Şimdi Ara

1,25 motorun 1,4 e göre dezavantajları nedir ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
0
Favori
34.788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.4 iyi bence..

    Ne çok az ,

    Ne çok fazla ..
  • 1000cc 65hp 80nm yaris eski kasa ile 4. vites 80 le 2 kişi rampayı zar zor çıkmıştım en son. rampa ortasında 3'e çekip hızlanayım dedim yemedi. çekmedi motor, hızını anca korudu. Aracın yapabildiklerini hesaba katmamak benim hatam, geriden hızlanıp çıkmam lazımdı ama aracın motoru da malesef yeterli esnekliği gösteremedi. Aracın benimle son yolculuğuydu o gün.. en azından 100nm torkun üzerinde bir araç almak lazım. 1.2-1.3 turbo diyince yarışa mı katlacaksınız diyor bazı arkadaşlar ama turbo tork için lazım..
  • 1.2 araclar genelde sehırıcı kullanan cok az uzun yol yapan fazla performans beklentısı olmayan kısılerın tercıhı ayrıca vergı avantajından yararlanmak ısteyenlerın lpg degılde benzınlı ekonomık arac kullanmak ısteyenlere gore yapılmıs hatta bıcılmıs kaftan hele benım gıbı unuı. ogrencılerı için...:D:D

    GTRulez senın soyledıklerıne katılmakla beraber bıde soyle bı onyargı var 1.2 ve altı motorların sankı gıtmkden acız hareket etmıyomus gıbı algılanması bu senın gıbı arabadan anlıyan bırı ıcınde komık gelmıyomu yokusta cıkamama yok cekmeme tabıkı cekmeme olucak cıddı rampalarda benım oturdgum yerde mesela dag etegı gıbı bı yer kocaelıler bılır gercekten cıkarken zorlanıyorum aracda 4-5 kısı oldugumuz zaman hele zorlanıyosun gayet normal degılmı ama 2ve 3 . vıtesde yolumu alıyorum adı ustunde 1.2 motor......

    beklentıler yuksek olmadıgı surece ve benzınlı kullanmak sehırııcınde genelde yol yapıcaklar ıcın guzel bı motor secenegı.....ama performans ıcın alıncak bı secenek degıl tabıkı....




  • Demeden geçemiyecem ;

    1.3 75beygir Multijet Grande Punto ile Tosyada uzun dik bir rampaya ( çok aşırı dik değil ama ) peder bey 160 km/h ile girdi araba 110a indi rampada 4.vitese attı hızıda koruyamadı 90a kadar indi.. yol düzleşti ondan sonra bastı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bencn17

    1.2 araclar genelde sehırıcı kullanan cok az uzun yol yapan fazla performans beklentısı olmayan kısılerın tercıhı ayrıca vergı avantajından yararlanmak ısteyenlerın lpg degılde benzınlı ekonomık arac kullanmak ısteyenlere gore yapılmıs hatta bıcılmıs kaftan hele benım gıbı unuı. ogrencılerı için...:D:D

    GTRulez senın soyledıklerıne katılmakla beraber bıde soyle bı onyargı var 1.2 ve altı motorların sankı gıtmkden acız hareket etmıyomus gıbı algılanması bu senın gıbı arabadan anlıyan bırı ıcınde komık gelmıyomu yokusta cıkamama yok cekmeme tabıkı cekmeme olucak cıddı rampalarda benım oturdgum yerde mesela dag etegı gıbı bı yer kocaelıler bılır gercekten cıkarken zorlanıyorum aracda 4-5 kısı oldugumuz zaman hele zorlanıyosun gayet normal degılmı ama 2ve 3 . vıtesde yolumu alıyorum adı ustunde 1.2 motor......

    beklentıler yuksek olmadıgı surece ve benzınlı kullanmak sehırııcınde genelde yol yapıcaklar ıcın guzel bı motor secenegı.....ama performans ıcın alıncak bı secenek degıl tabıkı....


    eet o yokus baya bir dik tepesinde de cami felan var orda eniştem oturuo tam olarak neresi oturdugunuz yer..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bencn17



    GTRulez senın soyledıklerıne katılmakla beraber bıde soyle bı onyargı var 1.2 ve altı motorların sankı gıtmkden acız hareket etmıyomus gıbı algılanması bu senın gıbı arabadan anlıyan bırı ıcınde komık gelmıyomu yokusta cıkamama yok cekmeme tabıkı cekmeme olucak cıddı rampalarda benım oturdgum yerde mesela dag etegı gıbı bı yer kocaelıler bılır gercekten cıkarken zorlanıyorum aracda 4-5 kısı oldugumuz zaman hele zorlanıyosun gayet normal degılmı ama 2ve 3 . vıtesde yolumu alıyorum adı ustunde 1.2 motor......



    Dostum 1.2 gitmez dıye bır olay yok. hacim kucuk olsada sanzuman oranlarını ona gore ayarlarsın gider. + bu motora sahıp aracların zaten hafıflık avantajlarıda var. illaki gider yani...

    Ama benim lafım, "arabada 5 kişi ile rampayı zorlanmadan 5. viteste cıktım" tarzında yapılan yorumlara...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orjinalden alıntı: bencn17

    1.2 araclar genelde sehırıcı kullanan cok az uzun yol yapan fazla performans beklentısı olmayan kısılerın tercıhı ayrıca vergı avantajından yararlanmak ısteyenlerın lpg degılde benzınlı ekonomık arac kullanmak ısteyenlere gore yapılmıs hatta bıcılmıs kaftan hele benım gıbı unuı. ogrencılerı için...:D:D

    GTRulez senın soyledıklerıne katılmakla beraber bıde soyle bı onyargı var 1.2 ve altı motorların sankı gıtmkden acız hareket etmıyomus gıbı algılanması bu senın gıbı arabadan anlıyan bırı ıcınde komık gelmıyomu yokusta cıkamama yok cekmeme tabıkı cekmeme olucak cıddı rampalarda benım oturdgum yerde mesela dag etegı gıbı bı yer kocaelıler bılır gercekten cıkarken zorlanıyorum aracda 4-5 kısı oldugumuz zaman hele zorlanıyosun gayet normal degılmı ama 2ve 3 . vıtesde yolumu alıyorum adı ustunde 1.2 motor......

    beklentıler yuksek olmadıgı surece ve benzınlı kullanmak sehırııcınde genelde yol yapıcaklar ıcın guzel bı motor secenegı.....ama performans ıcın alıncak bı secenek degıl tabıkı....


    eet o yokus baya bir dik tepesinde de cami felan var orda eniştem oturuo tam olarak neresi oturdugunuz yer..



    dunya bankası konutlarında oturuyorum ben buyuk ıhtımalle sende burdan bahsedıyosun holy.one yada bayındırlık konutları olabılır....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: bencn17



    GTRulez senın soyledıklerıne katılmakla beraber bıde soyle bı onyargı var 1.2 ve altı motorların sankı gıtmkden acız hareket etmıyomus gıbı algılanması bu senın gıbı arabadan anlıyan bırı ıcınde komık gelmıyomu yokusta cıkamama yok cekmeme tabıkı cekmeme olucak cıddı rampalarda benım oturdgum yerde mesela dag etegı gıbı bı yer kocaelıler bılır gercekten cıkarken zorlanıyorum aracda 4-5 kısı oldugumuz zaman hele zorlanıyosun gayet normal degılmı ama 2ve 3 . vıtesde yolumu alıyorum adı ustunde 1.2 motor......



    Dostum 1.2 gitmez dıye bır olay yok. hacim kucuk olsada sanzuman oranlarını ona gore ayarlarsın gider. + bu motora sahıp aracların zaten hafıflık avantajlarıda var. illaki gider yani...

    Ama benim lafım, "arabada 5 kişi ile rampayı zorlanmadan 5. viteste cıktım" tarzında yapılan yorumlara...





    ben senın dedıklerıne katılıyorum ornek falan verırkende senı destekler sekılde verdım yanı o sekılde bı performans almak mumkun degıl tabıkı....

    dıger degındıgım konu ıse bazı kısılerın bu aracların gıtmedıgınden bahsetmesı yoksa ben 5 le bı bayırı cıkamamkı cıkamıyorum zaten 4 lede olmazkı zaten olmamasıda gayet normal 2-3 den yukarısı kurtarmaz....




  • Motor tercihi tamamen beklentiyle orantılı bir seçim..Örneğin fazla sürat yapmayı sevmeyen bir insana 1.0/1.1/1.2 motor yetebilir.Sollamalarda veya ani hızlanma gereken durumlarda en fazla bir vites küçültüp yoluna devam eder..
    Önceki yaz Daewoo matiz ile Bursa'dan Bodruma gittim.4 kişi+full bagaj Matiz 800 cc lik bir motora sahip bilindiği gibi..Hiç bir sıkıntı yaşatmadı bana yol boyunca..Aracın limitlerini bildikten sonra problem yok..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: bencn17



    GTRulez senın soyledıklerıne katılmakla beraber bıde soyle bı onyargı var 1.2 ve altı motorların sankı gıtmkden acız hareket etmıyomus gıbı algılanması bu senın gıbı arabadan anlıyan bırı ıcınde komık gelmıyomu yokusta cıkamama yok cekmeme tabıkı cekmeme olucak cıddı rampalarda benım oturdgum yerde mesela dag etegı gıbı bı yer kocaelıler bılır gercekten cıkarken zorlanıyorum aracda 4-5 kısı oldugumuz zaman hele zorlanıyosun gayet normal degılmı ama 2ve 3 . vıtesde yolumu alıyorum adı ustunde 1.2 motor......



    Dostum 1.2 gitmez dıye bır olay yok. hacim kucuk olsada sanzuman oranlarını ona gore ayarlarsın gider. + bu motora sahıp aracların zaten hafıflık avantajlarıda var. illaki gider yani...

    Ama benim lafım, "arabada 5 kişi ile rampayı zorlanmadan 5. viteste cıktım" tarzında yapılan yorumlara...





    5 kişiyle 5.viteste çıkmasının imkanı yok boşken bile çıkmaz

    illaki hızını çabuk kaybediyor yüksek devirde çıkmak gerekiyor yani en fazla 4. vites 5 kurtarmaz




  • Motor hacminden ziyade beygir gucu daha muhimdir cekis icin. 1.4 Clio'yu (75 hp) 6 sene hem sehir ici hem de sehir disi kullandim, hicbir sikayetim olmadi.

    Tabii deliler gibi suremezsin o arabayi. Sehirlerarasi yollarda sollama yaparken dikkatli olursan hicbir problem yok. Farzet ki kamyon veya otobus suruyorsun. Yollarda binlerce otobus-kamyon soforu var, hicbiri 0-100km yi 5 saniyede yapmiyor. Ama hicbiri da kaza yapmiyor.

    65hp ve uzeri bir arabanin 4 kisiyle ve dolu bagajla Turkiye'de cikamayacagi dag, tepe, gecit yoktur. Gerekirse 2. vitesle cikarsin, ama gidecegin yere de gidersin...


    --
  • bu arabaların rampa performansını kimsenin ballandıra ballandıra anlattığını sanmıyorum.
    anlatanda bu işten anlamıyordur.
    bu arabalara yokuş çıkmaz diyende bu işten anlamıyordur.
    sizin vites düşürdüğünüz yokuşlarda emin olun bu arabalar sizden daha düşük vitesle ve daha düşük hızla çıkıyor içiniz rahat olsun yani.

    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    ya arkadasım ben bu 1.0, 1.2, 1.25 vs benzınlı aracların rampa performanslarını böyle ballandıra ballandıra anlatanları anlamıyorum...

    Yeri geliyor 150 beygırlık 2 litre vectra da bile 4 kişi+bagajla, 5 ten 4 e hatta ve hatta 3 e cektıgım oluyor tırmanma sertılerınde konvoy sollarken...

    1.0, 1.2 araabaları oyle bır anlatıyorsunuz kı, yok 5. viteste yukluyken bile cektı, yok hıc vıtes dusurmeden uzadım vs...

    ya sızın sollama yaptıgınız yokuslar yokus deıl, yada ben her seferınde everestın tepesıne tırmanıyorum...




  • clio 1.4 vardı arkadaşımda insan sayısı artıkça yakıt değerleri artıyordu.rampalarda içi doluyken balata kokuları gelmekte idi.1.2 micra vardı bir arkadaşımda e 200 bir mercedes kadar yakmaktaydı,micranın çekiş problemi yoktu 90 beygirdi çünkü.ford fusion dizel vardı kardeşimde 65 beygir rampada içinde beş kişi ile çıkamadı araç resmen yığılıp kalmaktaydı.sonra onu hemen elden çıkardık.bunları siz ölçüp biçin istediğiniz bölümlerini..
  • benim bu konuda anlamadığım şu;

    1985 model doğan 1,6 75 beygir,
    1998 model palio 1,4 75 beygir,
    2005 model palio 1,2 80 beygir.

    Şimdi 1,2 mi iyi 1,4 mü iyi 1,6 mı iyi bunu sormak yerine

    hangi 1,2 ;hangi 1,4; hangi 1,6 sorusunu sormak lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@

    benim bu konuda anlamadığım şu;

    1985 model doğan 1,6 75 beygir,
    1998 model palio 1,4 75 beygir,
    2005 model palio 1,2 80 beygir.

    Şimdi 1,2 mi iyi 1,4 mü iyi 1,6 mı iyi bunu sormak yerine

    hangi 1,2 ;hangi 1,4; hangi 1,6 sorusunu sormak lazım.



    eşit teknolojilerdeki atmosferık benzinli motorlarda, beygır guclerı eşit olan motorlardan hacimli olan her zaman avantajlıdır. (tabiki her iki aracın aynı sanzuman oranları, aynı agırlık ve aynı aerodınamı ye sahıp oldugunu varsayar isek)

    ve yıne atmosferık benzınlı motorlarda, hacım arttıkca tork artar. yuksek vıtes-dusuk devırlerde esneklık toleransı artar. rampalarda kesılmeme toleransı artar. Herseyden onemlısı dusuk devırlerden maksımum beygır devrıne ulasma toleransları artar. Buda = daha hızlı akselerasyon demektir.

    85 model sahınle 05 model palio nun motorları arasında 20 yıllık bır teknolojı farkı var nerden baksan...

    saglıklı bır karsılastırma olmaz dusuncesındeyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 3 Haziran 2009; 15:49:11 >




  • ben de aynı şeyi anlatmak için bu örneği vermiştim

    "1,25 motorun 1,4 e göre dezavantajları nedir ?" diye sormak yerine
    hangi 1,25 ile hangi 1,4 ü karşılaştırmak gerektiğini bilmek lazım ve soruyu da ona göre sormak lazım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@

    benim bu konuda anlamadığım şu;

    1985 model doğan 1,6 75 beygir,
    1998 model palio 1,4 75 beygir,
    2005 model palio 1,2 80 beygir.

    Şimdi 1,2 mi iyi 1,4 mü iyi 1,6 mı iyi bunu sormak yerine

    hangi 1,2 ;hangi 1,4; hangi 1,6 sorusunu sormak lazım.



    eşit teknolojilerdeki atmosferık benzinli motorlarda, beygır guclerı eşit olan motorlardan hacimli olan her zaman avantajlıdır. (tabiki her iki aracın aynı sanzuman oranları, aynı agırlık ve aynı aerodınamı ye sahıp oldugunu varsayar isek)

    ve yıne atmosferık benzınlı motorlarda, hacım arttıkca tork artar. yuksek vıtes-dusuk devırlerde esneklık toleransı artar. rampalarda kesılmeme toleransı artar. Herseyden onemlısı dusuk devırlerden maksımum beygır devrıne ulasma toleransları artar. Buda = daha hızlı akselerasyon demektir.

    85 model sahınle 05 model palio nun motorları arasında 20 yıllık bır teknolojı farkı var nerden baksan...

    saglıklı bır karsılastırma olmaz dusuncesındeyım.




  • 1,25 fiesta kullanıcı olarak rampa/şehiriçi sıkışık trafik tem e-5 duble yol, single yol vs. de kayda değer bir performans sıkıntısı yaşamadım. Bu belki biraz beklentilerle de ilgili olabilir. Aracı sürekli tek kişi kullanıyorum. Genelde tekirdağ şehir içi hafta da bir iki kez de tekirdağ istanbul yapıyorum. 1 ve 2. viteste agresif kullanımım yok. tem de de 120 nin üzerine çıkmamaya çalışıyorum. bayılma durulma boğulma yaşamadım şimdiye kadar. ortalama yakıt tüketimim 5,7 bi süredir bu değere sabitlendi kıpırdamıyor. Sollama öncesi uygun vites seçimi önemli.

    Sonuç olarak sabırsız ve kontrolsüz biriyseniz 1.4 de beklenen performansı vermez. 1.25 ile de 1.4 arasında kimse önemli bi fark da beklemesin. 1.4 ün vergisi çok olur. bir de titanyum opsiyonu var. aradaki fiyata da bakmak lazım 3000 küsür bi fark var diye biliyorum.

    Değer ya da değmez. Alacak kişi karar verir.
  • artık önemli olan hacim değil güç ve tork dur.adam 1.4 cc 170 hp araç yapıyor.şimdi bu bazı 2.0 cc motorlu araçlara kafa tutar.1.25 cc 82 hp 1000 kg araç için yeterli gelir.1.1 cc 65 hp araçlar bile var piyasada.onlar gidiyorsa sen uçarsın.
  • özellikle yokuş kullanımlarında baskı balatayı erken bitirirsin.4 kişi kullanımda ciddi problem.1.4 en ideal.
  • 99 fiesta 1.25 16v kullanicisiyim , aracin çekisi ve zetec-s motoru çok tatminkar. ilk 3 vitesin araligi kisa daha sonrasi uzun yol için adeta. tam yukte asiri tork etkisi beklemeyin. ama 1.4 c2 ve bazi 1.6 lara bile kafa tutabilir. Vergiden de rahatlarsiniz.
    Tavsiyem hiç bir dezavantaji yok.
    ayrica fiesta mk4 : 920 kg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CooLBye -- 9 Eylül 2009; 9:46:17 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.