Şimdi Ara

04/06 MAKYAJLI KASA İLE İLGİLİ HERŞEY BURADA (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.172
Cevap
9
Favori
134.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • servisler galiba son zamanlarda kendi ürettikleri veya honda için özel üretilen bir yağ kullanıyor
  • Servisin yağ üretmesi zor ama, Antalya'daki yetkili servis Mobil yağ kullanıyor. Özel servis de Mobil kullandığını söyledi ama (geçen bi uğradım tanışmak ve kolaçan etmek için) servise bi toyota getirdiler (97 falan) yağ eksiltiyormuş; yağı tamamlarken plastik kutudan koymadılar, ucu tabancalı helezonik bir plastik boru ile eklediler. Borunun ucu nereye gidiyordu göremedim. Büyük ihtimalle bir yağ variline bağlıdır ama bu varil Mobil mi değil mi, meçhul
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ABABA2307

    Bu yılki bakımı Temmuz'da özel serviste yaptıracağım. Kipa'dan motor yağı aldım geçen gün. Castrol GTX Magnatec 10W40. 4lt.si 50 veya 55YTL'ye.

    Bujileri de değiştireceğim. Bizimkiler tek tırnaklı imiş. Ben Bosch marka düşünüyorum.

    Bujiler ve yağ markası için görüşlerini yazmak isteyenleri bekliyorum...


    Selam
    ben yaklaşık 2 ay önce 20bin bakımını yatırdım özel serviste..

    Bütün parçaları kendim aldım .. ve tanıdık bir Toyota servisi hepsini güzelce deiştirdi kontrollerini yaptı ..
    Yağ konusunda tam kalınlıgını hatırlayamıyorum ama sanırım 40w lik yarı sentetik Mobil1 aldım (tavsiye üzerine) hemde 40ytl gibi oldukca iyi bir fiyata ...
    bujilerimde bitikti
    onlar içinse NGK nın, aracın kitapcıgında yazan modelinden aldım ve taktırım ... özellikle araçlar yağ değişiminden sonra sessizleşiyor ve titreşimleri azalıyor... benimkide aynen öyle ... yağ gibi kayıyor araç...

    buji konusunda kesinlikle denso nun yada NGK nın aracın kitapcıgındaki model bujisinden tak .... bu konuda bilen, tecrübeli arkadaşlar çok hassas... ve kesinlikle honda için farklı birmarka yada model buji önerilmiyo ... ve gayette ekonomikler .. 4 ü 30ytl idi sanırım ...




  • Teşekkürler sağol dostum
  • opel 1996 yılından beri "opel" marka bi yağ kullanıyor
  • Bu siparişle oluyor. Nasıl ki Honda fabrikasında araba camı üretilmiyor ama arabalarımızın camlarında Honda yazıyorsa; Opel de bir yağ üreticisi ile anlaşmış ve adını kutulara bastırıyor.
  • öyle tabi ama biliyorsunki o yağ bütün arabalar için değil sadece o marka araba için üretilmiş
  • Yok abi yaw, olur mu hiç? 10W40 veya 15W40 tır, dizel için de 20-50 falandır. Üstünde Opel yazan yağı başka arabaya koysan (aynı viskozitede) çalışmaz mı yani, ya da bozar mı ki motoru???
  • ama kimsede gidip üstünde opel yazan yağı almaz
  • Bilmeyenler için öyle tabi. Ama diyelim ki Opelin yağı emsallerinden ucuz olsa bile ben gidip almam. Kime yaptırdıkları belli değil.
  • boş ver ya, sonuçta yağ işte, tartışmaya değmez
  • Yumurta kırılabilir mi peki bu opel yağına
  • 96-97 opel kullandım, aradan 11 yıl geçti, şimdi ne durumda bilemem, ama honda servislerinde kendi yağlarını kullandıklarından eminim
  • Honda Mobil kullanıyor.
  • Enjektörleri makinaya bağlatıp temizlettiren arkadaş var mı hiç bu kasa sahipleri içinde?
  • 10.000 bakımında yaparlarmı bu enjektör temizliğini gerçi 10.000e daha var ,şu an 7.900de
    yağ konusunda aklım castrol gtx magna tech'te,simi yeter yaw mobil1 ila kıyaslarsak aynı viskotizede castrolü hangisi daha iyidir? zaten sırf şu magnatech terimi için kullanırımcastrol'ü
    cliomda elf kullanırdım,kmsi gelmesine rağmen 400kg yükle 2000km yapmıştım,gram yağ eksilmemişti,üstelik daha da giderdi,kayışkandı
    motor teknolojilerini(civicteki güçlendirilmiş piston,gömlek v.s.)karşılaştırırsam civic zeytinyağıyla bile çalışır
    bir de yeni civiclerde de böyle mi bilmiyorum ama benim araçta kaporta sacı zayıf gibi,süngerle yıkarken bamgüm batıp çıkıyo,yoksa benim elim mi ağır




  • Geçen sene servise sormuştum aslında; ama enjektör temizliği yapmadıklarını, buna gerek olmadığını söylemişlerdi. Halbuki önceki arabamda (corsa) bir defa yaptırmıştım. Bayaa fark etmişti. Ayrıca, servis bana temizleme makinesi olan bir yerde istersem yaptırabileceğimi de söylemişti.

    10bin km. bu temizlik için çok erken ama sürekli kötü benzin kullanılmışsa gerek de olabilir. Sistemin kirlendiği rölantideki çalışmasından anlaşılıyor. Sanki bir buji yokmuş gibi pırpırlayarak bi çalışma oluyor. Şu an benim arabamda da böyle bir tekleme gibi çalışma şikayetim yok ama ben tedbir olsun diye enjeksiyon temizliğini yaptırmayı düşünüyorum.

    Servis Mobil1 değil Mobil10W40 kullanıyor. Mobil1 4lt. 100YTL civarı. Anca sen istersen koyarlar. Geçen Kipadan Castrol magnatec aldım 55YTL'ye, bagajda bekliyor.

    O dediğin göçmeler her arabada ve özellikle çamurluk ve motor kaput saclarında olur. Çok normal bir durum ama sen fazla bastırma bu bölgelere. Sürekli böyle yaparsan sac yalama gibi bişey olur, boya kalkabilir vs.vs.vs.




  • 4 lt yağ 100 lira mı? ne bu Allah aşkına,altın suyu mu katmışlarbenzini hep aynı istasyondan(bp) almaya özen gösteririm..
    bu aracı yıkarken bahsettiğim saçın batma çıkma olayı sadece kaputun orta kısımlarında mevcut,o da fazla bastırmadığım halde..
    bir de aracın hareketsiz ve de çalışıyorken manevra yapmak için direksiiyonu çevirme esnasında zaman zaman sertleşiyor,EPS uyarısı falan da vermiyor herkeste böyle mi durum?
    bir keresinde de vitesi P de unutup freni bırakınca "cıt" dedi,sonra park konumundan çıkarayım deyip frene basarak R'ye alırken "zınk" dedi,bu araca bir zarar vermişmidir?
    araç son viteste 2500 devirde 100km/h yapıyor,sizde durum nasıl?bizde sarfiyat hangi devir bandında artar yani vtec açar ona göre limitlerimi belirleyeceğim,misal 3000 devirde son viteste 130a denk geliyor,bunu kaça kadar çıkarayım ki vtec açmadan yapabileceğim max. sürati yapayım? benim bildiğim egzantrik mili 4500dd den sonra performans profiline geçiyor




  • Merhaba arkadaşlar;
    Size özellikle 50 bin km'yi geçenler için supap ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim. Benim araç 2005 es 60 bin i geçmişti relanti devrinde motoru izledrken titremeler başlamıştı. Ben buji veya bobin arızası tahmin ederken usta supap ayarı ve gaz(boğaz) kelebeği temizliği yapalım dedi ve birkaç gün sonrada zengin karışım uyarısı verdi. Araç lpg li olduğu için usta supap ayar değerleri .17-.23 iken heralde 20 - 30 ayarladı. vee çekişte çok bariz bir artış oldu. 1000 d/d üzeriden olmak kaydıyla 3. viteste bile alıp götürüyor keza 4-5 te aynı. Tüketim ise klima full açık 42-43 lt lpg ve 2-3 lt benzin ile 415-430 km civarı yol yapıyor. Motorda bor-power var birde gaza 25 derce sıcaklıkta geçiyor.
    Yararlı olması dileğiyle...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CiViC75

    Merhaba arkadaşlar;
    Size özellikle 50 bin km'yi geçenler için supap ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim. Benim araç 2005 es 60 bin i geçmişti relanti devrinde motoru izledrken titremeler başlamıştı. Ben buji veya bobin arızası tahmin ederken usta supap ayarı ve gaz(boğaz) kelebeği temizliği yapalım dedi ve birkaç gün sonrada zengin karışım uyarısı verdi. Araç lpg li olduğu için usta supap ayar değerleri .17-.23 iken heralde 20 - 30 ayarladı. vee çekişte çok bariz bir artış oldu. 1000 d/d üzeriden olmak kaydıyla 3. viteste bile alıp götürüyor keza 4-5 te aynı. Tüketim ise klima full açık 42-43 lt lpg ve 2-3 lt benzin ile 415-430 km civarı yol yapıyor. Motorda bor-power var birde gaza 25 derce sıcaklıkta geçiyor.
    Yararlı olması dileğiyle...

    borpower'dan sonra ne gibi farklar oldu? bir de 25 derece düşük değil mi?ben en sağlıklısı 38 derece diye biliyorum,gerçi bu v-tec bişe olmaz ama
    bu sübap ayarı peryodik bakımların hangilerinde yapılıyor,ya da şöyle sorayım: girmiş olduğunuz peryodik bakımlarda başlıca hangi önemli ayarlar,değişimler v.s. yapıldı?açıkçası kafam biraz karışık,aracım 2006(11.2005) model ama km 7binde,10bin kmyi normal zamanında tamamlamış bir araca göre benim civicin 10bin bakımımda ek olarak neler yapılması gerekir?




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.