Şimdi Ara

0.9 TCE RENAULT ALDIM YAKITI ÇOK GELDİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
4.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    Sıfır km aldığım fiyata 150binkmde dizel vardı hayatta o kmde araç almam



    Alıntıları Göster

    Hangi aracmış ki o sıfırı ne kadara aldınız?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne demiş Barbaros harettin paşa

    Dh forumda ki her söylenene inanma

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Funnerman33

    Hangi aracmış ki o sıfırı ne kadara aldınız?



    Alıntıları Göster

    155


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • özbekli35 Ö kullanıcısına yanıt

    O zaman diğer etkenleri gözden geçirebilirsiniz. Yük durumu, benzin kalitesi, lastik basıncı, motor devir tercihleriniz ve dip gaz alışkanlığınız aklıma gelen diğer etkenler. Ben 1.0 VTi ile 25 km ortalama hızla 6 litreyi tutturabiliyorum ama genelde tek kişiyim ve özenli kullanıyorum. Yani anlayacağınız bir arabanın konforunda, yakıtında, güvenliğinde en büyük teknoloji şofördür. Ondan sonra varsa aracın kabiliyeti siz onu sadece değerlendirmiş oluyorsunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru tüketim kıyaslaması yapabilmek için araçların aynı kişi tarafından aynı güzergahlarda defalarca kullanılması lazım. Onun dışındaki veriler her zaman şüphelidir.
    Kişiye göre tüketim değişir. 1.6 tork konvertorlu civic ile 1.2 tsi dsg jetta'nın aynı güzergahta yakın değerlere sahip olduğunu bilirim. Benim 8 lt yaktığım yolda golf 1.0 ile 10 lt yakıldığını gördüm.
    Turbo motor, eğer turboluğunu hissetmek isterseniz az yakmaz. Bunu şu an bizzat ben de yaşıyorum. Turbonun artısı, ihtiyacınız olduğunda güç ayağınızın altındadır, bedelini ödemek kaydıyla. Atmosferikte o güç yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuya noktayı koyuyorum. 0.9 tce clio ile küçük şehirde çevreyolu şehiriçi 5 6 kmlik rotada yazın 5.5 kışın 5.9 yakıyorum. İstanbulda şu an yeni 2 kilometrelik tam şehiriçi bol rampalı tümsekli ve uzun bir trafik ışıklı güzergahta 10.5 11 litre yakıyorum. Gebzeden karşıya yol boşken 80le gidip 3.9 yaktırmışlığım da var

    Yani tamamen güzergaha bağlı bir durum. Biraz da kullanım tarzı. 10.5 11 litre yakan güzergahta araba 3. Vitesi 50 metrelik bir düzlük hariç görmüyor hep 1. Ve 2. Vitesle ilerliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt

    Hocam tabi ben bu işin teknisyeni değilim, teknik bir açıklama gibi gösterip yanıltmak istemem. Kendi şahsi görüşüm ve yorumum şu şekilde;


    Eco Mod sizin gaz tepkimelerinizi bilgisayar yardımıyla en uygun hala getirmeye çalışıyor. Normalde sizin gözünüzle gördüğünüz eğim derecesini ve yol koşullarını araç bilemediğinden o sanki hep düz yoldaymış gibi çalıştırıyor Eco modu. Ben zaten bu yüzden fazla yaktırıyor tezini savunmuştum. Gaz tepkimelerimi yavaşlattıkça araba daha da fazla boğuluyor. Bir yokuşu ivmenizi alıp da çıkmanız mı az yaktırır yoksa tam yokuşta tam gaz vererek çıkmak mı. İşte ben ne zaman o modu devreye alsam bu dediğim koşullarda arabayı boğup bana daha fazla gaza bastırma mecburiyetinde bırakıyor.


    O Eco Modu bence Avrupa yolları için yapmış olabilirler lafın kısası :D


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-52FA4E8AC

    3 tane teneke kola büyüklüğünde bir motor, normalde alacağından 2 kat fazla havayı pompala, yani 1.8 atmosferik gibi güç üretsin ama yakıt da 0.9 gibi olsun.


    Öyle bir dünya yok arkadaşlar, yani VW tüm dünyayı kandırana kadar var sanıyordunuz ama yok işte.


    Turbo motorlar, karmaşıklığı, gerçek emisyon ölçümlerinde aynı güçteki atmosferikten daha fazla yakmaları (bakınız wltp), sorun çıkarmaya meyilli olmaları ile yakın zamanda tarihin tozlu sayfalarında yerlerini alacaklar. Komple elektriğe geçmeden önce de klasik atmosferikler tekrar sahneye çıkacak.


    Dua edin ÖTV saçmalığı en azından hacme göre düzenlenmesin artık.


    Hocam belki genelde düz yolda tek kişi seyehat ediyorsa makul olabilir. yokuşlu yollarda ve 3-5 kişi, bagaj dolu, klima açık seyehat ediliyorsa gaza yüklenileceği için fazla yakacaktır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DelikanliCekirge kullanıcısına yanıt

    Bende var 1.3 tce edc hiç dikkat etmeden İzmir şehir içi 6.4-6.5 yakıtı... ortalama hız 28 km.araç hem çok iyi gidiyor hemde çok ekonomik..şuan piyasadaki en esaslı motor.yurtdisinda bakım aralığı 30.000 km.tr de 20.000 km..7 ileri ıslak tip EDC ile yağ gibi akıp gidiyor arac.0.9 tce eski teknoloji bir motor. Biraz fazla yakmasi bence normal.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    1.3 tce araştırın hocam 1.5 TSI kadar verimli ve performansli.direkt reno denemez.mercedes ve Nissan mühendisliği de mevcut.mercedes GLA glb cla gibi nerdeyse 1 milyonluk araçlarında kullanıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinli motorlar ısınmadan fabrika değeri göstermez diye düşünüyorum kışın falan çok yakar kısa mesafede.eğer sürekli işe gidiyorsanız kısa mesafe motor ısınmadan kapatıyorsanız çok normal ben 11 litre yakıyorum otomatik 1.4t astra ile 4 ışık dur kalk 2-2.3 km işe 16km ortalama hız.fabrika değeri 9.9 litre zaten mükemmel ortamlarda test ediyorlar o yüzden ben dert etmiyorum.park sorunu var yer yok ne gidişte ne gelişte o zaman da deli yakıyor bunlar hep dahil.o yüzden ben en berbat durumun mükemmeli olarak görüyorum yoksa ben de açık yol 60 70 kaptırıp gitsem 10'du ben 3 sene önce ben kullanmazken.14 15'lere çıktı kışın kullanmasını da beceremeyip gaza çok basınca.

  • turbo benzinlilerin hepsi çok yakmıyor yalnız 0.9 tce ekonomik bir motor değil. Hem vergi avantajı hem de LPG uyumu olan bir motor. LPG takıp devam edebilirsiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal.


    Ayağının altında yumurta varmış gibi sürersen bile İstanbul içi en minimum 6,5 lt ye düşer.

  • Kiralık 0.9 TCe Otomatik.


    3 gün kullandım. Yokuşu bol yer, trafik normal. günde 50LT yakıt yetmedi araca. 3 günde 150 lira. Kıyas olarak Toyota Auris 1.4 dizel. 150liralık mazot ile 2 hafta arkana bakma.

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    ironi mi ciddi mi? 1.5 dci symbol kullanan biri olarak soruyorum. şakaysa komik değil çünkü.

  • Bu forumda çoğu kişinin verdiği yakıt değerini 1.5 ile çarpınca gerçek tüketim ortaya çıkıyor. Birisi şehir içinde 1.5 dci ile 3 litre yaktım der, öbürü 1.3 mj ile 4 litre yaktım der, biri 1.6 toyota atmosferik ile 6 litre yaktım der, tsi zaten yakmıyor benzin üretiyor... Herkes sallama peşinde, sanki ödül verecekler size...


    Sanırsın fabrika kendine düşman, bu sallayanların verdiği değerlerden fazla tüketim verisi veriyor. 1.4 tsi jetta kullanan herif gelmiş diyor ki "şehir içinde 4.5 litre yakıyorum dip gaz basarsam 5.5 oluyor" ulan zaten fabrika 7.7 yakar diye söylemiş, bizim avel gelmiş 4.5 litre yakıyorum diyor...


    Sonuç olarak bu forumda "şu kadar yakıyorum" diyenlere hemen inanmayın, açın bir teknik verilerine bakın, büyük şehirlerde ortalama trafikte kullanılan bir araba için fabrika verisi +1 lt'den az söylüyorsa yalan söylüyordur.





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.