Şimdi Ara

1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
724
Cevap
12
Favori
270.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İşi gücü bıraktım kafamı bu konuya patlattım şimdi...

    Almanlar da konuyuwww.Motor-Talk.de sitesinde ayrıntılı olarak tartışıyorlar.

    http://www.motor-talk.de/forum/vw-1-4-tsi-auf-autogas-umruestbar-t2386777.html?page=10

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi



    http://www.baldiegovoni.it/site/impianto-vialle-lpdi.html

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi



    PASSAT'a takmışlar!!!

    https://store.donanimhaber.com/bd/96/aa/bd96aa8f1d39425a022735985f60d57c.jpg
     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi




  • Taner hocam o zaman lpg sıvı olarak benzin enjektörlerinden püskürtülüyor.Normal sıralı sistem lpg kitlerinin sağlayamadığı soğutucu etki benzin enjektörlerinde sağlanıyor.Eğer lpdi kitinin çalışma mantığı böyle ise direkt enjeksiyonlu araçlara lpg takılamamasının ana nedeni olan benzin enjektörlerinin aşırı ısınma problemi ortadan kalkacaktr.O zaman sadece 1.4 tsi değil diğer tsi motorlar ve başka markaların( toyotanın d4 moltoru gibi) direkt enjeksiyonlu motorlarına da rahatça uygulanabilir kanısındayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi w.antilles -- 22 Aralık 2009; 14:35:15 >
  • Sayın diskriminant hocam,

    Dün aracımı inceledm, resimlerle de karşılaştırdım. Motorun üzerinde yüksek basınçlı yakıt pompası var (150~200 bar). Buna depodan benzin giriyor, oradan da enjektörlere sevk ediliyor. İşte LPdi sistemi tam bu iki noktanın arasına yerleştiriliyor; BENZİN DEPOSU ve YÜKSEK BASINÇLI YAKIT POMPASI arasına.

    1. Benzin deposundan gelen boru YAKIT SEÇME ÜNİTESİNE
    2. LPG deposundan gelen boru YAKIT SEÇME ÜNİTESİNE
    3. Yakıt seçme ünitesinden çıkan boru YÜKSEK BASINÇ POMPASINA
    4. Yüksek basınç pompasından çıkan boru ENJEKTÖRLERE

    Yani sistem aslında bu kadar basit. Aynı enjektörler kullanılıyor, emme manifolduna dokunulmuyor bile. LPG sıvı halde püskürtüldüğü için silindire daha fazla oksijen dolduruyor ve motor +HP güç kazanıyor.

    LPG'ye olan ilgi Avrupa'da çok artmış durumda, bilhassa ucuz fiyatından dolayı, doğrıdan püskürtmeli motorlar da düşük CO2 emisyonu/salınımı için tercih ediliyor (bizde düşük vergi, yüksek güç, düşük yakıt tüketimi için alınıyor).

    Sıralı sistemi de ülkemize gelmesi zaman aldı. Bunu da sabırla beklemek gerekecek.


    quote:

    Orijinalden alıntı: diskriminant

    Taner hocam o zaman lpg sıvı olarak benzin enjektörlerinden püskürtülüyor.Normal sıralı sistem lpg kitlerinin sağlayamadığı soğutucu etki ebnzin enjektörlerinde sağlanıyor.Eğer lpdi kitinin çalışma mantığı böyle ise direkt enjeksiyonlu araçlara lpg takılamamasının ana nedeni olan benzin enjektörlerinin aşırı ısınma problemi ortadan kalkacaktr.O zaman sadece 1.4 tsi değil diğer tsi motorlar ve başka markaların( toyotanın d4 moltoru gibi) direkt enjeksiyonlu motorlarına da rahatça uygulanabilir kanısındayım.



     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi




  • Birçok kişi böyle bir sistemi bekliyordu.

    Türkiye'ye geldiklerinde iyi PR ile müthiş iş yapılır .

    Bayiler para basmaya başlarlar.


    Güzel haber.


    Eline ,diline sağlık. İşini bırakıp ciddi ciddi adamları bile arayıp bize bilgi vermişsin. Sağol dostum.
  • turbolu dizele de takiliyor mu buuu
    merak etmisimdir hep dizele tup takilir mi diye
  • daha onay alacak da türkiye ye gelecekte bayağı bir zaman demek geldiğinde de ucuz olacağı kanısında değilim madem direk benzin enjektörlerinden püskürtülüyordu da direk lpg ile çalışıyorda mevcut sıralı sistemler neden hala benzin olmadan direk lpg ile çalışmıyor buna akıl erdirememişler mi acaba amaç tsı motoru kurtarmak çünkü lpg karşısında zaten ekonomik değildi.yine mükemmelliyetçi alman zekası iş başında ne kadar inatçı bir millet belki kıskançlık olabilir ama sinir oluyorum bunların bu inatçılığına en iyi olmak için çabalamalarına başklarına yapacak birşey bırakmıyorlar.Son olarak bu sistem hakkındaki şahsi görüşüm bence bu sistem fos çıkabilir birincisi sürekli lpg ile çalışan(özellikle ilk çalıştırmalarda) motor çabuk yıpranır hele bu tsı olursa daha da fazla olacaktır.ikincisi doğrudan benzin enjektörlerinden lpg nin sıvılaştırılarak verilmesi sistemi tasarruflu yapmayacaktır çünkü gaz halinde silindirlere verilen lpg miktarı daha azdır.98 oktan benzin dışında benzin kullanmayın diye önerilen bu motorlar lpg le daha da sorun çıkarırlar




  • Bütün doğruları yazmışsınız Y. Kaya 1983, daha bunun üzerine ne denilebilir ki...

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    daha onay alacak da türkiye ye gelecekte bayağı bir zaman demek geldiğinde de ucuz olacağı kanısında değilim madem direk benzin enjektörlerinden püskürtülüyordu da direk lpg ile çalışıyorda mevcut sıralı sistemler neden hala benzin olmadan direk lpg ile çalışmıyor buna akıl erdirememişler mi acaba amaç tsı motoru kurtarmak çünkü lpg karşısında zaten ekonomik değildi.yine mükemmelliyetçi alman zekası iş başında ne kadar inatçı bir millet belki kıskançlık olabilir ama sinir oluyorum bunların bu inatçılığına en iyi olmak için çabalamalarına başklarına yapacak birşey bırakmıyorlar.Son olarak bu sistem hakkındaki şahsi görüşüm bence bu sistem fos çıkabilir birincisi sürekli lpg ile çalışan(özellikle ilk çalıştırmalarda) motor çabuk yıpranır hele bu tsı olursa daha da fazla olacaktır.ikincisi doğrudan benzin enjektörlerinden lpg nin sıvılaştırılarak verilmesi sistemi tasarruflu yapmayacaktır çünkü gaz halinde silindirlere verilen lpg miktarı daha azdır.98 oktan benzin dışında benzin kullanmayın diye önerilen bu motorlar lpg le daha da sorun çıkarırlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bütün doğruları yazmışsınız Y. Kaya 1983, daha bunun üzerine ne denilebilir ki...

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    daha onay alacak da türkiye ye gelecekte bayağı bir zaman demek geldiğinde de ucuz olacağı kanısında değilim madem direk benzin enjektörlerinden püskürtülüyordu da direk lpg ile çalışıyorda mevcut sıralı sistemler neden hala benzin olmadan direk lpg ile çalışmıyor buna akıl erdirememişler mi acaba amaç tsı motoru kurtarmak çünkü lpg karşısında zaten ekonomik değildi.yine mükemmelliyetçi alman zekası iş başında ne kadar inatçı bir millet belki kıskançlık olabilir ama sinir oluyorum bunların bu inatçılığına en iyi olmak için çabalamalarına başklarına yapacak birşey bırakmıyorlar.Son olarak bu sistem hakkındaki şahsi görüşüm bence bu sistem fos çıkabilir birincisi sürekli lpg ile çalışan(özellikle ilk çalıştırmalarda) motor çabuk yıpranır hele bu tsı olursa daha da fazla olacaktır.ikincisi doğrudan benzin enjektörlerinden lpg nin sıvılaştırılarak verilmesi sistemi tasarruflu yapmayacaktır çünkü gaz halinde silindirlere verilen lpg miktarı daha azdır.98 oktan benzin dışında benzin kullanmayın diye önerilen bu motorlar lpg le daha da sorun çıkarırlar




    Ben bu düşüncelere katılmıyorum.

    Gaz fazındaki LPG için tasarlanmış enjektörler birer vana gibi çalışırlar. Emişe hava ile birlikte gaz olarak LPG karıştırırlar. Yani bir atomize püskürtme sözkonusu değildir. Ancak burada benim de olursa tamamdır dediğim gibi bir sistem yapmışlarsa sıvı LPG tıpkı benzin gibi, benzin enjektörü veya benzin enjektörü ile benzer mantıkla püskürtme yapan sıvı LPG enjektörü yakıtı emişteki havaya gaz olarak karıştırmayacak ve doğrudan silindir içine benzin gibi atomize püskürtülecektir. Güncel gaz fazı için üretilmiş LPG enjektörleri ile benzin enjektörlerinin debisi bir değildir. Birisi sıvı yakıtı atomize püskürtüyor, diğeri ise gaz fazındaki yakıtı havaya karıştırıyor. Tabi ki daha fazla gaz püskürtülerek benzine yakın performans elde edilmeye çalışılınıyor. Ama siz sıvı LPG'yi doğrudan yanma odasına atomize olarak püskürtebilirseniz ve orada buharlaşmasını sağlarsanız hem ortamı soğutur, hem de daha homojen bir karışım hazırlamış olursunuz. Bu yüzdendir ki sıvı LPG uygulamaları sonucu araçtan benzindeki performansından daha yüksek performans elde edilir.

    Güncel gaz fazlı sıralı LPG sistemlerinde doğrudan LPG ile çalıştırmak mümkün olamıyor. Sebebi ise buharlaştırılamayan yakıtın emişteki havaya karıştırılamaması. Ama bu ve benzeri sıvı LPG sistemleri yakıtı emişe, manifolda değil doğrudan silindir içine yanma odasına püskürtüyor. Atomize püskürtüldüğü takdirde düzgün karışım oluşturulamaması gibi bir durum sözkonusu değil. Bu yüzden doğrudan LPG ile çalıştırmanın bir sakıncası oluşmuyor. Çünkü zaten benzinle aynı şekilde püskürtülüyor. Gaz fazına göre üretilmiş bir sıralı sistemde LPG'yi sıvı olarak verirseniz, yani aracı soğukken de doğrudan buharlaşmamış LPG ile çalıştırırsanız sıvı lpg sadece manifolda akar. Ve yanma odasına akarak girerse dokunduğu yeri eritir. Bu ister piston olsuni ister gömlek... Tıpkı enjektörü bozulup da atomize yakıt püskürtemeyen dizellerin piston eritmesi gibi... Çünkü yakıt tek noktada yoğunlaşır...

    Gaz halinde hacim olarak silindire giren LPG miktarı daha fazladır. Tabi ki birebir aynı miktarı sıvı olarak silindire manifolddan gönderirseniz zengin karışım hazırlarsınız. Ama sıvı LPG tıpkı benzin gibi çok düşük miktarlarda püskürtülür. Tekrarlıyorum; gaz olanın enjektörleri vanadır. Atomize püskürtmez. Açılır kapanır sadece. Sıvı olanında ise enjektörler benzin enjektörü gibi çalışır. Gaz olanında ne kadar yakıt buharlaştırılıp gönderiliyorsa birebir o yakıtın buharlaşmamış hali sıvı olarak püskürtülür.

    Burada amacım bu sistemi övmek değil. Ama sıvı LPG enjeksiyonu sıralı sistem gaz LPG enjeksiyonundan daha gelişmiş bir mantıkla ve teoriyle çalışır. Bu yüzden sıvı LPG, TEMSA'ya bırakılmaması gerekecek kadar ciddi ve gelecek vaadeden bir sistemdir.

    Umarım açıklayabilmişimdir.




  • Taner abi sen taktın kafaya bu lpg işini. 5.20d bekliyoduk senden :(
  • quote:

    Bu yüzden sıvı LPG, TEMSA'ya bırakılmaması gerekecek kadar ciddi ve gelecek vaadeden bir sistemdir.

    Kesinlikle.
  • Taner bey öncelikle faydalı bir konu olmuş size çok teşekkür ederim.
    Bildiğim kadarıyla Peugeot'un kullandığı THP motorlara lpg sistemi uygulanmıyor.Benim merak ettiğim konu ise bu sistemin THP motorlara uygulanıp uygulanamayacağı.Bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim...
  • Sayın arkadaşım,

    LPi sistemi manifolldan yakıt püskürten tüm sıralı sistem araçlara uygulanabildiği gibi LPdi sistemi de, her ne kadar başlıkta bilhassa 1.4 TSI 122 HP belirtmiş isem de (piyasaya tanıtılması bu motor ile oldu) yakıtı silindirin içine doğrudan püskürten tüm DI (Dırect Injection = Doğrudan Püskürtme) motorlara teknik ve teorik olarak uygundur. Yukarıdaki resimli açıklamalarda da zaten nasıl yapıldığı, benzin enjektörlerinin soğutması, tıkanmaması, emme manifoldunun ortadan kaldırılması, sistemin sıvı LPG'yi seçmesinden ötürü buharlaştırıcının olmaması, buharlaştırının olmamasından dolayı da motorun radyatör/hararet/ısıtma sistemine bağlanmaması açıklanıyor.

    VIALLE tip onayı aldıktan sonra sırayla tüm DI araçlar için bu sistemi geliştirecek, sıralı sistem LPG imal eden firmalar da eminim takip edeceklerdir. Bu hususta PRINS ve BRC'den de yakın zamanda piyasaya giriş bekliyorum.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: oznklckp

    Taner bey öncelikle faydalı bir konu olmuş size çok teşekkür ederim.
    Bildiğim kadarıyla Peugeot'un kullandığı THP motorlara lpg sistemi uygulanmıyor.Benim merak ettiğim konu ise bu sistemin THP motorlara uygulanıp uygulanamayacağı.Bu konuda bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim...




  • Çok güzel otobüs, minibüs, açık ve kapalı kasa kamyonet yapıyorlar. İmalathane bir şehir gibi. SABANCI'nın ve ADANA'nın gururu! Büyükşehir Belediye Başkanı Aytaç Durak da artık herhalde dayanamadı ve TEMSA AVENUE otobüsleri şehiriçi sefere koydu. Adapazarı'nda bir fabrika daha açtılar, Mısır'da otobüsler üretiliyor. Otobüs ve ağır vasıta, yani ticiari araç konusunda gerçekten çok iyiler.

    Otomobil hususunda ise bence bir ayrılmanın vakti geldi. MITSUBISHI ve VIALLE'de durum ortada... Umarım ben de açıklayabilmişimdir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Burada amacım bu sistemi övmek değil. Ama sıvı LPG enjeksiyonu sıralı sistem gaz LPG enjeksiyonundan daha gelişmiş bir mantıkla ve teoriyle çalışır. Bu yüzden sıvı LPG, TEMSA'ya bırakılmaması gerekecek kadar ciddi ve gelecek vaadeden bir sistemdir. Umarım açıklayabilmişimdir.




  • TSI için LPG teknolojisinin gelişmesi çok güzel.

    Paylaşım için teşekkürler.

  • Reel kullanım ve memnuniyet ölçütünü şimdiden merak ediyorum.Umarım gerçekten başarılı olurlar, tek dezavantajı nasıl olsa satıyor diye giderek oto ve yedek parça fiyatlarını şişiren doguşun LPG memnuniyeti sonucu pazara daha iştahla bakacak olması.
  • Şimdi sizin araç 122bg iken LPG ile 125-27bg olurmu Güç artışıda olucaksa böyle birşey olması gerekli taner bey yanlışmıyım?
  • Aklımızda bulunsun.
  • Yeni gelişmeler varmı?Geldimi sistem türkiyeye Bu benzin pahalılığında LPG,dizel ne varsa çözüm arıyoruz.
  • erdor arkadaşım,

    Son benzin zamları çok fazla koydu ve işin tadı fazlası ile kaçtı... LPG'nin benzine göre yine de biraz daha hesaplı olması (kötünün iyisi) TSI/FSI motorların da artık bu yakıt türüne geçmesi için zamanının geldiğinin işaretidir ve 2 yıldır denenen LPdi sisteminin önünde AB Tip Onayı dışında herhangi bir engel kalmamıştır. İlk taktıran kişilerden birisi ben olacağım şayet sağlam, güvenilir, garantili ve iktisatlı bir şekilde montaj çözümü getirilirse.

    Benzin 3,66 TL şu anda ve bu bulduğum en ucuz fiyat Adana'da. Eski yıllarda müşterilerime Aralık ayının son günü telefon edip yeni yılın yeni fiyatlarını bildiriyordum. Bu defa bırakın telefon etmeyi, aklıma bile gelmedi. Zamlar yüzünden bana zam yapma boşluğu dahi kalmadı, müşteri zam değil indirim istiyor. Herşey daha pahalılaşıyor, biz daha yoksullaşıyoruz.

    En kısa zamanda LPdi sisteminin onaylanıp satışının yapılmasını bekliyorum.




  • Bugün muhtelif gazetelerin otomobil kısımlarını açıp okuduğum zaman "en çok yakan otomobiller" ya da "en az yakan otomobiller" gibi haber değeri olmayan, beceri ve araştırma gerektirmeyen iki tane görsel eklenerek yapılan adına haber denemeyecek kadar basit sunumlar görüyorum. Ve bu insanlar km/h tanımlamasını km/saniye olarak çeviren insanlar. Gerçekten açtığın bu konu ciddi anlamda haber niteliği taşıyor ve birçok insanı bilgilendirmekle kalmayıp umut da dağıtıyorsun, o gazetelerde tv'lerde kendilerini otomobil konusunda uzman olarak gösteren ve yaptıkları -daha doğrusu yapmadıkları- işten para kazanan, iş ahlakı olmayan insanların şu konuyu görmelerini çok isterdim.

    Muhtemelen yakın zamanda tsi motorlu bir araca sahip olmayacağım, olsam bile LPG taktırmayacağım ama konuyu baştan sona kadar ilgiyle okudum. Eline sağlık Taner Abi




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.