Teşekkür ederim Legend10 arkadaşım, elimden geldiği kadar bilgilendirmeye devam edeceğim.
quote:
Orijinalden alıntı: Legend10
Bugün muhtelif gazetelerin otomobil kısımlarını açıp okuduğum zaman "en çok yakan otomobiller" ya da "en az yakan otomobiller" gibi haber değeri olmayan, beceri ve araştırma gerektirmeyen iki tane görsel eklenerek yapılan adına haber denemeyecek kadar basit sunumlar görüyorum. Ve bu insanlar km/h tanımlamasını km/saniye olarak çeviren insanlar. Gerçekten açtığın bu konu ciddi anlamda haber niteliği taşıyor ve birçok insanı bilgilendirmekle kalmayıp umut da dağıtıyorsun, o gazetelerde tv'lerde kendilerini otomobil konusunda uzman olarak gösteren ve yaptıkları -daha doğrusu yapmadıkları- işten para kazanan, iş ahlakı olmayan insanların şu konuyu görmelerini çok isterdim.
Muhtemelen yakın zamanda tsi motorlu bir araca sahip olmayacağım, olsam bile LPG taktırmayacağım ama konuyu baştan sona kadar ilgiyle okudum. Eline sağlık Taner Abi
VIALLE'den sonra PRINS'ten de TSI/FSI motorlar için LPG sistemi.
Markalar bölümünden VW başlığında atsuma ve erdor arkadaşlarımın paylaşımı sayesinde VIALLE gibi aynı şekilde bir HOLLANDA şirketi olan PRINS'in de TSI/FSI motorlara uygun LPG sistemi geliştirdiğini gördüm. Öncelikle PRINS'in Türkiye distribütörü olan KAYSERİ'deki ZİRVE OTOGAZ'ın web sitesinden alıntıyı aşağıda bilginize ekliyorum. Daha sonra PRINS'in Hollanda şirket ana sayfasını inceleyeyip son haberleri aktarmaya çalışacağım.
24.12.2009 Öncelikle; Prins LPG nin FSI ve TSI motorlu araçlar üzerindeki testlerinin ve bu ürünlerin Dünya piyasasına satışının başladığını memnuniyetle bildiririz. Aşşağıda var olan listede Sizinde araçlarınız var ise hiç çekinmeden en yakın bayiimizle görüşüp montaj için bilgi alabilirsiniz. Yeni Modeller ve Markalarla yine bizi bekleyin !
FSI- TSI Motorlu Araçlara Müjde !
26.09.2009 Prins VSI Lpg nin tam 3 yıldır AR-GE çalışmasını yaptığı FSI ve TSI motorlu araçlarda beklenen sona gelindi. Günümüzde genellikle Vw grubunda üretilen ve Lpg ye dönüştürülmesi zor görünen bu tip motorlar, Prins VSI Lpg sistemi şuan için sadece 2006 model Audi A4 Avant TFSI için ve 2008 Model Vw Tiguan 1.4 TSI için start aldı. Ürünün 2009 Ekim ayın da ithal edileceği ve siz müşterilerimize sunacağımızı gururla bildiririz. 2010 yılının başlangıcında FSI ve TSI motorlu Vw gurubu araçlar için bizi bekleyin.
www.prinsautogas.com
Evet, HOLLANDA'lı PRINS şirketi de PRINS DI (Direct Injection) sistemi ile VAG grubu araçlara (TSI/FSI/T-FSI) sıvı LPG'nin motora doğrudan püskürtülmesini sağlayan sistemi kendi web sitesinde geçen hafta tanıttı ve satışına hemen başlandığını bildirdi. Bu demektir ki PRINS bu sistem için AB tip onayı almış ve yasal olarak satış ve montajına başlamıştır.
TANITIM, PAZARLAMA VE PİYASADA VARLIK GÖSTERME BU ŞEKİLDE OLUR. SİSTEMİ TÜRKİYE'DE GECİKMEDEN TANITAN VE PRINS WEB SİTESİNİ AYNEN VE AYNI LAYOUT İLE TÜRKİYE'YE GETİREN KAYSERİ'Lİ ZİRVE OTOGAZ ŞİRKETİNE TEŞEKKÜR EDERİM.
Prins officially launches the VSI-DI system
Today Prins officially launches its VSI-DI system for serveral DI engines (FSI, TSI and TFSI) of the VAG group. The VSI-DI system is directly available for the six models in the table below. Other models will follow early 2010!
Taner beklediğiniz sistem artık gelmek üzere diyebiliriz.Bence engeç yaza doğru montajlara başlarlar yalnız fiyatları nasıl olur orasını bilmiyorum ve düşünmek istemiyorum PRINS zaten fiyat olarak pahalı bir marka. Tahminim 2,5bin TL den aşağı olmıcaktır.
Taner Bey,gerçekten güzel bir konu hazırlamışsın tebrik ederim. Tsi motor sahipleri için güzel haber. Benim tahminim; Prins bu işe ülkemizde çok daha erken başlayacak gibi.Temsa da Otobüs montajı yanında Tren motajı da yapsın,giden trenlerin arkasından baksın.
TSI araç kullanıyor olsam sistem çıksa bile 6-12 ay duruma göre kenardan seyrederdim, her yeni sistem gibi bununda sorunlarını gözlemlerdim. ayrıca montajcılarda yeni sisteme alışır sorunlarını öğrenirler.
İsterse 3.500 TL olsun, gözünün yaşına bakmam, bineceğim kilometrelere ve yapacağım yola bakarım, neticede sistemi 1 defa taktıracağım, arabayı da 1 defa alacağım, ama yakıta belki 1000 defa para vereceğim. Giden para 1 defa gitsin, kalan para 1000 defa kalsın. 2 yılda 6000 km yapmadığımız FIAT Grande Punto ile 1 yılda 12.000 km yaptık, LPG taktırdıktan sonra...
quote:
Orijinalden alıntı: erdor
Taner beklediğiniz sistem artık gelmek üzere diyebiliriz.Bence engeç yaza doğru montajlara başlarlar yalnız fiyatları nasıl olur orasını bilmiyorum ve düşünmek istemiyorum PRINS zaten fiyat olarak pahalı bir marka. Tahminim 2,5bin TL den aşağı olmıcaktır.
PRINS'in sitesinde bu dönüşümü yapan iki yer görünüyor.
UFUK TASKESEN -UDT ELEKTRONİK MAK.SAN.İC VE DIS TİC. Importer LPG O.S.B. Dökümcüler Sitesi 208 Ankara
Zirve Dogalgaz Isitma ve Sogutma Sistemleri Importer LPG Osman Kavuncu Cad. 3800 Kayseri
Şaka mı yahu bu,İzmir'den taktırmak için buralara mı gitmek lazım.
arkadaşlar şimdi 1.6 fsi motora uygulanıyor mu bu sistem?öyleyse golfe takayım hemen.
quote:
Orijinalden alıntı: onboardx
arkadaşlar şimdi 1.6 fsi motora uygulanıyor mu bu sistem?öyleyse golfe takayım hemen.
Ben sanırım yanlış anlamışım,sadece iki şehirde yok bu işi yapan.Onlar distribütör oluyor anlaşılan.
Bilmeliydim...
Türkiye LPG pazarı iştah kabartıyor, PRINS'i de 2 şirket paylaşamıyor. Hollanda menşeli üretici/satıcı şirketlerin de tipik bir huyu var, o da 1 ülkede 1 distribütöre bağlı (mecbur) kalmak istemiyorlar. Bu nedenle 2 distribütör ve 2 web sitesi var. VIALLE için sevindim, arkasından otobüs üreten ve Mitusbishi'yi ülkemizde bugünkü duruma getiren TEMSA çıktı. PRINS için sevindim, arkasından birbirleri ile bile anlaşamayan 2 distribütör çıktı.
Bu ikisi daha çok kavga eder gibime geliyor. Arada da mağdur olan/olacak olan tüketici. Neden 2'si 1 araya gelip uzlaşamıyor, birbirini ibra edip karşı karşıya duracaklarına yan yana durup ileriye bakmayı deneyemiyor...?
Türkiye LPG pazarı iştah kabartıyor, PRINS'i de 2 şirket paylaşamıyor. Hollanda menşeli üretici/satıcı şirketlerin de tipik bir huyu var, o da 1 ülkede 1 distribütöre bağlı (mecbur) kalmak istemiyorlar. Bu nedenle 2 distribütör ve 2 web sitesi var. VIALLE için sevindim, arkasından otobüs üreten ve Mitusbishi'yi ülkemizde bugünkü duruma getiren TEMSA çıktı. PRINS için sevindim, arkasından birbirleri ile bile anlaşamayan 2 distribütör çıktı.
Bu ikisi daha çok kavga eder gibime geliyor. Arada da mağdur olan/olacak olan tüketici. Neden 2'si 1 araya gelip uzlaşamıyor, birbirini ibra edip karşı karşıya duracaklarına yan yana durup ileriye bakmayı deneyemiyor...?
Enazından bayileri servisleri yaygın olursa vatandaş içinde alternatif olur.Rekabet iyidir
Bu prins in VSI-DI sisteminin nasıl çalıştığına dair bir yazı bulamadım. Taner hocam siz sistemin çalışma mantığına dair birşeyler nette bulabildiniz mi? saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: diskriminant
Bu prins in VSI-DI sisteminin nasıl çalıştığına dair bir yazı bulamadım. Taner hocam siz sistemin çalışma mantığına dair birşeyler nette bulabildiniz mi? saygılar
Sayın diskriminant,
Ben de henüz buılamadım ancak VIALLE'ninkinden çok daha farklı olacağını da sanmıyorum. LPG gazı buharlaştırılmadan sıvı haldeyken motora orjinal benzin enjektörleri kullanılarak beslenecek, bundan daha mantıklı ve bilhassa da su ile soğutulan emme manfolduna dokunmadan elde edilecek bir çözüm de yok. PRINS'in kendi Hollanda web sitesinde de VIALLE'ninki kadar açıklama bulunmuyor. Her ikisine de telefon ettim (VIALLE ve PRINS) ve Türkiye'deki exorbitant benzin fiyatlarından söz ettim, bu iki sistemin de acilen ülkemiz piyasasına sunulması gerektiğini belirttim. Her ikisinden de aldığım cevap 2010 yılının ortasına kadar beklememiz gerektiğiydi. Artık biraz daha sabredeceğiz sanırım.
Bu 3 linkte birşeyler yazıyor.Özellikle 3 linkte prins in de sıvı lpg enjeksiyonu yapmaya çalıştığı yazıyor.Tam tercüme edemedim ancak bundan bahsediliyor. Zaten brc nin sistemi gibi karma sistem gelirse hiçbir anlamı yok
VIALLE LPdi PRINS VSI-DI BRC Sequent Direct Injection
için beklenen ECE R115 ve ECE R67 AB TİP ONAYI ÇIKMIŞTIR...!
13 OCAK 2010 Saat 13:21'de satış ve fiyatlandırma başlamıştır.
Sevgili arkadaşlarım,
Destek ve teşekkürleriniz için minnetarım. Bugün VIALLE, PRINS ve BRC'nin ECE R115 ve ECE R67 standartlarına uygun, BİVALENT OLMAYAN (aynı anda hem benzin, hem LPG kullanmayan) MONOVALENT OLAN (sadece benzin veya sadece LPG) kullanan ve AB TİP ONAYI ALMIŞ (!) sistemlerinin SATIŞINA BAŞLANDIĞI haberini Alman sitesinde okudum. Her üçünün fiyatlandırması için tıklayın. Almanya fiyatları işçilik nedeni ile çok fazla yüksek (3.000 Euro) ve Türkiye fiyatının bunun yarısı olduğunu düşünüyorum.
Böylece bu sistemin TÜRKİYE'de de sorunsuzca ve TSE onaylı olarak ECE R115 ve ECE R67 standardı doğrultusunda takılması için tüm engeller ortadan kalkmış, sadece ithal edilmesi ve takılması için de piyasaya arzının beklenmesi gerekmektedir.
Bu iş olacak. Biraz daha sabretmek gerekiyor.
Taner Göde
Abi sen olmasan nasıl takip edecektik eline,emeğine saglık teşekkür ederiz..
Teşekkürler diskriminant arkadaşım
2. link 13 Ocak'ta güncellendi ve AB Tip Onayının verildiği yazıyor şimdi.
Bu 3 linkte birşeyler yazıyor.Özellikle 3 linkte prins in de sıvı lpg enjeksiyonu yapmaya çalıştığı yazıyor.Tam tercüme edemedim ancak bundan bahsediliyor. Zaten brc nin sistemi gibi karma sistem gelirse hiçbir anlamı yok
Değerli shadow99tr arkadaşım,
Rica ederim dostum. Kendi aracıma taktırmak için hazır bekliyorum. Adana'da onaylı ve garantili takacak yer bulamazsam daha yakın illere ve gerekirse de İstanbul'a kadar giderim.
Taner Göde
bu fsı motorlarada uygunmudur. bende golf fsı mıdlıne var. bu tur motorlara takılmıyor dıye bılıyordum
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
Teşekkürler diskriminant arkadaşım
2. link 13 Ocak'ta güncellendi ve AB Tip Onayının verildiği yazıyor şimdi.
Bu 3 linkte birşeyler yazıyor.Özellikle 3 linkte prins in de sıvı lpg enjeksiyonu yapmaya çalıştığı yazıyor.Tam tercüme edemedim ancak bundan bahsediliyor. Zaten brc nin sistemi gibi karma sistem gelirse hiçbir anlamı yok
Değerli shadow99tr arkadaşım,
Rica ederim dostum. Kendi aracıma taktırmak için hazır bekliyorum. Adana'da onaylı ve garantili takacak yer bulamazsam daha yakın illere ve gerekirse de İstanbul'a kadar giderim.
Taner Göde
Sırf bu haber için 1.4 tsi'yi bekliyorum eger onay olurda sorunsuz olursa 1.4tsi alacagım...buda bence 1.6 102 hp'nin sanırım bitişi olur gibi geliyor.. Eger istanbula gelirseniz abi her konuda yardımcı olurum..misafirim olursunuz sizi agırlamaktan mutlu olurum..
Müthiş bir haber taner abime öncelikle teşekkürler tabi bu kadar emek verip araştırdığı takip ettiği için
Bu sistem en çok 1.2 TSI da patlama yaratacak lpg sayesinde emisyon değerleride düşücek yabancı ülkeler için ve tabikide yakıt ekonomisi cabası olacaktır.. Biz bile bu haberden sonra altea XL yi düşünür olduk kendi aracımız 1.8T klasik motor ve lpg mevcut iş sadece ustada değil kalibrasyondada bitiyor en ufak bir düzen buldumu çok yakıyor ayar tam tutarsada minimum değerlerinde aştına iniliyor haber için tekrar teşekkürler