL/LT X 8,5 LT/100KM X 30000 KM = 13267 TL
    1.4 TSI KASKO : 960 TL
    TOPLAM=15956 TL

    2.0 TDI MTV: 2299 TL
    2.0 TDI BAKIM : 3 X 462 TL : 1323 TL
    2.0 TDI 30000 KM DİZEL : 4,65 TL/LT X 6,5 LT/100KM X 30000 KM = 9082 TL
    2.0 TDI KASKO : 1152 TL
    TOPLAM=13856

    Her iki aracında 3 yıl ve yılda 30000 KM 'de bize çıkardığı masraflar;

    1.4 TSI : 44801 TL
    2.0 TDI : 39310 TL

    1.4 TSI için 3 yıl sonunda ilk başta kar ettiğimiz 30000 TL 'yi faizi(yıllık net %6,5 bileşik faiz) ile beraber 44801 TL den düşersek 44801-36238=8563 TL

    ve en son olarakta bunu; 39310 - 8563 yaparsak = 30747 TL , yani bu iki araçla yılda 30000 km yaparsak 3 yıl sonunda 2. el değerleri arasındaki 30000 TL'lik değerin korunması lazım yoksa zarar ederiz. örnek olarak 3 yıl sonra tdi'ı 80000 TL ve tsi'ı 50000 TL 'ye satabiliyorsak herhangi bir zararımız olmaz. ama arkadaşında dediği gibi bu iki aracın aralarındaki 2.el fiyatının ben bukadar fazla olacağını düşünmüyorum, muhtemelen 10-15000 TL arası birşey olur bunuda amorti etmek için yıllık 60000 KM civarı bir yol yapmak lazım.

    Valla bir çırpıda yazdım umarım hata olmamıştır.




  • Son hesaplama daha mantıklı olmuş. Reelde yakıt tüketimi açısından arada 2-3 lt fark olacağı kesin..
  • Benzer bir hesabı ben İnsignia 1.6 turbo cosmo ile İnsignia 2.0 CDTI 160 cosmo arasında yapmıştım.
    Benzin canavarı olan 1.6 benzinli turbo daha hesaplı çıkmıştı.
  • Bu iki motor arasinda kalanlar için guzel bir konu
  • 2.0 TDI ' ın toplam kullanım maliyeti olarak türkiye şartlarında 1.4 TSI' dan çok yüksek olduğuna hiç şüpheniz olmasın zaten.

    Benm esas takıldığım yer araç değişimleri, bu kadar net hesap yapılacaksa, 3 yılda bir aracını neden değiştirir insanlar ?
    3 yıl kullanıp satacak adamın 10-15 bini zaten hiç görmemesi lazım, eldeki araç yürüyorsa eğer araç değiştirmek hemen her zaman zarardır , üstelik 3 yıl gibi kısa sürelerde değişimler tamamen keyfi, maliyeti yüksek olur hesap etmeye ne gerek ... eğer değiştireceksen hiç hesaplama

    örneğin 3 yılda bir Passat değiştireceğime 6 yılda bir BMW değiştirirdim




  • Passat'ın 2.0 Tdi'ı 140 değilde şöyle bir 180 Ps olsa bu tartışmaların hiç biri olmazdı eminim. Neden Transporter'daki BITDI 180 Ps motoru uygulamıyorlar ki hala?
  • 1.4 tsi ile kimse 2.0tdi arasında kalmaz niye mi gider 1.6tdi alır. Ve yakıt tüketimlerini hesaba katacaksan şehir içi katmak zorundasın ortalama değil çünkü çoğu insan %90 nını şehir içinde seyahat ederek geçiriyor. Ayrıca araç kıyaslarken dengi dengine kıyaslamak gerekir.Ona bakarsan 2.0TDİ alan adam 3.20i alır 1.4tsi tercih etmez. Neyse emek vermişsin ama benzinli araç dizele göre ülkemizde hesalı değil.Ve son ekleme benzinlide bastıkça içerken dizelde bir noktada sabitlenir Mesela ben benzinli aracımla 14-15 litre görürken dizelle 9 litreyi geçemedim aynı kullanımla
  • Uğraşmışın bu kadar emeğine sağlık.
    2 litre dizel tamamen keyif tercihi olur.Mantıklı yani ekonomi amaçlı bir sebebi yok bu motorun.
    2 litre dizel Passat o fiyat farkını amorti felan edemez.Performans olarak ta yakın değerlere sahipler.Bilmiyorum alan neden alır o motoru.

    Ben sene de 40 bin Km yapıyorum.Gittim 1.6 TDİ aldım.1.4 TSi'a göre 10 bin TL civarı fark vardı.Biliyorum ki bunu amorti edebileceğimi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Passat'ın 2.0 Tdi'ı 140 değilde şöyle bir 180 Ps olsa bu tartışmaların hiç biri olmazdı eminim. Neden Transporter'daki BITDI 180 Ps motoru uygulamıyorlar ki hala?



    2.0 TDI 170 HP var, meşhur piëzo-elektrikli enjektörleri ile...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Passat'ın 2.0 Tdi'ı 140 değilde şöyle bir 180 Ps olsa bu tartışmaların hiç biri olmazdı eminim. Neden Transporter'daki BITDI 180 Ps motoru uygulamıyorlar ki hala?



    2.0 TDI 170 HP var, meşhur piëzo-elektrikli enjektörleri ile...

    Ama burada konuşulan sanırım 140 Ps'lik. Ben T.C'de 170 Ps'lik duymadım/görmedim? CC'lerde galiba var onlar. Aslında 140 Ps'liğin gidişi iyi ama, gidipte 100.000 TL ödemezdim. 2. el alırsam verirdim ama 50-60.000 TL. Halamda var mesela, araba güzel ama genede 100.000 etmez. O kadar pahalı arabada elektrikli koltuk bile yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Uğraşmışın bu kadar emeğine sağlık.
    2 litre dizel tamamen keyif tercihi olur.Mantıklı yani ekonomi amaçlı bir sebebi yok bu motorun.
    2 litre dizel Passat o fiyat farkını amorti felan edemez.Performans olarak ta yakın değerlere sahipler.Bilmiyorum alan neden alır o motoru.

    Ben sene de 40 bin Km yapıyorum.Gittim 1.6 TDİ aldım.1.4 TSi'a göre 10 bin TL civarı fark vardı.Biliyorum ki bunu amorti edebileceğimi.


    Asla ve hayatta 2.0 TDI almam (yine büyük konuştum, 1.6 TDI için de aynısını demiştim)

    Bir defa % 80 zaten yeterli bir sebep.

    2.0 TDI 6-DSG yerine 1.4 TSI 7-DSG alır, aradaki farkı benzine yatırırım. Yılda 1000 TL daha fazla MTV, bakımları daha pahalı, tabi ki çok sayıda kriter var. 2.0 TDI 6-DSG alanların çoğu genelde aracı 3 yıl sonunda satıyor, gidip başka birşey alıyor. 2.0 TDI 6-DSG alıp 100-200-300 bin km kullanan kaç kişi var, forumda veya çevrenizde, tanıdıklar arasında. Türkiye'de bu ve bunlar kaymak motordur. Kaymağını yer, sulu tarafını gördüklerinde satarlar.

    Aynen ben de 1.6 TDI aldım. Uçmuyor, uçurmuyor, hele soğukken firijit takılıyor ama ısınınca whooaaaa muamele süper, götürüyor hem de iyi götürüyor.

    1.4 TSI motora % 100 LPG gelmeyeceği, yılda 10.000 km bile yapmayan benim aslında artık çoktan benzin fiyatı ve giderinden şikayet etmemesi gerektiği, tamamen katettiğim güzergahın bir cehennem köprüsünden farksız olmasından ötürü pahalı benzini israf etmek istemediğim ve benzinli sedan gümüş renkli araçtan sonra dizel station beyaz renkli bir araç olması için aradaki farka kıydım, yaklaşık 1 ay önce yakıt aldım, depo yarımdan daha yeni indi, her gün de ve doya doya biniyorum, bazen UZUN YOLU seçiyorum ki biraz daha fazla gezeyim. Sonra basınca daha fazla yakması da beni üzmüyor çünkü 3.58 TL'ye bile EuroDiesel var ve depodaki mazot da PetroTürk'ten alınma indirimli mazot.

    Çok kilometre yapmasanız da 1.6 TDI iyi bir alternatif, en azından bu vergi düzenlemesine ve otomobil cehennemi Türkiye şartlarına göre.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • İşte passatın 140 beygirlik motoruna "zevk meselesi" diyerek alıp kendimizi o açıdan bile tatmin edemiyoruz. Çünkü 122 lik tsi ile arasında zevk meselesi denilebilecek neredeyse hiçbir farklılık yok.
  • Babam bana porsche alir ne dizeli :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.

    Arkadas faizi hesaplayarak zaten paranin zaman degerini hesaba katmis. Soyle dusunun 115 bin lira 3 yil sonra ne degerde olacak 85 bin Lira 3 yil sonra ne degerde olacak. Bunu hesaplama da faiz kullanilir. Bunun hangi faiz oldugu hesabina gore degisir ister banka faizini alirsin ister enflasyon oranini istersen risksiz faizi alirsin. Bu yaptigin projede ne kadar riske girmek istedigine gore degisir. Ki burada projemiz araba almak oluyor.

    Simdi 115 bin 3yil sonraki degeri 115 bin nin 3 yillik faizli halidir.
    85 binin 3 yil sonraki degeri 85 binin 3 yillik faizli halidir.

    Ikisini cikartirsak aradaki fark 30 binin 3 yillik faizli halidir.

    Yani arkadas tek tek hesaplamak yerine kisa yol kullanmis aradaki farkin faizini hesaplamis.

    Bundan daha iyi bir yatiriminiz varsa elinizde mesela borsaya yatiririm demis bir arkadas o zaman oradan kazanacagin orani koyabilirsin faiz yerine. Ki o zaman fark daha da acilacaktir. Araba almayip borsaya girmek fikri ise tamamen baska bir projedir burada arkadas iki projeyi karsilastirmis. O da ucuncu proje olarak eklenebilir yani.

    Neden faiz isin icine giriyor diyenler soyle dusunebilir basitce. Sonucta bir araba aliyorsaniz 2 uc durum var ya hepsi elinizde nakittir ya hepsi kredidir. Diger her durum bu ikisinin karisimidir.

    1. durum hepsi kredi: 85 bin liraya 40.000 faiz oduyorsaniz. 115 bin liraya 60 bin faiz odiceksiniz diyelim. Aradaki 20.000 bin sizin zararinizdir oyle degil mi? Bunu faiz olarak bankaya oderseniz ve karsiliginda elinizde bir sey kalmaz. (faiz miktarlari tamamen hayal urunudur)

    2. durum hepsi nakit aliyoruz diyelim 115 bin liramiz var bankada. 85 bin liralik olani aldik 30 bin bankada kaldi, senelik faiz kazanacak(en basitinden baska bir ise yatirip daha cok para da kazanabilirsiniz.) 10 bin lira getirdi diyelim. 115 bin liralik olani alirsak elimizde arabamizdan baska bir sey kalmadi. Bu durumda da 115 binligi almissak zararimiz 10 bin lira olacak. (faiz miktari tamamen hayal urunudur)

    Olayi basitce anlatmaya calistim. Carpici olsun diye de bana faizsiz borc verir misiniz diyorum? Umarim biraz aciklayici olmustur.

    Mantikli olan budur. Herhangi bir finansciya ya da ekonomiste sorun aynisini soyleyecektir.

    ne o anlattığınız şeyin, ne arkadaşın yaptığı hesabın paranın bugünkü değeri ile ilgisi yok,

    tek ve en basit yol (1+aldığın vergi sonrası nominal faiz) /(1+enflasyon) = (1+ reel faiz)dir, bu da bugünkü şartlarla 500 bin tlye kadar göreceli olarak küçük mevduatlarda, kullanılacak enflasyon sepetine göre değişmekle beraber yaklaşık 0 reel faize eşittir...


    Bunun dışındaki tüm hesaplamalar, anlatımlar laf kalabalığıdır.

    30 bin lira 3 sene sonra evet 30+x bin olur, ama o 30+x bin liranın bugünkü değeri veya bugünkü satın alma gücü 30+x olmayacaktır, çümkü fiyatlar genel düzeyi (enflasyon) artmış paranın satın alma gücü yani değeri azalmıştır.


    arkadaşın hesabının doğru olabilmesi için [(1+(nominal faiz*0,85) /(1+enflasyon)] = 1,08 olmalı ki bunun için %17 nominal faiz önerecek bir banka gerekir, bu da yok.

    ha geçmiş tecrübeleri sebebiyle bankacıların risk iştahı öyle düşük ki kısa dönem faizlerle uzun dönem faizlerin eşit olması gibi bir abukluk yaşanıyor , bundan yararlanmak adına aylık vadelere bölünerek elde edilecek efektif artışıyla %1 düşük nominalle de aynı oran yakalanabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.

    Arkadas faizi hesaplayarak zaten paranin zaman degerini hesaba katmis. Soyle dusunun 115 bin lira 3 yil sonra ne degerde olacak 85 bin Lira 3 yil sonra ne degerde olacak. Bunu hesaplama da faiz kullanilir. Bunun hangi faiz oldugu hesabina gore degisir ister banka faizini alirsin ister enflasyon oranini istersen risksiz faizi alirsin. Bu yaptigin projede ne kadar riske girmek istedigine gore degisir. Ki burada projemiz araba almak oluyor.

    Simdi 115 bin 3yil sonraki degeri 115 bin nin 3 yillik faizli halidir.
    85 binin 3 yil sonraki degeri 85 binin 3 yillik faizli halidir.

    Ikisini cikartirsak aradaki fark 30 binin 3 yillik faizli halidir.

    Yani arkadas tek tek hesaplamak yerine kisa yol kullanmis aradaki farkin faizini hesaplamis.

    Bundan daha iyi bir yatiriminiz varsa elinizde mesela borsaya yatiririm demis bir arkadas o zaman oradan kazanacagin orani koyabilirsin faiz yerine. Ki o zaman fark daha da acilacaktir. Araba almayip borsaya girmek fikri ise tamamen baska bir projedir burada arkadas iki projeyi karsilastirmis. O da ucuncu proje olarak eklenebilir yani.

    Neden faiz isin icine giriyor diyenler soyle dusunebilir basitce. Sonucta bir araba aliyorsaniz 2 uc durum var ya hepsi elinizde nakittir ya hepsi kredidir. Diger her durum bu ikisinin karisimidir.

    1. durum hepsi kredi: 85 bin liraya 40.000 faiz oduyorsaniz. 115 bin liraya 60 bin faiz odiceksiniz diyelim. Aradaki 20.000 bin sizin zararinizdir oyle degil mi? Bunu faiz olarak bankaya oderseniz ve karsiliginda elinizde bir sey kalmaz. (faiz miktarlari tamamen hayal urunudur)

    2. durum hepsi nakit aliyoruz diyelim 115 bin liramiz var bankada. 85 bin liralik olani aldik 30 bin bankada kaldi, senelik faiz kazanacak(en basitinden baska bir ise yatirip daha cok para da kazanabilirsiniz.) 10 bin lira getirdi diyelim. 115 bin liralik olani alirsak elimizde arabamizdan baska bir sey kalmadi. Bu durumda da 115 binligi almissak zararimiz 10 bin lira olacak. (faiz miktari tamamen hayal urunudur)

    Olayi basitce anlatmaya calistim. Carpici olsun diye de bana faizsiz borc verir misiniz diyorum? Umarim biraz aciklayici olmustur.

    Mantikli olan budur. Herhangi bir finansciya ya da ekonomiste sorun aynisini soyleyecektir.

    ne o anlattığınız şeyin, ne arkadaşın yaptığı hesabın paranın bugünkü değeri ile ilgisi yok,

    tek ve en basit yol (1+aldığın vergi sonrası nominal faiz) /(1+enflasyon) = (1+ reel faiz)dir, bu da bugünkü şartlarla 500 bin tlye kadar göreceli olarak küçük mevduatlarda, kullanılacak enflasyon sepetine göre değişmekle beraber yaklaşık 0 reel faize eşittir...


    Bunun dışındaki tüm hesaplamalar, anlatımlar laf kalabalığıdır.

    30 bin lira 3 sene sonra evet 30+x bin olur, ama o 30+x bin liranın bugünkü değeri veya bugünkü satın alma gücü 30+x olmayacaktır, çümkü fiyatlar genel düzeyi (enflasyon) artmış paranın satın alma gücü yani değeri azalmıştır.


    arkadaşın hesabının doğru olabilmesi için [(1+(nominal faiz*0,85) /(1+enflasyon)] = 1,08 olmalı ki bunun için %17 nominal faiz önerecek bir banka gerekir, bu da yok.

    ha geçmiş tecrübeleri sebebiyle bankacıların risk iştahı öyle düşük ki kısa dönem faizlerle uzun dönem faizlerin eşit olması gibi bir abukluk yaşanıyor , bundan yararlanmak adına aylık vadelere bölünerek elde edilecek efektif artışıyla %1 düşük nominalle de aynı oran yakalanabilir...

    Bu hesapta paranin bugunku degeri belli zaten biri 85 bin biri 115 bin. Onemli olan 3 sene sonraki degerini bulmak. Siz tam tersini yapiyorsunuz.
    aten ben de farkli faiz oranlarinin kullanilabilecegini belirttim siz piyasa faizi-enflasyon oraninin kullanilmasinin uygun oldugunu soyluyorsunuz olabilir tabiiki. Ama bu hesapta cok cok buyuk farklar yaratmayacaktir.
    O kadar detaya giriliyorsa butun yakit paralari vergiler vs. yani tum nakit akisi ya bugune ya da 3 yil sonraya tasinmalidir ki karsilastirma yapilsin. Ama bu da gunluk hayatta bir araba alimini etkileyeek kadar fark olmayacaktir. Arkadasin yaptigi bence gunluk hayat icin yeterlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 17 Aralık 2011; 20:00:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.

    Arkadas faizi hesaplayarak zaten paranin zaman degerini hesaba katmis. Soyle dusunun 115 bin lira 3 yil sonra ne degerde olacak 85 bin Lira 3 yil sonra ne degerde olacak. Bunu hesaplama da faiz kullanilir. Bunun hangi faiz oldugu hesabina gore degisir ister banka faizini alirsin ister enflasyon oranini istersen risksiz faizi alirsin. Bu yaptigin projede ne kadar riske girmek istedigine gore degisir. Ki burada projemiz araba almak oluyor.

    Simdi 115 bin 3yil sonraki degeri 115 bin nin 3 yillik faizli halidir.
    85 binin 3 yil sonraki degeri 85 binin 3 yillik faizli halidir.

    Ikisini cikartirsak aradaki fark 30 binin 3 yillik faizli halidir.

    Yani arkadas tek tek hesaplamak yerine kisa yol kullanmis aradaki farkin faizini hesaplamis.

    Bundan daha iyi bir yatiriminiz varsa elinizde mesela borsaya yatiririm demis bir arkadas o zaman oradan kazanacagin orani koyabilirsin faiz yerine. Ki o zaman fark daha da acilacaktir. Araba almayip borsaya girmek fikri ise tamamen baska bir projedir burada arkadas iki projeyi karsilastirmis. O da ucuncu proje olarak eklenebilir yani.

    Neden faiz isin icine giriyor diyenler soyle dusunebilir basitce. Sonucta bir araba aliyorsaniz 2 uc durum var ya hepsi elinizde nakittir ya hepsi kredidir. Diger her durum bu ikisinin karisimidir.

    1. durum hepsi kredi: 85 bin liraya 40.000 faiz oduyorsaniz. 115 bin liraya 60 bin faiz odiceksiniz diyelim. Aradaki 20.000 bin sizin zararinizdir oyle degil mi? Bunu faiz olarak bankaya oderseniz ve karsiliginda elinizde bir sey kalmaz. (faiz miktarlari tamamen hayal urunudur)

    2. durum hepsi nakit aliyoruz diyelim 115 bin liramiz var bankada. 85 bin liralik olani aldik 30 bin bankada kaldi, senelik faiz kazanacak(en basitinden baska bir ise yatirip daha cok para da kazanabilirsiniz.) 10 bin lira getirdi diyelim. 115 bin liralik olani alirsak elimizde arabamizdan baska bir sey kalmadi. Bu durumda da 115 binligi almissak zararimiz 10 bin lira olacak. (faiz miktari tamamen hayal urunudur)

    Olayi basitce anlatmaya calistim. Carpici olsun diye de bana faizsiz borc verir misiniz diyorum? Umarim biraz aciklayici olmustur.

    Mantikli olan budur. Herhangi bir finansciya ya da ekonomiste sorun aynisini soyleyecektir.

    ne o anlattığınız şeyin, ne arkadaşın yaptığı hesabın paranın bugünkü değeri ile ilgisi yok,

    tek ve en basit yol (1+aldığın vergi sonrası nominal faiz) /(1+enflasyon) = (1+ reel faiz)dir, bu da bugünkü şartlarla 500 bin tlye kadar göreceli olarak küçük mevduatlarda, kullanılacak enflasyon sepetine göre değişmekle beraber yaklaşık 0 reel faize eşittir...


    Bunun dışındaki tüm hesaplamalar, anlatımlar laf kalabalığıdır.

    30 bin lira 3 sene sonra evet 30+x bin olur, ama o 30+x bin liranın bugünkü değeri veya bugünkü satın alma gücü 30+x olmayacaktır, çümkü fiyatlar genel düzeyi (enflasyon) artmış paranın satın alma gücü yani değeri azalmıştır.


    arkadaşın hesabının doğru olabilmesi için [(1+(nominal faiz*0,85) /(1+enflasyon)] = 1,08 olmalı ki bunun için %17 nominal faiz önerecek bir banka gerekir, bu da yok.

    ha geçmiş tecrübeleri sebebiyle bankacıların risk iştahı öyle düşük ki kısa dönem faizlerle uzun dönem faizlerin eşit olması gibi bir abukluk yaşanıyor , bundan yararlanmak adına aylık vadelere bölünerek elde edilecek efektif artışıyla %1 düşük nominalle de aynı oran yakalanabilir...

    İyi de benim hırçın forumdaşım.

    Senin şimdi aldığın benzinle 3 yıl sonra alacağın benzin bir değil ki.

    Burada ekonomistlik taslamanın anlamı olmadığını düşünüyorum.

    Hesap açık ve net. "Benim" diyorsanız siz de gelin.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.