Şimdi Ara

1,25 motorun 1,4 e göre dezavantajları nedir ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
37.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    tamamen motor teknolojisi ile alakalı bir şey artık günümüzdecc ile alakalı değil;

    en güzel örneklerden biri colt motoru 0-100 11.8 saniye 1332 cc motor 95 hp 125 nm tork mivec-dohc

    eskiden 1.6 120 hp civic kullnıyordum civicten çok daha seri bir araç colt. belki son hızı civic daha iyi olmayabilir ama hızlanmada 1.3 colt çoğu 1.6 motordan üstündür isteyen karşılaştırabilir.

    başta dediğim gibi motorun cc si ile değil teknolojisi ile alakalı

    yok artik daha neler. civic 10.3 saniye 1.5 saniye fark var . eski kasada 9.5 saniye.biraz usturuplu atalim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 12 Nisan 2009; 19:47:51 >
    _____________________________
    745i
  • ya kardeşim arabayı çekmeyecek olsa fabrika o motoru koyar mı?

    65 hp cliolar
    80 hp meganelar
    102 hp passatlar

    nasıl gidiyorsa

    82 hp fiesta da öyle gider!!!

    arkadaşlar siz sollama yapmayı bilmiyorsanız 5.35d ilede kaza yaparsınız
    _____________________________
    Tanrı, Amerika'ya kaçan hocamızı korusun...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Ağırlık da önemli bir faktör.

    Civic'in daha ağır olması muhtemel. Güç de artan ağırlığa denk gelmiyor ise Colt'un daha seri olması normaldir.



    yanlış hatırlamıyorsam civic 1075 kg idi; colt ise 975 kg ama kg başına hp aynı çıkıyor bölerseniz hemen hemen.

    civic sohc tu , colt ise dohc en büyük fark burada kanımca hızlanmaya etki eden.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Nisan 2009; 22:05:32 >
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    tamamen motor teknolojisi ile alakalı bir şey artık günümüzdecc ile alakalı değil;

    en güzel örneklerden biri colt motoru 0-100 11.8 saniye 1332 cc motor 95 hp 125 nm tork mivec-dohc

    eskiden 1.6 120 hp civic kullnıyordum civicten çok daha seri bir araç colt. belki son hızı civic daha iyi olmayabilir ama hızlanmada 1.3 colt çoğu 1.6 motordan üstündür isteyen karşılaştırabilir.

    başta dediğim gibi motorun cc si ile değil teknolojisi ile alakalı

    yok artik daha neler. civic 10.3 saniye 1.5 saniye fark var . eski kasada 9.5 saniye.biraz usturuplu atalim


    attığım filan yok arkadaşım; ama eksik bilgi vermişim hep otomatik değerlere odaklandığım için belirtmeyi unutmuşum bu değer otomatik vitesli coltun değeridir kıyasladığım civic te 99 otomatik 120 hp civic idi.

    yenisinde de değişen bir şey yok;

    otomatik yeni civic ise 12.5 saniye ile otomatik colt cz3 ün 0.7 saniye gerisinde (arada şanzıman tip farkıda var tabii) ama biri 125 hp 1.6 motor diğeri 95 hp 1.3 motor . tabi yeni civic te ağırlık daha da artmış durumda.


    eski kasa bilgilerine ulaşmaya çalışıyorum bulabildiğim 2002 civic değeri oda otomatik 12 saniye denmekte arabam.com da.

    120 hp 99-01 civic teknik değerlerini nereden buldun yazarmısın.

    ben gene de günümüzda düşük cc li ama teknolojik motorların kendilerinden umulmayacak performans sergiledğini belirtmek istiyorum.

    daihatsuda da var böyle motorlar, hyundai de de var.



    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Nisan 2009; 20:20:06 >
    _____________________________




  • Motor hacminin yerini teknolojik oyuncaklar tutmaz ki artık küçük araçlarda 900-950kg değil klimada kullanımı yazın çok revaçta üzerine emisyon kısıtlamasına gidilmiş alt devir gücüyla birleşince şu anki küçük sınıf araçlara 1.4lt idealdir ki bu kglerde olan küçük sınıf araçlarda 1.25lt gibi bir hacim sıkışık dur kalk trafiği ve rölantide tüketim haricinde 1.4lt den az yakmaz.
    _____________________________
    MERHABA
  • ne hoş.
    daha önce bir takım tartışmalarda bana 1.0 araba ile uzun yolda sollama sırasında ölüm tehlikesi vardır yazanlardan bazıları burada benim onlara söylediğim şeyleri yazmışlar.
    :)
    neyse konuya dönecek olursam
    şunu unutmayın arkadaşlar sollamanın tehlikesi arabanın motor gücü ile ilgili değildir sürücünün sürüş şekli ile ilgilidir.
    1.0, 60 beygir gücünde 3 silindirli bir araç kullanıyorum ve her ay mutlaka şehir dışı yolculuğum var.(sırf mart ayında 3000 km yol yaptım haftayada tekrar 1200 km yol yapacağım)
    daha şu güne kadar bir tek kaza tehlikesi atlatmadım.
    burada bazı arkadaşlar zannediyorlarki uzun yol bir yarış pistidir her önüne gelen hemen sollanmalıdır, herkes saniyesinde geçilmelidir,bütün yollar tek şeritlidir ve eğer birisini sollayamazsanız arkasında saatlerce gidersiniz.
    hayır efendim öyle değildir.
    uzun yolda mesele dikkat ve sabırdır iyi uzun yol şöförü dikkati dağılmayan ve sabırlı olan şöfördür.
    TEKRAR EDİYORUM UZUN YOLDA ARACIN BEYGİRİ DEĞİL ŞÖFÖRÜ TEHLİKE ARZ EDER.
    Arkadaşın sorusuna gelince bir arkadaşım 1.25 fiesta aldı yılbaşında ve herşeyinden son derece memnun.
    bana kalırsa 1.25 in 1.4 ten avatajı vardır hiç bir dezavantajı yoktur.
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.




  • tabiki bg düşük diye virajı alamıyor yada frenleri tutmuyor değil
    ancak uzun yolda daha güçlü araçların sollamalarda daha güvenli olduğu gerçekk

    daha güçlü araçlar olunca riskli sollama olayı algılanıyor neden böyle anlamış değilim ....
    hayır aynı sollamaları daha çabuk yapabilirsiniz...
    ama başkasının yaptığı hatalardan dolayı o güce ihtiyaç duyabilirsiniz...
    bütün uzn yol sürücüleri daha güçlü araçları tercih eder zaten genelde daha büyük motorları vardır uzun yola yatkın D sınıfı araçların ....

    tabiki düşük hacim v.s. kaza yaptırmaz böyle saçma şey olmaz....
    _____________________________




  • whisper911 tabiki uzun yolda daha güçlü araba daha iyidir.
    ama işin tehlikeyle şunla bunla ilgisi yok.
    sen 1 saniyede geçersin ben 1 saniyede geçemeyeceğim için 2 saniyelik zaman beklerim.
    hepsi budur.
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.
  • 0.5 lik motorlada çok güvenli gidilir hiç sollamaya çıkmassınız olur biter...
    ben sollama ne kadar çabuk biterse o kadar güvenli olur diye düşünüyorum.....
    yada bazı tipler oluyor otobüs dahil bunlara herif siz geçerken gaza basıyor resmen.... sollamnın ortasında frene basıp yavaşlamak daha kötü kararlı olmak (tehlikeye girmeyecek şekilde ) daha iyidir...normalde rahatlıkla geçip gidebilirken iş zora binmeye başlıyor malesef böyle insan dışı yaratıklar var

    çok az bile olsa büyük motorların sürüş güvenliği sağladığını düşünüyorum...
    _____________________________
  • bugune kadar toplam uzun yol tecrübem 150 bin km kadar olmuştur.(geneli 1.6 motorlu araçlarla olmak üzere 1.0 ile 2.0 arasındadır)
    türkiyenin çoğu yerinede gittim zaten artık türkiyede yolların çok büyük kısmı duble yoldur bu dediğiniz olayların başınıza geleceği yollar sayılacak kadar az kalmıştır.
    onun için farazi durumlar üzerinden yorum yapmaya gerek yoktur.
    0.5 cc lik motorlu araç yok (ekstrem durumları örnek vermeyeceğinizi umuyorum)
    bir otomobil üreticisi bir araca o motoru koyuyorsa o motor yasal sınırlar içerisinde her yerde her türlü yol koşulunda kullanılabilir.
    hiç kafanıza takmayın.
    ayrıca herkes büyük motorlu araç kullanmak ister ancak bu fiyat fayda meselesidir.
    herkesde kendine göre bir fiyat fayda teorisi kurabilir ancak bundan ötesi hikayedir.
    tekrar söylüyorum aracın beygiri değildir tehlike yaratan şöförün kendisidir.
    saygılarımla...
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.




  • Buraya yazanların çoğu kanımca hep istanbul ve civarında araç kullanmış. Ben tokat-samsun vs vs yerleri çok kez dolaştığım için 30 ile rampa çıkmaya çalışan kamyonu rampada sollamanın ne demek olduğunu iyi bilirim.Derseniz ki beklerim düzlükte sollarım veya sonra sollarım. Öyle bir şansınız yok yollar alabildiğine virajlı. Onun için buraya tehlike yaratan şöfördür denmesi yanlış. Bununla birlikte 1.6 motorlu aracım bile sollamalarda yeterli gelmiyordu kimi zaman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeandan -- 13 Nisan 2009; 3:49:52 >
    _____________________________
  • bakın baştada dedim 3-5 bilemediniz 10 tane yer yazarsınız.
    kaldıkı istanbul tarafı değil yurdun bir çok yerini gezdim araba ile .
    ben 1.0 60 hp ile yurdun 4 bir yanında tehlikesizce araba kullanabiliyorum.
    bunu beceremeyen sorunu kendinde aramalı.
    altınızdaki arabanın beygir gücü düşük olunca rampada hiç araç geçemeyeceğinizimi düşünüyorsunuz.(eğer bunu düşünüyorsanız sizi davet edeyim cuma günü yola çıkıyorum gelin görün)
    dediğim gibi seri bir araç 1 saniyelik bir ara istiyorsa bende 2 saniyelik bir ara bulduğumda sollama yapabilirim.hepsi bu.(saniye lafını örnek olarak verdim lütfen takılmayın)
    siz şimdi tokat samsun arasında araba kullanırken karşı şeritte hiç kesilmeyen devamlı akan bir trafikmi vardıki ya araya biyere sıkışacaksın yada düzlüğe kadar bekleyeceksin.
    1,6 motorlu arac bile yetmiyordu demişsiniz.
    yetip yetmeme tamamen kişisel tercihinizdir.
    tokat samsun arasında siz isterseniz 2,0 bir araba kullanın bende 1.0 aracımla beraber yola çıkalım. hız limitlerine uygun kullanalım 100 kmde benden en fazla 5 dakika erken gidersiniz.
    ha ben hız kurallarına uymam o yollarda 130-140 giderim diyorsanız tabiki size 2,0 altındaki arabalar yetmez.
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    ess olan 1 beygirin taşıyacağı yüktür.

    fiesta 1000 kg civarı olduğuna göre 82 hp yeterli olur.

    ama fiesta'da ki 1.4 makine 1.25 göre çok daha başarılı, 15 hp daha güçlü olmasına rağmen tüketimleri aynı.

    sorun 82 hp olması değil.
    Sorun o 82 hp yi yüksek devirde vericek olması.
    Yani altımda hep 82 hp var sanmayın öle bişi yok.Çıkarsan 5000 devire motor götürür arabayı.Normal 2000 devirde kullanırsan alırsan 30 40 hp yi gitmeye çalısırsın sadece.

    Ben derim ki şehir içi şehir dışı ne 1.4 ne 1.25 ne de 1.6, İllaki dizel:)yüksek tork düşük devir az yaksın tmm.

    Coltla 4000 deviri geçince karsında tutuncak araba olmaz ama 4000 devirde yakarsın 15 16 lirte
    sakin süreyim dersen yokusta hızlanmaz sagdan sagdan gidersin.
    1.25 de 1.4 ile de yaşıyacağın tecrübe bunun aynısıdır.Hatta 1.6 da da aynı durumu garanti ederim.

    yani aracını akıllı kullanan için sağdan gitmeyi gurur yapmayan adam için 1.25 motor da alınır 1.4 motorda.
    Hayatta en önemli şeyler biri can diğeri para.İkisi için de sağ şerite mahkumsun:)
    Sonuç.1.25 ile 1.4 arasında akıllı adamsan hiç bir dezavantajı yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pascuu -- 13 Nisan 2009; 9:55:00 >
    _____________________________
    Hyundai I30 7DCT Style Design Pack




  • 16V araçlar alt devirlerde zaten cansız, birde düşük hacim olunca bazen çok can sıkıcı olabiliyor.

    Daha bu sabah 75 bg'lik birde üstüne LPG'li Polom ile Ankara şehiriçinde hafif yokuşta en sol şeritte ilerlemeye çalışırken arkamda bir Getz'in nefesini hissedince kendimi sağa atmak zorunda kalmanın ezikliğini yaşadım.

    Getz büyük ihtimal dizeldi. Şehiriçinde özellikle ticari dizel araçların "üstünüze çıkma" hevesini çok kafanıza takmaz, uzun yolda 100-120 km. hızlar bana yeter yokuşta en sağı hiç bırakmam, biran bile olsun "keşke aracım daha güçlü olsaydı" hissini yaşamam derseniz, vergi ve yakıt tüketimi avantajı (doğru kullanım ile) nedeniyle düşük motor hacimli araçlar alınabilir.
    _____________________________
  • 1.2 motorlar dik yokuşu çıkmakta güçlük çeker deniyor. biz yazlıkta kullanmak üzere otomobil alacağız, yazlık dik bir yamaç üzerinde önce 150m biraz dik bir yokuş hemen sonra 50m lik çok daha dik bir yokuş var, ancak ikinci yokuş a gelmeden bir ayağı gazdan çekmek gerekiyor, yaya araç gelme olasılığa karşın.
    renault broadway 2. viteste sesli de olsa çıkmaktaydı bu yokuşu.

    1.2 motor hatta 1.0 motor yokuş çıkmazdan kasıt nedir? 1. viteste de olsa otomobil yokuşta kalır, gitmez mi demek bu? böyle bir otomobil nasıl üretilir, her şehirde bazı tırmanışlar vardır. aydınlatırsanız sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    bakın baştada dedim 3-5 bilemediniz 10 tane yer yazarsınız.
    kaldıkı istanbul tarafı değil yurdun bir çok yerini gezdim araba ile .
    ben 1.0 60 hp ile yurdun 4 bir yanında tehlikesizce araba kullanabiliyorum.
    bunu beceremeyen sorunu kendinde aramalı.
    altınızdaki arabanın beygir gücü düşük olunca rampada hiç araç geçemeyeceğinizimi düşünüyorsunuz.(eğer bunu düşünüyorsanız sizi davet edeyim cuma günü yola çıkıyorum gelin görün)
    dediğim gibi seri bir araç 1 saniyelik bir ara istiyorsa bende 2 saniyelik bir ara bulduğumda sollama yapabilirim.hepsi bu.(saniye lafını örnek olarak verdim lütfen takılmayın)
    siz şimdi tokat samsun arasında araba kullanırken karşı şeritte hiç kesilmeyen devamlı akan bir trafikmi vardıki ya araya biyere sıkışacaksın yada düzlüğe kadar bekleyeceksin.
    1,6 motorlu arac bile yetmiyordu demişsiniz.
    yetip yetmeme tamamen kişisel tercihinizdir.
    tokat samsun arasında siz isterseniz 2,0 bir araba kullanın bende 1.0 aracımla beraber yola çıkalım. hız limitlerine uygun kullanalım 100 kmde benden en fazla 5 dakika erken gidersiniz.
    ha ben hız kurallarına uymam o yollarda 130-140 giderim diyorsanız tabiki size 2,0 altındaki arabalar yetmez.





    Tamam sorun bende. Akrabamın şirketindeki 1.0 corsadan ben dahil hiç kimse memnun değildi arabaya 5 kişi bindiğimizde inanılmaz bir bayılma söz konusu idi. 1.0 arabayla 1.6dan fazla yakarak gitmenin neresi güzeldi, sollamaya çıkarken tedirgin olmanın neresi hoştu bilemiyorum. Aracınızla mutluysanız problem yok
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    arkadaşlar sollamalarda ne kadar karşı şeritte durursanız o kadar risk ...
    bir an önce sollayıp işini bitirmek gerek...(tabi arabatmamak lazım)

    o nedenle uzun yol sürücüleri büyük motorlu kuvvetli araçları her zaman tercih ederler....
    kafalarında oluşturdukları senaryoyu uygulayacak araç gerekir (reflekse döktükleri için olayı öyle senede 3-4 kere uzun yola çıkanlar ile arada epey fark oluyor)

    tırmanma şeridi geldiğinde kaç dakikadır arkasında gittiğiniz kamyonların önüne geçebilmek için gaza bastığınızda araç gitmeli....
    tavsiyem sürekli uzun yol gidiyorsanız güvenliğiniz ve rahatınız konforunuz için büyük motorlu güçlü araçları tercih edin...
    zaten yakışları emin olun farketmez hatta bazen büyükler az yakar....





    kesinlikle, uzun yolda altındaki araba bastınmı gidebilen bir alet olmalı, zaten Sansar_Selim arkadaşında demeye çalıştığı bu. bazen ne tehlikeler çıkıyor karşınıza. durabilmek kadar, basıp uzayabilmekte çok önemli uzun yolda. misal taş kamyonları. herzaman korkulu rüyam olmuştur. birinin arkasında 100 mt bile gitmeye tahamülüm yok. ayrıca bazen çok garip olaylarla karşıkarşıya kalabiliyorsunuz. iyice bakıyorsunuz gelen giden yok karşı şeritten tam çıkıyorsunuz sollamaya, hooopppp biri atlıyor yola(babasının yolu sananlardan biri) yeri geliyor durman gerekiyor yeri geliyor basıp uzayıp gitmen...
    _____________________________
    Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..




  • konu 1.0 bir arabadan memnun olup olmamak değil.
    yanlış sonuç çıkarmışsınız.
    konu arabanın beygir gücü ile uzun yoldaki tehlike.
    neyse anlatmak istediğim herşeyi anlattım konu hakkında söyleyebileceğim bir şey kalmadı.
    artık kim neyi nasıl anlamak istiyorsa kendisi bilir.
    saygılarımla..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Rice-R


    quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    bakın baştada dedim 3-5 bilemediniz 10 tane yer yazarsınız.
    kaldıkı istanbul tarafı değil yurdun bir çok yerini gezdim araba ile .
    ben 1.0 60 hp ile yurdun 4 bir yanında tehlikesizce araba kullanabiliyorum.
    bunu beceremeyen sorunu kendinde aramalı.
    altınızdaki arabanın beygir gücü düşük olunca rampada hiç araç geçemeyeceğinizimi düşünüyorsunuz.(eğer bunu düşünüyorsanız sizi davet edeyim cuma günü yola çıkıyorum gelin görün)
    dediğim gibi seri bir araç 1 saniyelik bir ara istiyorsa bende 2 saniyelik bir ara bulduğumda sollama yapabilirim.hepsi bu.(saniye lafını örnek olarak verdim lütfen takılmayın)
    siz şimdi tokat samsun arasında araba kullanırken karşı şeritte hiç kesilmeyen devamlı akan bir trafikmi vardıki ya araya biyere sıkışacaksın yada düzlüğe kadar bekleyeceksin.
    1,6 motorlu arac bile yetmiyordu demişsiniz.
    yetip yetmeme tamamen kişisel tercihinizdir.
    tokat samsun arasında siz isterseniz 2,0 bir araba kullanın bende 1.0 aracımla beraber yola çıkalım. hız limitlerine uygun kullanalım 100 kmde benden en fazla 5 dakika erken gidersiniz.
    ha ben hız kurallarına uymam o yollarda 130-140 giderim diyorsanız tabiki size 2,0 altındaki arabalar yetmez.





    Tamam sorun bende. Akrabamın şirketindeki 1.0 corsadan ben dahil hiç kimse memnun değildi arabaya 5 kişi bindiğimizde inanılmaz bir bayılma söz konusu idi. 1.0 arabayla 1.6dan fazla yakarak gitmenin neresi güzeldi, sollamaya çıkarken tedirgin olmanın neresi hoştu bilemiyorum. Aracınızla mutluysanız problem yok
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.




  • ben eğer imkan varsa aynı paralar veriliyorsa ağırlııklı olarak uzun yol kullanılıyorsa büyük mottor tercih edilir dedim....
    bende isterim 400 hp lik araçla araba sollamayı gazı kapattımmı tırmanma şeridinin yarısana gelmeden bütün kamyonları geçmeyi...
    imkanlar dahilinde eğer uzun yol ağırlıklı kullanılıyorsa biraz daha büyük motorlu araçlar seçilebilir...
    örneklerini verdiğimiz durumlarda daha rahat edilir....yakış olarakta birşey farketmez demek istiyoruz...
    yoksa tabiki borca girin 1.0 araba gitmez tehlikelidir demiyoruz
    _____________________________
  • ya arkadasım ben bu 1.0, 1.2, 1.25 vs benzınlı aracların rampa performanslarını böyle ballandıra ballandıra anlatanları anlamıyorum...

    Yeri geliyor 150 beygırlık 2 litre vectra da bile 4 kişi+bagajla, 5 ten 4 e hatta ve hatta 3 e cektıgım oluyor tırmanma sertılerınde konvoy sollarken...

    1.0, 1.2 araabaları oyle bır anlatıyorsunuz kı, yok 5. viteste yukluyken bile cektı, yok hıc vıtes dusurmeden uzadım vs...

    ya sızın sollama yaptıgınız yokuslar yokus deıl, yada ben her seferınde everestın tepesıne tırmanıyorum...
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.