Şimdi Ara

1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
725
Cevap
12
Favori
270.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bildiğiniz gibi ülkemizdeki yüksek akaryakıt fiyatlarını dizel kullanarak veya LPG dönüşümü yaptırarak herkes veya otomobil kullananların büyük bir bölümü aşmaya çalışıyor. Emme manifoldundan yakıt beslemesi yapan MPI sistemli benzinli motorlara kolay ve zahmetsizda LPG dönüşümü yapılabilirken silindirlere doğrudan yakıt püskürten motorlarda bu şimdiye kadar ya mümkün değildi, ya da %80 LPG/%20 Benzin şeklinde bir çözüm getiriliyordu.

    Artık beklemenin sonu geldi. Tamamen yeni bir sistem var.

    Hollandalı VIALLE özellikle 1.4 TSI 122 HP motor için

    - TAMAMEN, % 100 LPG İLE ÇALIŞAN (!)
    - LPG'Yİ SİLİNDİRE SIVI HALDE PÜSKÜRTEN
    - ARACIN SOĞUTMA SUYU SİSTEMİNE BAĞLANMAYAN (!)
    - DOĞRUDAN LPG İLE DEVREYE GİREN
    - ÇOK DAHA AZ PARÇADAN OLUŞAN


    LPdi Liquid Propane direct injection

    sistemini 15.09.2009 tarihinde satışa sunmuştur. Bu sistem, belirttiğim gibi, özellikle 1.4 TSI 122 HP motor için geliştirilmiştir. 3 Yılı aşkın süren araştırmalar yapılmış, VIALLE'nin sahip olduğu LPi sisteminin üzerine kurulmuştur. Tak Çalıştır sistemi gibi, çok az parçadan oluşmakta, boru, hortum, evaporatör gibi parçalar bulunmamaktadır. LPG doğrudan motora sevk edilmekte ve tamamen tek yakıt sistemi esasına göre çalışma sağlanmaktadır.

    İlk çalıştırma dahi LPG ile yapılmakta, benzine hiç ihtiyaç duyulmamaktadır. Motorun soğutma suyuna hortum ile bağlantı olmadığından ve evaporatör (buharlaştırıcı) bulunmadığından motor bölümünde çok az parça takılmaktadır. Orjinallilk bilhassa ve özellikle bu sistemde muhafaza edilmektedir.

    VIALLE ALMANYA'ya mesaj yolladım. Ayrıca VIALLE'nin Türkiye temsilcisi TEMSA GLOBAL ile de irtibata geçiyorum.

    Taner Göde



    http://www.autogas-blog.de/autogas-news/vialle-lpdi-ab-sofort-in-serie-fuer-fsi-und-tfsi-von-vw-audi-skoda-und-seat/

    http://www.autogastanken24.de/worldpress/lpdi%20Pressemitteilung.pdf


     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi


     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi


     1.4 TSI 122 HP motorlar için % 100 LPG ile çalışan VIALLE LPdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 4 Mart 2010; 9:51:51 >







  • teşekkürler hocam güzel bir haber. net yakıt bilgileri nasıl acaba. anlaşılan yeni bir sistem merak ettim değerleri..
  • Taner bey mesele yakıtı sıvı gönderme meselesi değil.

    Direkt enjeksiyonlu motorlarda yakıtı kesilen ve yanma odasında kalan benzin enjektörünü soğutmak mesele... Şimdiki FSI'lara uygulanan sistemlerde sık sık benzin püskürtülmesinin iki sebebinden biri de benzin enjektörünü soğutmaktır.

    Bu kitte de sıvı lpg manifolddan, subaptan önce veriliyor.

    Ne zaman ki sıvı LPG'yi benzin enjektöründen, doğrudan yanma odasına, silindir içine püskürtürler, o zaman bu iş olur.


    ekleme: Yanlış biliyorsam ve bu sistem bahsettiğim yeniliği getirmiş ve yakıtı doğrudan yanma odasına püskürtmüşlerse, ki bu ancak benzin enjektörünü kullanması ile mümkün, düzeltin lütfen. Çünkü almanca'm olmadığından yukarıdaki afişleri anlamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 21 Aralık 2009; 1:12:46 >
  • Harika haber yalnız Vialle LPİ bile 3250tl.(1250Euro+KDV) iken bu kaç para olur o da var.
  • Sevgili O.B.K.

    Bunun gayet farkındayım ve araştırmalarım da zaten hep bunun üzerine kuruluydu. LPdi sisteminde sıvı haldeki LPG silindire emme manifoldundan, subaptan önce değil, silindirin içine benzin püskürten enjektör kullanılarak yapılıyor.

    Şu anda sistem için ECE R115 onayı alınması için çok yoğun bir müzakere süreci devam ediyor. Çok yeni olduğundan AB Yönetmelikleri henüz bunun için güncel değil. MONOVALENT (tek yakıtlı) bir LPG sistemi için ECE R115 yönetmeliğinde bazı onaylar eksik. BIVALENT (çift yakıtlı, % 80 LPG/% 20 Benzin) sistemler için zamanında bir düzenleme yapılmış ve BRC tarafından da sistemler piyasaya sunulmuştu.

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Taner bey mesele yakıtı sıvı gönderme meselesi değil. Yakıtı kesilen ve yanma odasında kalan benzin enjektörünü soğutmak mesele. Bu kitte de sıvı lpg manifolddan, subaptan önce veriliyor. Ne zaman ki sıvı LPG'yi benzin enjektöründen, doğrudan yanma odasına, silindir içine püskürtürler, o zaman bu iş olur.



    http://www.carconcepts-ilg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=344:lpdi-anlage&catid=42:autogas-lpg



    Sonntag, 20. Dezember 2009

    LPDi = Flüssiggas Direkteinspritzung "UPDATE" CarConcepts Ilg

    Dieses neue System wurde explizit für Motoren mit Direkteinspritzung hin entwickelt.

    Mit dieser neuen VIALLE LPDi®-Anlage für Direkteinspritzer, wird die Einspritzung des Gases durch die Verwendung der schon im Fahrzeug verbauten Einspritzventile, direkt in den Brennraum realisiert. Durch die direkte flüssige Einspritzung des Gases in den Brennraum, wird kein Benzin zur Kühlung und zum Schutz der Benzineinspritzdüsen benötigt und garantiert die gleiche Strategie. Während des Gasbetriebes misst und regelt ein seperates Steuergerät alle Parameter und Einspritzvorgänge.

    Mit diesem System kann das Fahrzeug auch nur mit Autogas(LPG) betrieben werden. Das Fahrzeug kann auch mit Gas gestartet werden. Es ist jederzeit möglich, über den vorhandenen Umschalter mit integrierter Tankanzeige im Innenraum, zwischen Gasbetrieb und Benzinbetrieb zu wechseln.


    Die Umrüstzeit mit dieser Technik ist ebenfalls kürzer als bei anderen Anlagen.

    Die Umrüstung mit dieser Anlage kann dann bei uns inclusive unserer bereits bekannten CCi-Premium T Garantie(inclusive Turbolader) mit einer Laufzeit von bis zu 5 Jahren, angeboten werden.

    Stand: 14.12.2009

    Da wir Heute mehrere Anfragen erhalten haben die eine Umrüstung mit dieser Technik als "Zulässig und möglich" zum Inhalt hatten, haben wir uns Heute dazu entschlossen folgende Stellungnahme, die uns schriftlich vorliegt, der zuständigen Organisation zu veröffentlichen !(Weitere Anfragen, speziell zu dieser Anlage, werden ab sofort bis zur Abnahmefähigkeit nicht mehr beantwortet !)

    Stellungnahme (14.12.2009):
    Bis zu diesem Zeitpunkt ist eine Abnahme mit Vialle LPDi-Anlagen für TSI®-Motoren nach §19 oder ECE R115 in Deutschland nicht möglich ! Eine endgültige Entscheidung hierüber ist nicht vor Frühjahr 2010 zu erwarten.

    Wir haben uns in der Vergangenheit immer bemüht, unserer Kundschaft ein seriöser und verlässlicher Partner zu sein. Daher haben wir Umrüstungen erst angeboten, vor allem im Bereich der Benzin-Direkteinspritzer, wenn alles 100% Sicher und Zulässig war. Da wir Benzin-Direkteinspritzer bereits seit knapp 3 Jahren erfolgreich umrüsten, kennen wir auch die Problematik zu diesem Thema. Sollten Sie anders lautende Angebote/Aussagen zu oben genannter Anlage haben, so muss es sich um ein Irrtum seitens des Einbauers handeln, da uns oben genannte Stellungnahme schriftlich vorliegt ! Sobald die Entscheidung über die Abnahme gefallen ist, werden wir die Umrüstung auch zeitnah anbieten !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili O.B.K.

    Bunun gayet farkındayım ve araştırmalarım da zaten hep bunun üzerine kuruluydu. LPdi sisteminde sıvı haldeki LPG silindire emme manifoldundan, subaptan önce değil, silindirin içine benzin püskürten enjektör kullanılarak yapılıyor.

    Şu anda sistem için ECE R115 onayı alınması için çok yoğun bir müzakere süreci devam ediyor. Çok yeni olduğundan AB Yönetmelikleri henüz bunun için güncel değil. MONOVALENT (tek yakıtlı) bir LPG sistemi için ECE R115 yönetmeliğinde bazı onaylar eksik. BIVALENT (çift yakıtlı, % 80 LPG/% 20 Benzin) sistemler için zamanında bir düzenleme yapılmış ve BRC tarafından da sistemler piyasaya sunulmuştu.

    Taner Göde


    Bahsettiğiniz gibi benzin enjektörleri LPG püskürtmesinde kullanılıyorsa çok güzel. Sorunsuzca uygulanabilir. Ama resimlerde LPG enjektörünü de görüyorum. LPG enjektörü çalışırken benzin enjektörü üzerinden püskürtme yapabileceğini düşünemiyorum. Direkt enjeksiyonlu motorlarda yanma odasına yakıt için açılan tek kapı benzin enjektörüdür. Yani ya benzin enjektörünü söküp yerine LPG enjektörü takacaksınız, ya da benzin enjektörü ile püskürtme yapacaksınız. Resimlerdeki gibi ayrıca LPG enjektörleri varsa benzin enjektörünü sadece bir yol, bir boru olarak kullanmak zorundasınız. Bu da nasıl olur bilemiyorum. Sürekli akım gelse ve benzin enjektörü hep açık kalsa ancak mümkün olur herhalde. Ama bu sefer de enjektörlerin debisinde farklılık oluşabilir. Çünkü bir birim benzin yerine bu yöntemle yine ancak bir birim LPG püskürtülür ki bu da fakir karışım anlamına gelir. Benzin enjektörünün beslemesine sıvı LPG verip araca LPG'yi benzin gibi orjinal enjeksiyonundan püskürttürmek mümkün olsa herşey çok güzel olurdu. LPG enjektörleri varken benzin enjektörü üzerinden nasıl bir püskürtme yaptıklarını merak ettim.

    Ama her ne olursa olsun direkt enjeksiyonlu araçlar için sıvı LPG enjeksiyonu gelecek vaadeden bir yeniliktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 21 Aralık 2009; 2:11:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Harika haber yalnız Vialle LPİ bile 3250tl.(1250Euro+KDV) iken bu kaç para olur o da var.


    Fiyatı kdv dahil 1150euro dolaylarında. 2500 lira gibi bir fiyata tekabül ediyor.

    İnternette birkaç sitede okudum
  • daha once bu TSI motorlara lpg olayi olmuyordu deyilmi,en azindan ben oyle biliyorum,ogleyse TSI arac sahiplerinin sevineceyi bir haber gercektende.
  • Şirket Hollanda şirketi ama satışların çoğunu Almanya'da yapmak istediği için Alman odaklı. Birazdan telefon edeceğim.

    Kontakt
    Vialle Alternative Fuel Systems B.V.

    e-mail: hotline@vialle.de
    website:www.vialle.de

    Besuchadresse:
    Leemkuil 7
    5626 EA Eindhoven
    Die Niederlande

    T: + 31 (0)40 2663 663
    F: + 31 (0)40 2663 609

    Hotline für Deutschland:
    0800-5700500

    Postadresse:
    Postfach 28060
    5602 JB Eindhoven
    Die Niederlande
  • VIALLE Türkiye'nin websitesinde de sadece bayilerin adresi ile TEMSA GLOBAL'in web sitesine link var, yani "VIALLE TÜRKİYE" olarak telefon edip arayabileceğimiz bir yer yok. Bu bir eksiklik. Eminim bundan ötürü çok sıkıntılı günler olacak. Bayi sayısı fena değil, Gaziantep'te 2 bayi var, Adana'daki da yakından tanıdığım bir yer ama muhatap olacak % 100 doğru cevap verebilecek bir Türkiye merkez temsilcisi yok.
  • Gözünüz aydın Uzun zamandır beklediğiniz şey oldu sonunda.
  • TSI + LPG (pür yakıt katıksız 100 oktandan bile temiz ana sütü gibi) UÇURUR aracı
  • Evet, Hollanda merkezine telefon ettim (biraz şaşırdılar tabi ) ve 1-2 ay içerisinde ECE R115 onayının beklendiğini belrittiler, daha ayrıntılı bilgilerle beni geri arayacaklar. VIALLE Adana Bayi TEBAŞ'a da telefon ettim ve İhsan bey ile görüştüm. Kendisi TEMSA'nın LPdi sistemi için VIALLE ile temas halinde bulunduğunu ve bu sistemi Türkiye'ye getirmek için uğraştığını, ECE R115 onayı olmadan Türkiye'ye zaten giremeyeceğini belirtti. Fiyat olarak da normal LPi sistemlerinden çok farklı olmayacağını beklediklerini bildirdi.

    Şimdi sıra beklemekte.
  • normal fiyatlarda gelırse, tsi satışları patlar bence
  • Taner hocam bu sistem Türkiyeye gelsin bunu aracınıza taktırmakla kalmaz bayiliğinide alırsınız bu gidişle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cygor06

    Taner hocam bu sistem Türkiyeye gelsin bunu aracınıza taktırmakla kalmaz bayiliğinide alırsınız bu gidişle


    Taner Bey Ankara'da olsaydı ortak bir girişim de yapabilirdik aslında Malum en büyük LPG pazarı Ankara'da... Tek bayii var, o da pick-up ve kamyonet satmakla meşgul...
  • Sevgili dostum,

    Çok teşekkür ederim. Benim en iyi yapabildiğim iş şu anda çeviri, "This is a pen" ortam ve odaklı bir İngilizce öğretmen girmek istemediğimden sadece Balıkesir'de Tek. Astsb. Hazl. Okulunda ders verdim ve Balıkesir'i çok seviyorum (yok mu bir kâse Höşmerim gönderecek ?). Ama mâlûmunüz otomobil, elektronik ve uydu konularında da merakım var. LPG'yi de takip etmemin sebebi ülkemizdeki yakıt fiyatları.

    Çevremdeki birçok tanıdığa iş önerileri yaptım, İstanbul'da bir kıza 1992'da Eğitim Danışmanlığı işine girmesini söyledim, şimdi herhalde piyasada söz sahibi olmuştur. Şu anda da aklımda iyi bir iş fırsatı var, o da Adana'da kar yağmadığından apartmanların çatısı düz ama burada çok sayıda pislik birikiyor, eski anten, güneş enerjisi parçaları vb, zibil gibi, aklıma "Çatı Temizliği Yapılır" tarzında bir iş formatı gelişti. Daha önceden de halı yıkamaya herkes gülüyordu, şimdi çok lükratif bir iş dalı haline geldi. Emekliliğim için birşeyler düşünmeye başladım yavaş yavaş (daha 10 yıl var ama hazırlık yapıyorum).

    Mesela Türkiye'de Kahve Kreması (Kahve Beyazlatıcısı, G.T.I.P. 21.06.90.98) pazarı çok kuvvetli, hazır kahve yüzünden ama piyasada uyduruk Polonya ve Çin malları var, en pahalısı bile bizim Hollanda'dan ithal ettiğimizin yanında sönük kalıyor. Bunun fabrikasını Türkiye'de kurmak için (Kule Tipi Sprey Kurutucu) herşey hazır ama nedense aklı başında ve parası cebinde adam yok (daha).

    Selam,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    quote:

    Orijinalden alıntı: cygor06

    Taner hocam bu sistem Türkiyeye gelsin bunu aracınıza taktırmakla kalmaz bayiliğinide alırsınız bu gidişle


    Taner Bey Ankara'da olsaydı ortak bir girişim de yapabilirdik aslında Malum en büyük LPG pazarı Ankara'da... Tek bayii var, o da pick-up ve kamyonet satmakla meşgul...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 21 Aralık 2009; 11:55:51 >




  • Bu sistem diğer TSI'lara da uygulanabilecek mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aspmaster

    Bu sistem diğer TSI'lara da uygulanabilecek mi ?

    aynı soru benimde aklıma geldi çok ta fark olacağını düşünmüyorum herhalde bütün tsi lara uygulanır, bu haber bütün planlarımı değiştirdi iyi de oldu teşekkür ediyorum taner beye
  • Taner abi süpersin,Mükemmel haber.Dizele yakın denilebilecek yakıt tüketimi vardı 1.4 tsi'nin bundan sonra ya kafa kafaya ya da daha az yakıt tüketimi olacaktır ki bu mükemmel bir haber.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.