Bildirim
1.2 TSI WV jetta lpg takılır mı ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Takılır da... Kanaatimce çok sıkıntı yaşarsınız.
Ekonomik markalardan taktırırsınız, LPG yanında bir miktar benzin püskürtenlerden... Tasarruf oranınız düşer. TSI motorlardaki LPG kaynaklı kronik problemler (piston tepelerinin aşınması, sübaplar vb.) ertelenir.
Pahalı (3400-3500 TL) ve sübap koruma sistemli kit taktırırsınız. Bu sefer de bakım maliyetleriniz ve sarf malzemesi (sübap koruma sıvısı) maliyetleri tasarruf oranınızı düşürür.
VW'nin neredeyse 10 yıldır C sınıfı hemen her aracına takıp durduğu 102 beygir takoz motordan olsaydı onda LPG ile ilgili problemler yok denecek kadar azdı. VW grubunun LPG ile en uyumlu motoru. Ama bunun da litre bazında benzin/LPG sarfiyatı fazlaydı, Ankara şartlarında yoğun şehiriçi trafiğinde 13-14litre/100km LPG sarfiyatı. Biraz daha sakin şehiriçi trafiğinde bile 12 litrelere geriliyor. Fabrika yakıt verileri bile 1600cc 102HP motor için 10 litre, TSI 1.2 105HP için 7,1 ya da 7,3 litre. O yüzden zamanında 1.2 TSI araç alarak iyi etmişsiniz. Ama benzinle binmek koşuluyla... LPG biraz sıkıntılı hocam. Tabi siz bu aracı 200 bin kilometreye gelmeden satacaksanız o zaman LPG düşünülebilir, daha ileri kilometrelerde sonraki sahibini ciddi bir masraf bekleyebilir. Ne olur? Diğer kullanıcılar gibi %35-40 tasarruf edemezsiniz de yaklaşık %25-28 tasarruf edersiniz o olur. Geçen yaz sonunda (kış girişi) LPG fiyatları artınca ben Fiesta aracımla benzin/LPG arasında ancak %35 tasarruf edebilirken FSI/TSI motorlu araç sahipleri ancak %25 tasarruf edebiliyordu.
-
Jetta arabalar çok hosuma gidiyor ıcımde bır heves var dizellerde cok pahalı benzınlerde ulkemızde cok pahalıya patlıyoo 1.2 benzınlı arac lpg takılırsa arabaya cok zarar verırmı acava :/ -
quote:
Orijinalden alıntı: denntro100
Jetta arabalar çok hosuma gidiyor ıcımde bır heves var dizellerde cok pahalı benzınlerde ulkemızde cok pahalıya patlıyoo 1.2 benzınlı arac lpg takılırsa arabaya cok zarar verırmı acava :/
Bugüne kadar 2 ayrı anıdık JETTA almaya gitti, OCTAVIA alarak geri geldi.
Biri yakın arkadaşım, diğeri bizimle aynı ilçede çalışan bir cerrah. Her ikisi de önce JETTA test sürüşü yaptılar, sonra da ısrarım üzerine OCTAVIA denediler. İkisi de Skoda Octavia aldı.
Yalnız VW grubunun DSG şanzımanlarında sıkıntı var, otomatiğini almamanızı öneririm. Kiminde 30 bin km civarında, kiminde de kiminde 70 bin kilometreye kadar ortaya çıkan kronik bir mekatronik arızası var. Araç garantiden çıkarsa 5000 TL'cik servis ücreti var bilginiz olsun. Geçen şubatta araç almadan önce yakındaki bir SKODA yetkili servisindeki ustabaşına danıştım. Bu arıza kronik denecek düzeyde yaygın. Üstelik bir kere yaptırdınız mı ardından yine ortaya çıkabiliyor. O yüzden VW-Skoda otomatiklerinden şimdilik uzak durmakta fayda var. Tabi VW yeni nesil bir DSG çıkarırsa bilemem. Ama 2013 model ve öncesinde bu prblem yaygınmış hocam.
Sadece yetkili servise sormakla yetinmedik. Bu kronik olduğu söylenen problemi Ankara'nın meşhur otomatik-tirtronik vites tamir atölyelerinden birine de sorup yine aynı yanıtı aldık.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ulaş-ım
quote:
Orijinalden alıntı: denntro100
Jetta arabalar çok hosuma gidiyor ıcımde bır heves var dizellerde cok pahalı benzınlerde ulkemızde cok pahalıya patlıyoo 1.2 benzınlı arac lpg takılırsa arabaya cok zarar verırmı acava :/
Bugüne kadar 2 ayrı anıdık JETTA almaya gitti, OCTAVIA alarak geri geldi.
Biri yakın arkadaşım, diğeri bizimle aynı ilçede çalışan bir cerrah. Her ikisi de önce JETTA test sürüşü yaptılar, sonra da ısrarım üzerine OCTAVIA denediler. İkisi de Skoda Octavia aldı.
Yalnız VW grubunun DSG şanzımanlarında sıkıntı var, otomatiğini almamanızı öneririm. Kiminde 30 bin km civarında, kiminde de kiminde 70 bin kilometreye kadar ortaya çıkan kronik bir mekatronik arızası var. Araç garantiden çıkarsa 5000 TL'cik servis ücreti var bilginiz olsun. Geçen şubatta araç almadan önce yakındaki bir SKODA yetkili servisindeki ustabaşına danıştım. Bu arıza kronik denecek düzeyde yaygın. Üstelik bir kere yaptırdınız mı ardından yine ortaya çıkabiliyor. O yüzden VW-Skoda otomatiklerinden şimdilik uzak durmakta fayda var. Tabi VW yeni nesil bir DSG çıkarırsa bilemem. Ama 2013 model ve öncesinde bu prblem yaygınmış hocam.
Sadece yetkili servise sormakla yetinmedik. Bu kronik olduğu söylenen problemi Ankara'nın meşhur otomatik-tirtronik vites tamir atölyelerinden birine de sorup yine aynı yanıtı aldık.
kardesımm pekı skoda rapid lere baktım vw jetta cok anımsatıyo hatta skoda vw ortak calısıyormus duyduma göre ıcıne bı harıka ve rapid dizel fıyatı vw en dğşük benzınlı fıyatıyla aynı pekı rapid nasıl bir araç sence bi bilgin varmı skoda alır mı ?
-
quote:
Orijinalden alıntı: denntro100
kardesımm pekı skoda rapid lere baktım vw jetta cok anımsatıyo hatta skoda vw ortak calısıyormus duyduma göre ıcıne bı harıka ve rapid dizel fıyatı vw en dğşük benzınlı fıyatıyla aynı pekı rapid nasıl bir araç sence bi bilgin varmı skoda alır mı ?
RAPID'leri hiç denemedim hocam.
SKODA yetkili satıcısına son gittiğimde (CİTY GO denen A sınıfı bebeği görmeye gitmiştim) o model yoktu o yüzden göremedim. Sanırım ara sınıf bir araç, yani Hyundai Accent Era sınıfı gibi sanki. Jetta-Octavia-Focus-Corolla gibi araçların yer aldığı C sınıfının altı olabilir.
Bu arada; AUDI-VOLKSWAGEN-SKODA aynı grup markalarıdır. VW yanılmıyorsam 2003 ya da 2004 yılında SKODA'yı satın alıp bünyesine kattı. -
quote:
Orijinalden alıntı: Ulaş-ım
quote:
Orijinalden alıntı: denntro100
kardesımm pekı skoda rapid lere baktım vw jetta cok anımsatıyo hatta skoda vw ortak calısıyormus duyduma göre ıcıne bı harıka ve rapid dizel fıyatı vw en dğşük benzınlı fıyatıyla aynı pekı rapid nasıl bir araç sence bi bilgin varmı skoda alır mı ?
RAPID'leri hiç denemedim hocam.
SKODA yetkili satıcısına son gittiğimde (CİTY GO denen A sınıfı bebeği görmeye gitmiştim) o model yoktu o yüzden göremedim. Sanırım ara sınıf bir araç, yani Hyundai Accent Era sınıfı gibi sanki. Jetta-Octavia-Focus-Corolla gibi araçların yer aldığı C sınıfının altı olabilir.
Bu arada; AUDI-VOLKSWAGEN-SKODA aynı grup markalarıdır. VW yanılmıyorsam 2003 ya da 2004 yılında SKODA'yı satın alıp bünyesine kattı.
Rapid Çok hosuma gitti içi dısı jettta gibi ve en güzel yanı rapid 15 bin tl daha ucuz daha az yakıyor ve daha ıyı motara sahıpmıs daha cok arastırmak lazım tabı
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: denntro100
quote:
Orijinalden alıntı: Ulaş-ım
quote:
Orijinalden alıntı: denntro100
kardesımm pekı skoda rapid lere baktım vw jetta cok anımsatıyo hatta skoda vw ortak calısıyormus duyduma göre ıcıne bı harıka ve rapid dizel fıyatı vw en dğşük benzınlı fıyatıyla aynı pekı rapid nasıl bir araç sence bi bilgin varmı skoda alır mı ?
RAPID'leri hiç denemedim hocam.
SKODA yetkili satıcısına son gittiğimde (CİTY GO denen A sınıfı bebeği görmeye gitmiştim) o model yoktu o yüzden göremedim. Sanırım ara sınıf bir araç, yani Hyundai Accent Era sınıfı gibi sanki. Jetta-Octavia-Focus-Corolla gibi araçların yer aldığı C sınıfının altı olabilir.
Bu arada; AUDI-VOLKSWAGEN-SKODA aynı grup markalarıdır. VW yanılmıyorsam 2003 ya da 2004 yılında SKODA'yı satın alıp bünyesine kattı.
Rapid Çok hosuma gitti içi dısı jettta gibi ve en güzel yanı rapid 15 bin tl daha ucuz daha az yakıyor ve daha ıyı motara sahıpmıs daha cok arastırmak lazım tabı
Yeni modeller her zaman bir miktar risk içerir.
Piyasada yüz bini devirmemiş örneği olmayan araçlarda ne gibi sıkıntılar çıkacağını bilemezsiniz. O yüzden bu tür araçları alırken;
1- Benzinliler için: İleride LPG taktırırım düşüncesiyle almamak gerekir. Eğer diğer modellerdeki standart bir motoru kullanmıyorsa LPG uyumunu bilemezsiniz. Marka aracını sıfır km olarak LPG'li ve garantili teslim ediyorsa bile şüpheyle yaklaşmak gerekir. Opel'lerdeki durum gibi. Sıfır garantili LPG'li araç satarlar, 2 ay sonra garanti uzatma paketi almaya gidersiniz ve şok edici yanıtı verirler: "LPG'li araçlara garanti uzatmıyoruz"
2- Dizeller için: Turbo hassasiyeti var mı yok mu bu çok önemlidir. Eğer Hyundai'nin malum binek modeli gibi 100 bin kilometreye kadar 2 kez turbo yiyip üçüncü turbodan da üfleme sesi getirecekse işiniz yaş. Tabi turbo ömrü bilinçli-bilinçsiz kullanım arasında 2-3 kat artar ya da azalır, kullanıma da bağlı yani.
3- Hepsi için: Yeni çıkmış modelleri alacaksanız kesinlikle "GARANTİ UZATMA PAKETİ" ile birlikte almalısınız. Olası kronik problemler 2 yıl standart garanti dahilinde giderildiğinde ücret alınmaz ancak garanti bitince aynı problem devam ederse yüksek meblağlar cebinizden çıkabilir. Örneğin; Toyota'da geçen yıl garanti uzatma paketi 480 TL idi ve garantiniz toplam 5 yıl oluyordu.
-
Jetta en düşük kasa benzınlıye 43.800 TL vericeme skoda rapid dizeline 43.490 veririm hem daha hesaplı ülkemizde benzin cok pahalı ve lpg de 1.2 lere takılması cok riskli arac ıcı dısı harıka ama motoru ilerde sorun cıkarırmı tek sorun bu -
TÜRKİYEDE İLK 1.2 TSI JETTA PRİNS KİT MONTAJI COŞKUN LPG FARKIYLA TÜM TÜRKİYEYE ARMAGAN OLSUN.. İLK LERİN SERVİSİ COŞKUN LPG GAZİANTEP DE SİZLERİDE BEKLİYOR
www.coskunlpg.com
-
hocam ban yemiş ama belki bilgili biri cevap verirquote:
Orijinalden alıntı: Ulaş-ım
Takılır da... Kanaatimce çok sıkıntı yaşarsınız.
Ekonomik markalardan taktırırsınız, LPG yanında bir miktar benzin püskürtenlerden... Tasarruf oranınız düşer. TSI motorlardaki LPG kaynaklı kronik problemler (piston tepelerinin aşınması, sübaplar vb.) ertelenir.
Pahalı (3400-3500 TL) ve sübap koruma sistemli kit taktırırsınız. Bu sefer de bakım maliyetleriniz ve sarf malzemesi (sübap koruma sıvısı) maliyetleri tasarruf oranınızı düşürür.
VW'nin neredeyse 10 yıldır C sınıfı hemen her aracına takıp durduğu 102 beygir takoz motordan olsaydı onda LPG ile ilgili problemler yok denecek kadar azdı. VW grubunun LPG ile en uyumlu motoru. Ama bunun da litre bazında benzin/LPG sarfiyatı fazlaydı, Ankara şartlarında yoğun şehiriçi trafiğinde 13-14litre/100km LPG sarfiyatı. Biraz daha sakin şehiriçi trafiğinde bile 12 litrelere geriliyor. Fabrika yakıt verileri bile 1600cc 102HP motor için 10 litre, TSI 1.2 105HP için 7,1 ya da 7,3 litre. O yüzden zamanında 1.2 TSI araç alarak iyi etmişsiniz. Ama benzinle binmek koşuluyla... LPG biraz sıkıntılı hocam. Tabi siz bu aracı 200 bin kilometreye gelmeden satacaksanız o zaman LPG düşünülebilir, daha ileri kilometrelerde sonraki sahibini ciddi bir masraf bekleyebilir. Ne olur? Diğer kullanıcılar gibi %35-40 tasarruf edemezsiniz de yaklaşık %25-28 tasarruf edersiniz o olur. Geçen yaz sonunda (kış girişi) LPG fiyatları artınca ben Fiesta aracımla benzin/LPG arasında ancak %35 tasarruf edebilirken FSI/TSI motorlu araç sahipleri ancak %25 tasarruf edebiliyordu.
2007 jetaa 102 beygir 1.6 araca lpg taktırmak istiyorum ama bu 14 litre LPG çok fazla geldi.
aracın teknik verilerinde şehir içi 9.9 şehir dışı 6.0 litre yazıyor. ancak ben bayağı sakin kullanırım grnelde trafiksiz saatte dönerim vs. şehir içinde ortalama 5 0-5.5 litre yakıyorum. ancak öğrenci olunca o da fazla geliyor.
lpg taktırsam ben de 14 litre civarında yakar mıyım?
araç 170k km, bu saatten sonra zararı dokunur mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aynı motordan bende 3 yıl kullandım ve çok sayıda lpg montajı yaptığımız için iyi tanıdığım motorlar.
SAkin kullanımda çok tasarruflu dediğiniz gibi 5,5 - 6'5 LT arası tüketimi var ama süratli gider ya da fazla şehiriçi trafikte kullanırsanız benzinde 10-11LT gibi yakması gayet normal.
Gelelim lpg tüketimine galiba yanlış anlaşılma olmuş bu arabalar lpg ile 14 lt yakar diye bir ezber yok:)
Aracınız sizin kullanımınızla ne yakıyorsa bunun %20 fazlasını yakacaktır.
Yani 5,5lt yakan aracınız maksimum 7lt lpg yakar.
11lt benzin tüketen araçta 13,5-14lt lpg tüketecektir.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X