Şimdi Ara

1,25 motorun 1,4 e göre dezavantajları nedir ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
0
Favori
34.788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tunag

    Fiesta 1,25 82 beygir oto almayı düşünüyorum. Tanıdık biri 1,4 den aşağı oto alma. Özellikle yokuşta kasa ağırlığı motora yük bindireceği için motorun küçük olması nedeniyle daha fazla yakıt tüketir dedi.(Kendisi albea 1,2 kullanıyor)

    Sizce 1,25 ve 1,20 motorun dezavantajları nedir ?






    Araba almaya kalktınmı etrafta uzman sayısı hemen artar.1.4 ten aşağı alma kasayı kaldırmaz ,çekmez.....vb.kasayı kaldırmaz nedemek hala anlamış değilim.

    Yaklaşık 1.5 yıldır.1.2 16v 80Hp 114Nm tork Albea kullanıyorum.Hiç bir problem yok.Araç tam doluykende dahil olmak üzere aracın çekişinde bir problem yok.Vitesi gerektiğinde küçültmeyi bilirsen yolda hiçbir zaman problem olmuyor.(yokuştan......vb.den dolayı vites küçülttüğüm çok nadirdir çünkü gerekmiyor.)
    yani çekmez kaldırmaz davaları hikaye.100-120 bg araçlar gibi değil tabi öyle bir iddamız yok ama 80hp hakkını veriyor.

    Fiesta 1,25 82 Hp araç kullanmadım bilmiyorum.Ama sana tavsiyem mümkünse denem sürüşü yap iyice sağını solunu öğren ondan sonra beğenirsen al.Motor hacminide kafana çok takma.




  • Sollamaya çıkarsınız,araba yürümez demek istiyor.Bu konuda arkadaşa katılıyorum.Arabanın sınırını bilmek ayrı beklenmedik yol koşulları ayrı,bu yüzden dizel araçları seviyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Sollamaya çıkarsınız,araba yürümez demek istiyor.Bu konuda arkadaşa katılıyorum.Arabanın sınırını bilmek ayrı beklenmedik yol koşulları ayrı,bu yüzden dizel araçları seviyorum.

    sollamaya çıkmadan önce 3e gerekirse 2 ye atarsın olur biter ya. yada onuda geçtim çek devri 4000e bakayım gidiyormu gitmiyormu. tabi kurallar dahilinde ve garanti sollamalar yapılmasından bahsediyoruz, karşıyı göremiyorsan ya da mesafeyi gözüne kestiremiyorsan beklersin 2 dk daha olur biter.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide


    sollamaya çıkmadan önce 3e gerekirse 2 ye atarsın olur biter ya. yada onuda geçtim çek devri 4000e bakayım gidiyormu gitmiyormu. tabi kurallar dahilinde ve garanti sollamalar yapılmasından bahsediyoruz, karşıyı göremiyorsan ya da mesafeyi gözüne kestiremiyorsan beklersin 2 dk daha olur biter.


    2. vitese atıp, traktör mü sollayacaksınız? Sollayacağınız araçta en az 80-90 km hızla gidiyordur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BilimveEdebiyat


    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide


    sollamaya çıkmadan önce 3e gerekirse 2 ye atarsın olur biter ya. yada onuda geçtim çek devri 4000e bakayım gidiyormu gitmiyormu. tabi kurallar dahilinde ve garanti sollamalar yapılmasından bahsediyoruz, karşıyı göremiyorsan ya da mesafeyi gözüne kestiremiyorsan beklersin 2 dk daha olur biter.


    2. vitese atıp, traktör mü sollayacaksınız? Sollayacağınız araçta en az 80-90 km hızla gidiyordur.


    ozaman sollamaya gerek yok zaten, bak hız sınırında gidiyormuş önündeki.
    ama sizin niyet kural çiğnemek demek ki




  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orjinalden alıntı: BilimveEdebiyat


    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide


    sollamaya çıkmadan önce 3e gerekirse 2 ye atarsın olur biter ya. yada onuda geçtim çek devri 4000e bakayım gidiyormu gitmiyormu. tabi kurallar dahilinde ve garanti sollamalar yapılmasından bahsediyoruz, karşıyı göremiyorsan ya da mesafeyi gözüne kestiremiyorsan beklersin 2 dk daha olur biter.


    2. vitese atıp, traktör mü sollayacaksınız? Sollayacağınız araçta en az 80-90 km hızla gidiyordur.


    ozaman sollamaya gerek yok zaten, bak hız sınırında gidiyormuş önündeki.
    ama sizin niyet kural çiğnemek demek ki


    Hız sınırı 99 km'dir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BilimveEdebiyat
    Hız sınırı 99 km'dir.


    peki senlemi tartışıcam bunun için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Sollamaya çıkarsınız,araba yürümez demek istiyor.Bu konuda arkadaşa katılıyorum.Arabanın sınırını bilmek ayrı beklenmedik yol koşulları ayrı,bu yüzden dizel araçları seviyorum.

    sollamaya çıkmadan önce 3e gerekirse 2 ye atarsın olur biter ya. yada onuda geçtim çek devri 4000e bakayım gidiyormu gitmiyormu. tabi kurallar dahilinde ve garanti sollamalar yapılmasından bahsediyoruz, karşıyı göremiyorsan ya da mesafeyi gözüne kestiremiyorsan beklersin 2 dk daha olur biter.

    Yahu sanki araba kullanmayı bilmiyoruz.Gitmiyor kardeşim gitmiyor,bizim 1.3 950kg Corolla'dan biliyorum.Garanti sollamayı zaten Bis'le de yaparsın.Git bakalım Karadeniz yollarına,hatta onu geçtim çoğu yerde hala gidiş geliş virajlı yollar var.Üstelik yokuş yukarı...Bir kere bile gidecek olsam,azıcık sıkar büyük motor alırım.Ne zman neyle karşılacağın belli olmuyor,hele yüklüysen araba hiç yürümüyor.Şehiriçinde sıkıştırıldığında performans yeri gelir hayat kurtarır.Çok yol tecrübem oldu,gidiş geliş özellikle.Babmla çok seyahat ettik öyle yollarda.Bu yüzden hiç olmazsa küçük motor tercih edilecekse dizel alınsın..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango
    Garanti sollamayı zaten Bis'le de yaparsın.


    sorun burda işte, ben canımı sokakta bulmadım araba 3000 motorda olsa garanti sollama yaparım, sizede bunu öneririm. ayrıca karadeniz yollarını bilirim, karadenizliyim zaten
  • Konu biraz sapıtmış. Daha önce 1242 cc Palio şimdi de 1493 cc dizel Cerato kullanan biri olarak aracın sınırlarını bilerek kullanınca hiçbir problemle karşılaşmazsınız. Şehir içi ağırlıkta kullanım için çok Fiesta çok güzel bir otomobil. Bu arada sitesinde 1.4 ve 1.2 tüketimleri aynı gözüküyor, sanki bir hata var gibime geldi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango
    Garanti sollamayı zaten Bis'le de yaparsın.


    sorun burda işte, ben canımı sokakta bulmadım araba 3000 motorda olsa garanti sollama yaparım, sizede bunu öneririm. ayrıca karadeniz yollarını bilirim, karadenizliyim zaten

    Yazarken aklıma geldi,sizin Karadeniz'li olduğunuzu biryerden okumuş olmaylıyım.Herneyse işimiz daha kolay,tabiki ben de garanti sollama yapıyorum fakat o yollarda garanti sollama diye birşey yok,en fazla 100m öteni görebiliyorsun.Bomboş olsa bile garanti sollama değildir bu bence.GEçen yaz yaşadığımız olayı anlatayım,araba 1.6 hafif yokuş yukarı tır solluyoruz,çıktık önümüz boş gibi tabi...Tırın yarısına geldik karşıdan iki motorcu son sürat geliyor Allah'tan panik yapmadılar da zaten içten geliyorlardı sola kaydık hafif aradan geçtiler.Ne manyaklar var o yollarda basan,araba olsaydı kafa kafaya...Sizin dediğinize göre hiç sollamamak gerek,her sollama bir risktir.




  • Sollama lafı geçmiş de söyleyeim dedim.

    Arkadaşlar siz siz olun solama yaparken içinizde en ufak bir şüphe varsa sollama yapmayın. 2 dk sonra mutlaka çok daha uzun bir düzlük gelecektir önünüze.

    Ben böyle diyorum da sanki hep bu sabrı gösterebiliyo muyum, hayır :)

    Bu arada gerçekten biraz güçlü bi motor varken altınızda sollama yapmak adeta keyif haline geliyo.
  • buyuk hacımlı motor kullanmanın keyfı tabıkı baska ozellıkle uzun yol ıcın ama her kullanıcıya hıtap eden bı motor vardır yanı sen aracı ne amacla aldıgın onemlı ıhtıyacın yokken gıdıp 1.6 2.0 motor almak mantıklı degıl veya sureklı uzun yol veya performans beklentın varkende gıdıp1.2 almak akıl ısı degıl yanı ıhtıyac onemlı burda benım ıcın sehrıcınde az yaksın vergısı az olsun uzun yoldada cok hız yapmasına gerek yok 1.2 tercıh etmemem ıcın bı sebep olmuyo bu durumda....

    ayrıca burda 1.2 hakında yazılanlarada bakıyorum sanırım benım arac 1.2 degıl cok memnunum performans olarak falan....

    bundan oncede bı sure marea 2.0 motor bı aracım vardı mukemmeldı performans olarak ama acıkcası su anda bu aracın performansıda yetıyo kısının kendıne kalmıs yetınmek....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bencn17 -- 12 Nisan 2009; 17:10:17 >




  • Sollama olayı güçsüz motorlu arabayla kabus.Geçen yıl Balıkesire gidiyordum berlingo 1.9 80 bg'di sanırım arabada 6 kişiydik yük yoktu araçta,kamyonları gecerken akla karayı seciyordum birazcık bayırlı yollarda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango
    Yazarken aklıma geldi,sizin Karadeniz'li olduğunuzu biryerden okumuş olmaylıyım.Herneyse işimiz daha kolay,tabiki ben de garanti sollama yapıyorum fakat o yollarda garanti sollama diye birşey yok,en fazla 100m öteni görebiliyorsun.Bomboş olsa bile garanti sollama değildir bu bence.GEçen yaz yaşadığımız olayı anlatayım,araba 1.6 hafif yokuş yukarı tır solluyoruz,çıktık önümüz boş gibi tabi...Tırın yarısına geldik karşıdan iki motorcu son sürat geliyor Allah'tan panik yapmadılar da zaten içten geliyorlardı sola kaydık hafif aradan geçtiler.Ne manyaklar var o yollarda basan,araba olsaydı kafa kafaya...Sizin dediğinize göre hiç sollamamak gerek,her sollama bir risktir.

    1.6 95hp(onunda bikaç beygiri ölmüştür sanırım) tabiri caizse eşşek gibi bi araba kullanıyorum bende ve pek sıkıntı yaşamadım yollarda. hiç sollamamak değilde 80-90 la giden bi otomobili 100 mt görüş ile ya da bayır yukarı bir yolda sollamamak genelde adetimdir.




  • arkadaşlar sollamalarda ne kadar karşı şeritte durursanız o kadar risk ...
    bir an önce sollayıp işini bitirmek gerek...(tabi arabatmamak lazım)

    o nedenle uzun yol sürücüleri büyük motorlu kuvvetli araçları her zaman tercih ederler....
    kafalarında oluşturdukları senaryoyu uygulayacak araç gerekir (reflekse döktükleri için olayı öyle senede 3-4 kere uzun yola çıkanlar ile arada epey fark oluyor)

    tırmanma şeridi geldiğinde kaç dakikadır arkasında gittiğiniz kamyonların önüne geçebilmek için gaza bastığınızda araç gitmeli....
    tavsiyem sürekli uzun yol gidiyorsanız güvenliğiniz ve rahatınız konforunuz için büyük motorlu güçlü araçları tercih edin...
    zaten yakışları emin olun farketmez hatta bazen büyükler az yakar....
  • bu arada gidiş gelişli yollarda bayır yukarı giderken sollama yasağı vardır hiç farkettiiz mi bilmiyorum.
  • tamamen motor teknolojisi ile alakalı bir şey artık günümüzdecc ile alakalı değil;

    en güzel örneklerden biri colt motoru 0-100 11.8 saniye 1332 cc motor 95 hp 125 nm tork mivec-dohc

    eskiden 1.6 120 hp civic kullnıyordum civicten çok daha seri bir araç colt. belki son hızı civic daha iyi olmayabilir ama hızlanmada 1.3 colt çoğu 1.6 motordan üstündür isteyen karşılaştırabilir.

    başta dediğim gibi motorun cc si ile değil teknolojisi ile alakalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Nisan 2009; 19:09:50 >
  • Ağırlık da önemli bir faktör.

    Civic'in daha ağır olması muhtemel. Güç de artan ağırlığa denk gelmiyor ise Colt'un daha seri olması normaldir.
  • 1.25 festa kullanıcısı olarak hiç bir sorun yaşamadım motorun küçük olmasından dolayı şehir içi için gayet ideal bir araç

    yokuşta çok boğuldumu düşürüyorsun vitesi hemen torkunu alıyor ve çok çabuk hızlanıyor performansı gayet iyi normal bir kullanım için

    zorlanıpta çok yakma gibi bir durumu yok bu aracın
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.