Golf 8.5 1.5tsi impression aracimi sattim arkadaslar .Daha once de golf 7 1.4tsi 125 hp manuel aracim vardi.Ikisi arasinda golf7yi daha cok ozluyorum.Gerek motor performansi gerek sanziman oranlari nedeniyle. Simdi de 600 bin bandinda yine golf bakiyorum.Bu kez butcem golf 6lara yetiyor.Yine manuel dusunuyorum. Tdi'da enjektor ve egr-dpf soru isareti. sizce 180bin km civari tsi mi tdi mi bakmaliyim. Yillik ortalama 12bin km civari yol yapiyordum ama tasindik.ortalamam yillik 15bini gecer saniyorum. Bu kmlerde hangisi daha az bas agritir? Sorun ciksa dahi hangisinde daha uygun yollu cozulur? Yuksek kmlerde bu araclardan alip kullananlar ne gibi sorunlarla karsilastiniz? sizi yordu mu? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dharma Initiative -- 30 Mart 2025; 17:2:3 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
yuksek km 1.4Tsi 122 mi yoksa 1.6 Tdi 105 mi?





-
-
1.6 TDI mini Alman tank motorudur.
-
tiger mi leopard mı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hangisi bakımlıysa onu almak lazım dayanıklılık tdi biraz daha öndedir bu kmlerden sonra genelde dpf iptali gerekebiliyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1.6tdi cay motorlu golf 6 al. Ama comfortline tavsiye ederim en düşük paket olarak. Golf 6 hem 7den hemde 8 den daha kaliteli bir arabadır.
Yıl olarak ise 2010 ve üstünü al. 2009lar ilk üretm olduğu için ufak tefek sorunları var.
birde chip tuning yaptırırsın 140 bg 320 tork olarak kullanırsın, dpf olduğu için dumanda atmaz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 30 Mart 2025; 15:2:32 > -
Harbi çok sağlam , 1.6 tdi olanlar. Bende 400.000 kmde var hala arabayı uçuruyor. Anahtar değmedi.
Ben buna minibüs motoru diyorum eski magiruslardaki gibi..
Yalnız 400.000 kmlere gelince yağ pompasının kayışı değişmesi gerekiyor . Karter sökülecek , içinde kayış var. Kopma riski var.
Birde külbürtör kapağı plastik olduğu için çatlayıp yağ sızdırıyor. Belli kmden sonra
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 30 Mart 2025; 15:11:15 > -
Yılda 12bin km için dizelin pisliğiyle uğraşılmaz.
Sakın dizele bulaşmayın.
2.0 tdi araç kullanıcısı olarak söylüyorum,
Tamam güç var tork var ama şehir içi sık kullanımda partikül filtresi dolmasın diye araç sık sık rejenerasyona giriyor stop etmeden önce beklemen lazım, haftada bir gün mutlaka çevreyoluna çıkıp gazlamak gerekiyor birikmiş kurumları yakmak için.
Vag grubundan tsi motor+manuel kombinasyonlu bir araç alın sorunsuz mis gibi binin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam o veri degisecek.evimi tasiyorum.bazen servis bazen aracla ise gidip gelecegim.gunluk 40km toplam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
600 bin bandında golf 6 geliyor mu hocam? ben de golf arayışındayım ama hasar kayıtlı araçlar o fiyat. 1.4tsi 122hp manuel düşünüyorum. yılda 5 bin maksimum yapacağım km
-
Bu kmlere şehir içi şehir dışı diye ayırmak lazım . İçinde biniyorsan benzinli , dışında biniyorsan dizel derdim ben . Şehir içinde dizelin derdi bitmez .
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
degisenli falan bulunuyor .kaputtu kapiydi;)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hergün 40km yol gitsen senede 15.000km yapar yine dizel için çok az.
Senede en az 25bin km ve üzeri yol yapanlar için dizel mantıklı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yok 25binleri gormem mumkun degil hocamya.cok cok uzun yol yapan biri de degilim.
siz beni benzinliye ikna edeceksiniz gibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 Yıl passat 1.4 tsi 122, ve 7 yıl jetta 1.6 tdi kullandım. Bedavaya deneyimlerimi paylaşıyorum.
Bir kere şunu söyliyim 122 lik tsi yakıtı resmen içiyor. Şehiriçinde ben asla 10lt altına düşüremedim. Ama iyi yürüyor allahı var ona bişey diyemem. Ayrıca dizelin dpf sıkıntısı varsa benzinlininde buji derdi var. Dpf'yi götürün 10 bin liraya iptal ettirirsiniz ama benzinlinin buji değiştirme derdi hiç bitmiyor sürekli 10 bin 10 bin yiyor. Ben olsam yine tdi alırım. Hem daha sağlam milyon km görüyor, hem dpf çözümü çok basit iptal ettir kurtul, hem tork avantajı var bayırlarda kendini belli eder, hem aşırı az yakıyor şehiriçi 5.5lt ile gezersin, hemde ikinci eli daha hızlı. Ama dizelde ayrıca fazla bilinmeyen sensör ve termostat arızaları mevcuttur onuda not geçeyim. Hepsinin ucuz ve basit çözümleri vardır.
Şimdi bu üstte yazdığım motor özelinde. Bide araç özelinde yazıyorum. Vw'ler 10 yaşını geçince dağılmaya başlıyor. Yok ön camı çatlar, yok tavanı sarkar, yok kontak termiği bozulur resmen arabalar patır patır dökülüyor. Ben 10 yaş üzeri vag'a bulaşmazdım. 600 Liraya 2011 golf alacağına, git 2017 polo 1.4 tdi al, hem kalite algısı çok daha düşük olduğu için golf kadar dökülmez, hemde yarın bir gün bişey olursa "ki kesin olur" daha ucuz parça maliyetleri. Paran oluncada ztn reşat altını gibi satarsın gider tertemiz golf 7.5 alır devam edersin. Kişisel tercihim böyle olurdu. Varsa sorusu olan alıntılasın cevaplarım.
-
Bende de 1.4 atmosferik benzin 2013 model Polo var. Onu satıp üstüne bir miktar koyup golf alasım vardı bütçem 800-850 civarı. Sizin bu yorumdan sonra Poloya mı dönsem diyorum yine..
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Golf 6'daki 122lik Tsi, Golf 7'deki yeni nesil 125lik 1.4 Tsi'ye benzemez. ikisinin tek birbiri ile alakası 1.4 litre hacminde olmalarıdır. bunun dışında hiç bir ortak noktaları yoktur.
122'lik sağlam benzin yakar, bize gelmeyen 1.4 Fsı'ın fabrika tarafından turbolanmışı gibi düşünün. ama tatlı gider. zincir sorunları vardı, yağ tüketimini takip etmek lazım sıfır km iken bile yağ yakıyordu da hepsi. wastegate arızaları olabiliyordu.
TDI'ların km uçmuş olmasa dizel al geç derim, sağlam makinalar. ben motordan ziyade temizliğe bakarım, temiz ise 1.6 8v Golf 6 bile olur.
-
ya hocam boyle seyleri duyunca da golf isinden vaz mi gecsem diyorum.Daha modelli alt segment piyasa aracimi almaliyim.Bi yandan da golf6 yi denemek de istiyorum.Butcemi artirip golf 7lere baksam 1.3 tce meganelar da denkleme giriyor , iyice kafam karisiyor..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Temizini bulduktan sonra problem yok ama temiz Golf 6'lara da çekilen fiyatlar akıl alır gibi değil.
Bir de yukarıda arkadaşın dediği gibi 8-10 yıla kadar, belli km'ye kadar güzel bu araçlar. çok sevdiğim bir model benim de ama belli bir yıldan sonra bazı modüller, elektroniği, ıvır zıvır şeyleri çok hata vermeye başlıyor. belki de şansına bir şey olmaz, önceki sahipleri çözmüştür, temiz kullanılmıştır vb bilmek zor.
Golf olsun, megane olsun, Auris vs ne olursa olsun bana aşırı pahalı geliyor bu araçların temiz ikinci elleri. şurda 1 ay önce 1250tl'ye sıfır km impression Golf 8.5'lar vardı.
Daha önce 1.2 tsi manuel style Leon kullanmıştım, beğenmiştim, güzel hoş araçtı. şimdi bakayım dedim temiz ikinci eli 10 yaşında araçların 900bin.
Zaten bu yüzden millet gidiyor borç harç sıfır alıyor, en mantıklısı bu devirde.
-
Böyle diyorsunuz ama ilk nesil 1.4tsi ler sorunsuz mu? Neden bilmiyorum çok ama ikinci elde para etmiyor. Zamanında 1.6 atmosferiklerden çok daha pahalıydı bunlar. O zamanlar tsi övenler vardı. Şimdi 1.6 lpgli atmosferik 300bin km ye gelmiş leonlar, 150bin km'deki tsi den daha pahalıya gidiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende de 2012 model 1.6tdi leon var. Alalı 2-3 ay oldu. Motorla ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Gürültülü bir motor. İç mekâna yansımıyor çok ama camı açınca ne kadar gürültülü olduğu anlaşılıyor.
Yakıt olarak da bilgisayar 6.8 gösteriyor. Bana çok geldiği için depo ölçümü yaptım. 49.3 litre ile 867km gitti. 5.6 gibi çıkıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- marşpiyel nedir
- doblo 1.3 mü 1.6 mı
- seat ateca yorum
- araç on cam değişimi sonrası dikkat edilmesi gerekenler
- dizel yakıt göstergesi arızası
- en iyi yaz lastiği
- en çok satan elektrikli araba
- togg t10x renkleri
- en çok satılan suv 2025
- google asistan bu hesapta kullanılamaz ne demek
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X