Şimdi Ara

1.4 Tsi ile 2.0 Tdi arasında kalanlar mutlaka okusun. Sonuç: Kesinlikle 1.4 Tsi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
17.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2000 motorun hazzini zevkini asla 1.4 tsi vermez bence sahsen iki aracida kullandim

    2000 tdi cok iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Hesap guzel ama neden depo hesabina girdigini anlayamadim bunun yerien direk KM den gitsen daha iyi olurdu.

    Hesabin elestirilebilecek 2 yonu var bence
    1. Yanlis da anlamis olabilirim ama galiba Dizel sahibinin daha cok yol yaptigini varsaymissin. Sonucta ikisinin ayni km yaptigini varsayip hesap yapmak lazim ki gercek kari zarari gorelim.

    2. satarken ki zarar 15 bin TL demissin. Bu da demektir ki TSI 70bine gidiyor, dizel 85 bine gidiyor. Ki TSI lar ikinci elde pek tutulmuyor LPG uyumsuz oldugu icin bildigim kadariyla.

    Bir de tabi aslinda karislastirmayi 1.6 dizel 1.4 TSI yapmak lazim bence. Gercekten ekonomi isteyen 2.0 dizel yerine 1.6 dizel tercih eder. 2.0 dizeli ekstra guc isteyen adam tercih eder diyecem ama yani guc isteyen de benzinli alsin dizele ne gerek var. Zaten Turkiye sartlarinda 2.0 dizelin gereksiz oldugu hesap yapmadan az cok belli.

    Yok hocam siz yanlış anlamışsınız.

    Ben dizel araç sahibinin daha çok kilometre yapmasını hesaplayarak yapmadım. Dizelin fiyatı ve yaptığı km ile benzinin fiyatı ve yaptığı km arasındaki farkı çok doğru bir orantıyla eşitledim. Eşitledim ki hesaplar tamamen aynı koşullarda yapılmış olsun. Bu eşitlemeyi yaparken de; eşitleme olmadan önce depo başı fiyat farkı olan 32 TL'yi 36.50 TL'ye çıkartmış olduk.

    Diğer eleştrinde ise ben satarkenki 15 bin TL zararı aracın ilk aldığımız günden sattığımız günkü fiyat farkı olarak söylemedim. Yani 85 e aldığınız aracı 70 e satarsınız demedim kesinlikle. Benim söylemek istediğim şey, 1.4 tsi yerine 2.0 tdi alan adam 3 yıl sonunda sadece yakıttan çıkartabileceği 15 bin TL zarar eder. Yani bu adam ayda 12 depo doldurmalıdır ki 3 yıl sonunda her depodaki farkın toplamı 15 bin TL olsun.

    Eleştrilerinin ikisinde de yanlış anlamışsın

    Ilk konuyu tam anlayamadigimi soylemistim zaten. Demekki ben yanlis anladim.

    Edit: evet 15.000 toplam zararmis simdi farkettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 16 Aralık 2011; 23:02:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Hesap guzel ama neden depo hesabina girdigini anlayamadim bunun yerien direk KM den gitsen daha iyi olurdu.

    Hesabin elestirilebilecek 2 yonu var bence
    1. Yanlis da anlamis olabilirim ama galiba Dizel sahibinin daha cok yol yaptigini varsaymissin. Sonucta ikisinin ayni km yaptigini varsayip hesap yapmak lazim ki gercek kari zarari gorelim.

    2. satarken ki zarar 15 bin TL demissin. Bu da demektir ki TSI 70bine gidiyor, dizel 85 bine gidiyor. Ki TSI lar ikinci elde pek tutulmuyor LPG uyumsuz oldugu icin bildigim kadariyla.

    Bir de tabi aslinda karislastirmayi 1.6 dizel 1.4 TSI yapmak lazim bence. Gercekten ekonomi isteyen 2.0 dizel yerine 1.6 dizel tercih eder. 2.0 dizeli ekstra guc isteyen adam tercih eder diyecem ama yani guc isteyen de benzinli alsin dizele ne gerek var. Zaten Turkiye sartlarinda 2.0 dizelin gereksiz oldugu hesap yapmadan az cok belli.

    Yok hocam siz yanlış anlamışsınız.

    Ben dizel araç sahibinin daha çok kilometre yapmasını hesaplayarak yapmadım. Dizelin fiyatı ve yaptığı km ile benzinin fiyatı ve yaptığı km arasındaki farkı çok doğru bir orantıyla eşitledim. Eşitledim ki hesaplar tamamen aynı koşullarda yapılmış olsun. Bu eşitlemeyi yaparken de; eşitleme olmadan önce depo başı fiyat farkı olan 32 TL'yi 36.50 TL'ye çıkartmış olduk.

    Diğer eleştrinde ise ben satarkenki 15 bin TL zararı aracın ilk aldığımız günden sattığımız günkü fiyat farkı olarak söylemedim. Yani 85 e aldığınız aracı 70 e satarsınız demedim kesinlikle. Benim söylemek istediğim şey, 1.4 tsi yerine 2.0 tdi alan adam 3 yıl sonunda sadece yakıttan çıkartabileceği 15 bin TL zarar eder. Yani bu adam ayda 12 depo doldurmalıdır ki 3 yıl sonunda her depodaki farkın toplamı 15 bin TL olsun.

    Eleştrilerinin ikisinde de yanlış anlamışsın

    Ilk konuyu tam anlayamadigimi soylemistim zaten. Demekki ben yanlis anladim.

    Edit: evet 15.000 toplam zararmis simdi farkettim.

    Alıntıları Göster
    Şehiriçi kullanımda performans açısından 1.4 tsi ile 2.0 tdi benim gözümde aynı.

    Aslında şehirdışı kullanımda da performans olarak aynı sayılırlar.

    Teknik verilere baktığınız zaman 2.0 tdi ın çok az daha ileride olduğunu görebilirsiniz ama üstünlüğü kâğıt üzerinde kalıyor bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Şehiriçi kullanımda performans açısından 1.4 tsi ile 2.0 tdi benim gözümde aynı.

    Aslında şehirdışı kullanımda da performans olarak aynı sayılırlar.

    Teknik verilere baktığınız zaman 2.0 tdi ın çok az daha ileride olduğunu görebilirsiniz ama üstünlüğü kâğıt üzerinde kalıyor bence.

    Alıntıları Göster
    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Şakanız hep bir yanda kalırsa iyi olur gerçekten...

    Bu yazıyı 2011 model bmw 5.20 dizel kullanan birisi olarak yazdığımı belirtseydim keşke.

    Ayrıca passatın hem 1.4 tsi motorunu hem de 2.0 tdi motorunu kullanan biri olarak söyleyebilirim ki; hiçbir fark hissetmedim. Ama kendi aracım ile passat 2.0 tdi arasında fark hissedebiliyorum.

    Bence 1.4 tsi motor passatın 2.0 tdi motorunun %99 aynısı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkcu -- 17 Aralık 2011; 0:28:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.

    Alıntıları Göster
    Baydı bu muhabbet evo mu sti mi geyikleri bile bu kadar sıkmıyor

    ben size özet geçiyim sıradan vw gibi bir arabaya bu kadar para bayılmak yerine çekerim altıma volvo s60 ı babalar gibi binerim.

    1.6 turbo 180 hp çift kavrama otomatik .

    ok?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.

    Alıntıları Göster
    2011 1.4tsi ve 2008 2.0tdi kullanmış biri olarak söylüyorum bunu.. faiz olayına girmen bana göre çok gereksiz olmuş ki sen burada motorları karşılaştırıyorsun alım şeklini değil. senin yaptığın bu hesap aracını krediyle alanlar için geçerli oluyor.. faiz tutarını kaldırırsan zaten aradaki fark direk yarıya iniyor. ayrıca şehir içi kullanımda aradaki yakıt farkı kesinlikle daha fazla olacaktır buna eminim.. kızmanıza da gerek yok ben esprili bir dille eleştirimi dile getirdim amacım kimseyi kırmak üzmek değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    2011 1.4tsi ve 2008 2.0tdi kullanmış biri olarak söylüyorum bunu.. faiz olayına girmen bana göre çok gereksiz olmuş ki sen burada motorları karşılaştırıyorsun alım şeklini değil. senin yaptığın bu hesap aracını krediyle alanlar için geçerli oluyor.. faiz tutarını kaldırırsan zaten aradaki fark direk yarıya iniyor. ayrıca şehir içi kullanımda aradaki yakıt farkı kesinlikle daha fazla olacaktır buna eminim.. kızmanıza da gerek yok ben esprili bir dille eleştirimi dile getirdim amacım kimseyi kırmak üzmek değil..

    Alıntıları Göster
    2.0 TDI sürün.Birde 1.4 TSI bakalım hangisini alıyorsunuz.2.0 TDI demek sürekli altında bassanda abartı yakmayan bir canavar demek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.

    Ağzı olan konuşur olmuş bu forumda hocam. Biz burada matematiksel bir şey yapıyoruz, başka birisi çıkıp o parayı vereceğime gider volvo alırım diyor

    Şimdi benim altımda 5.20 D var. Ben birilerine faydası olur diye böyle bir konu açma gereği duydum. Çünkü inanın orta kesimde bir çok insan var, hem ekonomiyi hem de konforu bir arada isteyen.

    Ben kendim 2011 bmw 5.20 dizel kullanıcısıyım. Şunu belirtmek isterim ki yeni kasa passat 2.0 tdi da kullandım, yeni kasa passat 1.4 tsi da kullandım. Hem de öyle 1-2 kez değil. İkisini de uzun süreli kullandım.

    Kendi aracım diye söylemiyorum ama benim 5.20 ikisinden de performanslı. Fakat passat 2.0 tdi ile 1.4 tsi performans olarak karşılaştırdığımda hiçbir fark göremedim. İkisi de gaza basınca uçuyor.

    Ben yukarıda bir hesap yaptım. Tamamen ezbere konuşan bu arkadaşları da hesap yapmaya davet ediyorum.

    Ayrıca bu faiz hesabını saçma bulanlar sanırım başka bir dünyada yaşıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.

    Ağzı olan konuşur olmuş bu forumda hocam. Biz burada matematiksel bir şey yapıyoruz, başka birisi çıkıp o parayı vereceğime gider volvo alırım diyor

    Şimdi benim altımda 5.20 D var. Ben birilerine faydası olur diye böyle bir konu açma gereği duydum. Çünkü inanın orta kesimde bir çok insan var, hem ekonomiyi hem de konforu bir arada isteyen.

    Ben kendim 2011 bmw 5.20 dizel kullanıcısıyım. Şunu belirtmek isterim ki yeni kasa passat 2.0 tdi da kullandım, yeni kasa passat 1.4 tsi da kullandım. Hem de öyle 1-2 kez değil. İkisini de uzun süreli kullandım.

    Kendi aracım diye söylemiyorum ama benim 5.20 ikisinden de performanslı. Fakat passat 2.0 tdi ile 1.4 tsi performans olarak karşılaştırdığımda hiçbir fark göremedim. İkisi de gaza basınca uçuyor.

    Ben yukarıda bir hesap yaptım. Tamamen ezbere konuşan bu arkadaşları da hesap yapmaya davet ediyorum.

    Ayrıca bu faiz hesabını saçma bulanlar sanırım başka bir dünyada yaşıyorlar.

    Yani matematik pek kuvvetli değil hocam sanırım :) yani bence konu başlığınıda değişelim kesinlikle TSI değil sana göre TSI bana göre TDI :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.

    Ağzı olan konuşur olmuş bu forumda hocam. Biz burada matematiksel bir şey yapıyoruz, başka birisi çıkıp o parayı vereceğime gider volvo alırım diyor

    Şimdi benim altımda 5.20 D var. Ben birilerine faydası olur diye böyle bir konu açma gereği duydum. Çünkü inanın orta kesimde bir çok insan var, hem ekonomiyi hem de konforu bir arada isteyen.

    Ben kendim 2011 bmw 5.20 dizel kullanıcısıyım. Şunu belirtmek isterim ki yeni kasa passat 2.0 tdi da kullandım, yeni kasa passat 1.4 tsi da kullandım. Hem de öyle 1-2 kez değil. İkisini de uzun süreli kullandım.

    Kendi aracım diye söylemiyorum ama benim 5.20 ikisinden de performanslı. Fakat passat 2.0 tdi ile 1.4 tsi performans olarak karşılaştırdığımda hiçbir fark göremedim. İkisi de gaza basınca uçuyor.

    Ben yukarıda bir hesap yaptım. Tamamen ezbere konuşan bu arkadaşları da hesap yapmaya davet ediyorum.

    Ayrıca bu faiz hesabını saçma bulanlar sanırım başka bir dünyada yaşıyorlar.

    Faiz hesabina yanlis diyenler daha once hic bir yerde finansal bir hesap yapmamis olanlardir. Bugunku 10 bin lira ile yarinki 10 bin liranin ayni oldugunu sananlardir ki boyle bir sey yoktur.

    Bu faiz hesabina sacma diyenler bana borc versinler versinler 3 yil sonra ben ayni parayi onlara geri veririm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.

    Ağzı olan konuşur olmuş bu forumda hocam. Biz burada matematiksel bir şey yapıyoruz, başka birisi çıkıp o parayı vereceğime gider volvo alırım diyor

    Şimdi benim altımda 5.20 D var. Ben birilerine faydası olur diye böyle bir konu açma gereği duydum. Çünkü inanın orta kesimde bir çok insan var, hem ekonomiyi hem de konforu bir arada isteyen.

    Ben kendim 2011 bmw 5.20 dizel kullanıcısıyım. Şunu belirtmek isterim ki yeni kasa passat 2.0 tdi da kullandım, yeni kasa passat 1.4 tsi da kullandım. Hem de öyle 1-2 kez değil. İkisini de uzun süreli kullandım.

    Kendi aracım diye söylemiyorum ama benim 5.20 ikisinden de performanslı. Fakat passat 2.0 tdi ile 1.4 tsi performans olarak karşılaştırdığımda hiçbir fark göremedim. İkisi de gaza basınca uçuyor.

    Ben yukarıda bir hesap yaptım. Tamamen ezbere konuşan bu arkadaşları da hesap yapmaya davet ediyorum.

    Ayrıca bu faiz hesabını saçma bulanlar sanırım başka bir dünyada yaşıyorlar.

    Faiz hesabina yanlis diyenler daha once hic bir yerde finansal bir hesap yapmamis olanlardir. Bugunku 10 bin lira ile yarinki 10 bin liranin ayni oldugunu sananlardir ki boyle bir sey yoktur.

    Bu faiz hesabina sacma diyenler bana borc versinler versinler 3 yil sonra ben ayni parayi onlara geri veririm


    Madem faiz olayına gırıldı :) ozman soyle bısey dıyelım. Bu araca nakıt olarak 85 bn tl vermek mantıklımı?

    30 bin TL'nin faizini hesaplayan adam kesın nakit alıyorki aracı faizide hesaplıyor o zman şöyle birşey yapalım verin bana 85 bin TL ben 36 ay taksitle alayım aracı 85 bin TL'yide BORSA'da kullanayım aracıda bedavaya getireyim 3 yılda ana paranıda 200 bin TL yapayım ona ne diyceksiniz? merak ettim doğrusu

    BİRAZ MANTIKLI KONUŞALIM...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GaMeQWeR -- 17 Aralık 2011; 1:47:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GaMeQWeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.

    Ağzı olan konuşur olmuş bu forumda hocam. Biz burada matematiksel bir şey yapıyoruz, başka birisi çıkıp o parayı vereceğime gider volvo alırım diyor

    Şimdi benim altımda 5.20 D var. Ben birilerine faydası olur diye böyle bir konu açma gereği duydum. Çünkü inanın orta kesimde bir çok insan var, hem ekonomiyi hem de konforu bir arada isteyen.

    Ben kendim 2011 bmw 5.20 dizel kullanıcısıyım. Şunu belirtmek isterim ki yeni kasa passat 2.0 tdi da kullandım, yeni kasa passat 1.4 tsi da kullandım. Hem de öyle 1-2 kez değil. İkisini de uzun süreli kullandım.

    Kendi aracım diye söylemiyorum ama benim 5.20 ikisinden de performanslı. Fakat passat 2.0 tdi ile 1.4 tsi performans olarak karşılaştırdığımda hiçbir fark göremedim. İkisi de gaza basınca uçuyor.

    Ben yukarıda bir hesap yaptım. Tamamen ezbere konuşan bu arkadaşları da hesap yapmaya davet ediyorum.

    Ayrıca bu faiz hesabını saçma bulanlar sanırım başka bir dünyada yaşıyorlar.

    Faiz hesabina yanlis diyenler daha once hic bir yerde finansal bir hesap yapmamis olanlardir. Bugunku 10 bin lira ile yarinki 10 bin liranin ayni oldugunu sananlardir ki boyle bir sey yoktur.

    Bu faiz hesabina sacma diyenler bana borc versinler versinler 3 yil sonra ben ayni parayi onlara geri veririm


    Madem faiz olayına gırıldı :) ozman soyle bısey dıyelım. Bu araca nakıt olarak 85 bn tl vermek mantıklımı?

    30 bin TL'nin faizini hesaplayan adam kesın nakit alıyorki aracı faizide hesaplıyor o zman şöyle birşey yapalım verin bana 85 bin TL ben 36 ay taksitle alayım aracı 85 bin TL'yide BORSA'da kullanayım aracıda bedavaya getireyim 3 yılda ana paranıda 200 bin TL yapayım ona ne diyceksiniz? merak ettim doğrusu

    BİRAZ MANTIKLI KONUŞALIM...

    Alıntıları Göster
    2.0 dizelin verecegi motor keyfi paha bicilemez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GaMeQWeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.

    Ağzı olan konuşur olmuş bu forumda hocam. Biz burada matematiksel bir şey yapıyoruz, başka birisi çıkıp o parayı vereceğime gider volvo alırım diyor

    Şimdi benim altımda 5.20 D var. Ben birilerine faydası olur diye böyle bir konu açma gereği duydum. Çünkü inanın orta kesimde bir çok insan var, hem ekonomiyi hem de konforu bir arada isteyen.

    Ben kendim 2011 bmw 5.20 dizel kullanıcısıyım. Şunu belirtmek isterim ki yeni kasa passat 2.0 tdi da kullandım, yeni kasa passat 1.4 tsi da kullandım. Hem de öyle 1-2 kez değil. İkisini de uzun süreli kullandım.

    Kendi aracım diye söylemiyorum ama benim 5.20 ikisinden de performanslı. Fakat passat 2.0 tdi ile 1.4 tsi performans olarak karşılaştırdığımda hiçbir fark göremedim. İkisi de gaza basınca uçuyor.

    Ben yukarıda bir hesap yaptım. Tamamen ezbere konuşan bu arkadaşları da hesap yapmaya davet ediyorum.

    Ayrıca bu faiz hesabını saçma bulanlar sanırım başka bir dünyada yaşıyorlar.

    Yani matematik pek kuvvetli değil hocam sanırım :) yani bence konu başlığınıda değişelim kesinlikle TSI değil sana göre TSI bana göre TDI :)

    Alıntıları Göster
    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat

    yazıyı yazan arkadaş muhtemelen 2.0 tdi almak isterken parası yetmediği için 1.4 tsi almış. tdiyi yerden yere vurmuş tsi göklerde şaka bi yana fazla abartmışsın dostum. tamam tdi çok cep dostu bir motor değil ama bu kadar abartılacak kadar masraflı da değil.. 1.4tsi ile 2.0tdinin yakın performans sunmasını beklemek zaten saçmalık olur.. tdi havada karada yer...

    Ya adam oturup hesap yapmis, siz hic bir sey aciklamadan yok oyle degil diyorsunuz. Hesabin surasi yanlis burasi yanlis deyin dogru rakamlari koyun hesaplayin biz de gorelim o zaman.

    Ağzı olan konuşur olmuş bu forumda hocam. Biz burada matematiksel bir şey yapıyoruz, başka birisi çıkıp o parayı vereceğime gider volvo alırım diyor

    Şimdi benim altımda 5.20 D var. Ben birilerine faydası olur diye böyle bir konu açma gereği duydum. Çünkü inanın orta kesimde bir çok insan var, hem ekonomiyi hem de konforu bir arada isteyen.

    Ben kendim 2011 bmw 5.20 dizel kullanıcısıyım. Şunu belirtmek isterim ki yeni kasa passat 2.0 tdi da kullandım, yeni kasa passat 1.4 tsi da kullandım. Hem de öyle 1-2 kez değil. İkisini de uzun süreli kullandım.

    Kendi aracım diye söylemiyorum ama benim 5.20 ikisinden de performanslı. Fakat passat 2.0 tdi ile 1.4 tsi performans olarak karşılaştırdığımda hiçbir fark göremedim. İkisi de gaza basınca uçuyor.

    Ben yukarıda bir hesap yaptım. Tamamen ezbere konuşan bu arkadaşları da hesap yapmaya davet ediyorum.

    Ayrıca bu faiz hesabını saçma bulanlar sanırım başka bir dünyada yaşıyorlar.

    Evet ağzı olan konuşur sen de konuşmuşsun, ama bence gereksiz konuşmuşsun, benim altımda 5.20d olacak oturup avamın yararına hesap yapacagım ha, gözlerim yaşardi yaf bu ne duyarlılık :D bence araba alacak herkes oturup hesabını yapar, bu forumda o mu bu mu diye soranlar bile sırf laf olsun diye soruyor bence..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkcu

    Arkadaşlar işte bazı arkadaşlar diyorlar ki; "Satarken de pahalı satacaksın. Neden yakıt fiyatıyla amorti etmeye çalışıyorsun ki?" Evet aynen böyle diyorlar. Ama işte burada da faiz hesabımız devreye giriyor. Aradaki fiyat farkını araca bindiğimiz süre boyunca bankaya faize koyarsak o fark nasıl kapanacak peki? Elbette ki binerek. Arkadaşların da dediği gibi avantajlı olması için gerçekten tuvalete bile arabayla gitmek gerekiyor yani o derece işte anlayın.

    Alıntıları Göster
    Madem faiz olayına gırıldı :) ozman soyle bısey dıyelım. Bu araca nakıt olarak 85 bn tl vermek mantıklımı?

    30 bin TL'nin faizini hesaplayan adam kesın nakit alıyorki aracı faizide hesaplıyor o zman şöyle birşey yapalım verin bana 85 bin TL ben 36 ay taksitle alayım aracı 85 bin TL'yide BORSA'da kullanayım aracıda bedavaya getireyim 3 yılda ana paranıda 200 bin TL yapayım ona ne diyceksiniz? merak ettim doğrusu

    BİRAZ MANTIKLI KONUŞALIM...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GaMeQWeR

    Madem faiz olayına gırıldı :) ozman soyle bısey dıyelım. Bu araca nakıt olarak 85 bn tl vermek mantıklımı?

    30 bin TL'nin faizini hesaplayan adam kesın nakit alıyorki aracı faizide hesaplıyor o zman şöyle birşey yapalım verin bana 85 bin TL ben 36 ay taksitle alayım aracı 85 bin TL'yide BORSA'da kullanayım aracıda bedavaya getireyim 3 yılda ana paranıda 200 bin TL yapayım ona ne diyceksiniz? merak ettim doğrusu

    BİRAZ MANTIKLI KONUŞALIM...

    Alıntıları Göster
    Evdeki hesap bence çarşıya uymaz,bazende çarşıdaki eve vs vs vs..

    Yakında passat almak yerine fabrika kursan ayda bi passat parası kazanırsın hesabı bile döner bu forumda,110 binlere çıkarsa fiyatı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.

    Arkadas faizi hesaplayarak zaten paranin zaman degerini hesaba katmis. Soyle dusunun 115 bin lira 3 yil sonra ne degerde olacak 85 bin Lira 3 yil sonra ne degerde olacak. Bunu hesaplama da faiz kullanilir. Bunun hangi faiz oldugu hesabina gore degisir ister banka faizini alirsin ister enflasyon oranini istersen risksiz faizi alirsin. Bu yaptigin projede ne kadar riske girmek istedigine gore degisir. Ki burada projemiz araba almak oluyor.

    Simdi 115 bin 3yil sonraki degeri 115 bin nin 3 yillik faizli halidir.
    85 binin 3 yil sonraki degeri 85 binin 3 yillik faizli halidir.

    Ikisini cikartirsak aradaki fark 30 binin 3 yillik faizli halidir.

    Yani arkadas tek tek hesaplamak yerine kisa yol kullanmis aradaki farkin faizini hesaplamis.

    Bundan daha iyi bir yatiriminiz varsa elinizde mesela borsaya yatiririm demis bir arkadas o zaman oradan kazanacagin orani koyabilirsin faiz yerine. Ki o zaman fark daha da acilacaktir. Araba almayip borsaya girmek fikri ise tamamen baska bir projedir burada arkadas iki projeyi karsilastirmis. O da ucuncu proje olarak eklenebilir yani.

    Neden faiz isin icine giriyor diyenler soyle dusunebilir basitce. Sonucta bir araba aliyorsaniz 2 uc durum var ya hepsi elinizde nakittir ya hepsi kredidir. Diger her durum bu ikisinin karisimidir.

    1. durum hepsi kredi: 85 bin liraya 40.000 faiz oduyorsaniz. 115 bin liraya 60 bin faiz odiceksiniz diyelim. Aradaki 20.000 bin sizin zararinizdir oyle degil mi? Bunu faiz olarak bankaya oderseniz ve karsiliginda elinizde bir sey kalmaz. (faiz miktarlari tamamen hayal urunudur)

    2. durum hepsi nakit aliyoruz diyelim 115 bin liramiz var bankada. 85 bin liralik olani aldik 30 bin bankada kaldi, senelik faiz kazanacak(en basitinden baska bir ise yatirip daha cok para da kazanabilirsiniz.) 10 bin lira getirdi diyelim. 115 bin liralik olani alirsak elimizde arabamizdan baska bir sey kalmadi. Bu durumda da 115 binligi almissak zararimiz 10 bin lira olacak. (faiz miktari tamamen hayal urunudur)

    Olayi basitce anlatmaya calistim. Carpici olsun diye de bana faizsiz borc verir misiniz diyorum? Umarim biraz aciklayici olmustur.

    Mantikli olan budur. Herhangi bir finansciya ya da ekonomiste sorun aynisini soyleyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    @turkcu

    1.si, o faiz hesabı öyle yapılmaz, paranın zaman değeri gibi temel bir finansal kavram gözardı edilmiş. 3 sene sonra enflasyonun etkisiyle 30 bin'in reel değer kaybı, faizden alacağın paranın %90'ını götürür.

    2.si piyasada %12 veren banka yok, en yüksek faiz 10.50, ayrıca faiz üzerinden %15 stopaj kesilir.

    son olarak madem haklı olarak fabrika verilerine güvenmiyorsun ve o verilerden fazla yakacağını kabul ediyorsun, şehiriçi verilerini kullanamak gibi sapmayı minimize edecek bir yöntem mevcut.

    Arkadas yuzde 8 den hesaplamis zaten ki bilesik faiz bile yapmamis direk 3 ile carpmis uc yil icin.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.